Робочий зошит для учнів 5 клас (дівчата) "Технологія побутової діяльності та самообслуговування"

Про матеріал

Робочий зошит створений таким чином, що учні можуть ознайомитись з ІІ розділом "Технологією побутової діяльнасті та самообслуговування." Окрім представлених завдань вчитель самостійно може добрати ще відео, відео-загадки, розробити презентацію і т.д.

Перегляд файлу

Картинки по запросу побутові електроприлади  Керівник міського методичного об’єднання

Вчитель обслуговуючої праці

Вознесенської І-ІІІ ЗОШ №8

Момотенко О. М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу сервірування святкового столу 

Вчитель: ________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018

 

Зміст

Умовні позначення…………………………………………………………………..….

Проект №1

Назва проекту: Сервірування святкового столу.

Основна технологія: технологія сервірування столу. Технологія формування культури споживання їжі.

Поняття про столову білизну…………………………………….…………..……

Види посуду та його призначення…………………………………………….…….

Сервірування святкового столу……………………………………..……………….

Основні правила поведінки за столом………………………….……………….…..

Етикет за столом……………………………………………………..…………...……

Послідовність сервірування столу………………………………….…………..……

Завдання для самоперевірки……………………………………..……………………

 

Проект №2

Назва проекту:Побутові електроприлади у моєму житті.

Основна технологія: технологія безпечного користування електроприладами.

Побутовий електроприлад……..……..………………………………..…..………..

Різновиди побутових електроприладів…………………………….…………....….

Правила користування побутовими електроприладами…...………………….….….

Завдання для самоперевірки…………..………………………………………..……

 

 

Умовні позначення:

 

прочитай;

 

зверни увагу;

Описание: Картинки по запросу смайлик с лупой

цікаво, що;

 

законспектуй;

розгадай;

 

запам’ятай;

 

відпочинь;

 

практичні завдання;

 

завдання для самоконтролю;

творче завдання.

 

 

 

 

Проект №1

Назва проекту: Сервірування святкового столу.

Основна технологія: технологія сервірування столу. Технологія формування культури споживання їжі.

Людське суспільство завжди відрізнялось прагненням до культури споживання, естетики, а не примітивного культу їжі. Традиції споживання їжі найбільш розвинені в європейській культурі, недарма саме європейська традиція вважається класичною. Сталі та універсальні правила європейської культури є ключовими у повсякденному житті й на ділових прийомах. Українці належать до родини європейських народів, тому знання цих правил культури споживання їжі та етикету за столом є необхідними для кожного з нас.

Відомий усьому світові вчений Іван Петрович Павлов вважав, що нормальна й корисна їжа — це їжа з апетитом, їжа із задоволенням. Це означає, що їжа має бути не тільки смачною й різноманітною, але й красиво оформленою перед подаванням на стіл. Красиво накритий (сервірований) стіл створює чудовий настрій та гарний апетит, що сприяє засвоєнню їжі. Сервірування столу передбачає правильне розташування столових приборів та предметів його оформлення: скатертини, посуду, приборів, серветок.

Поняття про столову білизну.

Скатертини, рушники та серветки з винаходом паперу і тканини стали невід’ємною частиною культури споживання їжі та отримали назву столова білизна.

Столова білизна – це скатертини, рушники та серветки.

Скатертина – символ хатнього достатку і показник культури й порядку в домі. На свята стіл найчастіше застеляють білою скатертиною. Традиційним для українського стола є використання вишитих рушників.

Серветки невеликий (зазвичай квадратний) шматок тканини або спеціального паперу, який використовують під час споживання їжі, щоб дотримуватися чистоти та охайності за столом, а також для витирання рук, губів. Серветки бувають полотняні й паперові.

Охайно та красиво складена серветка прикрашає стіл. Є багато способів складання серветок. Ось декілька з них:

Картинки по запросу сервірування столу серветками

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу сервірування столу серветкамиКартинки по запросу складання серветок для столу

 

Види посуду та його призначення.

Посуд поділяють на: кухонний, столовий, чайний, кавовий та столові прибори.

Похожее изображениеКухонний посуд потрібен для приготування їжі, до нього відносяться: каструлі, сковорідки, казанки, горщики тощо.

 

 

 

 

 

Столовий посуд слугує для подавання та споживання страв, до нього відносяться: тарілки, миски, блюда, салатниці, маслянка, цукерниця, креманка тощо.

Картинки по запросу Столовий посуд  картинкиКартинки по запросу Столовий посуд

Столові прибори слугують для споживання їжі, до них відносяться: ложки, виделки, столові ножі, палички для їжі.

Картинки по запросу Столові прибориПохожее изображение

 

Поради для починаючих

Описание: Картинки по запросу смайлик с лупойПохожее изображениеПопрактикуй тримання та взяття речей китайськими паличками.

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Для споживання напоїв використовують: чайний та кавовий посуд, а також чарки, бокали тощо.

Похожее изображениеКартинки по запросу чайний сервіз

Похожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображение

Сервірування святкового столу.

Сервірування столу – це підготовка стола для споживання їжі.

Сервірування столу передбачає правильне розташування столових приборів та предметів його оформлення: скатертини, посуду, приборів, серветок та предметів декору (вази з квітами). Перед тим, як розпочати сервірування святкового столу потрібно визначитися зі святом та в якому стилі воно буде проходити.

D:\Users\Administrator\Downloads\Безымянный.pngЩоб за сервірувати святковий стіл нам потрібно:

 

 

 

 

 

 

1 — ніж для вершкового масла; 2 — пиріжкова тарілка для хліба і масла;

3 — виделка для холодних закусок; 4 — виделка столова; 5 — ложка столова;

6 — закусочний ніж; 7 — столовий ніж; 8 — підставочна тарілка; 9 — супова

тарілка; 10 — десертна ложка; 11 — десертна виделка; 12 — склянка (бокал)

для води; 13 — бокал для компоту; 14 — серветка

 

Послідовність сервірування столу

  •          Накрити стіл скатертиною
  •          Розставити тарілки
  •          Розкласти столові прибори
  •          Поставити посуд для напоїв
  •          Результат пошуку зображень за запитом "офіціант"Розкласти серветки
  •          Поставити прибори зі спеціями, вази з квітами.

Сервіруванням столу та подаванням страв займається- офіціант.

Етикет за столом.

Щоб справити гарне враження на оточуючих, людина має знати й користуватися правилами етикету, що стосуються всіх сфер життя, в тому числі – правила поведінки за столом.

Етикет – установлені норми поведінки та правила ввічливості людей у суспільстві в цілому та за столом, зокрема.

 

 

Основні правила поведінки за столом

1.Сидіти потрібно прямо, не розгойдуючись на стільці.

2.Не слід поспішати прийматись за їжу, варто зачекати, поки страви подадуть усім гостям.

3. Не створювати зайвого шуму.

4. Серветка має лежати на колінах.

5. Не тягнутися до якоїсь страви через увесь стіл.

6. Не відмовлятися від запропонованого пригощання.

7. Не накладати велику порцію.

8. Виделку тримати в лівій руці, а ніж — у правій.

9. Рибу, котлету, варені овочі, голубці, яєчню не прийнято різати ножем, а виделку слід тримати в правій руці.

10. Чайну чашку тримати однією рукою, а піалу — двома.

11. Розмішувати цукор у чайних і кавових чашках, не привертаючи увагу зайвими звуками.

12. Їсти слід не поспішаючи, беззвучно та спокійно.

13. Відкушувати їжу маленькими шматочками, не набиваючи рот.

14. Не користуватися за столом зубочисткою.

15. Не можна класти руки й лікті на стіл під час споживання їжі.

16. Якщо потрібно покинути вечірку раніше, обов’язково слід вибачитись і попрощатися.

 

 

 

C:\Users\Asus\Desktop\-9-638.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Asus\Desktop\5-2-638.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Asus\Desktop\-8-638.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Asus\Desktop\5-4-638.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •       До якого свята ти збираєшся сервірувати стіл?______________________

__________________________________________________________________

  •       Скільки осіб чекаєш?____________________________________________
  •       Щоб за сервірувати святковий стіл, потрібно:_______________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  •       Розглянь малюнок і впиши відповідні цифри.

D:\Users\Administrator\Downloads\Безымянный.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

— виделка столова;          — пиріжкова тарілка для хліба і масла;

— виделка для холодних закусок;            — серветка;          — ложка столова;

— закусочний ніж;         — склянка (бокал) для води;

— столовий ніж;         ніж для вершкового масла;        — підставочна тарілка;  — бокал для компоту       

  — десертна ложка;           — супова тарілка;

— десертна виделка;

  •       Укажи цифрами послідовність сервірування святкового столу:

___ Розкласти серветки

___ Поставити посуд для напоїв

___ Накрити стіл скатертиною

___ Розкласти столові прибори

___ Розставити тарілки

___ Поставити прибори зі спеціями, вази з квітами

 

  •       Створи ескіз сервірування столу до обраного свята

D:\Users\Administrator\Desktop\images.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

Впиши пропущені слова.

1. Сидіти потрібно прямо, не ________________________________ на стільці.

2. Не _________________________________________ прийматись за їжу, варто зачекати, поки страви подадуть усім гостям.

3. Серветка має лежати на ____________________________.

4. Не ________________________________ до якоїсь страви через увесь стіл.

5. Не ________________________________ від запропонованого пригощання.

6. Не ________________________________ велику порцію.

7. Виделку тримати в _______________ руці, а ніж — у __________________.

8. Рибу, котлету, варені овочі, голубці, яєчню не прийнято ________________ ножем, а виделку слід тримати в ___________________ руці.

9. Чайну чашку тримати ________________ рукою, а піалу — _____________.

10. Розмішувати ____________________ у чайних і кавових чашках, не привертаючи увагу зайвими звуками.

11. Їсти слід не _________________________________, беззвучно та спокійно.

12______________________ їжу маленькими шматочками, не набиваючи рот.

13. Не ________________________________________ за столом зубочисткою.

14. Не можна _________________ руки й лікті на стіл під час споживання їжі.

 Які правила етикету, на твій погляд, найбільш важливі? Чому?________________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________

З якою професією ознайомилися?_____________________________________

Оцінка за проект___________________

 

 

 

 

 

Проект №2

Назва проекту: Побутові електроприлади у моєму житті.

Основна технологія: технологія безпечного користування електроприладами.

Поняття «побутова техніка» з’явилося не так давно. Запитайте у своїх бабусь і дідусів, чи думали вони, що коли-небудь те, що здавалося неймовірним і фантастичним, увійде в наше життя? Неймовірне тепер стало повсякденним і звичним, і ми вже його не помічаємо. У наших будинках з’явилася побутова техніка — непомітний і скромний помічник, що має безліч можливостей.

До сучасного побутового електрообладнання належать різні категорії товарів, без більшості яких неможливий побут сучасних людей. Холодильники, пилососи, пральні машини, електропраски, радіоприймачі, відеокамери, телевізори, калькулятори — побутові електроприлади.

Побутовий електроприлад — це електричне або електромеханічне обладнання, що виконує корисну роботу в домашньому господарстві, наприклад, приготування їжі, прибирання, нагрівання, прання тощо.

Різновиди побутових електроприладів

 Для приготування їжі: електроплити, мікрохвильові печі, духові шафи, тостери.

 Для  прискорення приготування їжі:

блендери, міксери, електром’ясорубки, соковижималки, мультиварки тощо.

 Для зберігання та охолоджування продуктів:

холодильники, морозильні камери.

 Для ведення домашнього господарства:

праска, пилосос, пральна машина, посудомийна машина.

 Не можна уявити сучасне життя без аудіо- й відеотехніки: телевізора, DVD-програвача, ігрових приставок, музичних центрів, планшетів, комп’ютерів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання для самоперевірки

  •       Якими побутовими електроприладами користуються у тебе вдома?___________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

  •       Якими з них умієш користуватися ти?______________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

  •       Розподіли зображені на малюнках електроприлади за принципом дії.

Похожее изображениеПохожее изображениеКартинки по запросу люстра, электроплита, бра,компьютер,  пылесос, утюг, вентиляторКартинки по запросу люстра, электроплита, бра,компьютер,  пылесос, утюг, вентилятор

Картинки по запросу швейна машинкаКартинки по запросу электроплита, бра,компьютер, вентиляторКартинки по запросу люстра, электроплита, бра,компьютер,  пылесос, утюг, вентиляторКартинки по запросу электроплита настольная, бра,компьютер,

Картинки по запросу бра, компьютер,Картинки по запросу музичний центрКартинки по запросу компьютерКартинки по запросу кофеваркаРезультат пошуку зображень за запитом "настільна лампа"

Пов’язане зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "модем"Результат пошуку зображень за запитом "мікрохвильовка"Пов’язане зображення

Освітлювальні

Нагрівальні

Електромеханічні

Електронні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •       Впиши пропущені слова

1. Ознайомитися з _________________________ користування електроприладом.

2. Користуватися тiльки _______________________________ електроприладами.

3. Побутові електроприлади ______________________ й _____________________

лише в присутності дорослих.

4. Не вмикати одночасно ____________________ кiлькiсть електроприладiв. Вiд цього перегрiваються електропровiдники й може виникнути пожежа.

5. Перед умиканням електропобутових приладів у мережу перевірити, чи не ______________________________електрошнур.

6. Вилку електрообладнання вмикати й вимикати з розетки, тримаючись за її корпус лише ________________________________ руками.

7. Праски, тостери, духові шафи, обігрівачі й iншi електро-нагрiвальнi прилади ставити на _____________________та _________________________ пiдставки.

8. Під час роботи з міксерами, блендерами, соковижималками й електром’ясорубками звертати увагу на ___________________________, _________________________________ частини приладів, що можуть поранити.

9. Не ____________________________ на __________________________ час увімкнені електроприлади без нагляду.

10. Після закінчення роботи вчасно______________________ електроприлади.

  •       Допиши, які можуть бути несправності побутових електроприладів. Пошкоджений корпус, відсутність світіння індикаторної лампочки, зміна швидкості роботи,_____________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  •       Які з перелічених дій не слід виконувати, щоб уникнути ураження електричним струмом?
  1.          Витягнути електричну вилку з розетки, потягнувши за шнур.
  2.          Стояти навпроти електричної розетки на відстані 1 м від неї.
  3.          Вмикати подовжуючі пристрої
  4.          Усі перераховані вище дії.

 При виникненні пожежі потрібно телефонувати за номером ___________ та викликати ________________________________________.

 Скласти алгоритм твоїх дій при виявленні несправностей у побутовому електроприладі.____________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Оцінка за проект___________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

  1. Трудове навчання. 5 клас:  Робочий зошит / Р. М. Лещук, О. Ю. Медвідь., Ю. В. Палій; за заг. ред.

С. М. Дятленка, - Харків: Вид-во «Ранок»,  2017. – 56 с.: іл.

  1. Трудове навчання (для дівчат): підруч. для 5-го кл. загальноосвіт. навч. закладів / І.Ю. Ходзицька, Н.М. Павич, О.В.Горобець, О.І. Безносюк. – Камянець- Подільський: Аксіома, 2013. – 160 с.: іл.
  2. Усі зображення мережа Інтернет.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу рамки для текста дети 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Максимюк Людмила Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Макара Любов
    Дуже дякую за цікавий, корисний матеріал
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 листопада 2018
Переглядів
4038
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку