Робочий зошит містить рекомендації щодо організації виховної діяльності в загальноосвітньому навчальному закладі, циклограму роботи класного керівника та класовода, рекомендації щодо формування здорового способу життя сучасного учня. Представлено різноманітні форми: список учнів, характеристика класу, планування роботи на семестр та місяць, поради класному керівнику щодо організації виховної роботи. Робочий зошит призначений для класних керівників, класоводів та вихователів шкіл-інтернатів та груп продовженого дня.
кириківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4
робочий зошит
класного керівника
____Михайленко _________Тетяни______________________________________________________Миколаївни______________________________
( прізвище, ім’я по батькові)
_ 8_ клас
__2013 - 2014_навчальний рік
пам'ятка класному керівнику
Класний керівник повинен:
Пам'ятайте:
ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
1. Класний керівник як організатор класного колективу:
2. Класний керівник має право на:
3. Класний керівник зобов'язаний:
ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТАЦІЇ, ЯКУ ВЕДЕ КЛАСНИЙ КЕРІВНИК (за ведення якої відповідає)
ЗМІСТ РОБОТИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
1. Вивчення учнів (спільна робота з психологом).
2. Робота щодо створення учнівського колективу.
ОБОВ'ЯЗКИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА ЩОДО ЗБЕРЕЖЕННЯ ЖИТТЯ І ЗДОРОВ'Я УЧНІВ
ЦИКЛОГРАМА РОБОТИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
Щоденно:
Щотижня:
Щомісяця:
Щосеместрово:
Щорічно:
• складання плану виховної роботи;
• оформлення особових справ;
За необхідністю:
ПАМ'ЯТКА КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ ЩОДО ВИЗНАЧЕННЯ «СКЛАДНОГО» УЧНЯ
«Складним» вважається учень, який:
1. Не відвідує уроки без поважних причин.
Можливі причини невідвідування школи:
2. Систематично:
ПАМ'ЯТКА КЛАСНОМУ КЕРІВНИКУ З ВИЯВЛЕННЯ НЕБЛАГОПОЛУЧНИХ СІМЕЙ
Основні функції класного керівника:
Зміст роботи класного керівника
Можливі види контролю за діяльністю класного керівника з боку адміністрації школи
10. Аналіз системи роботи з батьками (відвідування батьками батьківських зборів, протоколи, доповіді, виступи, батьківський всеобуч, робота на рівні класу, відвідування сімей учнів, матеріали обстежень багатодітних та малозабезпечених сімей, допомога батьків школі тощо.
ФОРМИ РОБОТИ З УЧНЯМИ
Пізнавальна діяльність:
усні журнали;
екскурсії;
конкурси, турніри, олімпіади;
класний лекторій;
навчальні конференції тощо.
Ціннісно-орієнтовна діяльність:
аргументація педагогічних вимог, розкриття значення,
су і цінності норм етики;
диспути;
уроки культури;
бесіди за круглим столом.
Художньо-естетична діяльність:
концерти самодіяльності;
свята, тематичні вечори;
художні конкурси;
виставка;
години поезії, музики, пісні;
театральні вистави.
Вільне спілкування:
класні свята, «вогники»;
дні народження;
прогулянки;
вечори відпочинку;
змагання. Суспільно-корисна діяльність:
шефська робота;
прибирання школи та подвір'я.
Проблема над якою працює школа______________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Проблема, над якою працює вчитель____________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Режим роботи школи
З_______ по_________ Канікули
З_______ по________ осінні з____по _________
З ______ по______ зимові з____по _________
З ______по______ весняні з_____по _________
СПИСОК УЧИТЕЛІВ, які викладають у моєму класі
№ п/п |
Предмет |
Прізвище, ім’я, по батькові |
Телефон |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
6 |
|
|
|
7 |
|
|
|
8 |
|
|
|
9 |
|
|
|
10 |
|
|
|
11 |
|
|
|
12 |
|
|
|
13 |
|
|
|
14 |
|
|
|
15 |
|
|
|
16 |
|
|
|
17 |
|
|
|
ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН ХАРАКТЕРИСТИКИ КЛАСУ
10.Результати соціометрії: «зірки», лідери в різноманітних видах спілкування, ті, ким нехтують, тощо.
11.Ставлення до громадського життя класу, школи.
12.Ставлення до виконання доручень.
ІЗ. Аналіз позакласної роботи в минулому році (які заходи були вдалими, які — ні, чому, хто і як брав участь).
14.Зайнятість учнів у гуртках, секціях.
15.Участь учнів класу в шкільних, районних конкурсах, олімпіадах, їх результативність.
16. Взаємовідносини учнів з батьками.
ХАРАКТЕРИСТИКА КЛАСНОГО КОЛЕКТИВУ
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
УЧНІВСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ
з/ п |
Обов'язки |
Кількість учнів |
Виконавець |
Додаткова інформація |
1. |
Рада школи |
|
|
|
2. |
Староста класу |
|
|
|
3. |
Заступник старости класу |
|
|
|
4. |
Секретар |
|
|
|
5. |
Навчальний сектор |
|
|
|
6. |
Відповідальний за зберігання підручників |
|
|
|
7. |
Відповідальний за чергування по школі |
|
|
|
Відповідальний за чергування по класу |
|
|
|
|
8. |
Культмасовий сектор |
|
|
|
9 |
Редколегія |
|
|
|
10. |
Спортивний сектор |
|
|
|
11. |
Трудовий сектор |
|
|
|
12. |
Відповідальний за … |
|
|
|
13. |
Відповідальний за .. |
|
|
|
14. |
' Відповідальний за … |
|
|
|
15. |
Відповідальний за …. |
|
|
|
16. |
Відповідальний за ... |
|
|
|
СОЦІАЛЬНИЙ ПАСПОРТ КЛАСУ
Соціальна категорія |
Кількість учнів (батьків) |
П. І. Б. учнів |
Дата народження |
Адреса |
Всього навчається в класі |
|
|
|
|
Діти-сироти |
|
|
|
|
Напівсироти |
|
|
|
|
Діти-чорнобильці |
|
|
|
|
Діти-інваліди |
|
|
|
|
Батьки-інваліди |
|
|
|
|
Матері-одиначки |
|
|
|
|
Діти, які мають черепно-мозкові травми |
|
|
|
|
Багатодітні сім'ї |
|
|
|
|
Діти з нервово-психічними захворюваннями |
|
|
|
|
Діти, які отримують безкоштовне харчування |
|
|
|
|
Неблагополучні сім'ї |
|
|
|
|
з них перебувають на обліку |
|
|
|
|
«Складні» учні |
|
|
|
|
Перебувають на обліку у КМСН |
|
|
|
|
Перебувають на внутрішньошкільному обліку |
|
|
|
|
Під судом і слідством |
|
|
|
|
Учні, які мають шкідливі звички |
|
|
|
|
Обдаровані діти |
|
|
|
|
Функціонально неспроможні сім'ї |
|
|
|
|
Структура учнівського самоврядування в класі
Назва сектору |
Члени сектору |
|
1. Сектор «Знання» |
Голова сектору |
|
|
Члени сектору
|
|
|
Бібліотекар |
|
2. Сектор «Охорона порядку» |
Голова сектору |
|
|
члени сектору |
|
3. Сектор «Захисту прав і гідності учнів» |
Голова сектору |
|
|
члени сектор
|
|
4. Сектор «Екологія і охорона довкілля» |
Голова сектору |
|
|
члени сектору |
|
5. Сектор «Культурно-просвітницька робота» |
Голова сектору |
|
|
члени сектору |
|
6. Сектор «Туристсько-краєзнавча робота» |
Голова сектору |
|
|
члени сектору |
|
7. Сектор «Бізнес» |
Голова, сектору |
|
|
члени сектору |
|
8. Сектор «Спортивно-масова робота» |
Голова сектору |
|
|
члени сектору |
|
ЛІТНЄ ОЗДОРОВЛЕННЯ
№ з/п |
Прізвище та ім’я учня |
Форма оздоровлення |
Термін |
Місце оздоровлення |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
21 |
|
|
|
|
22 |
|
|
|
|
23 |
|
|
|
|
24 |
|
|
|
|
25 |
|
|
|
|
26 |
|
|
|
|
27 |
|
|
|
|
28 |
|
|
|
|
29 |
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
ПРОВЕДЕННЯ ІНСТРУКТАЖІВ з техніки безпеки
з дітьми
№ з/п |
Прізвище та ім’я учня |
Дата |
|||||
|
|
|
|
|
|
||
1 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
|
21 |
|
|
|
|
|
|
|
22 |
|
|
|
|
|
|
|
Дата |
Зміст інструктажу |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ПРОВЕДЕННЯ ІНСТРУКТАЖІВ з техніки безпеки
з батьками
№ з/п |
Прізвище та ім’я |
Дата |
|||||
|
|
|
|
|
|
||
1 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
|
21 |
|
|
|
|
|
|
|
22 |
|
|
|
|
|
|
|
23 |
|
|
|
|
|
|
|
24 |
|
|
|
|
|
|
|
25 |
|
|
|
|
|
|
|
26 |
|
|
|
|
|
|
|
27 |
|
|
|
|
|
|
|
28 |
|
|
|
|
|
|
|
29 |
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
Дата |
Зміст інструктажу |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ПОЗАШКІЛЬНА ОСВІТА
№ з/п |
Прізвище, ім’я |
Назва гуртка |
Місце проведення |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
6 |
|
|
|
7 |
|
|
|
8 |
|
|
|
9 |
|
|
|
10 |
|
|
|
11 |
|
|
|
12 |
|
|
|
13 |
|
|
|
14 |
|
|
|
15 |
|
|
|
16 |
|
|
|
17 |
|
|
|
18 |
|
|
|
19 |
|
|
|
20 |
|
|
|
21 |
|
|
|
22 |
|
|
|
ПРОТОКОЛ № ________
БАТЬКІВСЬКИХ ЗБОРІВ _______ КЛАСУ
«______» ___________________ ___________ р.
Присутні ______________________ Відсутні ___________________________
Тема ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Питання для обговорення
1.____________________________________________________________________
______________________________________________________________________
2.__________________________________________________________________________________________________________________________________________
3.__________________________________________________________________________________________________________________________________________
4._________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тези виступу класного керівника _______________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Питання, зауваження, пропозиції _______________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Рішення зборів _______________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Результати голосування:
«за» - ________ , «проти» - _________ , « утримались » - _____________ .
Головуючий зборів
Секретар зборів
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ класного керівника
Міністерство освіти і науки України Затверджую
______________________ Директор школи
_________________________ (П.І.Б.)
1. Загальні засади.
1.6. Класний керівник дотримується Конвенції про права дитини.
2. Функції.
Основними напрямами діяльності класного керівника є:
3. Посадові обов'язки.
3.1. Працює з учнями закріпленого за ним класу.
3.2. Створює сприятливе мікросередовище і морально-психологічний клімат для кожного учня в класі.
3.20. Дотримується етичних норм, поведінки в школі, побуті, у громадських місцях, які відповідають соціальному статусу педагога.
4. Права.
Класний керівник має право:
4.5. На конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за винятком випадків, передбачених законом.
5. Відповідальність.
5.1. Класний керівник несе відповідальність за життя і здоров'я учнів класу під час заходів, які він проводить, а також за порушення прав і свобод учнів відповідно до законодавства України.
6. Взаємовідносини (зв'язки за посадою).
Класний керівник:
Працює в тісному контакті з учителями, батьками учнів (особами, що їх замінюють); систематично обмінюється інформацією з питань, які входять до його компетенції, з адміністрацією і педагогічними працівниками школи.
Директор школи
(підпис, розшифровка підпису)_________________________________________
Посадову інструкцію отримав
(підпис, розшифровка підпису)____________________________________________
список основних
НОРМАТИВНО-ПРАВОВИХ ДОКУМЕНТІВ
1.1. Нормативно-правові акти.
1.2. Закони України.
1.3. Укази Президента України.
10. «Про додаткові заходи щодо посилення соціального захисту багатодітних і неповних сімей» від 20.12.2000 р. № 1396/2000.
11. «Про Національну програму боротьби із захворюванням на туберкульоз на 2002-2005 рр.» від 20.08.2001 р. № 643/2001.
1.4. Постанови Кабінету міністрів України.
1.5. Нормативні акти, підготовлені Міністерством освіти і науки України.
ПОСАДОВІ ОБОВ'ЯЗКИ класного керівника
Міністерство освіти і науки України
Наказ № 434 від 6.09.2000 р.
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23 вересня
2000 р. № 659/4880
Про затвердження
Положення про класного керівника навчального закладу системи
загальної середньої освіти
Відповідно до Законів України «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту» та Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого Указом Президента України від 7 червня 2000 р., № 773/2000, наказую:
Г. Затвердити Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти (додається).
Міністр В. Г. Кремень.
Міністерство освіти і науки України Наказ № 434 від 6.09.2000 р.
Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти.
1. Загальні положення.
виховання громадянина України; формування особистості учня (вихованця), його наукового світогляду, розвитку його здібностей і обдарувань;
виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовку учнів (вихованців) до подальшої освіти і трудової діяльності; виховання в учнів (вихованців) поваги до Конституції України, державних символів України, почуття власної гідності, свідомого ставлення до обов'язків, прав і свобод людини і громадянина, відповідальності перед законом за свої дії; реалізацію права учнів (вихованців) на вільне формування політичних і світоглядних переконань; виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй; виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів (вихованців). 2. Організація діяльності класного керівника.
2.3. На класного керівника покладається керівництво одним
класом, навчальною групою. У початкових класах клас
не керівництво здійснює вчитель початкових класів.
У професійно-технічному навчальному закладі класне керівництво здійснюється в навчальних групах, учні (вихованці) яких під час навчання здобувають повну загальну середню освіту або навчаються на основі базової загальної середньої освіти без отримання повної.
Функціональні обов'язки класного керівника розробляються відповідно до цього Положення з урахуванням типу закладу та завдань навчально-виховного процесу і затверджуються директором навчального закладу.
Класний керівник як організатор класного колективу: сприяє забезпеченню умов для засвоєння учнями (вихованцями) рівня та обсягу освіти, а також розвиткові їх здібностей;
створює умови для організації змістовного дозвілля, профілактики бездоглядності, правопорушень, планує та проводить відповідні заходи;
сприяє підготовці учнів (вихованців) до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
проводить виховну роботу з урахуванням вікових та індивідуально-психологічних особливостей учнів (вихованців), їх нахилів, інтересів, задатків, готовності до певних видів діяльності, а також рівня сформованості учнівського колективу;
координує роботу вчителів-викладачів, майстрів виробничого навчання, психолога, медичних працівників, органів учнівського самоврядування, батьків та інших учасників навчально-виховного процесу з виконання завдань навчання та виховання в класному колективі (групі), соціального захисту учнів (вихованців).
Класний керівник має право на: відвідування уроків, занять із теоретичного та виробничого навчання, виробничої практики та позакласних занять у своєму класі (групі), присутність на заходах, що проводять для учнів (вихованців) навчальні, культурно-просвітні заклади, інші юридичні або фізичні особи; внесення пропозицій на розгляд адміністрації навчального закладу та педагогічної ради про моральне та матеріальне заохочення учнів (вихованців); ініціювання розгляду адміністрацією навчального закладу питань соціального захисту учнів (вихованців); внесення пропозицій на розгляд батьківських зборів класу (групи) щодо матеріального забезпечення організації та проведення позаурочних заходів у порядку, визначеному законодавством;
вибір форми підвищення педагогічної кваліфікації з проблем виховання;
відвідування учнів (вихованців) за місцем їх проживання (за згодою батьків, опікунів, піклувальників), вивчення умов їх побуту та виховання; вияв соціально-педагогічної ініціативи, вибір форм, методів, засобів роботи з учнями (вихованцями); захист професійної честі, гідності відповідно до чинного законодавства;
матеріальне заохочення за досягнення вагомих результатів у виконанні покладених на нього завдань.
2.6. Класний керівник зобов'язаний: вибирати адекватні засоби реалізації завдань навчання, виховання і розвитку учнів (вихованців); здійснювати педагогічний контроль за дотриманням учнями (вихованцями) статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку навчального закладу, інших документів, що регламентують організацію навчально-виховного процесу;
інформувати про стан виховного процесу в класі та рівень успішності учнів (вихованців) педагогічну раду, адміністрацію навчального закладу, батьків; дотримуватись педагогічної етики, поважати гідність учня (вихованця), захищати його від будь-яких форм фізичного, психічного насильства; своєю діяльністю стверджувати повагу до принципів загальнолюдської моралі;
пропагувати здоровий спосіб життя; постійно підвищувати професійний рівень, педагогічну майстерність,' загальну культуру;
вести документацію, пов'язану з виконанням повноважень класного керівника (класні журнали, особові справи, плани роботи тощо).
Класний керівник може бути заохочений (відзначений) за досягнення високих результатів у виховній роботі з учнями (вихованцями). Форми і види заохочення регулюються законодавством України.
Начальник головного управління нормативного забезпечення та взаємодії з регіонами Я. II. Корнієнко.
Зміни до Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти
1. У пункті 1.4: абзац четвертий після слів «середньої освіти» доповнити словами «та професійно-технічної освіти, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від
16.11.2000 №1717 «Про перехід загальноосвітніх навчальних закладів на новий зміст, структуру і 12-річний термін навчання» та постановою Кабінету Міністрів України від
17.08.2002 №1135 «Про затвердження Державного стандарту професійно-технічної освіти», з урахуванням відповідних відмінків;
пункт доповнити абзацом 8 такого змісту; «формування екологічної культури особистості, набуття знань і досвіду розв'язання екологічних проблем, залучення до практичної природоохоронної роботи».
- навчального закладу на педагогічного працівника або на досвідченого майстра виробничого навчання за його згодою і не можуть бути припинені до закінчення навчального року»; друге речення після слів «учнів (вихованців)» доповнити словами «та їх батьків».
4. Четвертий абзац пункту 2.3 після слів «навчально-виховного» доповнити словами «навчально-виробничого», з урахуванням відповідних відмінків.
5. У пункті 2.4:
в абзаці першому слово «класного» замінити словом «учнівського»;
абзац третій викласти в такій редакції: «створює умови для організації змістовного дозвілля, у тому числі організовує та проводить відвідування музеїв, театрів, виставок, екскурсій, заходи з охорони природи; відповідає за профілактику бездоглядності, правопорушень, планує та проводить відповідні заходи (особливо для учнів з числа незахищеної та пільгової категорії населення)»;
в абзаці шостому слова «координує роботу» замінити словами «співпрацює з», з урахуванням відповідних відмінків, а в кінці речення слово «класному» замінити словом «учнівському»;
пункт доповнити абзацами такого змісту: «Класний керівник професійно-технічного навчального закладу спрямовує роботу батьківського колективу навчальної групи та органів учнівського самоврядування на покращення навчання та виховання учнів. Класний керівник професійно-технічного навчального закладу спільно з майстром виробничого навчання навчальної групи:
систематично аналізує рівень навчальних досягнень та поведінку учнів, організовує навчальну допомогу; створює в навчальній групі необхідні умови для оволодіння професією, творчого відношення до праці, для засвоєння передових, прогресивних методів та прийомів роботи; проводить тематичні класні години, що спрямовані на виховання моральних цінностей, зацікавленості у питанні належності до обраної професії;
забезпечує дотримання в навчальній групі встановленого порядку та дисципліни;
проводить цілеспрямовану індивідуальну роботу з учнями групи;
здійснює заходи щодо професійно-орієнтаційної роботи учнів шкіл;
заохочує учнів до занять у гуртках художньої і технічної творчості, предметних гуртках та спортивних секціях; залучає учнів до участі в конкурсах професійної майстерності, олімпіадах з навчальних предметів».
6. У пункті 2.5:
другий абзац викласти в такій редакції: «відвідування уроків, занять із теоретичного та виробничого навчання, виробничої практики та позакласних заходів, семестрових, річних атестацій та заліків у закріпленому класі (групі), бути присутнім на заходах, що проводять для учнів (вихованців) навчальні, культурно-просвітницькі заклади, інші юридичні або фізичні особи»;
абзац шостий викласти в такій редакції: «відвідування учнів (вихованців) за місцем їх проживання або в гуртожитку професійно-технічного навчального закладу (за згодою батьків, опікунів, піклувальників), вивчення умов їх побуту та виховання, а також виходити з пропозиціями на педагогічних зборах щодо притягнення до відповідальності батьків, які ведуть аморальний спосіб життя, грубо поводяться зі своїми дітьми, завдають їм моральної та фізичної шкоди».
Директор департаменту Т. М. Десятов