Робочий зошит учня з теми "Земля і Місяць"

Про матеріал
Мета зошиту: поглибити знання учнів про Землю і Місяць, формувати й розвивати наукові знання та вміння, які необхідні й достатні для розуміння процесів, що відбуваються у Всесвіті, вчити здійснювати аналітично - синтетичні операції, озброювати учнів раціональним методологічним підходом до пізнавальної й практичної діяльності, розвивати уміння проводити наукові дослідження; виховувати екологічне мислення й поведінку, працелюбність, наполегливість.
Перегляд файлу

BK00014_Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки

Полтавської обласної державної адміністрації

Полтавський професійний ліцей

 

 

 

 

 

 

Робочий зошит учня(учениці) з предмета «Фізика і астрономія»

на тему:

 

«                                                              »

ПІП учня(учениці)_______________________________________

 

 

 

(для учнів ІІ курсу ПТНЗ) 

                                                                                 

                                                                                   Підготувала: викладач фізики

                                                   Гайтан Л.В.

 

 

 

 

 

Полтава

2019

BK00014_ 

 Тема уроку: «                                                       »


Хід уроку


І Організаційний момент.


ІІ Актуалізація опорних знань.


Вправа «Дар Прометея».

Завдання 1


1)Сузір’я


а)рух тіл відносно Землі і Сонця. Це проміжки часу, через які ми спостерігаємо одні і ті само послідовні конфігурації планет (протистояння, сполучення, елонгації).


2)Синодичний період визначає…


б) точка перетину осі обертання Землі з небесною сферою


3)Полюс світу - 


в) грецької мови (аstron –зоря, nomos –закон), тобто це наука ,яка вивчає закони зір


4)Астрономія походить з…


г) ділянка неба всередині деяких встановлених меж.

Завдання 2
1) Північний полюс розташований …


а)це уявна сфера довільного радіуса, в центрі
якої знаходиться спостерігач і на яку спроектовано всі світила так, як він бачить їх у певний момент часу з певної точки простору 


2) Слово « зодіак» означає…


б) у 1609 р. італійський фізик Галілео Галілей

BK00014_
3) Небесна сфера - 


в) поблизу Полярної зорі


4) Зорі , які ми можемо бачити неозброєним оком, на небі Землі …


г) «коло із зображенням тварин», або «пояс тварин». В зодіаку налічується 12 сузір’їв.


 


д) близько 6000

Вправа «Знайди пару»


1. Роком називають …(__________________________________________________.)
2. Шлях, по якому планета проходить навколо Сонця називають…(_______)
3. Уявна лінія, яка проходить на однаковій відстані від полюсів і поділяє Землю на дві півкулі — Північну і Південну називається…(_________)
4. Дві протилежні точки на поверхні землі називають …(_________)
5. Уявна пряма лінія, навколо якої обертається Земля називається…(_______)
6. Добою називають (_______________________________)
ІІІ. Мотивація вивчення нового матеріалу.
 

Вправа «Асоціативний кущ «Земля»

 

 

 

 

IV. Сприйняття та засвоєння вивченого матеріалу.

Земля

 

 

 

 

 

BK00014_ 

 

 

 

Місяць

 

 

 

 

 

 

 V. Узагальнення знань.

Вправа «Астрономічний годинник»

1. Земля за відстанню до Сонця ... (__________________________).

2. Найближчі сусіди Землі ... (___________________________)

3. За розмірами планета Земля серед інших планет земної групи ... (__________).

Вправа  «Вилучи зайве»


Із запропонованих тверджень виберіть вірні:
1. Земля – планета Сонячної системи. ________________)
2. Місяць – природний супутник Землі.(________________)

3. Поверхня місяця вкрита великою кількістю кратерів через відсутність атмосфери.(_________________)
4. Місяць обертається навколо власної осі за 30 земних діб.(__________)
5. Час, за який наша планета робить один повний оберт навколо Сонця, називається роком..(_______________)

6. Рік на Землі триває 365 днів та 6 годин.(________)

 7. Точки, в яких кінці земної осі перетинають земну поверхню-це полюси(________),

BK00014_8. Екватор це уявна лінія, яка проходить на однаковій відстані від полюсів і поділяє Землю на дві півкулі — Північну і Південну.(___________)
9. Сонячні та місячні затемнення пов’язані з рухом Землі, Місяця та Сонця.
10. Місяць до Землі завжди повернений одним боком.(_____________)
11. Місяць – розжарене небесне тіло, і цим подібне до зірки. (_____________)
12. Коли Місяць повністю або частково закриває Сонце, на землі спостерігається сонячне затемнення.(___________)

Вправа «Заморочки із мішечка»

1. Які наслідки могли б виникнути, якби зменшилася швидкість обертання Місяця навколо Землі?
Відповідь: _________________________________________________

2. Уявіть, що ви з найближчим другом висадилися на місяць. Як треба розмовляти (тихо чи голосно), щоб ви почули один одного? (________________________________________________________).
3. 20 липня 1969 року Дейл Армстронг уперше в історії людства здійснив висадку на Місяць, залишивши на його поверхні відбитки своїх черевиків. Як ви гадаєте, чи збереглися ці відбитки до сьогодні? Якщо ні, то що їх зруйнувало? (____________________________________________)
4. Чому Місяць називають природним супутником Землі? (_________________________________________________________).
5. Скільки фаз у Місяця? (_____________________________________).
6. Які особливості Місяця не створюють умови, сприятливі для життя? (__________________________________________________________).
7. Чому Місяць зникає з неба, а потім з'являється на ньому? (____________________________________________________________).
8. Чому діаметри Місяця і Сонця, які ми бачимо, нам здаються однаковими? (_____________________________________________________________).


 

Вправа  «Народознавча»

 

З  давніхдавен  люди  велику  увагу  приділяли  Місяцю.  Складено  загадки,  прислів’я,  прикмети  і  пісні. Вашим завданням буде дібрати декілька загадок, прислів’їв і прикмет про місяць

   Загадки:

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

_________________________________________________________________

 Прислів’я:

__________________________________________________________________Прикмети:

BK00014___________________________________________________________________

Вправа «Вірю, не вірю»

  • Доба на Місяці триває 29,5 земних діб. (__________)
  • День та ніч на Місяці тривають по 2 тижні. (___________)
  •  Якби ми були на Місяці, то могли б почути як падає метеорит на його поверхню(______________________).
  • За рік ми можемо спостерігати 6-7 місячних затемнень. (________)
  • Розрізняють 4 основні фази Місяця. (_____________)
  • Вперше висадилися на Місяць Ю.Гагарін та В. Терешкова. (______)
  • Основні форми рельєфу на Місяці – це цирки і кратери. (________)
  • Музичний твір «Місячна соната» написав Бах? (____________)
  • Маса Місяця в 90 раз менша за масу Землі. (____________)
  • Діаметр Місяця в 4 рази менший за земний. (_____________)
  • Завдяки силі протягування Місяця до Землі відбуваються  припливи та відпливи в океанах. (_________)
  • Твір «Незнайко на Місяці» написав Крилов. (___________)

 

Вправа «Дослідники небесних тіл»

Земля
1. Яку форму має Земля (_________________________)
2. Чому дорівнює числове значення астрономічної одиниці (_____________)
3. Назвіть основні шари з яких складається Земля (___________________)

4. Через які явища і процеси відбуваються виверження вулканів (________________)

Місяць
1. Місяць  це - … (__________________)
2. Назвіть фази Місяця. (______________________________)
3. Чому на Місяці не чути звуків (_____________________)
4. Поясніть: Місяць холодне небесне тіло. То звідки ж береться яскраве місячне світло? (___________________________________)
 

VІ. Підсумки уроку

Вправа «Похвали себе сам»

Оцінка за урок ________________(Гайтан Л.В.)