Конспект уроку
з курсу «Всесвітня історія»
для 9 класу
підготувала вчитель історії
КЗ «Гімназія № 32»
Кам’янської міської ради
Ковбасюк Тетяна Іванівна
Урок № 34 Дата _____________
Тема. Річна контрольна робота з всесвітньої історії
Мета:
1. Перевірити рівень підготовки учнів з курсу відповідно до програмових вимог: рівень теоретичних знань дат, фактів, подій, понять та їх розуміння і використання;
2. Перевірити рівень набутих умінь і сформованих навичок;
3. Оцінити рівень навчальних досягнень учнів з вивченої теми.
Тип уроку: контролю та перевірки знань.
І. Організаційний момент
Методичні рекомендації
ІІ . Оцінювання та перевірка знань
Виконання завдань
І рівень ( по 0.5 б.)
1. Відзначте ім’я французького письменника і філософа епохи Просвітництва, якому належать слова: «Якби Бога не було, то його слід було б вигадати».
А Вольтер;
Б Монтеск’є;
В Руссо;
Г Дідро.
2. Відзначте подію, яка відбулася 14 липня 1789 р.
А Скликання Генеральних штатів;
Б захоплення Бастилії;
В ухвалення «Декларації прав людини і громадянина»;
Г ухвалення Конституції Франції.
3. Визначте назву морської битви, під час якої війська Наполеона зазнали нищівної поразки.
А Тильзитська;
Б Трафальгарська;
В Гібралтарська;
Г Абукерська.
4. Визначте подію, яка сталася 14 грудня 1825 р.
А Повстання декабристів у Петербурзі;
Б повстання в Парижі проти Карла Х;
В вступ на російський престол Миколи I;
Г створення «Лондонської асоціації робітників».
5. Визначте ім’я автора найбільш радикального конституційного проекту декабристів.
А П. Пестель;
Б М. Муравйов;
В С. Трубецький;
Г К. Рилєєв.
6. Визначте одну з причин війни між Північчю і Півднем США.
А Вимога скасувати рабства;
Б екстенсивний шлях розвитку плантаторського Півдня;
В обрання президентом А. Лінкольна;
Г рух скватерів.
ІІ рівень
7. Установіть відповідність між поняттям і його значенням:
1. Аболіціонізм |
А) суспільно-політична течія, яка об’єднувала прихильників парламентського ладу і свободи підприємництва. |
2. Суверенітет; |
Б) клас найманих робітників |
3. Пролетаріат |
В) громадський рух у США наприкінці ХVIII — початку XIX ст. за ліквідацію рабства. |
4. Лібералізм; |
Г) перехід від мануфактури до фабрики |
|
Д) незалежність держави в зовнішніх і внутрішніх справах. |
8. Оберіть правильні варіанти відповідей (3 правильних варіанти відповіді)
Позначте назви держав, що утворили Антанту.
А Австро-Угорщина; Б Франція; В Німеччина;
Г Англія; Д Росія; Е Італія.
9. Установіть хронологічну послідовність подій.
А Початок Громадянської війни в США;
Б Проголошення Першої республіки у Франції;
В Повстання декабристів у Росії.
ІІІ рівень
10. Установіть відповідність між датами і їх значенням:
1. 1882 р. |
А) «Весна народів» |
2 1861 р |
Б) оформився Троїстий союз. |
3. 1848-1849 р. |
В) Перша російська революція |
4. 1905-1907 рр. |
Г) Скасування крипацтва в Росії |
|
Д) повстання декабристів |
11. Встановіть відповідність між іменами історичних діячів і фактами їхньої біографії.
1. Олександр I |
А) один з лідерів лівого крила чартизму і засновник міжнародного революційного товариства «Братські демократи», член Союзу комуністів, I Інтернаціоналу |
2. Джузепе Гарібальді |
Б) російський імператор з 1801 р. На початку царювання проводив помірковано-ліберальні реформи. За його часів до складу Росії увійшли Грузія, Фінляндія, Бессарабія. Один з організаторів Священного союзу |
3. Павло Пестель
|
В) лідер Південного товариства декабристів, автор «Руської правди» |
|
Г. Один з лідерів національно-визвольної боротьби за звільнення і обєднання Італії, голова тисячі, яка висадилась у Сицилії. |
12 .Встановіть відповідність між іменами історичних діячів і фактами їхньої біографії.
1. Г. Нельсон |
А) головнокомандуючий всієї російської армії. Керував військовими діями на території Польщі і Пруссії з метою завершення розгрому наполеонівської армії та звільнення народів Європи від французького панування |
2. М. Кутузов |
Б) англійський флотоводець, віце-адмірал.Здобув перемогу над франко-іспанським флотом у Трафальгарській битві, під час якої був смертельно поранений |
3. Отто фон Бісмарк |
В) «Залізний канцлер», який запровадив «культуркампф», закон проти соціалістів. Все життя боровся за об’єднання німецьких земель в єдину державу. |
|
Г) герой Вітчизняної війни 1812 року. Учасник Італійського та Швейцарського походів О. В. Суворова, воєн із Францією, Швецією, Туреччиною. У Бородинській битві очолював ліве крило російських військ; був смертельно поранений у бою |
ІV рівень ( по 1,5 б)
13. Визначте назву документа, зміст якого відповідає наведеному.
1) Знищення колишнього правління;
2) утворення тимчасового правління до встановлення постійного, виборного;
3) вільний друк, відтак знищення цензури;
4) вільне відправлення богослужіння всіх релігій;
5) знищення права власності поширюється на людей.
А Конституція;
Б «Руська Правда»;
В національна петиція чартистів;
Г Маніфест до російського народу.
14. Які держави придбали додаткові території в результаті рішення Віденського конгресу?
А Росія;
Б Австрія;
В Іспанія;
Г Пруссія;
Д Франція.
Визначте назву документа, зміст якого відповідає наведеному.
1) Знищення колишнього правління;
2) утворення тимчасового правління до встановлення постійного, виборного;
3) вільний друк, відтак знищення цензури;
4) вільне відправлення богослужіння всіх релігій;
5) знищення права власності поширюється на людей.
А Конституція;
Б «Руська Правда»;
В національна петиція чартистів;
Г Маніфест до російського народу.
8. Визначте держави, які придбали додаткові території в результаті рішення Віденського конгресу.
А Росія;
Б Австрія;
В Іспанія;
Г Пруссія;
Д Франція.