Річний план соціального педагога на 2021-2022 н.р.

Про матеріал
Річний план соціального педагога для закладів загальної середньої освіти на 2021-2022 навчальний рік, відповідно до усіх вимог МОН.
Перегляд файлу

Вступ

 

 Річний план роботи соціального педагога  складений на основі таких нормативно-правових документів :

- ЗУ « Про освіту »,

- ЗУ « Про загальну середню освіту »,

- Етичний кодекс соціального педагога,

- « Положення про психологічну службу в системі освіти України »,

- Наказ Міністерства освіти і науки України від 22 травня  2018р.  № 509. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 31 липня 2018 р. за № 885/32337 методичних рекомендацій Українського центру практичної психології та соціальної роботи,

- Указ Президента України від 28.05.2020 р. № 195\2020 Про національну стратегію розбудови безпечного і здорового освітнього середовища в НУШ.

-Наказ МОН України  від 08.06.2018 р. № 609 Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП в закладі загальної середньої та дошкільної освіти.

- Конвенція ООН « Про права дитини »,

- Наказ МОН України від 20.08.2018 р. № 923 « Про затвердження методичних рекомендацій щодо адаптаційного періоду для учнів першого класу у Новій українській школі»,

- Закон України від 10.07.2018 р.  № 8584 « Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу»

Головні завдання в  роботи соціального педагога :

1.Допомога дитині в адаптації під час переходу з однієї вікової групи до іншої.

2.Робота з дітьми «групи ризику» та категорійними учнями.

3.Допомога та підтримка  підлітків  у кризових ситуаціях.

4.Робота з обдарованими дітьми.

5.Соціально-педагогічна просвіта батьків.

6. Соціально-педагогічна просвіта вчителів.

7. Соціально-педагогічний супровід інклюзивної освіти, дітей з особливими освітніми потребами.

8. Звязки з громадськістю.

9.Вирішення конфліктних ситуацій серед учасників освітнього процесу.

 

І. Аналітична частина

Протягом 2020-2021 навчального року, робота соціального педагога здійснювалася за такими напрямками: діагностика, профілактика, консультування, просвіта, зв’язки з громадськістю.

З метою профілактики негативних проявів поведінки серед учнів були проведені такі заняття :

  • Акція 16 днів проти насилля 1-11 кл.
  • Організація та проведення заходів до Всесвітнього дня порозуміння з ВІЛ інфікованими людьми. 1-11 кл
  • Години спілкування « СТОП булінг » 4-9 кл.
  • Тренінгові заняття « Безмежний простір інтернету: плюми та мінуси »
  • Лекторії « Запобігання торгівлі людьми» 9-11 кл.
  • Тренінгові заняття « Кібербулінг. Безпечний інтернет »

З метою профілактики сексуального насилля було проведено заняття   « Особиста цінність та безпека» 5-9 кл. та  серед учнів початкової ланки « Безпечні та небезпечні дотики », « Розкажи дорослому», « Безпечна поведінка з незнайомцями », « Неважливо хто торкається ».

Серед просвітницьких заходів було проведено:

  • Тренінгові заняття « Мої права та обов’язки »
  •  Ми за здоровий спосіб життя »
  • « Вирішуємо конфлікт мирним шляхом ».

Також протягом року проводилась робота з дітьми, які знаходяться на шкільному обліку, здійснювалися обстеження житлових умов дітей, сім ї , яких знаходяться в складних життєвих обставинах. Разом з класними керівниками проводилась робота з дітьми, які пропускали уроки без поважних причин.

ІІ. Цілепокладаюча частина

У 2021/2022 навчальному році  буде продовжено роботу щодо забезпечення систематичного та своєчасного вивчення особливостей соціалізації здобувачів освіти, створення належних умов для їх повноцінного розвитку, надання комплексної соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу.

Особливу увагу в наступному навчальному році планую приділяти:

-створенню безпечного освітнього середовища;

-формуванню в дітей ціннісних життєвих навичок;

-підвищенню в учнів мотивації до навчання;

-попередженню дитячих конфліктів та булінгу,  соціальної дезадаптації учнів;

-формуванню в учнів критичного мислення, навичок самопрезентації, активної громадської позиції;

-укріпленню між учасниками освітнього процесу довірливих  та доброзичливих стосунків.

Головними завданнями будуть:

- соціально-педагогічний супровід інклюзивного навчання.

- соціально-педагогічна підтримка дітей з особливими освітніми потребами.

-охорона і захист прав та інтересів дітей;

-вивчення особливостей особистості учня, соціальної ситуації розвитку та умов життєдіяльності;

-виявлення  інтересів та потреб, проблем і труднощів дітей та підлітків;

-орієнтація учнів на здоровий спосіб життя;

-сприяння виявленню творчих нахилів, розкриттю здібностей дітей та підлітків, участі учнівської молоді у суспільно-корисній діяльності;

-зміцнення  зв’язків з громадськими організаціями та державними установами.

Районна проблема: « Соціалізація особистості школяра в умовах інтеграції загальної середньої освіти в європейському просторі»

Тема над якою працює заклад: « Розбудова виховного процесу з метою соціалізації дитини »

 

ІІІ. Змістова частина

 

 

Зміст роботи

Термін проведення

Цільова аудиторія

Відмітка про виконання

Прим.

 

1.Діагностика

 

 

 

 

1

Соціальна паспортизація                     ( виявлення пільгових та дітей групи ризику).

Діагностика соціальної адаптації здобувачів освіти.

Виявлення соціальних проблем у дітей з ООП та категорійних, які потребують негайного розв’язання.

Вивчення соціальних умов розвитку дітей з ООП.

Вересень

До 10.09

 

 

Вересень

 

 

 

 

 

Вересень

1-11 кл.

 

 

1-2 кл. НУШ, 5, 10 кл.

 

1-11 кл.

 

 

1-4,6,7 кл.

 

 

2

Проведення соціометрії. Виявлення ізольованих від колективу учнів.

Проведення анкетування серед батьків з метою виявлення булінгу.

 

жовтень

 

5,7 кл.

 

 

Батьки

 

 

3

Анкетування щодо визначення рівня знань про права та обов’язки учнів.

листопад

9 кл.

 

 

4

Анкетування  « Здоровий спосіб життя ».

грудень

3-4 кл.

 

 

5

Анонімне анкетування щодо вживання наркотичних та алкогольних речовин

Січень

10-11 кл.

 

 

6

Визначення рівня соціалізації особистості.

 

Лютий

8 кл.

 

 

7

Анкетування батьків з метою виявлення проблем у вихованні та навчанні.

 

березень

Батьки

 

 

8

Визначення загальної самооцінки особистості.

Квітень

6-7 кл.

 

 

9

Рейди щодо з’ясування  зайнятості учнів у позаурочний час та під час уроку.

Кожен місяць

1-11 кл.

 

 

10

Визначення рівня толерантності підлітків.

травень

9 кл.

 

 

11

Визначення рівня соціалізації особистості.

 

травень

6 кл.

 

 

 

2.Профілактична робота

 

 

 

 

1

Рада профілактики правопорушень. 

Заняття в інклюзивних класах       « Стоп булінг».

Кожен місяць

Вересень

 

1-11 кл.

 

1-4 кл.

 

 

2

Здійснення контролю за відвідуванням занять учнями групи ризику.

Заняття в інклюзивних класах       « Стоп булінг».

Кожен місяць

 

 

Жовтень

1-11 кл.

 

 

 

5,7 кл.

 

 

3

Проведення заходів з попередження захворювань ВІЛ/СНІД

Листопад-грудень

9-11 кл.

 

 

4

Просвіта учнів з питань захисту дітей від жорстокого поводження.

 

Січень

6-8 кл.

 

 

5

Профілактика шкідливих звичок серед підлітків.

Лютий, квітень

8-9 кл.

 

 

6

Запобігання протидії торгівлі людьми.

Березень, листопад

9,11 клас.

 

 

7

Систематичний контроль за відвідуванням занять дітьми, які знаходяться на обліку школи.

Кожен тиждень

1-11 кл.

 

 

8

Профілактика інтернет залежності. Булінг та кібербулінг- реальна проблема сьогодення.

Квітень, січень

4-7 кл.

 

 

9

Профілактика правопорушень серед неповнолітніх.

травень

5-8 кл.

 

 

 

3.Навчальна діяльність

 

 

 

 

 

4.Консультування

 

 

 

 

1

Консультування учнів за індивідуальними запитами самих учнів.

Протягом року

1-11 кл.

 

 

2

Індивідуальні консультації з учнями з профілактики правопорушень.

 

Протягом року

1-11 кл.

 

 

3

Консультування вчителів, учнів щодо вирішення конфліктних ситуацій.

 

Протягом року

вчителі

 

 

4

Надання консультації класним керівникам, батькам щодо роботи з учнями, які перебувають на обліку, та підвищення рівня їх відповідальності.

 

Протягом року

Батьки

 

 

5

Проведення групових консультацій з учнями за результатами діагностики.

 

Протягом року

5-11 кл.

 

 

 

5.Зв'язки з громадськістю

 

 

 

 

1

Первинне налагодження зв’язків з батьками та громадськістю мікрорайону школи.

Вересень

 

 

 

 

2

Відвідування  категорійних учнів.

Два рази на рік

 

 

 

3

Відвідування родин, які опинилися в СЖО

Два рази на рік

 

 

 

4

Співпраця з органами виконавчої влади.

За потребою

 

 

 

5

Вирішення проблемних питань з опікунською радою органів місцевого самоврядування.

За потребою

 

 

 

 

6.Просвіта

 

 

 

 

1

Соціально-педагогічна робота з учнівським самоврядуванням щодо проблем булінгу та жорстокого поводження.

вересень

5-11 кл.

 

 

 

Круглий стіл з питання організації роботи з дітьми, схильними до девіантної поведінки

жовтень

вчителі

 

 

2

Поновлення інформаційних стіннівок, буклетів. Розміщення інформаційних метеріалів на сайті школи, соціальних мережах.

Кожен місяць

 

 

 

 

 

 

 

Заняття « Мої права завжди зі мною »

Жовтень

7-8 кл.

 

 

3

Круглий стіл « Що таке жорстока поведінка ?»

Жовтень

9 кл.

 

 

 

Виступи на педраді

За запитом адміністрації

 

 

 

4

Проведення інформаційної кампанії серед учнів  до Європейського дня проти торгівлі людьми щодо питань безпечної міграції.

листопад

9-11 кл.

 

 

5

Година спілкування « Стоп булінг»

Грудень

5-9 кл.

 

 

6

Заняття в  початковій школі « Світ професій»

Січень

1-4 кл.

 

 

7

Година спілкування

 « Репродуктивне здоров’я »

Лютий

9-11 кл.

 

 

8

Бесіда « Мої шкідливі звички »

Березень

8 кл.

 

 

9

Проведення просвітницьких заходів з питань формування здорового способу життя до відзначення Всесвітнього  дня здоров’я ( 07 квітня )

Квітень

1-11 кл.

 

 

10

Соціально-педагогічний супровід емоційного стану обдарованих дітей.

Проведення інтелектуальних ігор « Багато будемо знати »

Постійно

 

 

               Травень

1-11 кл.

 

1-4 кл. кл.

 

 

 

7.Інше (організаційно-методична, соціально-захисна функції)

 

 

 

 

 

1

Здійснення соціально-педагогічної підтримки учнів, які потребують уваги в адаптаційний період.

Постійно

 

1-11 кл.

 

 

2

Складання плану роботи на кожен місяць

Кожен місяць

 

 

 

3

Написання аналітичних та статистичних звітів.

Травень

 

 

 

 

4

Підготовка до проведення тренінгів, діагностики, занять.

Постійно

 

 

 

 

5

Обстеження житлово-побутових умов дітей ВШО, СЖО, з ООП. Оформлення актів обстеження.

Два рази на рік

1-11 кл.

 

 

6

Участь в навчальоно-методичних нарадах, семінарах( районих, міських, обласних).

 

 

 

 

7

Робота з щоденою документацією.

Постійно

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Планування
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
5550
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку