"Рід іменників: жіночий, чоловічий, середній і спільний"

Про матеріал
Навчальна: поглибити знання учнів про іменник як частину мови, ознайомити з родами іменників, формувати вміння визначати рід іменників; Розвивальна: розвивати мовлення, увагу, логічне мислення учнів; Виховна: виховувати любов до рідної мови та культури. Очікувані результати: Учні знають, що іменники бувають чоловічого, жіночого та середнього роду. Вміють визначати рід іменників. Застосовують здобуті знання на практиці.
Перегляд файлу

                              Конспект уроку української мови для 6 класу

Тема: Рід іменників

Мета уроку:

 

Навчальна: поглибити знання учнів про іменник як частину мови, ознайомити з родами іменників, формувати вміння визначати рід іменників;

Розвивальна: розвивати мовлення, увагу, логічне мислення учнів;

Виховна: виховувати любов до рідної мови та культури.

Очікувані результати:

 

Учні знають, що іменники бувають чоловічого, жіночого та середнього роду.

Вміють визначати рід іменників.

Застосовують здобуті знання на практиці.

 

Хід уроку

1. Організаційний момент (2 хв)

 

Привітання, перевірка готовності до уроку.

Позитивне налаштування учнів на роботу:

«Сьогодні ми вирушимо у цікаву мандрівку країною Іменник, де досліджуватимемо його особливості. Тож будьте уважні та активні!»

2. Актуалізація опорних знань (5 хв)

Бесіда за запитаннями:

 

Що таке іменник? (Частина мови, що називає предмет або істоту).

На які питання відповідає іменник? (Хто? Що?)

Наведіть приклади іменників, які називають:

людей (вчитель, мама);

предмети (стіл, зошит);

явища природи (дощ, сніг);

істот (кіт, собака).

3. Повідомлення теми і мети уроку (3 хв)

«Сьогодні ми дізнаємось, як іменники розрізняються за родами, навчимося правильно визначати їхній рід і застосовувати це на практиці».

 

4. Вивчення нового матеріалу (12 хв)

Пояснення вчителя з використанням таблиці:

 

Іменники за родами поділяються на:

 

Чоловічий рід — відповідає на питання хто? що? і має закінчення -Ø, -о (наприклад: стіл, учитель, Петро).

Жіночий рід — відповідає на питання хто? що? і має закінчення -а, -я (наприклад: мама, сестра, земля).

Середній рід — відповідає на питання що? і має закінчення -о, -е, -я (наприклад: сонце, море, ім'я).

Важливо: Іменники, що позначають осіб за професією чи діяльністю (наприклад: лікар, директор), у більшості випадків є іменниками чоловічого роду.

 

5. Закріплення нового матеріалу (15 хв)

1. Колективна робота (5 хв):

 

Завдання: Визначити рід поданих іменників:

Річка, місто, сонце, хліб, книга, озеро, парта, вікно, брат.

Учні виходять до дошки та пояснюють свої відповіді.

2. Робота в парах (5 хв):

 

Завдання: Складіть по одному реченню з іменниками різних родів. Позначте рід іменників.

3. Індивідуальна робота (5 хв):

 

Завдання: Запишіть іменники, визначте їх рід:

Море, квітка, стіл, небо, дівчинка, село.

6. Підсумок уроку (5 хв)

Бесіда:

 

Що нового дізналися на уроці?

Як розрізняють рід іменників?

Чому важливо знати рід іменників?

Рефлексія:

 

«Сьогодні на уроці я дізнався…».

7. Домашнє завдання (3 хв):

 

Обов’язкове: Виписати 10 іменників із тексту підручника та визначити їхній рід.

Додаткове: Скласти 5 речень, використовуючи іменники різного роду.

Оцінювання:

Під час уроку оцінюються відповіді учнів біля дошки, робота в парах та індивідуальні завдання.

 

Матеріали до уроку: таблиця «Рід іменників», підручник, картки із завданнями.

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 грудня
Переглядів
29
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку