Тема: різноманітність , роль у природі та значення в житті людини рептилій
Мета:ознайомити учнів з різноманітністю рептилій; з’ясувати їх значення у природі та житті людини; розвивати в учнів творчу активність, вміння критично мислити тасамостійно опрацьовувати додаткові джерела інформації , комунікабельність, вміння співпрацювати; здійснювати екологічне виховання.
Обладнання: підручник, ІКТ, роздатковий матеріал
Хід уроку.
І. Організація
Вправа “Посмішка”
Посміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день.
Будьте старанними та слухняними.
Щоб не просто слухали, а чули,
Щоб не просто дивилися , а бачили.
Щоб не просто відповідали, а міркували
Дружно і плідно працювали.
Сьогодні ми будемо працювати під девізом :
Зібратися разом - це початок,
Триматися разом - це прогрес,
Працювати разом - це успіх! Генрі Форд
Ми зібралися,тримаємося разом і починаємо працювати. Бажаю нам успіху!
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Мозковий штурм
- З якими тваринами ми знайомилися на минулому уроці?( Плазуни)
- вони живуть на .... ( суші)
- Їх так називають тому що ( кінцівки розташовані по боках тулуба)
- Тіло поділяється на відділи .. ( голова , тулуб, хвіст)
- на голові розташовані ... ( очі, ніздрі, вуха)
- шкіра покрита ... ( роговими лусочками, пластинками, щитками)
- основний орган дотику і смаку ... ( язик)
- температура тіла залежить від .... ( температури навколишнього середовища)
- розмноження та розвиток відбувається на ...( суходолі)
- рептилії розмножуються відкладанням .... ( яєць)
Рептилії - перші наземні тварини.
- Чому їм вдалося пристосуватися до життя на суші?
Вправа фішбоун
Проблема: Чому рептилії можуть жити на суходолі?
Причини:
Наслідки:
Висновок:
Отже, найважливішими біологічними особливостями рептилій, пов'язаних з їх пристосуванням до життя на суходолі, є перехід на легеневе дихання, збільшення рухливості тіла та розмноження за допомогою яєць, що мають оболонки, краще розвинені органи чуття, зроговілість шкіри
- на попередніх уроках ми ознайомилися з групою холоднокровних тварин, розмноження яких пов”язано із водою.
Пропоную вам зараз виконати інтерактивну вправу Leaningapps . https://learningapps.org/display?v=p5r8idqt322
Розподілити ознаки рептилій та амфібій. Після правильного виконання вправи, ми отримаємо картинку, яка озвучить тему нашого уроку.
Отже, тема уроку : різноманітність , значення в природі та роль в житті людини рептилій.
Завдання: сьогодні ми поринемо в світ дивовижних тварин, дізнаємось про особливості їх способу життя та взаємодії з навколишнім середовищем
ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності
Прийом “Дивуй” ( фото плазунів приріплені на дошці)
Виняткового розквіту рептилії досягли 300 млн. років тому. У мезозойську еру плазуни панували на суходолі, в повітрі й навіть у безмежних водних просторах. Не випадково цю еру називають століттям ящерів.
Вони були представлені як гігантами до 30 метрів завдовжки й масою до 500 центнерів, так і невеликими тваринками. Серед них були найбільші наземні тварини. Більших за них історія Землі не знала.До них належать ряди : Динозаври, Звірозубі ящери, Літаючі ящери, Іхтіозаври.
Похолодання клімату 70-90 млн. років тому та збільшення кількості видів теплокровних ссавців призвело до вимирання більшості рептилій.
IV. Сприйняття й засвоєння нового матеріалу
Сучасний світ рептилій представлений трьома рядами: Лускаті, Черепахи, Крокодили .
На попередньому уроці ви об”єднались у групи, і отримали випереджувальні завдання: підготувати розповідь про різні ряди Рептилій за спільно складеним планом.
План
Представлення робіт.
Значення Рептилій у природі і житті людини.
Отруйні змії є причиною гибелі людей.
Червона книга
V. Узагальнення та систематизація знань.
1. Вправа «Знайти пару»
https://learningapps.org/display?v=pmajjjyt322
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Отже, сьогодні ми дізнались про дивовижних тварин - рептилій. Вони відкрили нам багато своїх секретів, які ми зможемо використати у нашому житті. І давайте у відношенні до цих своєрідних та загадкових мешканців біосфери користуватись принципом Гіппократа: «Не нашкодь».
Вправа “Інтерв”ю”
Учні відповідають на запитання:
Вчитель дякує за плідну роботу на уроці.
VІІ.д/з : опрацювати параграф 18