Конспект уроку біології у 7 класі
«Різноманітність земноводних та їх роль в екосистемах
та житті людини»
Мета. Поглибити знання учнів про земноводних, ознайомити з різноманітністю земноводних та їх значення у природі й житті людини; виховувати дбайливе ставлення до тварин; розвивати творчі здібності школярів, логічне мислення, уміння працювати з підручником та додатковими джерелами інформації;.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Міжпредметні зв’язки:, українська література.
Обладнання: мультимедійні презентації, додаткова література, опорний конспект.
Хід уроку
І. Розминка Учитель. «Природа - єдина книга, читати яку однаково цікаво на всіх сторінках» - саме так вважав Гете. Я бажаю вам гортати сторінки цієї книги обережно, читати уважно, бо саме природа наймудріша з учителів. Упевнена, що вам вдасться це зробити якнайкраще.
Нам у житті часто хочеться чогось незвичайного та дивного, адже тоді цікаво жити. Але дивне й надзвичайне завжди поруч з нами – треба лише трішки призупинитися і з’явиться безліч запитань, на які захочеться знайти відповідь. Світ живої природи дивний тим, що допитливим, кмітливим він завжди ставить запитання, на які ми намагаємось знайти відповіді на уроках біології.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Вправа «Фінішна пряма» (встановити правильність тверджень:
Хмаринка слів
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Для того, щоб сформулювати тему уроку ми з вами: поринемо у світ казо В. Сухомлинського, перегорнемо літературну сторінку та станемо свідками рольової гри.
Отже, казка:
«Рибка і жабка»
Проблемне завдання
Проблемне запитання
Отже, сьогодні ми з вами ознайомимось із різноманітністю класу Земноводні.
А зараз літературна сторінка:
Вірш Д.Павличка «Лелека»
Ми дізнаємось про роль земноводних в екосистемах.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Звіт домашніх груп, які працювали у «творчій» лабораторії, отримавши випереджувальні завдання:
- Презентувати представників різних рядів;
- Підготувати загадки, прикмети про представників земноводних (вправа «Народні перлини»);
- Повідомити цікаві факти у вигляді реклами. Чи знаєте ви, що … .
Під час звіту груп учні повинні заповнювати таблицю:
Назва ряду |
Представники |
Ознаки |
Безногі |
|
|
Безхвості |
|
|
Хвостаті |
|
|
Учитель. Творчі групи плідно попрацювали, інформації достатньо для того, щоб ви визначили значення земноводних (вправа «Був уважним -запам’ятав).
Роль земноводних
Вправа на дощці Padlet
V. Узагальнення знань
Вправа «Інтелектуальна хвилинка» (розв’язування біологічних задач):
- Чому земноводні не трапляються на океанічних островах?
- Чому у земноводних так багато способів пересування?
- Чому у народі кажуть, що жаба сама лізе в пащу вужеві?
VІ. Підсумок уроку
- Чи сподобалася вам робота в групах?
- Як можна застосовувати отримані знання в майбутньому?
Аркуш самооцінювання
ПІП учня
VІІ. Домашнє завдання
Учитель.
На землі, у морі вселюдському,
Протиріч і негараздів-тьма,…..
Пам’ятайте, тільки любов до природи, бережливе ставлення до її багатств збережуть красу, що нас оточує!