" Робота із програмами, що розвивають логічне мислення та відпрацювання навичок роботи з мишею в середовищі клавіатурного тренажера." Урок інформатичних експериментів.

Про матеріал

Даний конспект містить матеріал, що розвиває логічне мислення та відпрацювання навичок роботи з мишею в середовищі клавіатурного тренажера. Урок інформатичних експериментів.

Перегляд файлу

 

 Конспект уроку у 2 класі. Інформатичні експерименти.___

 

Тема:  Робота із програмами, що розвивають  логічного мисленн,  та відпрацювання навичок роботи   з мишею і в середовищі клавіатурного тренажера.

 

Цілі:

навчальна: закріпити навички роботи з клавіатурою та мишею; формувати уміння розв’язувати логічні задачі (ребуси, пазли, танграми тощо) та працювати з різними розвиваючими програмами;

розвивальна: розвивати логічне мислення, уважність, просторову уяву, пам’ять, мовлення, навички самостійної роботи на комп’ютері; формувати вміння узагальнювати, міркувати;

виховна: виховувати відповідальність, самостійність; викликати зацікавленість інформатикою.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.

Обладання: дошка, комп’ютери, комп’ютерна презентація, роздавальний матеріал.

Програмне забезпечення: комп’ютерна програма «Скарбниця знань», «Сходинки до 

інформатики», «GCompris».

 

 

Хід уроку:

І. Організаційий етап.

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе,

Привітайтесь: «Добрий день!».

Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось – не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати –

Щоб не було нам мороки.

Всі готові до уроку?

Тож, гаразд. Часу не гаймо

І урок наш починаймо.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

     (Повторення правил безпечної поведінки в комп’ютерному класі).

 

                       Як зайшли до класу, діти, 

Припиняйте гомоніти!

         Слід усім запам’ятати:

           Тут не варто пустувати!

                                    До комп’ютерів ви сіли.

                        А чи руки з милом мили?

                               Слід усім запам’ятати:

                         Треба чисті руки мати!

                                      В класі вирішили сісти

                                         І добряче попоїсти?

                                  Слід усім запам’ятати:

                                    На уроках — не жувати!

 

 

 

 

 

 

Учням пропонується заповнити табличку - з’єднати малюнки з відповідними правилами безпеки

в комп’ютерному класі.

(Кожній цифрі має відповідати певна літера)

 

1) Не вмикай комп’ютер без дозволу вчителя.

2) Не торкайся дротів і розеток.

3) Не клади речі на клавіатуру.

4) Не торкайся екрана монітора.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5) Не торкайся задніх стінок системного блока та монітора.

6) Не ремонтуй комп’ютер самотужки — негайно поклич учителя!

 

 

 

    

  А                   Б                   В                   Г                  Д                     Е

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

(Відгадування загадок).

Є багато різних кнопок

І струнка статура.

Відгадайте, діти, що це?

Це… (Клавіатура)

 

Має хвостик, очі-кнопки,

Не боїться кішки!

Під долонею працює

Вправна, зручна … (Мишка)

 

         (Розв’язок логічної задачі).

У три чашки червоного, жовтого та синього  кольорів налили чай, молоко та сік. Який напій у яку чашку налили, якщо сік не в синій і не в жовтій, і в синій чашці не чай?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Учитель. Ви вже знаєте, що за допомогою комп’ютера можна вивчати багато шкільних предметів. Наприклад, за допомогою тренажерів «Незвичайний поїзд», «Незнайко на містку», «Куди податись вояку» з програми «Сходинки до інформатики» можна вивчати українську мову, за допомогою тренажерів «Математичний космодром», «Курчата», «Телевізор» можна вивчати математику. Завдяки такому тренажеру  як «Явища природи» можна збагатити свої знання з природознавства, а музичний редактор «Мелодія» допоможе збагнути нам світ музики.

 

А чи знаєте ви, що є програми, які допомагають учням не тільки навчатися, а й розважатися? Такі програми називають розвивальними. Вони містять низку логічних задач, серед яких є ребуси, пазли, танграми тощо. Такі задачі можна розв’язувати як за допомогою комп’ютера, так і без нього.

Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з клавіатурою та мишею, будемо  розв’язувати цікаві завдання для розумників та розумниць, а також попрацюємо з програмами на розвиток логічного мислення (це такі програми як «Скарбниця знань», «GCompris» ).

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Вчимося розгадувати ребуси.

 

Ребус – це загадка, в якій у вигляді малюнків, букв, знаків закодовано слово.

Розгляньте ребуси та їх розгадки. З’ясуйте, за якими правилами складаються ребуси.

 

                                                                                                           МОЛОКО = ОКО

                                                                                                           КОЛОС = КОЛО

                                                                                                                            РУКА + В = РУКАВ

 

                                                       

                                                                            

 

    Розгадайте ребус

 

 

 

 Спробуйте самостійно скласти ребус, щоб зі слова «огірок» отримати слово «очі».

 

  1. Вчимося збирати пазли.

Слово «пазл» у перекладі з англійської мови означає «загадка» або «головоломка». У цій грі

 потрібно зібрати зображення з окремих його фрагментів.

Пазл складається з рамки та основної частини. Фрагменти пазла, які утворюють рамку,

є основою майбутньої картинки і підказують, яку наступну деталь слід вибрати.

 Розгляньте малюнок. Які з поданих праворуч фрагментів пазла слід вибрати для рамки?

 

  Щоб скласти пазл, потрібно:

  • вибрати фрагменти пазла для рамки: з одним рівним краєм – для боків майбутньої картинки, з двома рівними краями – для її кутів;
  • відшукати сусідні фрагменти за кольором і формою стиків.

  Зверніть увагу! Якщо деталі прилягають одна до одної нещільно, а зображення порушується, то фрагменти дібрані неправильно.

 

Хвилинка-цікавинка.

А чи знаєте ви, що колись у Лондоні Джон Спілсбері, який виготовляв географічні карти, зробив дерев’яну карту світу й розпилив її на шматочки. А на уроках географії учні складали ці шматочки докупи. Таким був перший пазл.

 

  1. Вчимося складати танграм.

Гра «Танграм» - давня китайська головоломка. Одна з її китайських назв («Чи-Чао-Тю»)

 у перекладі означає «хитромудрий візерунок із 7 частин».

Для цієї гри зазвичай використовують квадрат, розрізаний певним чином на 7 частин.

Із частин квадрата складають різні фігурки (людей, тварин, букви, цифри тощо).

Розгляньте малюнки. З яких геометричних фігур складається танграм?

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\танграм 9 (1).png

                

 

 C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Boat-Tangram.png    C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\building-28908 (1).png   C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\101919926_5111852_011 (1).jpg

 

 

 

 

 

 

 

V. Фізкультхвилинка (Аби гарно почуватись, треба нам порозминатись) – «Райдуга».

 

VІ. Формування вмінь та навичок.

                    Робота з комп’ютером.

             

VII. Вправи для очей.

Подивились вправо, вліво,

Вгору, вниз, собі на ніс!

Знову вправо, знову вліво

І покліпали очима!

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Новий відкритий урок\1412649_html_4a12d31e.jpgVIII. Підбиття підсумків уроку.

  1. Що вивчили на уроці?
  2. Чого навчились під час роботи на комп’ютері?
  3. Що сподобалось на уроці?

      Що було важко на уроці?

 

 

 

 

 

 

 

  1. Фізхвилинка.

Всі піднесли руки –раз!

На носках стоїть весь клас,

Два – присіли, руки вниз,

На сусіда подивись.

Раз! – і вгору,

Два! – і вниз,

На сусіда не дивись.

Будем дружно ми вставати,

 Щоб ногам роботу дати.

Раз – присіли, два – піднялись.

Хто старався присідати,

Може вже відпочивати.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 лютого 2023
Переглядів
360
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку