Урок в 6 класі "Поверхневі води. Річка. Будова річки"

Про матеріал
Урок призначений поглибити знання учнів про гідросферу шляхом вивчення річок як частини світового кругообігу води в природі; сформувати поняття про основні види вод суходолу – поверхневі і підземні ; елементи річкової системи, річкову долину; про живлення річок;- розвивальна: формувати вміння визначати елементи річкової системи, вміння працювати з різноманітними джерелами знань, розвивати творче мислення, вчити застосовувати набуті знання в повсякденному житті;
Перегляд файлу

Води суходолу. Річка, будова річки

Мета: - навчальна: поглибити знання учнів про гідросферу шляхом вивчення річок як частини світового кругообігу води в природі; сформувати поняття про основні види вод суходолу – поверхневі і підземні ; елементи річкової системи, річкову долину; про живлення річок;- розвивальна: формувати вміння визначати елементи річкової системи, вміння працювати з різноманітними джерелами знань, розвивати творче мислення, вчити застосовувати набуті знання в повсякденному житті;                                                                                                                                                 виховна: виховувати бережливе ставлення до водних ресурсів.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: атласи, підручники, настінна карта півкуль, макет (схема, відеофрагмент) «Річка та її частини», контурні карти, комп’ютерна презентація «Будова річки».

Опорні поняття: гідросфера, води суходолу.

Базові поняття: річка, русло, річкова тераса, заплава, витік, гирло, річкова система, річковий басейн, вододіл, поріг, водоспад.

                                                                       ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань і вмінь

Географічна естафета

ЗАВДАННЯ Із перерахованих об`єктів вибрати ті, які відносяться до вод Світового океану ( Мадагаскар, Волга, Байкал, острів, півострів, Чорне, Північне, жовте, Червоне, Дрейка, Мозамбіцька протока, Гудзонова затока)

  1. Мотивація навчальної діяльності

Річкові системи нагадують кровоносні судини людського організму. Недаремно за річками закріпилася назва «блакитні артерії планети». Дуже різні та не схожі одна на одну, всі річки – великі працівниці: вони транспортують воду на величезні відстані, зрошують земельні угіддя, постачають водою населенні пункти, беруть участь у створенні нових форм рельєфу та мають величезні запаси енергії. Річку можна порівняти з істотою: вона народжується, дорослішає, працює, старіє, має свій характер, іноді спокійний, подеколи норовистий. Сьогодні на уроці ви поближче познайомитесь із цими дивовижними витворами природи, а також з’ясуєте, що являють собою річки та як вони «живуть».

  1. Вивчення нового матеріалу

Прийом  “Хмаринка слів”  Прийом “Асоціативний кущ”  Які асоціації виникають у вас зі словом річка?

 

Річка – це природний водний потік, який тече у виробленому ним самим заглибленні руслі.

Будова річкової системи

Прийом “Кубики БЛУМА” Будова річкової системи ( За допомогою кубиків учні визначають основні частини річки та вписують в хмаринку слів)

 

Розглянемо будову річки

Річкова долина – це зниження, яке простягається від її витоку до гирла.

Русло – частина долини, що зайнята водним потоком постійно.

Заплава – частина річкової долини, що заливається водою в період повені.

Тераса -  колись була заплавою, ніколи не заливається водою.

Річкова система.

Кожна річка має притоки. Вони поділяються на праві і ліві.

Головна річка з усіма притоками утворює  річкову систему.

Басейн річки -  територія з якої річка збирає свої води. Найбільший річковий басейн у світі має Амазонка. Площа майже така, як у материка Австралія – 7 млн..

Вододіл – межа між басейнами сусідніх річок. Вододілами зазвичай є гори або підвищення рельєфу.

ВИКОРИСТОВУЮЧИ СХЕМУ ПІДПИСАТИ СКЛАДОВІ РІЧКОВОЇ СИСТЕМИ

Робота річок

Метод «Проблемне питання»

Ми знаємо, що річка — це водний потік. Але як він поповнюється водою? (Річки живляться дощовою водою, талими водами снігу і льоду, підземними водами. Але частіше за все річки мають змішане живлення з переважанням одного з джерел)

Географічний практикум

Робота  з атласом Заповнити табличку

НАЗВА РІЧКИ

БАСЕЙН ОКЕАНУ ДО ЯКОГО ВІДНОСИТЬСЯ

НА ЯКОМУ МАТЕРИКУ ЗНАХОДИТЬСЯ

НІЛ

 

 

АМАЗОНКА

 

 

ЯНЦЗИ

 

 

ХУАНХЕ

 

 

Об

 

 

Дніпро

 

 

 

Рефлексія   РОЗГАДАТИ РЕБУСИ

ребусиребуси        ребуси(НІЛ)

 

 

ребуси ребуси ребуси ребуси ребуси

                                                                                 ребуси+ Н                                       (АМАЗОНКА)

 

 

ребуси ребуси ребуси ребуси ребуси ребуси(ХУАНХЕ)

 

 

 

ребуси ребуси ребуси ребуси(ІНД)

 

Домашнє завдання

Опрацювати тему, створити комікси по теми найбільші річки світу

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 березня 2021
Переглядів
2390
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку