Вступ
Річний план роботи соціального педагога складений на основі таких нормативно-правових документів :
- ЗУ « Про освіту »,
- ЗУ « Про загальну середню освіту »,
- Етичний кодекс соціального педагога,
- « Положення про психологічну службу в системі освіти України »,
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 22 травня 2018р. № 509. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 31 липня 2018 р. за № 885/32337 методичних рекомендацій Українського центру практичної психології та соціальної роботи,
- Указ Президента України від 28.05.2020 р. № 195\2020 Про національну стратегію розбудови безпечного і здорового освітнього середовища в НУШ.
-Наказ МОН України від 08.06.2018 р. № 609 Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП в закладі загальної середньої та дошкільної освіти.
- Конвенція ООН « Про права дитини »,
- Наказ МОН України від 20.08.2018 р. № 923 « Про затвердження методичних рекомендацій щодо адаптаційного періоду для учнів першого класу у Новій українській школі»,
- Закон України від 10.07.2018 р. № 8584 « Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу»
Головні завдання в роботи соціального педагога :
1.Допомога дитині в адаптації під час переходу з однієї вікової групи до іншої.
2.Робота з дітьми «групи ризику» та категорійними учнями.
3.Допомога та підтримка підлітків у кризових ситуаціях.
4.Робота з обдарованими дітьми.
5.Соціально-педагогічна просвіта батьків.
6. Соціально-педагогічна просвіта вчителів.
7. Соціально-педагогічний супровід інклюзивної освіти, дітей з особливими освітніми потребами.
8. Звязки з громадськістю.
9.Вирішення конфліктних ситуацій серед учасників освітнього процесу.
І. Аналітична частина
Протягом 2020-2021 навчального року, робота соціального педагога здійснювалася за такими напрямками: діагностика, профілактика, консультування, просвіта, зв’язки з громадськістю.
З метою профілактики негативних проявів поведінки серед учнів були проведені такі заняття :
З метою профілактики сексуального насилля було проведено заняття « Особиста цінність та безпека» 5-9 кл. та серед учнів початкової ланки « Безпечні та небезпечні дотики », « Розкажи дорослому», « Безпечна поведінка з незнайомцями », « Неважливо хто торкається ».
Серед просвітницьких заходів було проведено:
Також протягом року проводилась робота з дітьми, які знаходяться на шкільному обліку, здійснювалися обстеження житлових умов дітей, сім ї , яких знаходяться в складних життєвих обставинах. Разом з класними керівниками проводилась робота з дітьми, які пропускали уроки без поважних причин.
ІІ. Цілепокладаюча частина
У 2021/2022 навчальному році буде продовжено роботу щодо забезпечення систематичного та своєчасного вивчення особливостей соціалізації здобувачів освіти, створення належних умов для їх повноцінного розвитку, надання комплексної соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу.
Особливу увагу в наступному навчальному році планую приділяти:
-створенню безпечного освітнього середовища;
-формуванню в дітей ціннісних життєвих навичок;
-підвищенню в учнів мотивації до навчання;
-попередженню дитячих конфліктів та булінгу, соціальної дезадаптації учнів;
-формуванню в учнів критичного мислення, навичок самопрезентації, активної громадської позиції;
-укріпленню між учасниками освітнього процесу довірливих та доброзичливих стосунків.
Головними завданнями будуть:
- соціально-педагогічний супровід інклюзивного навчання.
- соціально-педагогічна підтримка дітей з особливими освітніми потребами.
-охорона і захист прав та інтересів дітей;
-вивчення особливостей особистості учня, соціальної ситуації розвитку та умов життєдіяльності;
-виявлення інтересів та потреб, проблем і труднощів дітей та підлітків;
-орієнтація учнів на здоровий спосіб життя;
-сприяння виявленню творчих нахилів, розкриттю здібностей дітей та підлітків, участі учнівської молоді у суспільно-корисній діяльності;
-зміцнення зв’язків з громадськими організаціями та державними установами.
Районна проблема: « Соціалізація особистості школяра в умовах інтеграції загальної середньої освіти в європейському просторі»
Тема над якою працює заклад: « Розбудова виховного процесу з метою соціалізації дитини »
ІІІ. Змістова частина
№ |
Зміст роботи |
Термін проведення |
Цільова аудиторія |
Відмітка про виконання |
Прим. |
|
1.Діагностика |
|
|
|
|
1 |
Соціальна паспортизація ( виявлення пільгових та дітей групи ризику). Діагностика соціальної адаптації здобувачів освіти. Виявлення соціальних проблем у дітей з ООП та категорійних, які потребують негайного розв’язання. Вивчення соціальних умов розвитку дітей з ООП. |
Вересень До 10.09
Вересень
Вересень |
1-11 кл.
1-2 кл. НУШ, 5, 10 кл.
1-11 кл.
1-4,6,7 кл. |
|
|
2 |
Проведення соціометрії. Виявлення ізольованих від колективу учнів. Проведення анкетування серед батьків з метою виявлення булінгу. |
жовтень |
5,7 кл.
Батьки |
|
|
3 |
Анкетування щодо визначення рівня знань про права та обов’язки учнів. |
листопад |
9 кл. |
|
|
4 |
Анкетування « Здоровий спосіб життя ». |
грудень |
3-4 кл. |
|
|
5 |
Анонімне анкетування щодо вживання наркотичних та алкогольних речовин |
Січень |
10-11 кл. |
|
|
6 |
Визначення рівня соціалізації особистості.
|
Лютий |
8 кл. |
|
|
7 |
Анкетування батьків з метою виявлення проблем у вихованні та навчанні.
|
березень |
Батьки |
|
|
8 |
Визначення загальної самооцінки особистості. |
Квітень |
6-7 кл. |
|
|
9 |
Рейди щодо з’ясування зайнятості учнів у позаурочний час та під час уроку. |
Кожен місяць |
1-11 кл. |
|
|
10 |
Визначення рівня толерантності підлітків. |
травень |
9 кл. |
|
|
11 |
Визначення рівня соціалізації особистості.
|
травень |
6 кл. |
|
|
|
2.Профілактична робота |
|
|
|
|
1 |
Рада профілактики правопорушень. Заняття в інклюзивних класах « Стоп булінг». |
Кожен місяць Вересень
|
1-11 кл.
1-4 кл. |
|
|
2 |
Здійснення контролю за відвідуванням занять учнями групи ризику. Заняття в інклюзивних класах « Стоп булінг». |
Кожен місяць
Жовтень |
1-11 кл.
5,7 кл. |
|
|
3 |
Проведення заходів з попередження захворювань ВІЛ/СНІД |
Листопад-грудень |
9-11 кл. |
|
|
4 |
Просвіта учнів з питань захисту дітей від жорстокого поводження.
|
Січень |
6-8 кл. |
|
|
5 |
Профілактика шкідливих звичок серед підлітків. |
Лютий, квітень |
8-9 кл. |
|
|
6 |
Запобігання протидії торгівлі людьми. |
Березень, листопад |
9,11 клас. |
|
|
7 |
Систематичний контроль за відвідуванням занять дітьми, які знаходяться на обліку школи. |
Кожен тиждень |
1-11 кл. |
|
|
8 |
Профілактика інтернет залежності. Булінг та кібербулінг- реальна проблема сьогодення. |
Квітень, січень |
4-7 кл. |
|
|
9 |
Профілактика правопорушень серед неповнолітніх. |
травень |
5-8 кл. |
|
|
|
3.Навчальна діяльність |
|
|
|
|
|
4.Консультування |
|
|
|
|
1 |
Консультування учнів за індивідуальними запитами самих учнів. |
Протягом року |
1-11 кл. |
|
|
2 |
Індивідуальні консультації з учнями з профілактики правопорушень.
|
Протягом року |
1-11 кл. |
|
|
3 |
Консультування вчителів, учнів щодо вирішення конфліктних ситуацій.
|
Протягом року |
вчителі |
|
|
4 |
Надання консультації класним керівникам, батькам щодо роботи з учнями, які перебувають на обліку, та підвищення рівня їх відповідальності.
|
Протягом року |
Батьки |
|
|
5 |
Проведення групових консультацій з учнями за результатами діагностики.
|
Протягом року |
5-11 кл. |
|
|
|
5.Зв'язки з громадськістю |
|
|
|
|
1 |
Первинне налагодження зв’язків з батьками та громадськістю мікрорайону школи. |
Вересень
|
|
|
|
2 |
Відвідування категорійних учнів. |
Два рази на рік |
|
|
|
3 |
Відвідування родин, які опинилися в СЖО |
Два рази на рік |
|
|
|
4 |
Співпраця з органами виконавчої влади. |
За потребою |
|
|
|
5 |
Вирішення проблемних питань з опікунською радою органів місцевого самоврядування. |
За потребою |
|
|
|
|
6.Просвіта |
|
|
|
|
1 |
Соціально-педагогічна робота з учнівським самоврядуванням щодо проблем булінгу та жорстокого поводження. |
вересень |
5-11 кл. |
|
|
|
Круглий стіл з питання організації роботи з дітьми, схильними до девіантної поведінки |
жовтень |
вчителі |
|
|
2 |
Поновлення інформаційних стіннівок, буклетів. Розміщення інформаційних метеріалів на сайті школи, соціальних мережах. |
Кожен місяць |
|
|
|
Заняття « Мої права завжди зі мною » |
Жовтень |
7-8 кл. |
|
|
|
3 |
Круглий стіл « Що таке жорстока поведінка ?» |
Жовтень |
9 кл. |
|
|
|
Виступи на педраді |
За запитом адміністрації |
|
|
|
4 |
Проведення інформаційної кампанії серед учнів до Європейського дня проти торгівлі людьми щодо питань безпечної міграції. |
листопад |
9-11 кл. |
|
|
5 |
Година спілкування « Стоп булінг» |
Грудень |
5-9 кл. |
|
|
6 |
Заняття в початковій школі « Світ професій» |
Січень |
1-4 кл. |
|
|
7 |
Година спілкування « Репродуктивне здоров’я » |
Лютий |
9-11 кл. |
|
|
8 |
Бесіда « Мої шкідливі звички » |
Березень |
8 кл. |
|
|
9 |
Проведення просвітницьких заходів з питань формування здорового способу життя до відзначення Всесвітнього дня здоров’я ( 07 квітня ) |
Квітень |
1-11 кл. |
|
|
10 |
Соціально-педагогічний супровід емоційного стану обдарованих дітей. Проведення інтелектуальних ігор « Багато будемо знати » |
Постійно
Травень |
1-11 кл.
1-4 кл. кл. |
|
|
|
7.Інше (організаційно-методична, соціально-захисна функції)
|
|
|
|
|
1 |
Здійснення соціально-педагогічної підтримки учнів, які потребують уваги в адаптаційний період. |
Постійно
|
1-11 кл. |
|
|
2 |
Складання плану роботи на кожен місяць |
Кожен місяць |
|
|
|
3 |
Написання аналітичних та статистичних звітів. |
Травень
|
|
|
|
4 |
Підготовка до проведення тренінгів, діагностики, занять. |
Постійно
|
|
|
|
5 |
Обстеження житлово-побутових умов дітей ВШО, СЖО, з ООП. Оформлення актів обстеження. |
Два рази на рік |
1-11 кл. |
|
|
6 |
Участь в навчальоно-методичних нарадах, семінарах( районих, міських, обласних). |
|
|
|
|
7 |
Робота з щоденою документацією. |
Постійно
|
|
|
|