Тема. Рiк. Пори року. Мiсяцi.
Мета: удосконалювати вміння додавати двоцифрові числа, розв’язувати задачі, порівнювати одиниці вимірювання часу; розвивати вміння визначати кiлькiсть днiв у мiсяцях; виховувати бажання вчитися.
Обладнання: календар,малюнок Левка,мiкрофон.
Підручник: с.163-165.
Робочий зошит: ч. 3, с.36-38.
Хід уроку
І.Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1.Перевірка домашнього завдання. Зошит, с.13, урок 73.
- Завд.1.Скiльки тюльпанiв було у кошику? (34)
- Завд.2. Прочитайте рівності; нерівності, в яких поставили знак «більше», знак «менше».
2. Загадка.
Дванадцять братів один за одним ходять.
Один одного не обходять. (Місяці року)
3.Гра «Допоможи Левковi».
Давайте допоможемо Левковi обчислити вирази й прочитати слова.
12+24 |
90-5 |
15+17 |
65-6 |
30+2 |
10+75 |
35+45 |
100-1 |
36-п |
85-о |
32-р |
59-и |
32-р |
85-о |
80-к |
99 |
-Що визнаєте про пори року?
ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
— Сьогодні на уроцi поговоримо про одиницi вимiрювання часу.
ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
1.Пояснення вчителя.
Одиниці часу зв’язані із обертанням небесних тіл: Земля обертається навколо Сонця й навколо своєї осі, а навколо Землі обертається Місяць.
Рiк - це проміжок часу, протягом якого Земля робить повний оберт навколо Сонця Рік містить 365 діб та 6 годин. Тому 3 роки по 365 діб кожний, а четвертий рiк – високосний має 366 діб. За час, який Земля робить повний оберт навколо Сонця, Місяць робить 12 обертів навколо Землі. Тому, рік поділили на 12 проміжків – місяців. Рік має 12 місяців.
Тиждень – це проміжок часу, якій вмiщує 7 діб. Приблизно чотири тижні складають один місяць.
Доба – проміжок часу, протягом якого Земля робить повний оберт навколо своєї осі. Доба ділиться на 24 рівні частини – години. Отже, доба має 24 години.
2.Робота за підручником, с. 163-165.
2 роки 3 мiс=27 мiс.
27-25=2(мiс.)
Вiдповiдь: собачка Жучка на 2 мiсяцi старша,нiж пес Кудлай.
3.Фізкультхвилинка.
1мiсяць˃3 тижнi-1 мiсяць триває довше,нiж 3 тижнi,тому що кожен мiсяць має мiнiмум 4 тижнi i т.д.
1)31-16=15(дн.)-робочих;
2)16-15=1(д.)
Вiдповiдь: на 1 робочий день менше,було у школярiв у сiчнi.
1)14+9=23(дн.)-всього ясних.
2)31-23=8(дн.)
Вiдповiдь:у груднi було 8 похмурих днiв.
2 квiтня-день народження Лесi.
25 березня- день народження Iванки.
V. Узагальнення i систематизацiя знань учнiв.
Робота в зошитi, с.36-38.
Завд.1.Гра «Правда-неправда». Робота з цеглинками LEGO. Правда-зелена цеглинка, неправда-червона.
Завд.2,3.Робота у парах.Взаємоперевiрка.
Завд.4.Самостiйно.Вiдпрацювання комунiкацiйних навичок: вмiння визначати на кулачках кiлькiсть днiв у мiсяцях.
VI. Пiдбиття пiдсумкiв.
Гра «Незакінчене твердження. Я знаю,що…»
-Я знаю,що 1 рiк-це …12 мiсяцiв.
- Я знаю,що кожна пора року складається з …3 мiсцiв.
- Я знаю,що у лютому може бути менша кiлькiсть днiв…28( 29днiв-раз у 4 роки).
- Я знаю,що мої кулачки допомагають менi визначати … кiлькiсть днiв у мiсяцях.
VII. Домашнє завдання.
Зошит, с.13, урок 74.