Мета:
Тема: Робочий стіл комп’ютера. Значки Робочого столу.
Мета:
Обладнання: підручник, робочі зошити до підручника, кольорові олівці, програма «Сходинки до інформатики».
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Клас комп’ютерний чекає,
Вчитись вправно вам бажає.
Гарно й зручно всі сідаймо
І урок ми починаймо.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
Отже, у кожного з вас є свій робочий стіл, за яким ви виконуєте домашні завдання. У комп’ютера теж є свій Робочий стіл. Тож тема нашого уроку - "Що таке Робочий стіл комп'ютера". Сьогодні ви дізнаєтесь:
IV. Вивчення нового матеріалу
Зображення Робочого стола з’являється на екрані монітора одразу після завантаження комп'ютера. Розгляньте малюнок на ст.28 підручника. Що міститься на робочому столі учня та на Робочому столі комп’ютера?
На робочому столі ви можете знайти піктограми – значки, або ярлики. Як саме піктограми розташовані на робочому столі, залежить від користувача. Кожна піктограма – є дверима до якоїсь програми чи документа вашого комп’ютера.
Завдяки піктограмі «Мій комп’ютер» ви побачите диски й пристрої для зчитування інформації.
У Кошик (корзину) відправляють об’єкти, які потрібно видалити з комп’ютера назавжди або тимчасово.
Якщо ви підведете курсор до піктограми, двічі клацнете мишею, то комп’ютер одразу відреагує – відкриється відповідна програма (наприклад «Сходинки до інформатики».
В нижній частині екрана розташована Панель завдань, призначена для керування роботою комп’ютера. На цій панелі містяться вже знайома вам кнопка Пуск, значки мовної панелі, годинник та інші.
З об’єктами Робочого стола комп’ютера зручно працювати за допомогою миші. Коли починаєте рухати мишу по поверхні стола, на екрані монітора починає рухатися спеціальна стрілочка. Це – вказівник миші, який повторює її рухи. Під час роботи з комп’ютерною мишею, важливо правильно її тримати, вказівний пальчик має бути розміщений на лівій клавіші.
Встаньте, будь ласка.
Аби гарно почуватись,
Треба нам порозминатись.
Нахильтіся, розпряміться,
Вправо-вліво поверніться.
А тепер нове завдання:
Час робити присідання,
Потім трохи пострибати
І руками помахати.
V. Засвоєння матеріалу уроку.
Зараз ми пограємося в уже добре відому вам гру «Двійкові відповіді». Уявімо, що вас зачаклувала зла чаклунка і перетворила на комп’ютери, які працюють тільки за допомогою сигналів. Якщо ви згодні – піднімаєте руки, а якщо – ні, то не піднімаєте руки. Готові?
В клас комп’ютерний спітнілі
Ми вриваймося щосили… (руки опущені)
За комп’ютер швидко сіли,
Хоч нам це заборонили…. (руки опущені)
Витирай завжди взуття –
Не потрібне нам сміття… (руки підняті)
А щоб сісти нам за парти –
Дочекаймося команди… (руки підняті)
Монітору ти торкайся
І подовше в ігри грайся… (руки опущені)
А клавіатуру знай –
Обережно натискай… (руки підняті)
За комп’ютером, малята,
Нам не варто пустувати!
Робота за комп’ютером.
Виконання завдань у програмі «Сходинки до інформатики», вправа «Стрільці по яблуках».
Робота з робочими зошитами, завдання 1-3 на ст.14.
Завдання 1.Перевіримо, як ви засвоїли новий матеріал. Знайдіть на Робочому столі перелічені об’єкти та позначте їх потрібними номерами.
Завдання 2. Як називається стрілка на екрані монітора, яка допомагає вибирати об’єкти. Впишіть в клітинки пропущені букви.
Завдання 3. Обведіть червоним олівцем об’єкти робочого стола учня, а зеленим олівцем – об’єкти Робочого стола комп’ютера.
VІ. Підсумок уроку.
Робочий стіл, значок, панель завдань, мовна панель, годинник.
1