Робота
на річне оцінювання з історії України
за курс 9 класу базової загальної
середньої освіти
ПІП учня/ці ________________________
Назва навч. закл. ___________________
І рівень (0,5 б. за кожне завдання, всього 3 б.)
Завдання 1–5 передбачають вибір ОДНІЄЇ правильної відповіді із ЧОТИРЬОХ
1. Хто є автором 10-томної «Історії України-Руси»?
□ А) М. Грушевський □ Б) І. Пулюй
□ В) М. Костомаров □ Г) В. Вернадський
2. На які територіальні одиниці поділялися українські землі під владою Російської імперії?
□ А) області □ Б) губернії
□ В) райони □ Г) королівства
3. Хто з українських істориків присвятив своє життя вивченню історії запорозького козацтва?
□ А Д. Багалій □ Б М. Грушевський
□ В Д. Яворницький □ Г А. Кримський
4. Якою діяльністю уславилися наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст. родини підприємців Симиренків, Терещенків, Ханенків?
□ А меценатською □ Б правозахисною
□ В педагогічною □ Г революційною
5. Яка декабристська організація діяла на території України?
□ А) Північне товариство □ Б) Київське товариство
□ В) Південне товариство □ Г) Львівське товариство
6. Хто був автором поеми «Енеїда»?
□ А) І. Котляревський □ Б) Я. Головацький
□ В) Т. Шевченко □ Г) М. Шашкевич
ІІ рівень (1,5 б. за кожне завдання, всього 3 б.)
7. Установіть відповідність між періодами та подіями.
1. М. Гулак |
А) український громадський діяч, учасник Кирило- Мефодіївського братства, учитель |
2. П. Куліш |
Б) український історик, етнограф, письменник, автор історичного роману «Чорна рада» |
3. М. Костомаров |
В) український історик і громадський діяч |
4. Т. Шевченко |
Г) український поет, художник, автор поем «Гайдамаки», «Катерина» |
Д) учений-енциклопедист, парший ректор Київського університету |
1.___ |
2. ___ |
3. _____ |
4. ____ |
8. Дайте визначення поняттям:
Національна ідея ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Нація______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Громадівці__________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІІ рівень (1,5 б. за кожне завдання, всього 3 б.)
9. Охарактеризуйте історичний портрет Івана Вагілевича.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Чи можна вважати, що Головна руська Рада очолила політичний і культурно-освітній рух в Галичині в роки революції 1848-1849 рр.? Відповідь обґрунтуйте. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІV рівень (1,5 б. за кожне завдання, всього 3 б.)
11.Укажіть основні чинники, що негативно впливали на розвиток української
культури другої половини ХІХ – початку ХХ ст. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12. Напишіть якими були позитивні наслідки революції 1905—1907 рр. для українства Наддніпрянської України? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Оцінка ____________