РМ Есе світоглядного змісту «Кого можна назвати патріотом рідної землі?»

Про матеріал
закріпити знання учнів про особливості побудови есе, вчити вільно висловлювати думку, міркувати, розвивати мовлення, навчити учнів складати есе «Кого можна назвати патріотом рідної земілі?», иховувати любов до України, рідного краю, патріотизм.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Двадцять п'яте квітня Дистанційна робота. Розвиток мовленння Есе світоглядного змісту «Кого можна назвати патріотом рідної землі?»

Номер слайду 2

Привітання

Номер слайду 3

Вправа“Побажання друзям” ( хмаринка слів) https://wordart.com/create

Номер слайду 4

ПОВТОРИ!

Номер слайду 5

Есе (фр. essai «спроба, проба, нарис», від лат. exagium «зважування») — літературний  жанр прозового твору невеликого обсягу й вільної композиції. Есе виражає індивідуальні враження й міркування автора з конкретного приводу або предмета й не претендує на вичерпне трактування. Що таке есе та як його написати?

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Як писати есе?Створюючи есе учень (учениця): ❖ вільно висловлює свою думку; ❖ показує своє ставлення до того, про кого говорить; ❖ не дотримується обов’язкової форми (вступу, основної частини, висновку); ❖ не всебічно описує предмет чи подію; ❖ може лише частково, як у розмові торкатися якихось питань; ❖ може висловлювати опірні міркування; ❖ використовує образні вислови, порівняння; ❖ на початку може сказати про що йтиметься у його висловлюванні, про час, місце й особливості події, може подати вислів, що виражає думку або викликає різне ставлення, можна почати прислів’ям, приказкою чи мудрим висловом; ❖ продовження може бути схожим на оповідання, під час читання якого виникають особливі відчуття й напрошується важливий висновок; ❖ останній абзац має завершувати думку;❖ речення можуть бути короткі й, навіть, незавершені, питальні й окличні

Номер слайду 8

Асоціативний кущ“Хто такий патріот?”патріот

Номер слайду 9

З народної скарбниціЗ рідної землі і ворона мила. Рідна земля – мати, а чужа – мачуха. Людина без рідної землі, як соловей без гнізда. Та земля мила, де мати родила. У чужій сторонці не так світить і сонце. В чужий край не залітай, щоб крилечка мати. В чужім краю і солов'ї не цвірінькають.

Номер слайду 10

“Стежинами свого краю”

Номер слайду 11

“Стежинами свого краю”

Номер слайду 12

Мозковий штурм “За що я люблю свій край

Номер слайду 13

Аналіз запропонованих зразків есе Я вважаю, що патріот – це людина, яка любить свою Батьківщину, готова її захищати в найважчі часи, стояти за неї до кінця, і навіть віддати своє життя. Під час війни, рівень патріотизму в нашій країні тільки зростає, через страшні наслідки війни. Навіть маленькі дітки тепер розуміють, що ніде та  ніхто їх так не чекає, як вдома на рідній землі. Україна – це земля, де живуть сильні і сміливі чоловіки, віддані і сильні духом жінки, де прапор має два кольори світу – небесний та сонячний. Мені навіть іноді здається , що у такої нації, як українці, патріотизм вроджений. Найкращим прикладом патріотизму для мене є наші письменники : Тарас Григорович Шевченко, Іван Якович Франко, Леся Українка. Вони не побоялися сказати правду, жертвували своєю волею, але не дивлячись на це, все одно говорили тільки правду. Я вважаю, таким і повинен бути справжній патріот. Найбільша шана Шевченку, адже його балади,  поеми та  вірші здебільшого й випромінюють любов до рідної землі й ненависть до ворога. Зараз український народ робить усе для того, щоб жити у вільній країні, як і завжди робив. Бути патріотом – це підтримувати співгромадян та їхні ініціативи у покращенні життя народу. Бути патріотом – це шанувати природу і її багатство у своїй країні. Бути патріотом – це означає мати національну гордість. Отже, я вважаю, що справжнім патріотом можна називати того, хто по – справжньому любить свою Батьківщину, щасливий тому, що народився саме в цій країні і ніде інде, робить все для її процвітання та щасливого майбутнього.

Номер слайду 14

Як виконати роботу?1. Тільки позитивна мова (описувати краще те, що є, а не те, чого немає).2. Слова-зв’язки (вони допомагають плавно переходити з однієї частини до іншої).3. Різна структура речень. (Читати речення правильної структури нудно. Додайте кілька інверсій. Пишіть різні за довжиною речення.)4. Зрозумілі слова. (Розумійте значення слів, які ви вживаєте в есе. Ви пишете, щоб уразити змістом, а не словниковим запасом. Вишуканість гарна, але в міру.)5. Різні слова (синонімія.)6. Лаконічність.7. Кожне слово важливе (без повторів; кожне речення повинне нести унікальний зміст).8. Активна життєва позиція.

Номер слайду 15

Творча робота учнів/учениць Зараз ми напишемо своє власне есе “Кого можна назвати патріотом рідної землі?”Отож пам’ятаємо:– у своєму есе висловимо власну думку;– будемо міркувати, запитувати, порівнювати, вживати прислів’я, доводити свою думку.

Номер слайду 16

Рефлексія. Мені все зрозуміло!Потрібно ще попрацювати!Було не зрозуміло!

Номер слайду 17

Домашнє завдання. Відредаговане есе записати в зошит.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лосик Світлана Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
24 квітня 2023
Переглядів
14037
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку