Даний конспект містить матеріал, що розвиває логічне мислення та відпрацювання навичок роботи з мишею в середовищі клавіатурного тренажера. Урок інформатичних експериментів.
Конспект уроку у 2 класі. Інформатичні експерименти.___
Тема: Робота із програмами, що розвивають логічного мисленн, та відпрацювання навичок роботи з мишею і в середовищі клавіатурного тренажера.
Цілі:
навчальна: закріпити навички роботи з клавіатурою та мишею; формувати уміння розв’язувати логічні задачі (ребуси, пазли, танграми тощо) та працювати з різними розвиваючими програмами;
розвивальна: розвивати логічне мислення, уважність, просторову уяву, пам’ять, мовлення, навички самостійної роботи на комп’ютері; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
виховна: виховувати відповідальність, самостійність; викликати зацікавленість інформатикою.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.
Обладання: дошка, комп’ютери, комп’ютерна презентація, роздавальний матеріал.
Програмне забезпечення: комп’ютерна програма «Скарбниця знань», «Сходинки до
інформатики», «GCompris».
Хід уроку:
І. Організаційий етап.
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Посміхніться і до себе,
Привітайтесь: «Добрий день!».
Усі сідайте тихо, діти.
Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно підіймати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати –
Щоб не було нам мороки.
Всі готові до уроку?
Тож, гаразд. Часу не гаймо
І урок наш починаймо.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
(Повторення правил безпечної поведінки в комп’ютерному класі).
Як зайшли до класу, діти,
Припиняйте гомоніти!
Слід усім запам’ятати:
Тут не варто пустувати!
До комп’ютерів ви сіли.
А чи руки з милом мили?
Слід усім запам’ятати:
Треба чисті руки мати!
В класі вирішили сісти
І добряче попоїсти?
Слід усім запам’ятати:
На уроках — не жувати!
Учням пропонується заповнити табличку - з’єднати малюнки з відповідними правилами безпеки
в комп’ютерному класі.
(Кожній цифрі має відповідати певна літера)
1) Не вмикай комп’ютер без дозволу вчителя.
2) Не торкайся дротів і розеток.
3) Не клади речі на клавіатуру.
4) Не торкайся екрана монітора.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5) Не торкайся задніх стінок системного блока та монітора.
6) Не ремонтуй комп’ютер самотужки — негайно поклич учителя!
А Б В Г Д Е
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
(Відгадування загадок).
Є багато різних кнопок
І струнка статура.
Відгадайте, діти, що це?
Це… (Клавіатура)
Має хвостик, очі-кнопки,
Не боїться кішки!
Під долонею працює
Вправна, зручна … (Мишка)
(Розв’язок логічної задачі).
У три чашки червоного, жовтого та синього кольорів налили чай, молоко та сік. Який напій у яку чашку налили, якщо сік не в синій і не в жовтій, і в синій чашці не чай?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Учитель. Ви вже знаєте, що за допомогою комп’ютера можна вивчати багато шкільних предметів. Наприклад, за допомогою тренажерів «Незвичайний поїзд», «Незнайко на містку», «Куди податись вояку» з програми «Сходинки до інформатики» можна вивчати українську мову, за допомогою тренажерів «Математичний космодром», «Курчата», «Телевізор» можна вивчати математику. Завдяки такому тренажеру як «Явища природи» можна збагатити свої знання з природознавства, а музичний редактор «Мелодія» допоможе збагнути нам світ музики.
А чи знаєте ви, що є програми, які допомагають учням не тільки навчатися, а й розважатися? Такі програми називають розвивальними. Вони містять низку логічних задач, серед яких є ребуси, пазли, танграми тощо. Такі задачі можна розв’язувати як за допомогою комп’ютера, так і без нього.
Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з клавіатурою та мишею, будемо розв’язувати цікаві завдання для розумників та розумниць, а також попрацюємо з програмами на розвиток логічного мислення (це такі програми як «Скарбниця знань», «GCompris» ).
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Ребус – це загадка, в якій у вигляді малюнків, букв, знаків закодовано слово.
Розгляньте ребуси та їх розгадки. З’ясуйте, за якими правилами складаються ребуси.
МОЛОКО = ОКО КОЛОС = КОЛО РУКА + В = РУКАВ
|
Розгадайте ребус
Спробуйте самостійно скласти ребус, щоб зі слова «огірок» отримати слово «очі».
Слово «пазл» у перекладі з англійської мови означає «загадка» або «головоломка». У цій грі
потрібно зібрати зображення з окремих його фрагментів.
Пазл складається з рамки та основної частини. Фрагменти пазла, які утворюють рамку,
є основою майбутньої картинки і підказують, яку наступну деталь слід вибрати.
Розгляньте малюнок. Які з поданих праворуч фрагментів пазла слід вибрати для рамки?
Щоб скласти пазл, потрібно:
Зверніть увагу! Якщо деталі прилягають одна до одної нещільно, а зображення порушується, то фрагменти дібрані неправильно.
Хвилинка-цікавинка.
А чи знаєте ви, що колись у Лондоні Джон Спілсбері, який виготовляв географічні карти, зробив дерев’яну карту світу й розпилив її на шматочки. А на уроках географії учні складали ці шматочки докупи. Таким був перший пазл.
Гра «Танграм» - давня китайська головоломка. Одна з її китайських назв («Чи-Чао-Тю»)
у перекладі означає «хитромудрий візерунок із 7 частин».
Для цієї гри зазвичай використовують квадрат, розрізаний певним чином на 7 частин.
Із частин квадрата складають різні фігурки (людей, тварин, букви, цифри тощо).
Розгляньте малюнки. З яких геометричних фігур складається танграм?
V. Фізкультхвилинка (Аби гарно почуватись, треба нам порозминатись) – «Райдуга».
VІ. Формування вмінь та навичок.
Робота з комп’ютером.
VII. Вправи для очей.
Подивились вправо, вліво,
Вгору, вниз, собі на ніс!
Знову вправо, знову вліво
І покліпали очима!
VIII. Підбиття підсумків уроку.
Що було важко на уроці?
Всі піднесли руки –раз!
На носках стоїть весь клас,
Два – присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! – і вгору,
Два! – і вниз,
На сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз – присіли, два – піднялись.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.
1