Календарно-тематичне планування уроків з трудового навчання у 5 класі на 2018-2019 н. р., складене згідно з чинними «Навчальними програмами для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 5-9 класи», затвердженими МОН молоді та спорту від 12.09.2011 р. № 1051, зі змінами згідно з наказами МОН від 29.05.2015 р. № 584, від 05.08.2016 р. № 948, від 09.08.2017 р. №1/9 436 «Про затвердження змін до навчальних програм для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»»
Календарно-тематичне планування уроків
з трудового навчання
у 5 класі на І-ІІ семестри 2018-2019 н. р.
Складено за Навчальною програмою з трудового навчання для загальноосвітніх навчальних закладів. 5 – 9 класи, що затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ з/п |
Дата прове-дення |
Тема уроку та зміст |
І СЕМЕСТР |
||
Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки. Проект №1. Об’єкт проектної діяльності М’яка пласка іграшка (8 год.) Основна технологія: Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом. |
||
1
|
|
Вступ. Правила внутрішнього розпорядку та безпеки праці у шкільній майстерні. Визначення алгоритму взаємодії в майстерні. Вибір об’єкта праці. |
2 |
|
М’яка іграшка як невід’ємний атрибут у побуті та мистецтві українців. Види м’яких пласких іграшок. Матеріали для виготовлення м’якої пласкої іграшки та їх властивості. Інструменти та пристосування для виготовлення м’якої іграшки. |
3 |
|
Застосування методу фантазування для виготовлення м’якої пласкої іграшки. Створення графічного зображення м’якої пласкої іграшки та її оздоблення. Проведення міні-маркетингового дослідження для обґрунтування вибору виробу та його конструкційних матеріалів. |
4 |
|
Технологія виготовлення м’якої пласкої іграшки. Етапи проектування. Планування роботи. Дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця. Шаблони деталей іграшки. Розмічання за шаблоном. |
5
|
|
Способи збільшення та зменшення малюнків. Вирізування шаблона. Планування роботи. Добір та підготовка основних та доповнюючих матеріалів, інструментів для роботи. Визначення необхідної кількості матеріалів для виготовлення виробу. |
6 |
|
Технологічна послідовність розкроювання виробу: підготовка тканини (хутра) до розкроювання, настилання тканини, розкладка (економна) шаблонів на тканині, обкрейдування деталей виробу, розкроювання деталей виробу. |
7 |
|
Види з’єднувальних швів (ручних) і способи з’єднання деталей крою. Виготовлення м’якої пласкої іграшки. Дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця. |
8 |
|
Оздоблення м’якої пласкої іграшки. Остаточна обробка виробу. Контроль якості виробу. Презентація виготовлених виробів. |
Проект № 2. Об’єкт проектної діяльності. Ялинкова прикраса (6 год.) Основна технологія: Технологія обробки текстильних матеріалів ручним способом. |
||
9
|
|
Історія ялинкових прикрас. Види ялинкових прикрас. Конструкційні матеріали, необхідні для виготовлення ялинкових прикрас. |
10 |
|
Інструменти та пристосування для їх виготовлення. Застосування методу фантазування для виготовлення ялинкових прикрас. |
11 |
|
Створення графічного зображення ялинкової прикраси та її оздоблення. Проведення міні-маркетингового дослідження для обґрунтування вибору виробу та його конструкційних особливостей. |
12
|
|
Етапи проектування. Планування роботи. Технологія виготовлення ялинкових прикрас і сніжинок з паперу. Дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця. Виготовлення ялинкових прикрас та сніжинок з паперу. |
13 |
|
Технологія виготовлення об’ємних новорічних кульок з ниток. Дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця. Виготовлення ялинкових прикрас з ниток. |
14 |
|
Остаточна обробка виробів. Контроль якості виробів. Презентація виготовлених виробів. |
Проект № 3. Об’єкт проектної діяльності Закладка для книги (6 год.) Основна технологія: Технологія ниткографії Додаткова технологія: Технологія виготовлення аплікації (з текстильних та природних матеріалів) |
||
15
|
|
Види закладок для книг. Конструкційні матеріали, необхідні для виготовлення закладок для книг. Інструменти та пристосування для їх виготовлення. |
16 |
|
Застосування методу біоформ для виготовлення закладок. Створення графічного зображення закладки та її оздоблення. Проведення міні-маркетингового дослідження для обґрунтування вибору виробу та його конструкційних особливостей. |
17 |
|
Повторення послідовності етапів проектної діяльності. Прийоми роботи з інструментами та пристосуваннями, які необхідні для виготовлення виробу. Економне використання матеріалів. |
18
|
|
Виконання технологічних операцій відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. Дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця. |
19 |
|
Декорування закладок для книг. |
20 |
|
Остаточна обробка виробу. Контроль якості виробу. Презентація виготовлених виробів. |
Проект №4. Об’єкт проектної діяльності. Кухонне приладдя (лопатка, виделка тощо) (8 год.) |
||
21
|
|
Призначення, види та конструкційні особливості кухонного приладдя. Конструкційні матеріали, необхідні для виготовлення кухонного приладдя. Інструменти та пристосування для їх виготовлення. |
22 |
|
Застосування методу біоформ для виготовлення кухонного приладдя. Створення графічного зображення кухонного приладдя та його оздоблення. |
23 |
|
Проведення міні-маркетингового дослідження для обґрунтування вибору виробу та його конструкційних особливостей. |
24 |
|
Повторення послідовності етапів проектної діяльності. |
25
|
|
Прийоми роботи з інструментами та пристосуваннями, які необхідні для виготовлення виробу. Економне використання матеріалів. |
26 |
|
Дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця. Виконання технологічних операцій відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. |
27 |
|
Виконання технологічних операцій відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. Правила безпечної праці. |
28 |
|
Виготовлення виробу. Оздоблення виробу за готовою композицією. Остаточна обробка виробу. Контроль якості виробу. Презентація виготовлених виробів. |
Технологія побутової діяльності та самообслуговування Проект №5. Об’єкт проектної діяльності. Сервірування святкового столу (2 год.) |
||
29 |
|
Культура споживання їжі. Столова білизна. Серветки для сервірування столу. Види посуду, його призначення. Столові прибори, їх види та призначення. |
30 |
|
Сервірування святкового столу. Складання паперових серветок. |
ІІ СЕМЕСТР |
||
Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки. Проект № 6. Об’єкт проектної діяльності. Листівка (8 год.) |
||
31 |
|
Листівки, їх призначення. Види листівок. Загальні відомості про технологію виготовлення листівок (аплікація, вишивка, нитяна графіка, квілінг тощо). |
32 |
|
Матеріали та інструменти для виготовлення листівок. Дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця. Застосування методу фантазування для виготовлення листівки. |
33 |
|
Проведення міні-маркетингового дослідження для обґрунтування вибору виробу та його конструкційних особливостей. |
34 |
|
Розроблення ескізного малюнка листівки. Добір оздоблювальних технік. Добір кріплення оздоблювальних інструментів. Добір інструментів та матеріалів для виготовлення виробу. |
35 |
|
Проектування та виготовлення листівок. Визначення завдання для виконання проекту. Технологічна послідовність виготовлення виробу. |
36 |
|
Розкрій основи листівки та деталей листівки; виготовлення оздоблювальних матеріалів. Дотримання безпечних умов праці під час вишивання. |
37 |
|
Виконання технологічних операцій відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. Кріплення оздоблювальних елементів до основи. |
38 |
|
Дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця. Остаточна обробка виробу. Оздоблення виробу. Контроль якості виробу. Презентація виготовлених виробів. |
Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки. Проект № 7. Об’єкт проектної діяльності. Писанка (8 год.) |
||
39
|
|
Українська писанка – культурний символ України. Орнаменти й символи в писанкарстві. Ознайомлення із зразками писанок, виконаних різними техніками. |
40 |
|
Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення писанки. Вимоги до поверхні яйця. Добір писачка. Характеристика барвників, послідовність приготування розчинів. |
41 |
|
Техніка виготовлення крашанки, крапанки, мальованки, дряпанки, писанки з малюнками-символами. Аналіз малюнків-символів. Вибір та обґрунтування теми проекту. Правила роботи з парафіновою свічкою, сірниками. |
42 |
|
Дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця. Підготовка матеріалів, інструментів та пристосувань для виготовлення писанки. Вибір яйця, видування, підготовка його поверхні. |
43
|
|
Технологія виготовлення писанки: підготовка яйця, геометричний поділ поверхні яйця, нанесення узору. Написання писанки парафіном чи воском. Фарбування. Зняття парафіну чи воску. |
44 |
|
Складання послідовності виготовлення писанки. Поділ поверхні яйця відповідно до обраної схеми олівцем. Нанесення малюнка-символа на поверхню яйця. Добір кольорової гами ескізного малюнка писанки. |
45
|
|
Фарбування писанки. Послідовність нанесення кольорів на поверхню яйця. Правила нанесення парафіну чи воску. Дотримання правил безпечної праці. |
46 |
|
Фарбування поверхні яйця та зняття парафіну (воску). Контроль якості виробу. Презентація виготовлених виробів. |
Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки. Проект № 8. Об’єкт проектної діяльності. Декоративні квіти (10 год.) |
||
47
|
|
Короткі історичні відомості про розвиток мистецтва штучних декоративних квітів. Види декоративних квітів. |
48 |
|
Конструкційні матеріали для виготовлення декоративних квітів. Інструменти та пристосування. Дотримання правил безпечної праці та організації робочого місця. |
49 |
|
Проведення міні-маркетингового дослідження для обґрунтування вибору виробу та його конструкційних особливостей. |
50 |
|
Застосування методу фантазування для виготовлення декоративних квітів. Розроблення ескізного малюнка квітів. |
51
|
|
Проектування та виготовлення декоративних квітів. Визначення завдання для виконання проекту. |
52 |
|
Технологічна послідовність виготовлення виробу. |
53 |
|
Виконання технологічних операцій відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. |
54 |
|
Виконання технологічних операцій відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. Дотримання правил безпечної праці. |
56 |
|
З’єднання деталей квітки (композиції). Остаточна обробка. |
57 |
|
Контроль якості. Догляд за декоративними квітами. |
Проект № 9. Об’єкт проектної діяльності. Вирощування кімнатних рослин (10 год.) |
||
58 |
|
Значення рослин у природі та у житті людини. Історія окультурення кімнатних рослин. |
59 |
|
Поділ кімнатних рослин за декоративними властивостями. |
60 |
|
Основні види кімнатних рослин та особливості їх вирощування. |
61 |
|
Правила догляду за кімнатними рослинами. Вимоги рослин до умов вирощування (температура повітря, вологість, освітлення). |
62 |
|
Температура води при поливанні рослин. Правила поливу у період росту та спокою. Ознайомлення з розміщенням кімнатних рослин відповідно до світла й температури. |
63 |
|
Особливості догляду за кімнатними та оранжерейними рослинами. Вимоги рослин до посуду. Обробка посуду перед посадкою. |
64 |
|
Живлення рослин. Ґрунт. Види земель. Земляні суміші. Значення і правила пересаджування кімнатних рослин. Дренаж. |
65 |
|
Визначення необхідності перевалки або пересаджування рослин. Догляд за кімнатними рослинами. Пересаджування рослин. |
66 |
|
Добрива. Види добрив. Мікродобрива. Стимулятори та інгібітори росту рослин. Правила підживлювання протягом вегетаційного періоду. |
67 |
|
Догляд за кімнатними рослинами: підживлювання органічними та мінеральними добривами. Виготовлення підживлюваних сумішей та розчинів. |
Технологія побутової діяльності та самообслуговування Проект № 10. Об’єкт проектної діяльності Побутові електроприлади в моєму житті (2 год.) |
||
68 |
|
Поняття про побутові електроприлади. Різновиди побутових електроприладів. Загальні правила користування електропобутовими приладами. |
69 |
|
Пошкодження електропобутових приладів. Ознайомлення з можливими наслідками при користуванні пошкодженими електроприладами. Урок-ярмарок. Підсумковий урок. |