Мета: Розширити і поглибити поняття про склад сім’ї, її значення для людини; формувати поняття «родина, рідня, рід»; вчити складати родовідне дерево; пробуджувати пізнавальний інтерес до історії свого родоводу; розвивати мислення, мовлення; виховувати любов до членів своєї родини, гордість за свій рід, бажання допомагати батькам.
Вправа «Клубочок загадок»З ним ніколи не сварюся, іграшками поділюся. Буду з ним дружити, гратись, бо це мій рідненький… Добрий, дуже справедливий, біля нього ми щасливі. Знає, вміє він багато, гордимося, це наш …Він чимало літ прожив, на повагу заслужив. Для матусі він – татусь, а для мене він -…Хитрі очі, дві косички, у веснянках ніс та щічки. Непосида невеличка називається …Пестить, ніжить і голубить, розуміє, дуже любить. Я до неї пригорнуся, бо вона моя …Дуже щира і ласкава для дочки і сина …
Отже, сьогодні ми спробуємо з'ясувати значення та зміст відомих вам слів: сім'я, родина, рід, більше дізнаємося про стосунки між членами родини; про обов’язки у сім’ї, будемо вчитися як слід піклуватися один про одного та звертатися по допомогу до членів родини, як додати зусиль, щоб сім’я була дружною.
Зараз я розповім вам історію, складену на підставі фактів, що мали місце в дійсності. Отже, жила-була дівчинка. Вона росла дуже щасливою дитиною. У неї були мама й батько, бабуся й дідусь і навіть старший брат. У дівчинки була РОДИНА. (Усі члени родини дівчинку дуже любили та піклувались про неї, вона знала тоді, що таке дійсна ЛЮБОВ. Родина дівчинки була досить забезпеченою й жила у великому та світлому будинку. Які асоціації у вас викликає слово «сім’я»?
Дівчинка училась у школі-гімназії, одній із кращих у їхньому місті, вона одержувала ОСВІТУ. У такий спосіб дотримувались ПРАВА маленької людини. Дівчинка з НАДІЄЮ дивилась у майбутнє. Але так уже сталось, що майже в один рік батько та старший брат дівчинки загинули в автокатастрофі. Мама, не справившись із таким горем, почала сильно пити, а бабуся й дідусь, не перенісши лиха, що прийшло, вмерли один за одним. Так у дівчинки не стало РОДИНИ. А разом з рідними пішла й ЛЮБОВ. У дівчинки не стало й ДОМУ. Права дівчинки не дотримувались, тому що з нею поруч не було дорослих, які би про неї піклувались.
Кросворд1. Предмет, який оберігає тебе, твою родину, твій дім. 2. Вона може бути рідна, а може бути двоюрідна. 3. Країна, у якій ти проживаєш зараз. 4. Родинне ... . 5. Ти і твоя рідня. 6. Сімейна цінність. 7. Історія твого життя. 8. Графічний символ роду. 9. Місце, де ти народився. 10. Ти сам.