РІЧНИЙ ПЛАН САМООСВІТИ
асистента вихователя
Богатової Катерини Сергіївни
на 2024-2025 навчальний рік
м.Львів
Тема |
Зміст роботи |
Джерела опрацювання |
ЛИСТОПАД |
||
Організація інклюзивного навчання. Адаптація та модифікація освітніх програм. |
Ознайомитись із запропонованими програмами та їх модифікацією. Створення сприятливих передумов співпраці з педагогами. |
ІПР. Індивідуальні освітні програми для дітей з ООП.
|
Опрацювання законодавства та нормативних документів щодо навчання дітей з ООП в закладі дошкільної освіти. |
Приведення у відповідність власних документів, детальне вивчення обов’язків та покладених цілей на посаду асистента вихователя в інклюзивній групі. |
Офіційні веб-сторінки урядових організацій, сайти освітніх організацій. |
«Мовленнєвий розвиток дітей з ООП в ЗДО» |
Визначення теми для самоосвіти на 2024-2025 н.р. |
Вивчення методичної літератури, мережа Інтернет |
Рівні підтримки для дітей з ООП |
Рівні підтримки відповідно до індивідуальних потреб та можливостей дітей з особливими освітніми потребами |
Додаток А |
Перегляд вебінару «Ефективна робота асистента вчителя та асистента вихователя в інклюзії» |
Підвищення кваліфікації фахівців щодо ефективної роботи асистента вчителя та асистента вихователя в інклюзії. Осмислення якісних змін в інклюзивному просторі та їх вплив на реалізацію індивідуальної траєкторії учня;
|
|
Перегляд вебінару «Ведення документації асистента вихователя / вчителя у реалізації інклюзивного навчання» |
Забезпечити розуміння, яка документація входить у перелік документів, що ведуть асистенти вихователя/вчителя; Узагальнити та систематизувати знання щодо алгоритмів створення, ведення та заповнення необхідної супроводжуючої документації; |
|
Перегляд вебінару «Робота асистента вчителя в умовах інклюзивного навчання: особливості ведення документації» |
Допомогти асистентам вчителів та їх керівництву сформувати якісний перелік документації, регламентованої посадовими інструкціями згідно функцій та обов’язків що розкриті у 957 постанові про організацію інклюзивного навчання та 609 примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу |
|
Перегляд вебінару «Арттерапевтичні методи у роботі з дітьми з ООП в освітньому середовищі» |
Актуалізація теоретичних та практичних аспектів застосування арттерапевтичних технік супроводу під час інклюзивного навчання |
|
Конференція «Актуальні питання інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами: від стратегії до практики» |
Узагальнення успішних практик впровадження інклюзивного навчання в закладі освіти. Вдосконалення професійних компетентностей педагогічних працівників, необхідних для надання якісних освітніх послуг в умовах інклюзивного навчання. Обмін інноваційним досвідом організації роботи з дітьми з ООП. |
|
|
|
|
ГРУДЕНЬ |
||
Опрацювання фахової літератури |
Визначення основних концепцій інклюзивної освіти, механізмів співпраці, перерозподілу обов’язків та відповідальності |
Патрикеєва О.,Дятленко Н., Софій Н., Найда Ю. Індекс інклюзії: дошкільний навчальний заклад. Навчально-методичний посібник. К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2013. 100 с. |
Набуття знань, стосовно роботи з батьками дитини |
Вивчення матеріалів стосовно встановлення взаємодії між педагогами та батьками дітей з ООП |
Паливода А. Працюємо разом: дитина з особливими потребами в школі. Довідник для батьків. Досвід Канади. К. 2012. 50 с. |
«Особливості формування інклюзивного освітнього середовища для забезпечення всебічного розвитку дитини» |
Вивчення та аналіз науково-методичної літератури з питань самоосвіти |
Калініченко І.Особливості формування інклюзивного освітнього середовища для забезпечення всебічного розвитку дитини. Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами. 2012. № 9. С. 120‒ 126. |
Що таке Інклюзивна освіта |
Визначення інклюзія і важливість її для дітей з особливими освітніми потребами |
Додаток Б |
Дидактичні ігри |
Розробка дидактичних ігор для розвитку мовлення дітей з особливими освітніми потребами |
Матеріал додається |
|
|
|
СІЧЕНЬ |
||
Перегляд вебінару «Робота над граматичною будовою мови на корекційних заняттях з розвитку мовлення для дітей з ООП» |
Формування вміння ефективно підбирати завдання на корекційних заняттях з розвитку мовлення для дітей з ООП; розвиток навичок власноруч виготовляти посібники; здатність переносити набуті вміння в корекційну роботу з дітьми з ООП. |
|
«Формування мовлення дітей дошкільного віку з ООП шляхом розвитку дрібної моторики» |
Опрацювання науково-методичної літератури |
|
Перегляд вебінару «Ігри та вправи на розвиток мовлення дошкільників з особливими освітніми потребами» |
Вміння ефективно застосувати прийоми якісного використання розвиткового матеріалу в процесі корекційної роботи з дошкільниками з особливими освітніми потребами; здатність переносити набуті вміння в навчально-корекційний процес з дітьми з особливими освітніми потребами. |
|
Діти з мовленнєвими порушеннями. Поради батькам |
Розробка порад для батьків стосовно теми самоосвіти |
Додаток В |
«Кінезіологія - метод мовленнєвого розвитку» |
Вивчення науково-методичної літератури з питань проблеми теми самоосвіти |
Лічман Н. Кінезіологія як засіб розвитку мовлення та інтелектуальних здібностей дітей з особливими освітніми потребами. Логопед. № 6. 2018 |
Перегляд вебінару «Діагностувальні роботи як ключ до індивідуального розвитку дитини з ООП»
|
Значення діагностувальних робіт у процесі навчання та розвитку дітей з особливими освітніми потребами. Обговоримо, як системна діагностика дозволяє виявити індивідуальні особливості дитини, рівень її знань, навичок і потреб, що є основою для розроблення індивідуальних освітніх програм. |
|
ЛЮТИЙ |
||
Перегляд вебінару «Прийоми роботи над розширенням фрази у дітей з ООП» |
Вміння ефективно застосувати набуті знання з даної теми; здатність власноруч виготовляти посібники; здатність переносити набуті вміння в навчально-виховний процес з дошкільниками. |
https://vseosvita.ua/webinar/prijomi-roboti-nad-rozsirennam-frazi-u-ditej-z-oop-282.html |
Перегляд вебінару «Особливості роботи над структурою простого речення в процесі розвитку мовлення дітей з ООП» |
Формувати вміння ефективно застосувати набуті знання з даної теми; навчити власноруч виготовляти посібники; переносити набуті вміння в навчально-корекційний процес з дітьми з ООП. |
|
Поради батькам стосовно мовленнєвого розвитку |
Розробка порад для батьків |
Додаток Г |
«Використання су-джок терапії у мовленнєвому розвитку дітей дошкільного віку» |
Опрацювання науково-методичної літератури з питань самоосвіти |
Мартинова О. Використання су-джок терапії у мовленнєвому розвитку дітей дошкільного віку. Соледар. 2021. 28 с.
|
БЕРЕЗЕНЬ |
||
Перегляд вебінару «Розвиток експресивного мовлення у дітей з інтелектуальними порушеннями» |
Розуміння причин виникнення труднощів в спілкуванні у дітей, що мають інтелектуальні порушення; розуміння важливості розвитку експресивного мовлення в розрізі особистісного та соціального розвитку; розуміння важливості правильної організації корекційно-розвиткової роботи відповідно до різних видів експресивного мовлення у дітей з інтелектуальними порушеннями. |
|
«Су-джок терапія в роботі з дітьми з ООП» |
Розробка прикладу вправ з су-джок терапії для розвитку мовлення дітей з особливими освітніми потребами |
Додаток Д |
Дидактичні ігри |
Розробка дидактичних ігор для розвитку мовлення дітей з особливими освітніми потребами |
Матеріал додається |
КВІТЕНЬ |
||
Перегляд вебінару «Розвиток імпресивного мовлення у дітей з інтелектуальними порушеннями» |
Розуміння причин виникнення труднощів в спілкуванні у дітей, що мають інтелектуальні порушення; розуміння важливості розвитку імпресивного мовлення в розрізі розвитку пізнавальної та комунікативної функцій; розуміння важливості правильної організації корекційно-розвиткової роботи відповідно до імпресивного мовлення у дітей з інтелектуальними порушеннями. |
|
«Логоритміка, як метод розвитку мовлення дітей з ООП» |
Перегляд ресурсів в мережі інтернет |
http://irc-netushyn.miskrada.org.ua/news/08-40-18-11-12-2020/
https://archer.chnu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/3756/1/educ_2022_085.pdf |
«Логоритміка. Веселий розвиток мовлення» |
Підбірка посилань для занять логоритмікою вдома. Рекомендації батькам |
Додаток Е |
ТРАВЕНЬ |
||
Перегляд вебінару «Інклюзія: моніторинг досягнень учнів з особливими освітніми потребами» |
Розуміння змісту поняття «моніторинг досягнень» в інклюзії; знання основних напрямків моніторингу досягнень учнів з ООП. знання інструментів моніторингу навчальних досягнень учнів з ООП; вміння добирати необхідні інструменти моніторингу навчальних досягнень учнів з ООП відповідно до змісту навчальної програми; професійна готовність вчителя до організації інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами. |
|
Моніторинг досягнень дітей з ООП в кінці року |
Проведення діагностики дітей |
Матеріали за весь навчальний рік |