сформувати уявлення про зовнішню і внутрішню красу; навчити розпізнавати позитивні й негативні риси характеру; мотивувати учнів до самовдосконалення, обрання гідних зразків для наслідування, удосконалювати свій характер.
Тема. Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини.
Мета: сформувати уявлення про зовнішню і внутрішню красу; навчити розпізнавати позитивні й негативні риси характеру; мотивувати учнів до самовдосконалення, обрання гідних зразків для наслідування, удосконалювати свій характер.
Результати навчання:
Форми роботи: тренінг.
Обладнання: презентація, олівці, папір, ножиці, скотч.
Підготовча робота: опрацьована література: В. Лєвін «Умій володіти собою». Ірина Авідон, Ольга Гончукова «100 розминок, які прикрасять ваш тренінг». Підібрано притчі, відеоролики.
Домашнє завдання:
Хід тренінгу
І. Організаційний блок.
1. Привітання.
Добрий день усім присутнім! Рада бачити вас у гарному настрої. Сподіваюсь сьогоднішня спільна робота не буде марною, а знання, які ви отримаєте знадобляться вам.
2. Вправа «Очікування»
Діти, тема нашого заняття: «Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини». Подумайте і напишіть на цих зернятках свої очікування від своєї роботи на уроці.
(потім презентують очікування та прикріплюють «зернята»)
І сьогодні ми з вами будемо краще пізнавати себе та інших, будемо говорити про зовнішність і характер. Сукупність видимих ознак людини (колір очей, волося, зріст) – це її зовнішність. А якості, що виявляються у поведінці людини – це характер. У цьому нам допоможуть вправи. Але перш ніж перейти до них, потрібно нам повторити правила роботи і постійно їх дотримуватись. Для того щоб досягти гармонії в роботи. Тож давайте складемо ці правила і запишемо разом із вами.
Говорити тільки про себе, свої почуття, висловлювати власні думки.
Один говорить – усі слухають.
Бути толерантним.
Брати участь у виконанні вправ і завдань.
Обговорювати дію, а не особу.
Правило піднятої руки.
Повага до того, хто говорить.
Цінування часу.
Вправа «Знайомство»
Діти стають у коло і називають своє ім’я, одну із рис свого характеру і одну рису зовнішності. (на приклад Мене звати Алла, я добра, маю красиві очі).
Підсумок: під час проведення вправи ми помітили, що всі ми різні. В кожного різні риси характеру, зовнішності. Дякую. І перш ніж ви займете свої місця, я пропоную вам витягнути стрічки із іменами ваших однокласників.
2. Основна частина заняття.
Вправа «Намисто добрих слів»
Перед вами лежать намистинки. На кожній із них потрібно написати гарну рису характеру вашого товариша. Для того, щоб вам було легше вибрати потрібну рису, подивіться у вас на столі лежить підказка, на якій написані риси характеру. Можливо, у вашого товариша є ще якість гарні риси (записуйте скільки, скільки вважаєте за потрібне)
А тепер прикріплюємо намистинки до стрічки.
Одягніть будь ласка, намисто товаришеві.
Подивіться, скільки гарних рис ви побачили одне в одному.
Обговорення:
Підсумок: діти в юності люди шукають взірця для наслідування, намагаються бути схожими на своїх друзів, батьків, молодіжних кумирів. Тому важливо навчитися відрізняти позитивні риси характеру від негативних, щоб обирати гідні моральні орієнтири.
- А зараз я пропоную вам переглянути відео «Забери мене додому»
(перегляд відео)
Обговорення:
Підсумок: Головне в людині – її внутрішня краса. Людина може бути зовні не дуже гарною, але доброю і лагідною. За це її любитимуть і поважатимуть, і вона матиме багато друзів.
Руханка (розпізнавання позитивних і негативних рис характеру)
Я пропоную вам утворити коло. Я буду називати рису характеру, якщо ця риса позитивна, ви піднімаєте руки вгору й аплодуєте, якщо негативна – опускаєте руки і тупотите ногами.
(лагідність, упертість, толерантність, охайність, чуйність, щедрість, лінь, щирість, працьовитість, жадібність, байдужість, хитрість, грубість, доброта)
3. Підведення підсумків.
Ви сьогодні були дуже уважними і працьовитими, тож у нас залишилася ще одна справа. На жаль, деякі вчинки і навіть слова можуть ранити наше серце…
При складанні характеристики щасливих людей учений Володимир Лєві позначив деякі сторони. (Додаток 1). Я хочу залишити його характеристику вам на пам’ять. Можливо, з часом ви її зможете доповнити.
Додаток 1.
Володимир Лєві «Умій володіти собою».
1. Вони не запитують у себе: чи щасливі вони? Вони радіють життю.
2. Вони знають, чого хочуть. Щасливі люди хочуть того, що мають у реальному житті або в майбутній реальності.
3. Вони не вміють нудьгувати. Серед них є діяльні ентузіасти, спостерігачі, що нікуди не поспішають, зайняті по горло і зовні непомітні. Але не має серед них незайнятих душ, безробітних сердець. Вони творять життя.
4. Вони внутрішньо спокійні й вільні. Обов'язки не роблять їх прив'язаними, а прив’язаність - залежними. Всі щасливі люди – поети життя.
5. Вони не звинувачують ні інших, ні себе. Одні з них спочатку не здатні, а інші втрачають можливість відчувати ворожнечу й думати звинувачуючи, і це при тому, що вони зовсім не чужі гніву, скорботи, страху й інших негативних емоцій.
6. Вони вміють любити.
7. Вони вміють бути благородними.
Підсумок: важливу роль у житті людини відіграє характер. Він виявляється у стосунках людини з оточенням та у її вчинках. Люди з добрим характером мають спільні риси: демонструють повагу, викликають довіру, вони справедливі, турботливі і є добрими громадянами.
4. Підведення підсумків. Рефлексія.
1. Дуже важливо в колективі дотримуватися 3 правил толерантного спілкування:
- Бути завжди уважним.
- Бути гуманним і милосердним.
- Не ображати співбесідника. Пам’ятайте про це! Люди з добрим характером роблять наш світ кращим, тому треба намагатися розвивати в собі такі риси.
2. Вправа «Очікування»
Чи справдилися ваші очікування? Які ваші враження від виконаних вправ?
3. Ритуал прощання.
- А закінчити урок я хочу словами німецького поета Гете: «Перед великим розумом я схиляю голову, перед великим серцем я стаю на коліна»
- Дбайте про кожну людину, як про близьку вам. Обдаровуйте чужих людей такою самою любов’ю, як і ваших вірних друзів.
Додаток 2.
Володимир Лєві «Умій володіти собою».
1. Вони не запитують у себе: чи щасливі вони? Вони радіють життю.
2. Вони знають, чого хочуть. Щасливі люди хочуть того, що мають у реальному житті або в майбутній реальності.
3. Вони не вміють нудьгувати. Серед них є діяльні ентузіасти, спостерігачі, що нікуди не поспішають, зайняті по горло і зовні непомітні. Але не має серед них незайнятих душ, безробітних сердець. Вони творять життя.
4. Вони внутрішньо спокійні й вільні. Обов'язки не роблять їх прив'язаними, а прив’язаність - залежними. Всі щасливі люди – поети життя.
5. Вони не звинувачують ні інших, ні себе. Одні з них спочатку не здатні, а інші втрачають можливість відчувати ворожнечу й думати звинувачуючи, і це при тому, що вони зовсім не чужі гніву, скорботи, страху й інших негативних емоцій.
6. Вони вміють любити.
7. Вони вміють бути благородними.
.
Говорити тільки про
себе, свої почуття,
висловлювати власні
думки.
Бути толерантним.
Один говорить – усі слухають.
Брати участь
у виконанні вправ
і завдань.
Обговорювати дію, а не особу.
Правило піднятої руки.
Повага до того,
хто говорить.
Цінування часу.
Листопадівська загальноосвітня школа І – ІІ ступенів
Відкритий урок - тренінг у 9 класі
з основ здоров’я в рамках проведення
Місячника педагогічної майстерності
Тема.
Самовиховання характеру. Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини.
Підготувала і провела
Грабова Анна Вікторівна
Дата проведення «13» лютого 2018 року
2017 – 2018 навчальний рік