"Рід іменників. Іменники спільного роду"

Про матеріал

Інтегроване заняття з української мови, що дає можливість учням легко засвоїти матеріал та урізноманітнити види робіт під час уроку.

Мета:

- повторити відомості й поглибити знання учнів про рід іменників, сформувати поняття про іменники спільного роду,

-розвивати логічне мислення, спостережливість, пам'ять;

-виховувати щедрість, доброту, повагу до оточуючих.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал., інтерактивні вправи, експрес-урок О.Авраменка


Перегляд файлу

Тема. Рід іменників. Іменники спільного роду.

 

Мета:

- повторити відомості й поглибити знання учнів про рід іменників, сформувати поняття про іменники спільного роду,

-розвивати логічне мислення, спостережливість, пам’ять;

-виховувати щедрість, доброту, повагу до оточуючих.

 

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал., інтерактивні вправи, експрес-урок О.Авраменка

ХІД УРОКУ

  1. Організація класу .

 

  1. мотивація  навчальної  діяльності  школярів

(«мозковий штурм»), вибери правильну відповідь.

 

  1. Перевірка д/з (словниковий диктант «Велика буква та лапки у власних назвах»), 15-16 учнів

Самоперевірка (фронтально)

 

1. Проблемне завдання. «Коло думок».Слайд

—- Визначте рід іменників хвилина, озеро, брат, нежить , дрова та непосида

-Як ви це зробили?

-З якими проблемами ви зіткнулися?

-Чи легко однозначно визначити рід останнього іменника?

-Яких знань вам не вистачає?

2. Оголошення теми і мети уроку. Слайд

 

3.Перегляд експрес-уроку О.Авраменка (№154)

 

А ще іменники на позначення професій, звань і посад—чоловічого роду (і для чоловічої, і для жіночої статі). Це спричинено тим, що колись такі професії мали тільки чоловіки. Це правило поширюється на офіційно-діловий та науковий стилі.

 

 

Слайд

Чоловічий рід

Жіночий рід

Насип, тюль, рояль, полин, біль, степ, дріб, директор, професор, суддя, інженер, академік, педагог, лікар

Путь, магістраль, доповідь

 

IV  Опрацювання навчального матеріалу

  1. Робота з підручником

- опрацювання теоретичного матеріалу с. 86 (іменники за родами не змінюються, а належать до одного з родів)

 

Дошка. Слайд

 Володю, ти так(ий,а) тонкослізка .

Авторитетн(ий,а) професор Коновалова вчасно завершила промову.

 

      2.  Практична робота. Вправа 212

Узгодити з іменниками подані в дужках займенники, прикметники та дієслова, записавши  речення. Запишіть три речення на вибір.

 

     3. Життєва ситуація «І таке буває» (с. 88, Ангеліна.). Мовна загадка.

 

    4. Лексико-семантичний тест. Завдання на встановлення відповідності («логічні пари»)- самостійна робота :1-Е, 2-В, 3-Б , 4-А, 5-Г, 6-Д -слайди

 

1.Людина, що любить багато говорити                                 А соня

2.Той, хто цурається фізичної  праці, чорної роботи.          Б вереда

3.Вередлива  людина                                                               В  нероба, білоручка

4.Людина, яка любить довго спати                                        Г ледащо

5.Ледача людина                                                                      Д шульга

6.Людина, яка переважно використовує ліву руку              Е  базіка

 

 

  1. Робота в парах. Вправа 213

 

  1. Інтерактивна гра «Визнач рід іменника»

 

 

  1. «Супергра» (О. Слобода, М. Москаленко)- за матеріалами експрес-уроків О.Авраменка

 

V.Рефлексія (інтерактивна гра «Трьох»Я»)

 

VI. Домашнє завдання. Слайд

Тривимірне:

 

На наступний урок: Параграф 25, скласти речення зі словами : путь, степ, біль, тюль, шампунь, рояль, дріб, полин, насип, узгодивши з прикметниками та дієсловами.

На наступну середу: створити інтерактивну гру  «Правопис власних іменників» .

На все життя: толерантно ставитись до оточуючих вас людей.

 

docx
Додав(-ла)
Якимова Ольга
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
2239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку