Робочий зошит з української літератури можна використовувати як на уроках під час вивчення чи повторення творчості письменників, так і для додаткової самостійної роботи учнів у позаурочний час.
Матеріал посібника потрібно опрацьовувати після прочитання художнього твору, адже він містить у собі цитатний матеріал, літературні диктанти, тестові завдання, вікторини, кросворди, завдання он-лайн.
|
|
|
|
|
|
1. За допомогою опорної схеми охарактеризуйте літературне життя в Україні у другій половині ХІХ століття. Допишіть у блоках інформацію, якої не вистачає.
2. Продивіться відео-фрагмент
|
Матеріали |
Валуєвський циркуляр. Емський указ |
Коли були підписані Емський Указ та Валуєвський циркуляр? Як вони позначилися на перебігу українського культурного життя?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
|
|
|
|
Це цікаво! |
Велич особистості. Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=pj10jFMF2fA |
1. Заповніть хронологічну таблицю «Життя та творчість Івана Нечуя-Левицького»
2. Доповніть таблицю
«Висловлювання відомих людей про Івана Нечуя-Левицького та його повість «Кайдашева сім’я»».
|
|
|
«…з погляду на артистичне змалювання селянського життя і добру композицію належить до найкращих оздоб українського письменства" (Іван Франко) |
|
«Іван Левицький — се великий артист зору, се колосальне, усеобіймаюче око України» (І. Франко).
|
|
Повість «Кайдашева сім’я» - «арена людських пристрастей» (Євген Гуцало) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Заповніть «паспорт» твору Івана Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я» . Намагайтеся візуалізувати систему персонажів(використовуйте умовні позначки, наприклад,♪☻♥ тощо).
|
|
||
Справжнє прізвище |
|
||
|
|||
|
|
||
Художній напрям, у якому творив
|
|
||
«Кайдашева сім’я» (1879) |
|||
Літературний рід |
|
||
Жанр |
|
||
Композиція твору |
|
||
Тема |
|
||
Ідея |
|
||
Ключові слова
|
|
||
Головні герої
|
|
||
Сюжет твору
|
|
||
4. Читаючи повість Івана Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я», заповніть «Цитатник» найбільш влучними висловами з твору
Герої |
Висловлювання |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Охарактеризуйте образи Карпа і Лавріна, через їхнє
ставлення до жінок
Карпо |
Лаврін |
«очі витрішкуваті, як у жаби, стан кривий, як у баби». (Палажка) |
«брови, як шнурочки; моргне, ніби вогнем сипне. Одна брова варта вола, другій брові й ціни нема. А що вже гарна! Як намальована!»(Палажка) |
«і вже доладна! ходить так легенько, наче в ступі горох товче, а як говорить, то носом свистить». (Хівря) |
«доладна, як писанка». (Хівря) |
«тиха, як телиця». (Вівдя) |
«Говорить тонісінько, мов сопілка грає, а тиха, як ягниця».(Вівдя) |
«очі, як у сови, а своїм кирпатим носом вона чує, як у небі млинці печуть. а як ходить, то неначе решетом горох точить, такі викрутаси виробляє...» (Химка) |
«як брикне, то й перекинешся». (Химка) |
«гарна... мордою хоч пацюки бий; сама товста, як бодня, а шия, хоч обіддя гни». (Олена Головківна) |
«кругла, як цибулька, повновида, як повний місяць; в неї щоки, мов яблука, зуби, як біла ріпа, коса, як праник, сама дівка здорова, як тур: як іде, то під нею аж земля стугонить». (Олена Головківна) |
«вже й знайшов красуню! та в неї лице, як тріска, стан, наче копистка, руки, як кочерги, сама, як дошка, а як іде, то аж кістки торохтять». (Одарка) |
«тоненька, як очеретина, гнучка станом, як тополя; личко маленьке й тоненьке, мов шовкова нитка; губи маленькі, як рутяний лист. З маленького личка хоч води напийся, а сама пишна, як у саду вишня, а тиха неначе вода в криниці». (Одарка Ходаківна) |
|
|
6. Вікторина «Хто це?»
1. «…з-під рукавів було видно здорові
загорілі жилаві руки. Широке лице було
сухорляве й бліде, наче лице в ченця. На
сухому високому лобі набігали густі дрібні
зморшки. Кучеряве посічене волосся стирчало на голові, як пух, і блищало сивиною»
2. «…був широкий в плечах, з батьківськими карими гострими очима, з блідуватим лицем. Тонкі пружки його блідого лиця з тонкими губами мали в собі щось неласкаве. Гострі темні очі були ніби сердиті.»
3. «…молоде довгасте лице було рум'яне. Веселі сині, як небо, очі світились привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум'яні губи — все подихало молодою парубочою красою. Він був схожий з виду на матір.»
4. «…був дуже богомільний, ходив до церкви щонеділі не тільки на службу, а навіть на вечерню, говів два рази на рік, горнувся до духовенства, любив молитись і постити; він понеділкував і постив дванадцять п'ятниць на рік, перед декотрими празниками»
5. «…була вже не молода, але й не стара, висока, рівна, з довгастим лицем, з сірими очима, з тонкими губами та блідим лицем»
6. «був багатий чоловік; він жив на самому кінці села, там, де глибокий яр входив у ліс вузьким клином».
7. «…був білявий, але волосся на його голові звершечку було трохи рудувате».
8. «Висока на зріст, рівна станом, але не дуже тонка, з кремезними ногами, з рукавами, позакачуваними по лікті, з чорними косами…»
9. «..була невелика на зріст, але рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновида, з тонким носиком. Щоки, червоніли, як червонобокі яблучка, губи були повні та червоні, як калина. На чистому лобі були ніби намальовані веселі тонкі чорні брови, густі-прегусті, як шовк».
10. «…була молода, незугарна до важкої роботи ..»
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Порівняйте образи повісті Івана Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»
8. Кросворд
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Across
2. Хто взяв Мелашку з собою до Києва?
3. Через що сталася остання сварка між Кайдашами?
5. Як зверталася Кайдашиха до Мотрі на початку їхнього знайомства?
7. Скільки часу прожила Мелашка у свекровій хаті, як у раю?
8. З яким птахом порівнювала Кайдашиха своїх синів у хаті Довбиша?
9. З чим порівнював Лаврін Мелашку?
10. Скільки днів тривало весілля Карпа та Мотрі?
Down
1. Кого охарактеризовано словами «вона любила цілувать їх (панів) в руки, кланятись, підсолоджувала свою розмову з ними»
2. Що поклала на стіл Кайдашиха, коли вперше прийшла в гості до Довбишів?
4. Якого кольору були святкові чоботи Марусі Кайдаш на сватанні?
5. Перед яким святом Карпо заслав до Мотрі старостів?
6. Репліка «гаряча мрія в червоних кісниках на голові, в червоному намисті з дукачем» адресована…
9. Літературний диктант
1. «Хата потонула в старому садку. Старі черешні росли скрізь по дворі й кидали од себе густу тінь» - це опис…
____________________________________________________________
2. Хто з героїв повісті «…не їв од самого ранку; бо вірив, що хто буде постить у ту п'ятницю, той не буде в воді потопати»?
____________________________________________________________
3. Хто з героїв повісті «дуже охочий до гарних дівчат»?
______________________________________________________________
4. Хто сказав і про кого цю репліку: «Гарна, й трохи бриклива, і в неї серце з перцем»?
_______________________________________________________________
5. Хто сказав і про кого цю репліку:«Ой, важу я на цю дівчину вражу, та не знаю, чи буде вона моєю: в'ється, як в'юн у руках, та коли б не вислизнула з рук»?
_______________________________________________________________
6. Хто сказав і про кого цю репліку:«Та й робоча ж ваша дочка! Що за золота в вас дитина. Там так пильнує коло роботи, що й не розгинається. Ото, моє серце, гарну невісточку матиму, коли дасть господь милосердний довести діло до ладу..»?
________________________________________________________________
7. «Я трохи ще полежу. Чогось я нездужаю. Так у мене болять ноги! Ох-ох-ох!». Ці слова належать
________________________________________________________________
8. Хто сказав і про кого цю репліку: «Я думала, що такі багатирі наженуть мені повний двір волів та корів, а вони пригнали одну дурну вівцю та ще й перше вовну обстригли. Щось моя невістка не одчиняє при мені своєї скрині; мабуть, тим, що порожня.»?
_______________________________________________________________
9. Хто покрав яйця у Кайдашихи?
_______________________________________________________________
10. Хто з героїв повісті виконує роль «народного радіо»?
______________________________________________________________
11. Утворіть логічну пару за зразком: Карпо-Мотря, Лаврін і….
_______________________________________________________________
12. Чим закінчується повість «Кайдашева сім’я»?
_______________________________________________________________
10. Створіть «Хмарку слів» за повістю Івана Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»
Зразок
=
11. Тести
1. У яку пору року розгортаються події в повісті «Кайдашева сім’я» ?
А) літо
Б) весна
В) осінь
Г) зима
Д) не зазначено
2. Напередодні якого свята «…Омелько Кайдаш сидів в повітці на ослоні й майстрував»
А) Семена
Б) Св. Миколая
В) Паликопи
Г) Івана Купала
Д) Різдва
3. Хто назвав повість Івана Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я» оздобою українського письменства?
А) Іван Франко
Б) Панас Мирний
В) Тарас Шевченко
Г) Ольга Кобилянська
Д) Михайло Коцюбинський
4. За жанром повість «Кайдашева сім’я» Івана Нечуя-Левицького –
А) соціально-психологічна
Б) історична
В) соціально-побутова
Г) пригодницька
Д) сентиментально-реалістична
5. Кого вперше запропонував посватати Лаврін Карпові?
А) Палажку
Б) Мотрю
В) Мелашку
Г) Химку
Д) Хіврю
6. Кому належить репліка: «Я люблю, щоб дівчина була трохи бриклива, щоб мала серце з перцем»
А) Омельку
Б) Лавріну
В) Максиму Гудзю
Г) Карпу
Д) Довбишу
7. В якому селі розгортаються події повісті?
А) Семигорах
Б) Химках
В) Києві
Г) Бієвцях
Д) Стеблеві
8. Репліка «ніколи не вдержиш язика! Все допікаєш мені гіркими словами...» адресована
А) Мотрі
Б) Омельку Кайдашу
В) Кайдашихі
Г) Карпу
Д) Лавріну
9.Прочитайте рядки з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького
«Він заговорив дрібно й сердито, наговорив синам сім мішків гречаної вовни, невважаючи на святу п'ятницю, та й пішов у повітку…» У тексті використаний:
А) фразеологізм
Б) порівняння
В) літоту
Г) гіперболу
Д) алегорію
10. Репліка «Коли я буду вибирать собі дівчину, то візьму гарну, як квіточка, червону, як калина в лузі, а тиху, як тихе літо» належить
А) Лавріну
Б) Карпу
В) Омелькові
Г) куму Омелька
Д) Довбишу
11.Репліка «Мені аби була робоча, та проворна, та щоб була трохи куслива, як мухи в спасівку» належить
А) Лавріну
Б) Карпу
В) Омелькові
Г) куму Омелька
Д) Довбишу
12. В яке місто вирішили поїхати Кайдаші на ярмарок?
А) Богуслав
Б) Ніжин
В) Київ
Г) Полтава
Д) Осокори
13. Кому з героїв повісті адресована ця репліка «встань, бо я й тебе підведу червоною глиною: будеш ще рудіший»
А) Лавріну
Б) Карпу
В) Омелькові
Г) куму Омелька
Д) Довбишу
14. «Селяни поважають неділю й празники і не роблять ніякої роботи, але не мають за гріх одного діла». Про яку роботу іде мова?
А) возити снопи.
Б) терти коноплі
В) прясти
Г) варити їсти
Д) мести хату
15. Чому перекинувся віз, на якому їхав Карпо та Омелько Кайдаші?
А) Кайдашиха була дуже справна
Б) Омелько перекинув віз
В) Карпо задивився на Мотрю
Г) коні злякалися
Д) було пошкоджене колесо
16 Якою справою займалася Мотря, коли Кайдаші заслали до неї старостів?
А) прала
Б) співала пісні
В) танцювала
Г) пекла пиріжки
Д) терла коноплі
17. Репліка «Як будеш свекрові та свекрусі покірненька, буде твоя голівонька веселенька» належить
А) Лавріну
Б) Карпу
В) Омелькові
Г) куму Омелька
Д) Довбишу
18. Яке прізвисько мала Маруся Кайдаш на селі?
А) Кайдашиха
Б) пані економша
В) змія
Г) царівна
Д) купчиха
19. Хустку якого кольору привезла Кайдашиха Мотрі з ярмарку?
А) жовтого, з маленькими квіточками
Б) зеленого, з маленькими метеликами
В) білого, з маленькими червоними квіточками
Г) чорного, з маленькими квіточками
Д) червоного, з блакитними метеликами
20.Репліка «Ти, Карпе, не потурай своїй жінці, а то вона мене не слухає, ще й лає. Вона мене зовсім не має за матір. Що з того, що вона робоча, коли хата три дні стоїть неметена?» належить
А) Лавріну
Б) Кайдашихі
В) Омелькові
Г) куму Омелька
Д) Довбишу
21. З якого села була Мелашка?
А) Семигорів
Б) Химків
В) Нагуєвичів
Г) Бієвців
Д) Стеблевів
22. До кого влаштувалася працювати Мелашка у Києві?
А) попа
Б) пані Ляуфлер
В) Проскурниці
Г) баби Палажки
Д) кума Омелька
23. Хто звелів Марусі Кайдаш « утопить в горілці маленьке цуценя, намочить в тій горілці на три дні оселедця і дати ту горілку Кайдашеві на похмілля»?
А) Лаврін
Б) Баба Палажка
В) Омелько
Г) кум
Д) Довбиш
24. Що почали робити Карпо і Лаврін після похорону батька?
А) ділитись батьківськими спадками
Б) пішли працювати у найми
В) стали жити окремо
Г) переїхали у Київ
Д) продали все нажите майно
25. Установіть відповідність
Характеристика |
Образ |
1. В очах було розлите, щось гостре, палке, гаряче, було видно розум з завзяттям і трохи з злістю |
А) Мотря |
2. Такий слухняний, такий тихий, хоч у вухо бгай |
Б) Мелашка |
3. Личко, як калина, а як гляне, засміється, в мене серце в'яне |
В) Карпо |
4. Він вірив, що, хто буде постить у ту п’ятницю, той не буде у воді потопати |
Г) Кайдашиха Д) Омелько Кашдаш |
26. Установіть відповідність
Репліка |
Героїня |
1. Це нечиста сила мене давила…Двадцять пасок з’їла в Києві, а за двадцять першою такий гріх трапився. |
А) Мотря |
2. Одривай хату од цих злиднів! Щоб там не коштувало, одривай, а ні, я сама одірву |
Б) Мелашка |
3. Не жаль мені ні села, ні роду, жаль мені тільки чоловіка. Мабуть, він за мною побивається, коли одразу так залило мою душу сльозами |
В) Баба Палажка |
4. Скинь її з драбини додолу, нехай собі голову скрутить, щоб знала, як лазити на наше горище. |
Г) Кайдашиха Д) Омелько Кашдаш |
27. Установіть відповідність
Елемент сюжету |
Епізод |
1. експозиція |
А) сватання й одруження Карпа з Мотрею |
2. зав’язка |
Б) розмова Карпа й Лавріна про одруження |
3. розвиток дії |
В) всихання груші |
4. кульмінація |
Г) сварка через грушу Д) лікування Омелька Кайдаша бабою Палажкою |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26
|
27 |
|
|
|
|
1 2 3 4 |
1 2 3 4 |
1 2 3 4 |
12. Прочитайте текст. Надпишіть над видом одягу його назву. Випишіть незнайомі слова
В неділю вранці перед службою Мотря Довбишівна прибиралась до церкви. Вона принесла з хижки зав'язані в хустці квіти та стрічки і розсипала їх по столі, застеленому білою скатертю; принесла й поставила на лаві червоні сап'янці. Довбишівна сіла на круглому дзиґликові коло стола, а подруга-сусіда наділа Мотрі на голову кибалку, вирізану з товстого паперу, схожу на вінок; на кибалку, над самим лобом, поклала вузеньку стрічку з золотої парчі, а потім клала стрічки одну вище од другої так, що над лобом було видко пружок од кожної стрічки. Всю кибалку кругом і всі коси вона обтикала квітками з червоних, зелених, синіх і жовтих вузеньких стьожок. За вуха вона позатикала пучки дрібненького барвінку, качурині кучері та павині пера і потім розстелила по спині двадцять довгих кінців стрічок до самого пояса. До чого готувалася Мотря? (Карпо обіцяв для неї найнять музики. Вона сподівалась побачиться з ним у церкві).
Мотря вбралася в зелену спідницю, в червону запаску , підперезалась довгим червоним поясом і попускала кінці трохи не до самого долу, одяглась в зелений з червоними квітками горсет, взулась в червоні чоботи, наділа добре намисто, взяла в руки білу хусточку та й пішла до церкви.
1 2 3 4
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
14. Поясніть значення фразеологізмів, за потребою доповніть таблицю
|
|
1. Наговорити сім мішків гречаної вовни
|
|
2. Сипати облесливими словами, наче дрібним горохом
|
|
3. Кричати на ввесь рот.
|
|
4. Спадала солодка луска
|
|
5. Неначе мед розлила по хаті.
|
|
6. Наче муха в окропі
|
|
|
|
15. Відгадайте цитату, яка зашифровану в QR коді. Охарактеризуйте Кайдашиху, використовуючи цитати з твору
|
|
|
1. Заповніть таблицю «Життя та творчість Панаса Мирного»
Дати |
Події |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Перевірте свої знання біографії
Режим доступу: https://learningapps.org/4662376 |
2. Доповніть таблицю
«Висловлювання відомих людей про Панаса Мирного та його роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні? »»
|
|
|
«Заглянув у душу чоловіка глибоко-глибоко» (І. Франко).
|
|
|
|
Композиція роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні? » - це «будинок з багатьма прибудовами,зробленими неодночасно й не за строгим планом» (О. Білецький) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Заповніть «паспорт» твору Панаса Мирного«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Намагайтеся візуалізувати систему персонажів (використовуйте умовні позначки, наприклад,♪☻♥ тощо).
|
|
||
Справжнє прізвище |
|
||
|
|||
|
|
||
Художній напрям, у якому творив
|
|
||
«Хіба ревуть воли, як ясла повні? » (1880) |
|||
Літературний рід |
|
||
Жанр |
|
||
Композиція твору |
|
||
Тема |
|
||
Ідея |
|
||
Ключові слова
|
|
||
Головні герої
|
|
||
Сюжет твору
|
|
||
4. Випишіть з твору цитати, які б характеризували внутрішній світ Чіпки Варениченка.
5. Проаналізуйте, як змінювалося життя Чіпки Варениченка від правдошукача до розбійника. Доповніть цитатами, малюнками
6. Вікторина «Хто це?»
1. «….йому, може, літ до двадцятка добиралося. Чорний шовковий пух тільки що висипався на верхній губі, де колись малося бути вусам; на мов стесаній борідці де-где поп'ялось тонке, як павутиння, волоссячко. Ніс невеличкий, тонкий, трохи загострений; темні карі очі — теж гострі; лице довгообразе — козаче; ні високого, ні низького зросту, — тільки плечі широкі, та груди високі...»
2. . « Сорочка на йому чорна; штани вибійчані, підсукані аж до колін; за спиною вірьовкою навхрест перев'язана одежа; через праве плече, на палиці перекинута торба — мабуть, з харчю, та пара шкапових чобіт. На взір — чоловік середніх літ. Чорні, як гайворон, уси починали вже по краях рудіти; борода стирчала чорна, остюкувата, давно, мабуть, не бачила скіска»
3. …бідна, некрасива дівчина, уже таки й літня, що жила в сусідах, удвох з старою матір'ю.
4. «…сам панський, ходив у пана Польського за скотом.»
5. «…козачий син, сирота..»
6. «…був уже немолодий чоловік, коренастий, з довгими усами, з закрученим за ухо оселедцем, та що він ще довго після того, як оселився, не кидав свого запорозького звичаю — воювання..»
7. «Високого зросту, станкий, бравий, широкоплечий, як з заліза збитий, а до того ще меткий, як заєць, співун-реготун... Хороший з лиця — повновидий, рум'янець на всю щоку, з чорними, веселими очима, з чорним лискучим усом, — він був перший красень на селі...»
8. «…при своїй, хоч уже й пом'ятій, а ще хорошій красі..»
9. «Борода йому була гладенько виголена; як та сокирка, видалась вона вперед, ховаючи в прогалині між довгим носом і собою запалий рот з сухими тоненькими губами; голова трохи подалася назад; довга шия вип'ялась так, як у вола, коли його в ярмо запрягають…»
10. «…широкоплечий парнище, високий, бравий, з хорошим панським личком, з чорними гарними вусами, з карими веселими очима...»
11. «…худощавий, низький, мишастий, справжній щур, такий і прудкий; говіркий, співучий — на селі перший співака.»
12. «Який завтовшки, такий завбільшки; неповоротний, неохайний. Голова величезна, обличчя татарське, кругле, як гарбуз; ноги короткі та товсті, як стовпці».
1 |
7 |
2 |
8 |
3 |
9 |
4 |
10 |
5 |
11 |
6 |
12 |
7. Кросворд
|
|
|
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
6
|
|
7
|
|
|
|
|
|
|
8
|
|
|
|
|
9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12
|
|
|
|
|
|
|
Across
4. «Польовою царівною» в романі названо…
7. Ким працював Чіпка у діда Уласа?
10. Хто з героїв роману говорив Чіпці: «Громада присудила, а суд осудив»?
11. Справжнє прізвище Хруща
12. Хто допоміг Чіпці скласти судовий позов?
Down
1. Яке ім’я дав батюшка дитині Мотрі?
2. Хто мав прізвисько Мохамет?
3. Хто був найдорожчою людиною для Чіпки?
5. Хто мав прізвисько «кобиляча голова»?
6. В якому селі відбувалися події?
8. Хто з героїв роману має таку характеристику: «…дуже палкий погляд, бистрий, як блискавка.»
9. Назвіть прізвище прототипа Чіпки.
8. Літературний диктант
1. У співавторстві з ким Панас Мирний написав роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
_______________________________________________________________
2. Укажіть жанр роману.
_______________________________________________________________
3. Про кого в селі говорили: «…до хазяйства такий удатний!»
________________________________________________________________
4. У кого з героїв роману «Найулюбленішою забавкою було будувати та розоряти землянки, вали, окопи, шанці»
________________________________________________________________
5. Хто з героїв роману «…запала Максиму в око, вразила у серце…»
________________________________________________________________
6. Про кого з героїв роману сказано «Палкий, як порох, сміливий, як голодний вовк»
________________________________________________________________
7. Хто керувався філософією: «Своя сорочка ближче до тіла...»
________________________________________________________________
8. Правду про батька Чіпка дізнався від..
________________________________________________________________
9.Як звали друга дитинства Чіпки?
________________________________________________________________
10. У які часи служив Чіпка у діда Уласа?
________________________________________________________________
11. Як звали дітей Івася та Мотрі?
________________________________________________________________
12.Утворіть логічну пару: Чіпка й Галя, Грицько і…
________________________________________________________________
9. Тести
1. Справжнє прізвище Панаса Мирного:
А) Рудченко
Б) Білик
В) Тобілевич
Г) Коцюбинський
Д) Вілінський
2. Сюжетною основою для написання роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні» Панаса Мирного й Івана білого став нарис…
А) Чіпка
Б) Пропаща сила
В) Подоріжжя од Полтави до гадячого
Г) Так це та правда
Д) Лихі люди
3. Про кого говорили: "Не багатого роду!" "та чепурної вдачі"?
А) Чіпку Варениченка
Б) Івана Вареника
В) Грицька Чупруненка
Г) Діда Уласа
Д) Максима Гудзя
4. На кому вирішив оженитися Остап Хрущ?
А) Галі
Б) Явдошці
В) Мотрі
Г) Христі
Д) Мотрі Жуківни
5. Що найбільше любив Чіпка, коли був малим?
А) природу
Б) писати вірші
В) слухати казки
Г) допомагати матері
Д) пасти скот
6. До кого пішов служити Чіпка за харч та одежу?
А) козака Бородая
Б) Івана Вареника
В) Грицька Чупруненка
Г) Діда Уласа
Д) Максима Гудзя
7. Кому належить репліка: «Життя – це терниста нива…»?
А) Чіпці Варениченку
Б) Івану Варенику
В) Грицьку Чупруненку
Г) Діду Уласу
Д) Максиму Гудзю
8. У кого працює Чіпка вівчарем?
А) козака Бородая
Б) Івана Вареника
В) Грицька Чупруненка
Г) Діда Уласа
Д) Максима Гудзя
9. У якому розділі роману зображується зростання Грицька як доброго господаря?
А) Дознався
Б) Махамед
В) З легкої руки
Г) Хазяїн
Д) На волі
10. Як звали сина МирінаГудзя та Марини?
А) Іван Гудзь
Б) Максим Гудзь
В) Грицько Гудзь
Г) Василь Гудзь
Д) Онисько Гудзь
11. Про кого сказано в романі: « Живуть – як мед п’ють»
А) Грицька та Христю
Б) Чіпку та Галю
В) Миріна та Марину
Г) Максима та Оришку
Д) Івася та Мотрю
12. У якому віці помер Мирон Гудзь?
А) 99 років
Б) 55 років
В) 75 років
Г) 65 років
Д) 85 років
13. Про кого йдеться в реченні: «Москаль москалем. Рідна б мати не пізнала! Меткий, поворотний — на всі боки москаль!»
А) козака Бородая
Б) Івана Вареника
В) Грицька Чупруненка
Г) Діда Уласа
Д) Максима Гудзя
14. Хто виявився хазяїном Чіпчиної землі?
А) Бородай
Б) Грицько
В) Луценко
Г) Дід Улас
Д) Порох
15. Скільки рублів просить секретар Чижиков, щоб «поправити діло»?
А) 1000
Б) 50
В) 100
Г) 200
Д) 10
16. З ким потоваришував Чіпка, після того, як у нього відібрали землю?
А) Уласом, , Матнею, Пацюком
Б)Лушнею, Матнею, Грицьком
В)Лушнею, Матнею, Порохом
Г)Лушнею, Матнею, Христею
Д) Лушнею, Матнею, Пацюком
17. У кого вдома відбувалися нічні збіговиська злодіїв?
А) Чіпки Варениченка
Б) Івана Вареника
В) Грицька Чупруненка
Г) Діда Уласа
Д) Максима Гудзя
18. За кого вирішив віддати Галю Максим Гудзь?
А) козака Бородая
Б) Івана Вареника
В) Грицька Чупруненка
Г) Діда Уласа
Д) Москаля Сидора
19. За кого виходить заміж Галя?
А) козака Бородая
Б) Івана Вареника
В) Грицька Чупруненка
Г) Діда Уласа
Д) Москаля Сидора
20. Чому Чіпку відсторонили від управи?
А) через Галю
Б) через сварку із секретарем
В) через неблагонадійність
Г) через вбивство сторожа
Д) через пияцтво
21. Яку назву має останній розділ роману?
А) Чіпка
Б) Пропаща сила
В) Старе – та поновлене
Г) Так оце правда!
Д) Лихі люди
10. За допомогою QR коду, з’ясуйте кому з головних героїв належить характеристика
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ВІДПОВІДІ
Іван Нечуй-Левицький
Вікторина
1. Омелько Кайдаш, 2. Карпо, 3. Лаврін, 4. Омелько Кайдаш, 5. Маруся Кайдашиха, 6. Довбиш, 7. Карпо, 8. Мотря, 9. Мелашка, 10. Мелашка
Кросворд:
Across 2. Баба Палажка, 3. Через грушу, 5. Серденько, 7. Тиждень, 8. Орлом, 9. Квіткою, 10. чотири
Down 1. Марусю Кайдаш, 2. Паляницю, 4. Жовтого, 5. Перед Семеном, 6. Мотрі
Літературний диктант
1. хати Омелька Кайдаша, 2. Омелько Кайдаш, 3. Лаврін, 4. Лаврін про Мотрю, 5. Лаврін про Мотрю, 6. Кайдашиха про Мотрю, 7. Кайдашисі, 8. Кайдашиха про Мотрю, 9. Мотря, 10. Баба Палажка, 11. Мелашка, 12. Груша всохла, і дві сім’ї помирились
Тест
1. а, 2. в, 3. а, 4. в, 5. а, 6. г, 7. а, 8. г, 9. а, 10. а, 11. б, 12. а, 13. б, 14. а, 15. в, 16. д, 17. д, 18. б, 19. г, 20. б, 21. г, 22. в, 23. б, 24. а, 25. 1. а, 2. в, 3. б, 4. д, 26. 1. в, 2. а, 3. б, 4. г, 27. 1. б, 2. а, 3. д, 4. г
Панас Мирний
Вікторина «Хто це»
1. Чіпка; 2. Остап Маркович Хрущ; 3. Мотря Жуківна; 4. Дід Улас; 5. Грицько; 6. МирінГудзь; 7. Максим Гудзь; 8. Явдоха; 9. Секретар Чижик; 10. Лушня; 11. Пацюк; 12. Матня
Кросворд
1. Нечипор; 2. Максим; 3. Баба; 4. Галя; 5. Дмитренко; 6. Піски; 7. Підсипачем; 8. Чіпка; 9. Гнидка; 10. Писар; 11. Вареник; 12. Порох
Літературний диктант
1. Іван Білик; 2.Соціально-психологічний роман; 3. Чіпка; 4. Івась; 5. Явдоха; 6. Максим Гудзь; 7. Грицько Чупруненко; 8. Діда Уласа; 9. Грицько; 10. У часи кріпосного права; 11. Максим. Василь. Онисько. 12. Христя
Тест
1. А; 2. В ;3. А; 4. Д; 5. В; 6. А; 7. А; 8. Г; 9. Г; 10. А; 11. Д; 12. А; 13. Д; 14. В; 15. Б, 16. Д; 17. Д; 18. Д; 19. Б; 20. В; 21. Г, 22.
Література:
1. Авраменко О. М. Українська мова та література: Довідник. Завдання в тестовій формі: І ч. ∕ О. М. Авраменко, М. Б. Блажко. – 7-е видання; доповнене. К.: Грамота, 2017. – 568 с.
2. Іван Нечуй-Левицький. Кайдашева сїмя. — Вінніпег: Українська видавнича спілка, 1917. — 212 с.
3. Панас Мирний. Хіба ревуть воли, як ясла повні.
Режим доступу: http://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=983
4. Українська література: підруч. для 10 кл. загальноосв. навч. закл. (рівень стандарту, академічний рівень) ∕ Г. Ф. Семенюк, М. П. Ткачук, О. В. Слоньовська[та ін.]; за заг. ред. Г. Ф. Семенюка. – К.: Освіта, 2010. – 352 с.