Річна контрольна робота з української мови 8 клас

Про матеріал
Річна контрольна робота з української мови 8 клас. Можна використовувати для учнів-екстернів
Перегляд файлу

Контрольна робота з української мови  8 клас

Початковий рівень (по 0,5 б.)

1. Укажіть непоширене речення

А Мої батьки були неписьменні.                                                                                         Б Частіше в пам’яті виринають спогади про рідний край.                                                         В Зима була морозною.                                                                                                            Г Найбільше за все кролик любив моркву.

2. Укажіть речення, у якому потрібно ставити тире між підметом і присудком

А Ми дуже смішні.     Б Готуй сани влітку, а воза взимку.                                                          В Сумління найкращий порадник.                                                                                                 Г У її устах і душі насіння було святим словом.

3. Укажіть речення, у якому граматична основа виражена одним головним членом

А Мудрим ніхто не вродився, а навчився.      Б Чекай, дам тобі гостинця.                               В Гречана каша сама себе хвалить.       Г Добрий початок – половина справи.

4. Укажіть речення, у якому підмет означає опредмечену дію

А Ніч була морозна, чорна земля під ногами рипіла.                                                                  Б Шиття суконь захоплювало Іванку ще з дитинства.                                                             В Настав час писати контрольну роботу з теми «Лексикологія».                                                    Г Бити байдики – улюблена справа наших однокласників.

5. Укажіть рядок, у якому є складений іменний присудок

А Увечері місто починає засинати.                                                                                                                Б Цього літа ми будемо відпочивати в Туреччині.   В Чернівці – серце Буковини.                        Г Наш клас радий поїхати на екскурсію до Львова.

6. Непрямий додаток ужито в реченні

А Олесю, не забудь купити хліба!      Б Не забувайте мобільні телефони.                          В   Як на завтра вивчити вірш?           Г Я завжди ходжу з друзями гуляти.

7. Укажіть речення, що містить кілька рядів однорідних членів.

А Данило сідає на поріжку розв’язує ганчір’я і по черзі розпинає в руках подрані сорочки, штани, піджаки, кофти.

Б Тихі, ніжні зорі спадали з неба.

В Яка це добра і світла година, коли село їде на Великдень до церкви!

Г Особливо втішає його ясний, сонячний день.

8. Поширене звертання є в реченні (розділові знаки пропущено)

А Мій отчий незабутній доме зі мною скрізь твоє тепло.                                                        Б Ой ти дівчино з горіха зерня.                                                                                                  В Я люблю тебе поле простір твій широчінь твої пахощі й цвіт.                                                       Г Не стелись тумане не шуміть тополі.

9. Правильним для цього речення є обгрунтування вживання тире, запропоноване в рядку…                                                                                                        В'є гніздечко-рукавичку на лозині біля річки ремез-пташка невеличка.

А тире в реченні з однорідними членами       Б тире між підметом і присудком                     В тире для відокремлення прикладки             Г тире в неповному реченні

10. Вставними можуть бути всі слова та словосполучення в рядку

А навіть, на жаль, між нами кажучи         Б нібито, по-перше, на радість                           В як-не-як, наприклад, уявіть собі            Г до речі, без сумніву, на мій погляд

11. У реченні  «Вже сонце скотилось (1) до темного бору (2) і в теплім промінні купало (3) і ярі лани (4) і веселую гору» кому (коми) треба ставити на місці

А лише цифр 2 і 3;     Б лише цифр 3 і 4;  В лише цифри 4;  Г усіх цифр

12. Неповним є речення

А Мело, крутило, скаженіло, огортаючи прсмерком весь край.                                                 Б Сідай. Спочинь з дороги,  брате.                                                                                                 В Нам вічно треба небом жить.                                                                                                                        Г Ми з кумом на заздалегідь підготовлені позиції – у погрібник.

ІІ рівень (по 1 б.)

13. Доберіть приклад до кожного виду речень (один приклад є зайвим)

1 Речення з відокремленим означенням. 2 Речення відокремленою прикладкою.

3 Речення з відокремленим додатком.     4 речення з відокремленою обставиною.

А І Оксану, мою зорю, мою добру волю, щодень Божий умивали.

Б Я, засипаний сніжинками й зірками, йтиму манівцями неба…

В Світає, Господи, світає, земля у росах, як в парчі.

Г Умирають майстри, залишаючи спогад, як рану.

Д Окрім легенд, є дані наукові, теорії, складніші теорем.

14. Установіть відповідність між видом односкладного реченням та прикладом

1.означено-особове                        2.неозначено-особове                                            3.узагальнено-особове                   4. безособове

А Снігом замело дорогу.                   Б Чесне діло роби сміло.                                                          В На городі посадили картоплю.      Г Шум дерев, спів пташок.                                                  Д Кожного року сіємо хліб у ріллю віковую.

ІІІ рівень (по 1б.)

15. Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.

1.Скільки старовинних страшних казок і переказів пов’язано зі співом півня!    2. Колись у людей майже не було чим освітить і світлом скоротить ті довгії безкраї ночі. 3. Вони уявляли, що з мороку встають страшні потвори й владно чинять над людиною всякі каверзи. 4. Спів півня. 5. Лише він рятував від тих страхів.  6. Як не радіти передвісникові ранку, світла й сонця! (К. Білокур)

1. Присудок виражений безособовим дієсловом у реченні

А перше    Б друге    В третє     Г четверте      Д п’яте

2. Односкладним називним є речення

А перше    Б друге     В третє    Г четверте     Д шосте

3. У шостому реченні присудок

А простий дієслівний       Б складений дієслівний        В складений іменний

ІV рівень ( 1 б.)

16. Складіть речення за схемою:

△ : О, О, О - …

docx
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
23 травня 2023
Переглядів
3068
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку