Календарно-тематичне планування з курсу географії
«Загальна географія»
(70 годин – 2 години на тиждень)
на 2020 / 2021 навчальний рік
Складено згідно навчальної програми «Географія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
Практичні роботи, дослідження |
Примітки |
||
6-А |
6-Б |
6-В |
||||
І семестр |
||||||
ВСТУП (2 години) |
||||||
1 |
|
|
|
Географія як наука про Землю. Основні друковані та електронні джерела інформації, їх значення. |
|
|
2 |
|
|
|
Методи географічних досліджень. Організація власних географічних спостережень. |
Дослідження: Спостереження за змінами у природі. |
|
РОЗДІЛ І. Розвиток географічних знань про Землю (6 годин) |
||||||
3 |
|
|
|
Уявлення про Землю у давнину. |
|
|
4 |
|
|
|
Відкриття нових земель |
|
|
5 |
|
|
|
Великі географічні відкриття |
|
|
6 |
|
|
|
Навколосвітні експедиції та відкриття материків |
|
|
7 |
|
|
|
Сучасні географічні дослідження. |
|
|
8 |
|
|
|
Урок узагальнення і систематизації знань із Вступу та теми 1 «Розвиток географічних знань про Землю». |
|
|
РОЗДІЛ ІІ. Земля на плані та карті (12 годин) |
||||||
9 |
|
|
|
Способи орієнтування на місцевості. Компас. |
|
|
10 |
|
|
|
Поняття про азимут. |
|
|
11 |
|
|
|
Особливості та відмінності зображення земної поверхні на глобусі, аерофотознімках, космічних знімках, планах, картах. |
|
|
12 |
|
|
|
Масштаб та його види. |
|
|
13 |
|
|
|
|
Практична робота 1. Розв’язування задач з використанням різних видів масштабу |
Обов’язкова |
14 |
|
|
|
План, його основні ознаки. Складання плану місцевості |
|
|
15 |
|
|
|
Географічні карти, їх елементи та види. Географічні атласи. |
|
|
16 |
|
|
|
Градусна сітка на глобусі й географічній карті. |
|
|
17 |
|
|
|
Поняття про географічні координати. |
|
|
18 |
|
|
|
Розв’язування задач на визначення географічних координат. |
|
|
19 |
|
|
|
|
Практична робота 2. Визначення географічних координат за географічною картою. |
Обов’язкова |
20 |
|
|
|
Урок узагальнення і систематизації знань з теми 2 «Земля на плані та карті» |
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. Оболонки Землі |
||||||
Тема 1. Літосфера (12 годин) |
||||||
21 |
|
|
|
Внутрішня будова Землі. Будова літосфери, її властивості |
|
|
22 |
|
|
|
Літосферні плити. Рухи земної кори. |
|
|
23 |
|
|
|
Внутрішні процеси Землі. Землетруси. |
|
|
24 |
|
|
|
Вулканізм і вулкани, гейзери. |
|
|
25 |
|
|
|
Зовнішні процеси Землі. |
|
|
26 |
|
|
|
Мінерали, гірські породи. Корисні копалини та їх значення у житті та діяльності людини. |
|
|
27 |
|
|
|
Абсолютна і відносна висота місцевості, їх визначення за допомогою горизонталей та шкалою висот. |
|
|
28 |
|
|
|
Основні форми рельєфу Землі: рівнини. |
|
|
29 |
|
|
|
Основні форми рельєфу Землі: гори. |
Практична робота 3. Позначення на контурній карті рівнин, гір, вулканів суходолу. |
|
30 |
|
|
|
Рельєф дна Світового океану. Серединно-океанічні хребти. |
|
|
31 |
|
|
|
Унікальні форми рельєфу земної кулі, їх охорона |
|
|
32 |
|
|
|
Урок узагальнення і систематизації знань з теми 3 «Літосфера»
|
|
|
ІІ семестр |
||||||
Тема 2. Атмосфера (17 годин) |
||||||
33 |
|
|
|
Будова атмосфери, властивості повітря в тропосфері. |
|
|
34 |
|
|
|
Добовий і річний хід температури повітря. |
|
|
35 |
|
|
|
Теплові пояси Землі. |
|
|
36 |
|
|
|
Атмосферний тиск: причини і наслідки його зміни у тропосфері. Вимірювання атмосферного тиску. |
|
|
37 |
|
|
|
Розв’язування задач на зміну атмосферного тиску з висотою. |
|
|
38 |
|
|
|
|
Практична робота 4. Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою |
Обов’язкова |
39 |
|
|
|
Вітер: причини виникнення, напрямки, сила, швидкість. Утворення бризу. |
|
|
40 |
|
|
|
Вода в атмосфері: випаровування, вологість повітря та її зміни. |
|
|
41 |
|
|
|
Розв’язування задач на зміну показників вологості повітря. |
|
|
42 |
|
|
|
Хмари і туман, відмінності в їх утворенні. Форми хмар, хмарність. |
|
|
43 |
|
|
|
Опади, що випадають із хмар та з повітря, їхні |
|
|
44 |
|
|
|
|
Практична робота 5. Складання графіка зміни температури повітря, опадів, рози вітрів, їх аналіз |
Обов’язкова |
45 |
|
|
|
Погода, її елементи, мінливість. Служба погоди. |
|
|
46 |
|
|
|
Клімат та основні кліматотвірні чинники. |
|
|
47 |
|
|
|
Кліматичні пояси Землі. Зміни клімату. Вплив людини на атмосферу |
|
|
48 |
|
|
|
Урок узагальнення і систематизації знань з теми 4 «Атмосфера» |
|
|
Тема 3. Гідросфера (12 годин) |
||||||
49 |
|
|
|
Загальна кількість води на Землі, її розподіл. Світовий океан та його частини. |
|
|
50 |
|
|
|
Властивості вод Світового океану. |
|
|
51 |
|
|
|
Рухи води в Світовому океані |
|
|
52 |
|
|
|
Життя в океанах і морях. Океан та людина. |
|
|
53 |
|
|
|
Річка та її основні характеристики. |
|
|
54 |
|
|
|
Найдовші, та найбільші за площею басейни й |
|
|
55 |
|
|
|
Озера, їх різноманітність. Найбільші і найглибші озера земної кулі. |
|
|
56 |
|
|
|
Болота, особливості їх утворення та поширення. Штучні водойми і водотоки. |
|
|
57 |
|
|
|
Льодовики і багаторічна мерзлота: особливості утворення і поширення на Землі. |
|
|
58 |
|
|
|
Підземні води. Термальні і мінеральні води. |
|
|
59 |
|
|
|
Значення і охорона вод Світового океану і суходолу. |
Практична робота 6. Позначення на контурній карті назв океанів, морів, проток, заток, островів, річок, озер. |
|
Тема 4. Біосфера та ґрунти ( 2 години) |
||||||
60 |
|
|
|
Складові біосфери, особливості їх поширення на земній кулі. |
|
|
61 |
|
|
|
Ґрунти, їх властивості та охорона. Вплив людини на компоненти біосфери. |
|
|
Тема 5. Природні комплекси ( 3 години) |
||||||
62 |
|
|
|
Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків між компонентами природи. |
Практична робота 7. Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості (за типовим планом). |
|
63 |
|
|
|
Географічна оболонка, її межі та властивості. |
|
|
64 |
|
|
|
Природні зони Землі, їх особливості. |
|
|
РОЗДІЛ ІV. Планета людей (5 годин) |
||||||
65 |
|
|
|
Кількість, густота та особливості розселення населення на Землі. |
|
|
66 |
|
|
|
Людські раси. Дослідження Миколи Миклухо-Маклая Найчисельніші народи світу. |
|
|
67 |
|
|
|
Найбільші за площею і чисельністю населення держави світу. Держави-сусіди України. |
Практична робота 8. Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав у різних частин світу та їх столиць |
|
68 |
|
|
|
Вплив людини на природні комплекси Землі. Забруднення довкілля та його охорона. |
Дослідження: Розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів |
|
69 |
|
|
|
Підсумкова(контрольна) робота |
|
Обов’язкова |
70 |
|
|
|
Повторення вивченого за рік |
|
|