8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

РМ № 19. «Письмовий твір-опис природи за картиною в художньому стилі (за простим планом) І. Айвазовський»

Про матеріал
Тема уроку: РМ № 19. «Письмовий твір-опис природи за картиною в художньому стилі (за простим планом) І. Айвазовський» Мета: на основі здобутих текстологічних знань формувати в учнів відповідні текстотвірні вміння; удосконалити вміння складати твори-описи природи за картиною; зацікавити шестикласників вітчизняним образотворчим мистецтвом, зокрема пейзажним живописом; розвивати культуру писемного мовлення, сприяти збагаченню та уточненню словникового запасу школярів; виховувати любов учнів до природи
Перегляд файлу

Тема уроку: РМ № 19. «Письмовий твір-опис природи за картиною в художньому стилі (за простим планом) І. Айвазовський»

Мета: на основі здобутих текстологічних знань формувати в учнів відповідні текстотвірні вміння; удосконалити вміння складати твори-описи природи за картиною; зацікавити шестикласників вітчизняним образотворчим мистецтвом, зокрема пейзажним живописом; розвивати культуру писемного мовлення, сприяти збагаченню та уточненню словникового запасу школярів; виховувати любов учнів до природи.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.

Обладнання уроку: підручники, зошити, пам’ятка «Як працювати над створенням власного твору?».

Методика та прийоми проведення уроку: контроль і самоконтроль, самостійна робота, «вільний мікрофон».

Епіграф уроку:

Щоб не скривдити, не зламати,
А в гармонії з світом жити.
То ж, природу нам треба знати,
Бо прийшли ми у світ – любити!

Надія Красоткіна

План уроку:

  1. Організаційний момент.
  2. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми та мети уроку.
  3. Актуалізація опорних знань.
  4. Підготовка до роботи над твором за картиною.
  5. Самостійна письмова робота учнів над твором.
  6. Підбиття підсумків уроку.
  7. Домашнє завдання.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми та мети уроку.

  1. Психологічна настанова учнів на написання твору.
  2. Опрацювання епіграфа уроку.

IІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда за запитаннями.

  1. Які стилі мовлення вам відомі? Назвіть особливості кожного з них.
  2. Охарактеризуйте художній стиль мовлення.
  3. Які типи мовлення вам відомі?
  4. Охарактеризуйте опис. Які особливості цього типу мовлення?
  5. Які види описів ви знаєте? (пейзаж, інтер’єр, портрет)
  6. З якою метою письменники використовують описи природи у художніх творах? ( с. 170 підручника.)

ІV. Підготовка до роботи над твором за картиною.

4.1. Демонстрація репродукцій картин.

Картина І. Айвазовського «Бриг Меркурій атакований двома турецькими кораблями»

4.2. Розповідь учителя про художника.

Айвазовський Іван Костянтинович ( Ованес Айвазян ) ( 1817 – 1900) – художник, живописець вірменського походження. Створив понад 6 тисяч полотен. Народився Іван 29 липня 1817 у Феодосії. Перші роки Айвазовського пройшли в бідності в результаті розорення батька. Але все, ж йому вдалося вступити до гімназії Сімферополя. Захоплення живописом привело його в стіни Академії мистецтв Петербурга, в якій він навчався у визнаних майстрів. Після закінчення Академії багато подорожував по Європі. 1840 р. Іван Айвазовський подорожував за кордоном, працював у Римі, Неаполі,Сорренто, Венеції, Парижі, Лондоні, Амстердамі. 1845 на запрошення турецького султана побував у Стамбулі. Найбільш успішний Айвазовський був в морських пейзажах. А з 1844 року він навіть був художником морського штабу. Однак Айвазовський писав полотна не тільки на морську тематику. Серед інших його серій картин: кавказькі, українські краєвиди, вірменська історія, Кримська війна. У Феодосії Айвазовський збудував будинок та майстерню, влаштовував виставки, грошові надходження від яких передавав на добродійні цілі, 1880 заснував картинну галерею. З 1844 академік Петербурзької академії мистецтв, а з 1887 — її почесний член. З 1894 член Товариства південноросійських художників в Одесі. Крім художньої діяльності займався благодійністю – активно допомагав розвитку рідного міста – Феодосії. Побудував там музей старовини, заснував картинну галерею, сприяв прокладці залізничної колії в Джанкой. Художник помер 2 травня 1900 у Феодосії, у віці 82 років.

4.3. Демонстрація репродукції картини «Бриг Меркурій атакований двома турецькими кораблями»

4.4. Бесіда.

* Коментар учителя.

На картині зображений історичний епізод перемоги російського брига «Меркурій» над переважаючими силами турецької ескадри під час патрулювання турецького протоки Босфор в Чорному морі.

 

 Події, зображені на картині, відбулися 14 травня 1829 року, коли бриг «Меркурій» під командуванням капітан-лейтенанта А. І. Казарського через слабкий вітер не зміг втекти від погоні і був наздоженуть двома найбільшими і швидкохідними кораблями в турецькій ескадрі.  На одному з турецьких кораблів перебував адмірал (капудан-паша) турецького флоту і російський бриг був змушений вступити в бій, маючи на борту 18 гармат проти 200 гармат противника.

 

 Рішення вступити в бій було прийнято на офіцерському раді і була підтримана матросами брига.  Під час протистояння, що тривало дві години, «Меркурію» вдалося своїм вогнем пошкодити опори, які підтримують одну з щогл «Реал-бея», щогла впала за борт, і корабель втратив хід і можливість маневрувати і вести бій.  Залишившись один на один з іншим турецьким кораблем «Селіміє», російський бриг зміг нанести приблизно такі ж пошкодження, як і «Реал-бея», щогла впала і корабель був змушений піти з бою.  «Меркурій» отримав дуже важкі ушкодження, але при цьому втратив всього 4 людини з екіпажу.  Бриг благополучно повернувся в Севастополь.

  • До якого жанру живопису слід віднести картину?(Романтизм)
  • Пояснити лексичне значення слова бриг (двощоглове вітрильне, в тому числі військове, судно 18-19 ст. з прямими вітрилами на обох щоглах (мачты)
  • Яка пора року зображена на полотні? Який час доби? З чого це видно?
  • Що зображено на передньому плані картини? На задньому плані?
  • Чим приваблює колорит полотна? Який настрій навіває картина?
  • До яких роздумів спонукає?

4.5. Колективне опрацювання памятки «Як працювати над створенням власного твору?».

Як працювати над створенням власного твору?

  1. Добре подумай над темою майбутнього твору, визнач, який обсяг матеріалу він охоплює.
  2. Визнач основну думку свого твору й намагайся провести її через усю роботу.
  3. Склади повний і чіткий план, дотримуйся його у процесі написання творчої роботи.
  4. Тему розкривай глибоко і всебічно.
  5. Дотримуйся послідовності у викладі думок.
  6. Висловлюй своє ставлення до того, про що пишеш, роби власні висновки, узагальнення.
  7. Дотримуйся пропорційності частин твору.
  8. Пиши охайно, акуратно, грамотно, не забувай про абзаци.
  9. Перевір написане, перепиши в робочий зошит.

4.7. Колективне складання плану творчої роботи.

Орієнтовний план твору-опису природи за картиною

  1. Автор, назва, жанр картини.
  2. Історія створення
  3. Загальний змість.
  4. Деталі: а. час у який відбуваються події

   б. стан навколишнього середовища.

   в. Передній план (детальний опис «Меркурія»)

   г. задній план картини (детальний опис нападників)

   д. загальний настрій картини.

5. Враження від картини.

V. Робота з підручником

5.1. Вправа 383, с. 170

5.2. Вправа 384, с. 170

- Епітети:сірий рукав,золоте пальтечко
- Метафори:небе витирає,місяць висіває,зорі кліпали,прибігають вітренята,місяць в пальтечку,сльози стояли
- Зменшувально пестливі форми:пальтечко,вітренята
- Порівняння:все 3 речення
- Гіпербола:сльозини

VІ. Підбиття підсумків уроку.

  1.     Домашнє завдання.

Написати твір-опис природи в художньому стилі за картиною І. Айвазовського.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №1

Як працювати над створенням власного твору?

  1. Добре подумай над темою майбутнього твору, визнач, який обсяг матеріалу він охоплює.
  2. Визнач основну думку свого твору й намагайся провести її через усю роботу.
  3. Склади повний і чіткий план, дотримуйся його у процесі написання творчої роботи.
  4. Тему розкривай глибоко і всебічно.
  5. Дотримуйся послідовності у викладі думок.
  6. Висловлюй своє ставлення до того, про що пишеш, роби власні висновки, узагальнення.
  7. Дотримуйся пропорційності частин твору.
  8. Пиши охайно, грамотно, не забувай про абзаци.
  9. Перевір написане, перепиши в робочий зошит.

 

 

 

 

 

Додаток №1

Як працювати над створенням власного твору?

  1. Добре подумай над темою майбутнього твору, визнач, який обсяг матеріалу він охоплює.
  2. Визнач основну думку свого твору й намагайся провести її через усю роботу.
  3. Склади повний і чіткий план, дотримуйся його у процесі написання творчої роботи.
  4. Тему розкривай глибоко і всебічно.
  5. Дотримуйся послідовності у викладі думок.
  6. Висловлюй своє ставлення до того, про що пишеш, роби власні висновки, узагальнення.
  7. Дотримуйся пропорційності частин твору.
  8. Пиши охайно, грамотно, не забувай про абзаци.
  9. Перевір написане, перепиши в робочий зошит.

 

 

 

docx
Додано
13 травня
Переглядів
90
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку