Робота Кременчуцького ліцею № 10 "Лінгвіст" за Міжнародною програмою "FLL" (2022-2023 н.р.)

Про матеріал
Приклад того, як програма надихнула чи вплинула на наш заклад/ спільноту/ населений пункт чи на конкретну команду/ дитину. Які зміни ми спостерігаємо в дітях та в їхньому житті після участі в програмі "FIRST LEGO League" (FLL)? Відповіді на ці запитання можна знайти саме в даному Звіті Роботи Кременчуцького ліцею № 10 "Лінгвіст" за Міжнародною програмою "FLL" (2022-2023 н.р.). FIRST LEGO League представляє STEM/STEAM/STREAM напрями освіти – науку, технологію, інженерію, математику, а також мистецтво і мову/читання , що дає дітям від 4 до 16 років можливість навчатися і брати участь у актуальних проєктах шляхом веселої та захоплюючої гри, з використанням LEGO Education.
Перегляд файлу

Звіт  

Кременчуцького ліцею № 10 «Лінгвіст» Кременчуцької міської ради   

Кременчуцького району Полтавської області за результатами роботи в рамках гранту Class Pack 

 

Приклад того, як програма надихнула чи вплинула на наш заклад/ спільноту/ населений пункт чи на конкретну команду/ дитину. Які зміни ми спостерігаємо в дітях та в їхньому житті після участі в програмі?  

Відповіді на ці запитання можна знайти, сканувавши поданий нижче qr-код:

 

image Матеріали Звіту 2022-2023 навчального року за темою «SUPER POWERED» з результатами роботи ліцею за

програмою FLL зібрано у відповідній папці на GoogleДиску,  де можна ознайомитись із проведеними заходами, а також враженнями самих учнів, їхніх батьків, тренерів, вчителів ліцею і спільноти вчителів міста та Кременчуцького району Полтавської області.

Нагадуємо, qr-коди, подані нижче, -

image 

попередні Звіти-презентації роботи нашого ліцею 

за Міжнародною програмою FFL згідно Меморандуму

(ІІ семестр 2021 року – 2021-2022 н.р.)

 

LEGO-технології дозволяють у повному обсязі реалізувати застосування сучасних інформаційнокомунікаційних технологій для розвитку технічних, математичних, творчих здібностей дітей; вміння спостерігати, бачити прекрасне в природі й навколишньому світі, зберігати і примножувати; для розв’язання пізнавальних, пошуково-дослідницьких та комунікативних задач. Навички спілкування, якими оволодівають діти під час проєктної роботи в команді, надають можливість легко знаходити контакт із людьми, розуміти їхню психологію, вміння розподіляти роботу в команді, бути сумлінними виконавцями, критично ставитися до своїх дій, бути вимогливими, як до себе, так і до інших, тактовними, справедливими і доброзичливими. 

Під час захисту проєктів – діти здобувають навички яскраво виразити словами свої думки, ідеї і напрацювання, передати у вигляді постера власні відчуття від проведеної пошуково-дослідницької і творчої проєктної роботи, технічні здібності. Інтерес до вивчення STEM-наук, математики, фізики, робототехніки, вміння логічно мислити, аналізувати й узагальнювати.

 

Нагадаємо: Наприкінці минулого сезону 2021-2022 навчального року… 

 

23, 24 червня 2022 року ми мали можливість взяти участь у XІV Науковопрактичній онлайн-конференції «Проєктування розвитку та психологопедагогічного супроводу обдарованої особистості: в умовах воєнного стану», де виступила з доповіддю «ІННОВАЦІЙНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ЗЗСО: РОБОТА

КРЕМЕНЧУЦЬКОГО ЛІЦЕЮ № 10 «ЛІНГВІСТ» ЗА МІЖНАРОДНОЮ

ПРОГРАМОЮ FIRST® LEGO® LEAGUE»  вчитель інформатики і технологій нашого ліцею – Людмила Вікторівна Чайдак. Як координатор і тренер FLL, вона розповіла про саму програму; про роботу нашого ліцею за даною програмою; про участь дітей у програмі і їхні результати; про те, як саме впливає це все на розвиток обдарованості учнів в умовах воєнного стану. Презентувала інноваційні підходи, що впроваджуються, як і робототехніка в нашому ліцеї, в контексті  розв’язання проблем проєктування розвитку та психолого-педагогічного супроводу обдарованої особистості – це був обмін досвідом з педагогічними працівниками щодо проєктної і науково-дослідницької роботи з обдарованими дітьми за Міжнародними програмами FLL, за якими працює наш ліцей, згідно отриманого Гранту. Ще відтоді ми вже знали тему нового сезону, і запрошували всіх учасників конференції дослухатися до нас і приєднатися до впровадження інновацій в освіті, а саме – до Міжнародних програм ТОВ «Інноваційні освітні технології», і крокувати в новий сезон з нами разом. Отже тема сезону 2022-2023 була присвячена енергії та її розподілу, зберіганню та використанню.

imageВлітку ніхто з вчителів не відпочивав, думали над тим, як в умовах воєнного часу ми будемо працювати далі. 

Звісно всі плани ламалися, бо 27 червня (саме рік тому!) м. Кременчук зазнало ракетного удару по найбільшому в місті торгово-розважальному центрі, де загинуло і було травмовано дуже багато людей, зазнали

пошкоджень житлові будинки поруч, сама будівля центру згоріла разом із людьми повністю. Звуки вибухи і те, як сипалося скло з вітрин магазинів у центрі, чутні були до нашого ліцею. Тому говорити про наступний сезон вже не хотілося, заради безпеки учасників освітнього процесу було прийнято рішення працювати дистанційно, всі заняття проводити онлайн. Звісно ні про які фестивалі тощо не могло йти й мови. Під час листування з менеджерами навіть йшлося про відтермінування на час воєнного стану виконання деяких пунктів Меморандуму, бо їх просто за великого нашого бажання виконати було б неможливо… 

 

Якщо цікаво продовження нашої історії в Програмі за темою цьогорічного сезону,

гортайте сторінки даної збірки-звіту далі…

 

image

                   

Саме з цього розпочалася наша активна підготовка і вирішення завдань

ще на той час нового сезону з назвою SUPERPOWERED

image

… перекличка минулорічних учасників проєкту,

image 

створення нових команд,

image 

вивчення і вирішення завдань нового сезону:

image

              

image

Координатор проєкту в нашому ліцеї Ольга Миколаївна Ухналь разом із педагогічним колективом ліцею, класними керівниками, вчителями-предметниками розробили план заходів, згідно якого всі учасники освітнього процесу працювали над виконанням завдань Меморандуму, підписаного директором ліцею Наталією Володимирівною Мамон разом з ТОВ «Інноваційні освітні технології».

image

 

Таким чином до програм (а ми, згідно отриманого Гранту, працюємо за двома програмами) було залучено усього 749 учнів, з яких: 

за програмою FLL Challenge – 457, і за програмою FLL Explore – 292

(46% хлопців, 54% дівчат)

У створеній для учасників освітнього процесу групі в Google Класі (код 4ja7dhb) постійно оновлюється Підбірка матеріалів, корисних для роботи:

image 

22 жовтня 2022 року в форматі онлайн пройшло навчання тренерів FIRST LEGO League за темою нового сезону 2022-2023 SUPERPOWERED. Навчання проводилось як для програми Explore (6-10 років), такі для Challenge (9-16 років).

image 

У Кременчуцькому ліцеї № 10 «Лінгвіст» були проведені:

онлайн і оф лайн заходи для вчителів ( 4 семінари, 2 майстер-класи); 

для учнів - уроки з робототехніки, інтегровані уроки інформатики, технологій і робототехніки в поєднанні з іншими науками; 

image 

різноманітні позакласні заходи:

 

  конкурси на кращий малюнок, плакат, презентацію на тему:

1)   "Енергія і середовище", 

2)   "Заощаджуймо електроенергію!",

3)   "Відновлювальні джерела енергії" та інші;

  конкурс поробок з паперу і картону, пластикового непотребу тощо, пов'язаних із енергетичною тематикою;

  конкурс  на найкрутішу  ідею "Як зробити так, щоб бути з електроенергією без неї?";

  Пограємо? Гра "Винаходи людства" / "Винаходи дітей";

  конкурс на найкраще дослідження за енергетичною тематикою;

  конкурс "ліхтариків" з оригамі (21.12 День ліхтарика);

  флешмоб "Домашній театр тіней";

  конкурс презентацій і анімаційних проєктів "Розумний будинок"; презентація проведених досліджень:

1)   "Енергетика домашніх рослин",

2)   "Енергетична цінність продуктів харчування", 

3)   "Енергетика будинку" (День віника)

  конкурс юних журналістів на найкраще есе або статтю "Що таке жіноча енергія і де її брати?";

  конкурс розписних пряників  "Для наших енергетиків!"

  конкурс на швидкість і вправність "Хто намалює, не відриваючи олівця від паперу, швидше за всіх і більш реалістичну звичайну лампочку?";

  "Інтерв'ю з електриком";

  конкурс "Супер Герой!", конкурс ідей "Супермени відпочивають!"

  конкурс на кращу презентацію власних досліджень із теми сезону 2022-2023 навчального року "SUPER POWERED";

  конкурс "Суперпотужний!" для володарів конструкторів Лего на найміцнішу модель або поробку із Лєго;

  imageimageпроєкт Робот-розміновувач; 

 

  виставка поробок "Мій вітряк";

  конкурс-есе "Мої роздуми ... про майбутнє ... енергетичної галузі"; 

  конкурс коміксів "День цікавих подій", "День економії", "День чарівництва", "День змін на краще", "Світло - сила!";

  аудіо/відео конкурс скоромовок,  флешмоб «Енерджайзер» до дня скоромовок (10.11);

  підготовка буклетів, постерів, плакатів із різноманітною цікавою інформацією згідно теми сезону:

 

image 

 

  створення ребусів, кросвордів:

image

наступні уроки і виховні заходи:

3-4  клас. Я досліджую світ. Тема 8. Енергія. Джерела енергії.

5 клас. Довкілля. Тема 2. Я - частина природи. 

Училися розрізняти форми енергії, з'ясували, як людина одержує та використовує енергію. Знайомилися з природничими науками, дізналися із чого складається все в природі.

5 клас. 6 клас. 7 клас. Вплив електричного струму на організм людини.

Фізика 8 клас. 9 клас. 10 клас. 11 клас. 5 клас – «Інтелект України»!

Фізика + Біологія. Урок-гра «Взаємодія тіл. Сили у природі» 

Фізика + Українська література. Прислів’я у фізиці: І віл над силу не потягне.

Механічна робота та енергія. Сила току. Напруга. Електромагнітні явища. Магнетизм. 

 

Екологія. 

Всесвітній день збереження екології (02.10). 

День екологічної освіти (14.10). Вносіть свій внесок у майбутнє нашої планети.

Одинадцятикласники провели бесіди з учнями початкової школи і гімназії:  Максим Ладатко розповів першокласникам про Зелену енергетику

Аліна Богомаз, Катерина Крупко і Марія Купчинська говорили з учнями 

4 класів про Відновлювальну енергетику

Надія Мельник, Вікторія Куценко розповіли п’ятикласникам про Альтернативні джерела енергії; 

Костянтин Кулінічев підготував презентацію на тему «Вітрова енергетика». 

до дня перелітних птахів (12.10) Уляна Пліско познайомила дев’ятикласників із власним дослідженням за темою «Моделювання енергетичних параметрів , швидкості та міграційних дистанцій птахів». 

 

Економіка. Економіка + Інформатика. Технології і Робототехніка. 

31.10 Міжнародний день економії Андрій Хміль. Економія - звичка чи необхідність? Економія електроенергії.   

Каріна         Баландіна. Економія    електроенергії:   шляхи        та     способи енергозбереження.

Флешмоб «Замініть звичайну лампочку на енергозбережувальну!» (03.10) 

imageВиховна година «Заощаджуймо електроенергію!»

 

Енергозбережувальні технології. 

Онлайн опитування населення щодо витрати електроенергії. 

Створення тестів-опитувальників за допомогою Гугл Форм: 

"Якими мають бути тарифи на електроенергію для населення", 

"Якість послуг з енергопостачання" тощо 

Роздуми про енергетику майбутнього.

Екскурсія офісами. День поліпшень в офісі (04.10). Дизайн освітлення.

Розумний будинок.  

Енергозбереження – правило хорошого виховання.

Мирослава Берг, учениця 11 класу, підготувала для учнів ліцею пам'ятки щодо бережного ставлення і збереження електроенергії. Рекомендації для населення щодо економного використання електричної енергії в домогосподарствах. 

Учень 5 класу Бардась Єгор створив презентацію «Енергозбереження!», яка була представлена на Всеукраїнський конкурс «Енергія і середовище» в номінації «Інформування населення/пропаганда енергозбереження».

 

image 

 

Учениці ліцею Наталія (9-Б) і Надія (10-Б) Майоршини написали сценарій і створили короткометражний фільм «Заощаджуймо електроенергію!». Під керівництвом учителя інформатики і технологій, тренера FLL Чайдак Людмили Вікторівни,  зі своєю проєктною роботою сестри взяли участь у Всеукраїнському конкурсі «Енергія і середовище» і посіли друге призове місце, нагороджені Дипломами ІІ ступеня.  

 

image     

До дня електронної таблиці діти провели дослідження «Оціни своє життя»  (17.10-19.10-21.10 Всесвітній день статистики) і виконали практичну роботу в середовищі Excel по створенню ЕТ «Фінансові витрати на електроенергію». У день балаканини побудували діаграми, за якими проаналізували кожний своє життя і фінансові витрати на утримання будинку.

День тестувальника (09.09) учні 7 класів відзначився створенням тестівопитувальників населення щодо використання ними електроенергії. На день «Я люблю їжу» за опитувальником щодо шкільного харчування, визначили улюблені страви учнів ліцею і енергетичну цінність їжі. Всесвітній день здорового харчування (16.10) кожний клас відсвяткував флешмобом у своїх групах у Viber. Карина Літвінова. Енергетична цінність харчових продуктів (інфографіка)

10 вересня (День кави) почали готуватися до заходу «За кавою» для вчителів Кременчуцького району, бо для вчителя кава – сила, яка заряджає більш ніж на 24/7.

У день фізкультури і спорту (12.09) учні початкових класів під час занять із робототехніки мали можливість спостерігати за силою, як тягача, так і спортсменасилача (конструювання з Лего).

13 вересня провели загальношкільну класну годину «День позитивного мислення щодо подій, які відбуваються в нашій країні».

Астрономія. Сонячна система. Енергія Сонця та інших планет

imageSTREAM-захід «Темна і світла сторони нашого життя. Чому важливо дивитися на світлий бік?» (подорож картинною галереєю з Оксаною Бойко)

 

 

Учні старших класів написали твір-есе «Україна змінює світ, вона показує, що є добром, а що – абсолютним злом.» (Борис Ґудзяк) .

           

13 вересня поговорили про нафто, газодобувну і нафтогазопереробну промисловості ( паливо є зарядом енергії для транспортних засобів), види палива для автомобілів (бензин, дизельне паливо, альтернативні види палива).  Фракційний склад бензину безпосередньо впливає на пуск двигуна, прогрів, економічність, довговічність і відсутність парових пробок. Виходячи з цього, бензини класифікують на зимові та літні: адаптовані під конкретні температурні умови. Дизельні палива – це продукт на основі фракцій дистилятів при прямій перегонці нафти. У всьому світі зростає інтерес до альтернативних видів автомобільного палива: більш економічних, екологічних і ефективних. Вони виробляються з невичерпних запасів і створюють менше викидів в атмосферу.

Ось деякі з ниха матеріалами  blog/vydy-palyva-dlya-avtomobiliv.html):

       Природний газ. Доступний практично повсюди, виділяє менше токсичних речовин, ніж бензин або дизель, повністю згорає при використанні.

       Електрика. Електрокари на акумуляторах удосконалюються з кожним роком. Для зарядки вони підключаються до джерела живлення. Електрохімічна реакція в двигуні не забруднює навколишнє середовище.

       Пропан. Зріджений нафтовий газ – побічний продукт нафтопромисловості. Його вже використовують в побуті і для опалювальних систем.

       Водень. Він використовується в системах з природним газом і електричних паливних елементах.

       Метанол. Деревний метиловий спирт поки не придатний для використання в автомобілях, але з часом може стати перспективним альтернативним джерелом.

       Етанол. Етиловий спирт змішується з бензином для підвищення октанового числа палива та мінімізації токсичних викидів.

       Біодизель. Виготовлений на основі рослинних або тваринних жирів, включаючи відходи харчової промисловості. Піддається біохімічному розкладу.

Також згадали про вечір 02 квітня, коли російські окупанти атакували Кременчук, зокрема масовано обстріляли Кременчуцький НПЗ і навколишні склади паливномастильних матеріалів. 18 червня 2022 року - російські військові обстрілами знищили інфраструктуру Кременчуцького нафтопереробного заводу. Шість російських ракет ударили по НПЗ, який і так не працював через руйнації з попередніх обстрілів, ще дві ракети влучити в місцеву ТЕЦ. Це не перша атака на ці об'єкти за час повномасштабного вторгнення росіян, ці об’єкти обстрілювали до того ж перед цим – 24 квітня (на Великдень), 12 травня. НПЗ і ТЕЦ зазнали найбільших руйнувань серед усієї інфраструктури Полтавщини.

           

 17 вересня у Міжнародний день «З’їж яблуко» провели з учнями 7-9 класів STREAM-захід «Еврика!»

У    цей     же    день    учні    початкової    школи    відзначили    День      Бетмена.

Одинадцятикласники Лілія Климович і Максим Риков підготували для них цікавий захід «Супер герої: Супермен, Бетмен та ін.», також згадали і про українських суперменів-захисників. До речі,25 вересня у День коміксів дев’ятикласниця Крістина Кам’янецька презентувала власні збірки перед однокласниками.

Діти вітали кожний свого батька (19.09), згадували про тих, хто захищає зараз (14.10) і охороняє нас уже з неба. Діти ділилися життєвими історіями своїх бабусь і дідусів, розповідали  про когось із батьків або рідних; взагалі - про людей похилого віку, інвалідів, або згадували окремі Особистості, які мають той заряд енергії, якому можна було б позаздрити. Звісно, що день  закінчився надсиланням смайликів, які завжди надихають і заряджають нас на подальше життя і надають успішності в навчанні і роботі.

Під час уроків 20 вересня не забули згадати працівників лісу, говорили про ліс, вирубку лісів, паливо з дерев, про сорти деревини і їх енергетичну вартість;  тверде паливо, світле та темне паливо, біопаливо. Порівняли Пічне опалення з газовим. Згадали про небезпеку, яку несуть сірники, запальнички, вогнища, лісові пожежі, як не допустити такої біди, а також діти підготували пам’ятки щодо поведінки у лісі та безпеки життєдіяльності у побуті – обмінялися інструкціями користування сірниками, запальничками, бенгальськими і ялинковими вогниками, феєрверками, різноманітними електроприладами, біля пічного і газового опалення, свічками, керосиновими лампами тощо, і першочергові дії під час пожежі.

У Всесвітній день здоров’я  знову і знову наголошували на зелену енергетику. Учні 11-х класів ліцею підготували презентації, з якими виступили перед учнями початкової школи і гімназії:

Максим Ладатко. Зелена енергетика

Вікторія Куценко і Костянтин Кулінічев. Альтернативна енергія

Аліна Богомаз. Відновлювальна енергетика

 

У Міжнародний день серця і 14 лютого (День закоханих) учителі провели для дітей ряд інтегрованих заходів:

.Про кохання, яке дає енергію для життя, підготувала виступ А. Дейнега (11-Б).

Учителі інформатики і технологій  разом із учителями біології і фізики для учнів 

5-7 класів організували і провели відкритий STREAM-урок 

«Здорове серце – енергія життя» 

(Біологія + Фізика + Робототехніка + Технології + Програмування) Фізична культура. Тренуй своє серце!

8 клас. Біологія. Серце. Енергія серця. Чому серце не втомлюється?

Основи здоров’я. Звідки серце бере енергію? Продукти, які допоможуть відчути себе більш енергійним. 

Карина Літвінова. Енергетична цінність харчових продуктів (інфографіка)

           

imageЗ учнями 1-4 класі учителі початковій школи разом із тренерами FLL нашого ліцею переглянули наукові фільми і знайшли з учнями відповіді на актуальні питання.

 

27      вересня       провели      флешмоб    «Обійми вегетаріанця». На уроках «Основи здоров’я» поговорили про їжу, що дає енергію

 

За даними опитувань, проведеними ще у 2018 році у ФБ, прихильників нетрадиційної для нашої місцевості анти м’ясної кухні в місті нараховується більше 12 тис. чол.: веганів – 7 100 чол. І вегетаріанців – 5 200 чол. І їх стає все більше!

 

16  жовтня до Дня домашнього хліба було проведено загальношкільний Флешмоб "Житня сила" і Конкурс "Українська паляниця". 

Хліб – корисне джерело енергії для нашого організму, особливо якщо ми їмо його в обмеженій кількості. Він містить вуглеводи – основні органічні сполуки, які забезпечують нас енергією, надають бадьорості та сил.  Крім того, хліб може допомогти зберегти рівень цукру в крові на стабільному рівні, що допомагає підтримувати енергію та зосередженість протягом дня.

17  листопада була запланована екскурсія з 7-в класом (кл. кер. І.С. Шаповад, тренер

FLL) на підприємство «КОХНІВСЬКИЙ ХЛІБ», але через перебої з електроенергією і постійними повітряними тривогами, вирішили, що діти відвідають зі своїми батьками нашу міську пекарню.

image 

До Дня міста провели для учнів 5-х класів позаурочний захід - Історія м. Кременчука за книгою Оксани Бойко ««Мій Кременчук: легенди, історія і сучасність» в картинах» . Вітряки на картинах місцевої сучасної художниці.

image 

           

Питання щодо обрання назви для сайту вирішилося дуже швидко, так як на сьогоднішній день кожен українець по кілька годин на день стикається із відсутністю електроенергії, і найбільш актуальним для всіх є: «Як зарядити … без світла…, напр., той же смартфон?». Коли ми весь час думаємо де, що, як і на скільки зарядити, то Ксенія запропонувала на створеному сайті підзарядити… мозок… Зараз стрес, який всі відчувають із 23 лютого 2022 року, знижує нашу концентрацію, робить нас дратівливішими і схильними до депресії. Нейропсихолог з Нью-Йорку Дженніфер Волкін стверджує, що розминка, така собі «розумова зарядка» для нашого розуму вранці може зарядити енергією людину на весь день, допоможе розвинути гнучкість мислення, а також дасть можливість ефективно і продуктивніше працювати протягом усього дня. Створений сайт «Підзарядка для мозку» якраз і допоможе зробити таку «зарядку», а батькам – провести гарно і з користю час зі своїми дітьми. Проєктна робота була представлена на Всеукраїнський конкурс-захист науково-дослідницьких робіт Малої академії наук України і в обласному етапі отримала призове місце і нагороджена Дипломом ІІ ступеня. 

А дев’ятикласники виконали проєктну роботу «Відбудовуємо Україну: створення моделі моста», і також найкращі їхні проєкти були представлені на Всеукраїнський конкурс-захист науково-дослідницьких робіт Малої академії наук України Ніколь Гончаровою (ІІІ призове місце на обласному етапі) і командою «Брати-скелелази Пічка Ігор і Демід Віталійович і Ніколь Гончарова» на

Міжнародний конкурс «ІNFOMATRIX» (науковий керівник: Чайдак Людмила Вікторівна, вчитель інформатики і технологій, тренер FLL). Діти були запрошені до участі у фіналі і вибороли призові місця, нагороджені Дипломами ІІІ ступеня. 

image10.11-13.11 під час Міжнародного тижня науки юні науковці нашого ліцею, вихованці Кременчуцької філії Полтавського територіального відділення  Малої академії наук України презентували власні дослідження і проєкти. Десятикласник Давід Боровик напередодні дня винахідника і раціоналізатора взяв участь у Міжнародній конференції, має публікацію «Комбінована прогнозна модель на основі моделі Хольта» у збірнику Матеріалів конференції. 

Пізніше свій раціоналізаторський проєкт він представив на осуд учасників конкурсузахисту науково-дослідницьких робіт і членів журі міського і обласного етапів, де здобув призові місця. Також Давід був запрошений      до      участі        у фіналі

Всеукраїнського конкурсу винахідницьких і раціоналізаторських проєктів і виборов І місце. 

Коротка анотація проєкту:

 «Створення комбінованої прогнозної моделі на основі моделі Хольта»

 Автор: Д. Боровик

imageПрогнозування – це майже самостійний науковий        напрям,       який знаходить широке застосування у всіх сферах людської      діяльності. Найбільше точними та ефективними є прогнози, засновані на      використанні спеціалізованих математичних методів і моделей.         Незважаючи         на      велику кількість   прогнозуючих моделей різного виду, досліднику часто не вдається отримати достатньо адекватну модель, особливо при використанні тільки однієї функції, тому поширення отримали так звані комбіновані моделі. 

У зв’язку з цим актуальним є завдання побудови комбінованої прогнозної моделі, що складається з декількох відомих моделей, параметри яких можна настроювати, підвищуючи ступінь достовірності прогнозування. Отримані під час дослідження результати можуть бути використані при вирішенні задач прогнозування фінансових та  інших часових рядів, а також на лабораторних заняттях з курсу «Математичне моделювання» та «Аналіз даних» профільних ліцеїв або відповідних факультетів закладів вищої освіти. Це дає можливість раціоналізувати роботу, тобто скоротити час на її виконання, отже зберегти ту ж саму електроенергію, яка витрачається на застосування якоїсь іншої моделі.  ©Д. Боровик

image 

У травні підбили підсумки нашої роботи. За матеріалами сайту НаУрок провели захід «Наука – це цікаво!».

Після чого приєдналися до онлайн перегляду трансляції заходу з Дня науки в Україні на офіційній Facebook-сторінці Національного фонду досліджень України:

image 

 

відбулися наукові читання для учнів, їхніх батьків і вчителів: Наукові читання: Вацлав Сміл. Як насправді влаштований світ.

 

image 

Вацлав Сміл – чесько-канадський науковець і політичний аналітик, почесний професор на факультеті навколишнього середовища Університету Манітоби у Вінніпезі, Канада. Його міждисциплінарні наукові інтереси охоплюють широку сферу досліджень енергетики, навколишнього середовища, харчування, населення, економіки, історії та державної політики.

 

Цитати з книжки

 

Про залежність від енергій:

imageНам слід поступово знижувати свою залежність від енергій, які сформували сучасний світ. Ми досі мало знаємо про подробиці майбутнього переходу, але зрозуміло одне: це буде не раптова заборона чи зникнення викопного вугілля, а радше поступове зменшення його використання.

 

Про перспективу зменшення викидів вуглекислого газу і усунення залежності від паливних копалин:

У першій половині ХХІ століття, коли населення світу зростатиме повільніше, а в деяких розвинутих країнах узагалі триматиметься на колишньому рівні чи меншатиме, промисловість без проблем задовольнить попит на сталь, цемент, аміак і пластмаси – особливо за умови інтенсивної вторинної переробки матеріалів. Утім, дуже малоймовірно, що до 2050 року всім галузям промисловості, які виробляють вищезгадані матеріали, вдасться усунути свою залежність від паливних копалин і відповідати за менший відсоток викидів вуглекислого газу. Особливо мала ймовірність такого оптимістичного сценарію в бідних країнах на шляху модернізації: їхні надзвичайно великі інфраструктурні й споживацькі запити вимагатимуть нарощування обсягів виробництва всіх чотирьох засадничих матеріалів.

 

image26.11 Всесвітній день інформації

 

У нас ніколи не було стільки інформації під рукою, як сьогодні, але більшість не знає, як насправді влаштований світ. Книжка Вацлава Сміла «Як насправді влаштований світ» пояснює сім найбільш фундаментальних реалій, які керують нашим виживанням і процвітанням.

 

Від виробництва енергії та харчових продуктів, через глобалізацію до екологічної катастрофи, книжка «Як насправді влаштований світ» пропонує вкрай необхідну інформацію про реальний стан речей.

 

Вацлав Сміл не песиміст і не оптиміст, він науковець –  провідний світовий експерт з енергетики. Його книжка – це спроба пояснити важливі факти про світ, спираючись на новітню науку включно із власними захопливими дослідженнями. Прочитавши її, ми отримали відповідь на найглибше запитання людства: 

«Ми безповоротно приречені чи попереду світле майбутнє?»

 

image 

 

Чим хороша книга «Як насправді влаштований світ» Вацлава Сміла:

  Вона створена на межі різних дисциплін, а тому максимально широко охоплює картину світу.

  Автор оперує фактами та цифрами, тим самим зміщуючи фокус того, як ми бачимо наше минуле, сьогодення та невизначене майбутнє.

  Важливий аналіз сучасної науки і техніки, що робить можливим наше життя у ХХІ столітті – дослідження вченого щодо того, що наука насправді робить, а чого – ні.

 

31 жовтня у Міжнародний день економії знову говорили як заощаджувати електроенергію;  у темряві зі свічками святкували «All Hallows' Eve»; фантазували «Аби ми були чарівниками...».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Напередодні відбувся захід для старшокласників

Наукові читання: Карл Саган. Світ, повний демонів. Наука як свічка у пітьмі.

image 

Книга «Світ, повний демонів. Наука як свічка у пітьмі» – останній твір  Карла Сагана, астронома, астрофізика, видатного популяризатора науки, яка вийшла вже після його смерті. Міфи про Атлантиду та Лемурію, обличчя на Марсі, зустрічі з інопланетянами, магію та реінкарнацію, передбачення та астрологію, снігову людину та інші істоти і явища, в які вірять люди. Все це послідовно і нещадно викриває науковець. Автор детально розглядає безліч історичних тем, котрі важливі для людства і зараз. Наприклад, про охоту на відьом. Або ж пояснює, звідки таке розповсюдження віри в інопланетян і як вона впливає на сучасне суспільство. Автор вважає, що все надзвичайне, те, що люди не можуть пояснити, створене невіглаством, страхом та користю. 

Дуже пізнавально та захоплююче!

 

“… на цій лінії зіткнення добра і зла ви бачите, як разюче відрізняються ці дві системи цінностей: одна руйнує, інша – створює. Тому кожен раз, коли ви бачите атаку на свої цінності, якщо навіть ця атака не стосується вас особисто, сприймайте це як щось особисте, тому що ваша свобода, ваша гідність, ваша можливість для творчості – це ті фундаментальні передумови, які необхідні для збереження цього світу. Нашого світу. Світу добра”. 

“Зло боягузливе. Воно боїться правди. Боїться сміливих і чесних. Боїться готових відстоювати свої цінності будь-якою ціною. Тому наше “ніколи знову” – це внутрішня заборона собі самому бути байдужим, роз’єднаним, пасивним, сприймати атаку на цінності будь-де на цій планеті, як щось, що не несе загрози тобі особисто. Бо рано чи пізно, вкорінившись деінде, в іншій країні чи людині, зло прийде по тебе або твоїх дітей і вкине тебе у свою пекельну топку”.

Людина боїться тільки того, чого не знає; знання перемагають усі страхи. 

Віссаріон Бєлінський, літературний критик і публіцист.

 

image 

“Книги завжди були в моєму житті. Із самого дитинства любив читати так само сильно, як ті діти з американських фільмів, яких батьки застають о третій годині ночі під ковдрою з ліхтариком та книгою… І я тих дітей прекрасно розумію! Ні, ну бо ж як, скажіть мені, можна лягти спати, поки не знаєш, як там Ява й Павлуша виберуться з кукурудзи або що завтра їстиме бідолаха Гекльберрі Фінн?…”

Цитати Оксена Лісового про освіту, науку та війну: добірка НУШ /  

Нова Українська Школа.  URL: https://nus.org.ua/articles/tsytaty-oksena-lisovogo-proosvitu-nauku-ta-vijnu-dobirka-nush/  (дата звернення: 20.03.2023)

           

Наукові читання: Вацлав Сміл. Енергія та історія цивілізації

 

imageЕнергія - єдина універсальна валюта; це потрібно для того, щоб щось зробити. Перетворення енергії на Землі коливається від тера утворюючих сил тектоніки плит до кумулятивних ерозивних ефектів дощових крапель. Життя на Землі залежить від фотосинтетичного перетворення сонячної енергії у рослинну біомасу. Люди стали покладатися на набагато більше енергетичних потоків - від викопного палива до фотоелектричної генерації електроенергії ― за їх цивілізоване існування. У цій монументальній історії Вацлав Сміл дає вичерпний виклад того, як енергія сформувала суспільство, від сільськогосподарських кормових суспільств до сьогоднішньої цивілізації, що керується викопним паливом.

 

Люди –  єдиний вид, який може систематично використовувати енергію поза своїми тілами, використовуючи силу свого інтелекту та величезну різноманітність артефактів – від найпростіших інструментів до двигунів внутрішнього згоряння та ядерних реакторів. Епохальний перехід на викопні види палива впливав на все: сільське господарство, промисловість, транспорт, зброю, комунікації, економіку, урбанізацію, якість життя, політику та навколишнє середовище. Сміл описує енергетичні епохи людства панорамно та міждисциплінарно, пропонуючи читачам магістерський огляд. Ця книга є значно оновленою та розширеною версією енергії Сміла у світовій історії (1994). Сміл включив величезну кількість нового матеріалу, що відображає драматичні зміни в енергетичних дослідженнях за останні два десятиліття та його власні дослідження за той час.

 

Знання є сила, сила є знання. Френсіс Бекон, англійський філософ, історик.

 

imageВацлав Сміл 

– автор, якого Гейтс найчастіше згадує у своєму блозі. 

 

Сміл є почесним професором на факультеті екології в Університеті Манітоби у Вінніпезі, Канада.  Серед іншого він пише про енергетику, політику, суспільство.

З 1976 року у нього вийшло 40 книжок. 

Джерело: MediaSapiens

11 вересня, у Міжнародний день сліпих, ми говорили з дітьми про незрячих, яким вдалося змінити світ; згадували всесвітньо відомих людей, для яких вади зору стали стимулом для звершень, сенсаційних відкриттів та перемог не лише над іншими, а й над собою. Навели приклади тих Людей, які сміливо говорять «Я все бачу!» і продовжують всіх надихати своєю силою волі. 

image 

У світі є люди, які, попри вади зору, змогли досягнути шалених висот і змінити світ. Вони доводять, що втрата зору не заважає отримувати задоволення від життя і не створює перешкоди на шляху до досягнення мети.

 

Марла Раньян є саме такою жінкою. Це олімпійська спортсменка, трикратна чемпіонка і рекордсменка США з бігу на п'яти кілометрову дистанцію. Вона двічі брала участь в Олімпійських іграх: на Олімпіаді 2000 року у забігу на 1500 метрів вона прибігла восьмою, як і на марафоні 2002 року. Усього вона досягла, незважаючи на те, що стала незрячою. Вона перенесла хворобу Штаградта, і це призвело її до сліпоти. Та все ж Раньян не здалась. Вона стала першою в історії слабозорою спортсменкою, яка надала перевагу Оліймійським, а не Паралімпійським іграм. Зараз Марла вже завершила свою спортивну кар'єру і вирішила присвятити своє життя допомозі людям. Вона працює вчителем і помічником тренера у школі незрячих у США. 

 

Відомий абсолютно усім італійський фізик, механік, філософ, математик і астроном Галілео Галілей. Він не був повністю незрячим, коли вперше подивився на планети і зірки в створений ним телескоп і зробив висновок, що Земля обертається навколо Сонця. Він побачив планети Сонячної системи і Чумацький шлях, не як смугу світла, а як окремі світила.

Наприкінці життя катаракта забрала зір у Галілео, і через конфлікти з церквою, яка змусила його відректися від своїх відкриттів, був поміщений під домашній арешт. Але все одно його наукова діяльність тривала, адже йому допомагали його учні. Сам же великий вчений в листі говорив:  "Я не припиняю працювати навіть у темряві, яка мене охопила, будувати міркування з приводу різних явищ природи, і я не зміг би дати своєму неспокійному розуму відпочинку, навіть якщо б побажав цього".

( За матеріалами: https://espreso.tv).

 

 

Ми повинні в повсякчасній боротьбі з душевною слабістю  виховати міцність волі і вміння спокійно зустрічати всяке лихо.

 

Яків Феофанович/Теофанович Чепіга

український педагог, психолог, громадський діяч, 

автор проєкту української школи, українських шкільних підручників,  понад 150 наукових праць з теорії та методики початкового навчання,  ідеї якого вплинули на розвиток педагогічної науки в Україні у 1920-1930-х.

 

image 

 

ПАМ’ЯТКА ДЛЯ УКРАЇНЦЯ/УКРАЇНКИ

image

 

Візьми промінь світла і спрямуй його туди, де панує темрява… Візьми усмішку і подаруй її  тому, хто так її потребує.

Візьми знання і неси їх всьому світові.

Світло переможе темряву!

 

Слава воїнам, слава енергетикам!

Наш звіт присвячується пам‘яті всіх, хто віддав життя, боронячи світло!

 

     Електронна подорож

сторінками сайту Київського університету імені Бориса Грінченка (для вчителів Кременчуцького район  за підтримки КЦПРПП)

 

 

image 

image 

image 

           

 

Дар'я Міхалевич і Крістіна Фостій. Жінки, які заряджають енергією. Захід до Дня жінок.

 

До Дня вчителя

Наукові читання: Педагогічна спадщина Софії Русової як джерело сучасної освіти

 

image

 

Звісно: перш за все – заговоріть до неї рідною мовою!

Заспівайте з нею рідну пісню,

нагадайте про її товаришів, з якими вона гралася в хаті – нехай вона знову побачить свої цяцьки, ляльки.

 

                                                                               Софія Русова,

українська педагогиня, прозова письменниця, літературознавиця та громадська діячка, одна з організаторок жіночого руху в Україні. 

image 

 

До дня рідної мови

Українська мова. Мова – це ЕНЕРГІЯ і серце Країни! Мова – це зброя! Мова – це СИЛА! Мова – це життя!

 

Бібліотекар закладу освіти Марина Баланчук познайомила учнів, батьків і вчителів із сайтами, електронними словниками української мови, Словником української мови в 20 томах, який укладений науковцями Українського мовно-інформаційного фонду НАН України та Інституту мовознавства ім. О.О. Потебні НАН України відповідно до Державної програми розвитку Національної словникової бази України. На сьогодні видано друком 1-10 том (діапазон А - ОБМІЛЬ). 

Електронні версії перших десяти томів тлумачного академічного «Словника української мови в 20 томах» доступні на сайтах: 

sum20ua.com

services.ulif.org.ua/expl

 

Електронна версія усіх одинадцяти томів тлумачного академічного «Словника української мови» доступна на сайті Інституту мовознавства ім. О. О. Потебні НАН України: www.inmo.org.ua/sum.html

Джерело: https://www.ulif.org.ua/koristuities-dostovirnimi-dzhierielami

 

Дітям 1-4 класів запропоновані були казки для позакласного читання

 

Виставка «Книжкова веселка»

 

«Треба дітям читати казки й оповідати народні казки й заохочувати їх переказувати, – щоб яскрава, багата народна мова бриніла їм в усі, залягала своїми виразами в глибину душі»

 Софія Русова

 

image 

 

«Народний фольклор – казки, приказки, загадки, легенди – усе це багатий матер’ял за для ілюстрації початкового навчання; вони низкою яскравих перлинок обгорнуть перші кроки виховання дитини в дитячому саді, викличуть до роботи її фантазію» 

Софія Русова

image 

 

Учні 5-10 класів взяли участь у конкурсі казок. П’ятикласниця Катерина Пелипенко написала казку «Кудлатий мрійник» про свою улюблену собачку. Її казочка закінчується такими повчальними для всіх словами: 

 

image 

«Заради високої мети в кожного з нас прокидаються надможливості.

Безкорисно роблячи добрі справи ми розправляємо крила, відкриваємо в собі таланти, про які раніше й не знали,

починаємо вірити в себе, здійснюємо найзаповітніші мрії.

Добрі справи, щирі вчинки, співчуття роблять з нас супергероїв».

 

                       Катерина Пелипенко©  

23 лютого в Полтавському обласному центрі естетичного виховання учнівської молоді відбувся V обласний конкурс дитячої казки на тему «Реальні мрії», в якому брали участь і наші ліцеїсти. Дипломом ІІІ ступеня нагороджено Хвостенко Емілію, ученицю 10-Б класу (вчитель української мови Тімічева Наталія Миколаївна, вчитель української літератури Москалик Геннадій Федорович).

 

image 

 

image 

 

    Інтегровані виховні заходи (бібліотекар + вчителі зарубіжної літератури)

 

image 

 

    Методичні посиденьки. Презентація новинок НУШ

 

image 

 

У Всесвітній день бібліотек Марина Баланчук познайомила вчителів з новинками методичної літератури і учнів 7-9 класів із різноманіттям друкованих і електронних словників. 30.09 також відзначався Міжнародний день перекладача, тому на уроках інформатики діти попрацювали з електронними словниками і перекладачами; виконали практичну роботу «Англо-український словник енергетика».

image 

Учень 9-А класу Шевченко Сергій за підтримки учителя німецької мови Олени Миколаївни

Шинкаренко розробив інструкції (німецькою мовою) на допомогу військовим, які навчають, і для тих, хто навчається.

Свою роботу він представив на осуд журі Всеукраїнського конкурсузахисту науково-дослідницьких робіт Малої академії наук України. На завершальному фінальному ІІІ етапі, який проходив з 15 по 31 травня, він посів ІІІ місце.

 

 

«Викликати в дитячій голові її власну думку,

розбуркати дитячу фантазію й навчити до усього пильно самій додивлятися й утворювати з цих дослідів щось своє.

У цьому активному перетворюванні одбивається, як сонце в краплині води, справжній національний геній кожного з цих маленьких людей.

Зміцнити ці індивідуальні сили, дати змогу для їхнього кращого розвитку – ось у чому й головна мета виховання»

 

Софія Русова

 

image 

 

image 

 

У третій декаді листопада в США відзначається день «Почни свою власну країну». Ці заходи мають традиційний щорічний характер. США – єдина країна, де представлені всі п'ять кліматичних зон Землі: тропічна, суха, помірна, континентальна і полярна. США – третя країна за відвідуваністю іноземними туристами після Іспанії та Франції. Зараз діє програма для українців, запроваджена президентом США Джо Байденом «Uniting for Ukraine» (U4U) або ж «Єднання заради України», що розрахована на прийом 100000 біженців і дозволяє українцям отримати право на в’їзд та проживання в Америці у термін до 2-х років. На сьогоднішній день там перебуває багато наших учнів, знання мов, які вивчаються в нашому ліцеї, дають можливість вільно почуватися в соціумі; не втрачають вони зв’язок із нами., продовжують із нашими дітьми і вчителями вивчати українську й німецьку мови. За їхніми розповідями і згідно з численними інтернет-джерелами National Start Your Own Country Day було започатковано на Всесвітній виставці в Нью-Йорку 1939 року на честь «тих вільних душ, що наважилися сподіватись і вірити в кращий світ, де вони також можуть оголосити будь-яку землю своєю». Саме цей день покликаний змусити задуматися про створення власної країни.

 

Майстер-класи для дітей і вчителів «Зарядись сам – заряджай інших»

 

image 

 

image 

 

Талановитий випускник 9 класу Яблуновський Влад презентував роботи свої авторські вироби з дерева. Такого витонченого мистецтва ви ще не бачили! Усе, що задумав, утілив у своїх роботах!

 

Але більше про це і про інші види мистецтва будемо говорити  у наступному сезоні 😉

Відвідування картинної галереї і участь у виставці-конкурсі

image

 

Так, ми загадаємо у зорепад не обирати кожен шлях наосліп, Бо вже не повернутися назад, туди, де всі малі тепер дорослі.

Дай, Боже, бачити у небі знак, що буде радити на кожнім кроці, бо вже не буде, як колись, однак сльоза надії на моїй сорочці.

Сліди покою не помітні, його краде надвечір небосхил,

Та ми тепер з тобою рідні, і нам від того буде більше сил…

 

Зорепад. Слова: KHAYAT

image 

 

Наші яскраві зірочки на зустрічі з міським головою Віталієм Малецьким

Батьківські збори «Енергетичне здоров’я – гармонія духу і тіла».

Психологія+ Біологія + Фізична культура і Основи здоров’я.  Енергетика людини і з чого вона складається?

Презентація програми «Біоенергетичний баланс людини: як дізнатися свою енергетику за датою народження» (автор: Пічка Ігор, 9-А)

Біоенергетика – вибір майбутнього. 

Як залишатися активними та зарядженими на 100% у будь-яку пору року.

Заряджені на зиму: звички, які повернуть нас до життя і придадуть енергії в холодну пору року.

Посиденьки у каміна

Командні ігри-розважалки

image 

Щира усмішка – це найкраща прикраса. Адже своїм гарним настроєм Ви заряджаєте позитивом десятки людей навколо і робите наш світ кращим. Тому «Ніколи не забувайте свою усмішку вдома!». – ФЛЕШМОБ до дня усмішки (01.10).

 

image 

Усмішка – заряд бадьорості та енергії.

15 червня – день сили усмішки.

 

 

           

 

image

           

           

image

12.12 

Давайте більше мріяти! Електромобілі…

Твоя мрія повинна бути великою! Майбутнє України… 

Суперовою! Наша енергія – наше майбутнє!

 

23.12 День внутрішнього світла 

image

 

25.10 День автомобіліста

 

    Привітання працівників автотранспорту

    У нас гості! Батьки учнів – водії про автомобільне паливо.

Усі знають, що існують різні види автомобільного палива. Це бензин, дизельне паливо і газ. Будь-який автомобіль розрахований під той чи інший вид. Яким паливом заправляєте свій автомобіль Ви? Звичайно тим, який рекомендований виробником для вашого двигуна. Але навіть серед конкретного виду палива Вам треба вибрати для свого автомобіля найкраще.

Сучасні вимоги змушують двигун працювати в найнебезпечніших режимах – з малими оборотами і високим навантаженням. Тому майже всі мотори автомобілів середнього і преміального класу, випущені в останні роки, вимагають використання високооктанового виду палива, такого як бензин А-98. Бензин преміум-класу А-98 є самим високоякісним паливом на сьогоднішній день і відповідає всім нормам Євро- 5 і містить мінімальну кількість шкідливих речовин. Використання А-98 дозволяє двигуну збільшити потужність, знизити знос, забезпечити більшу еластичність в роботі, забезпечити легкий холодний запуск.

 

    Електротранспорт: учора, сьогодні, завтра. Прогулянка містом на тролейбусі. Послухали працівників міського музею про електротранспорт Кременчука.

    Поговоримо про електромобілі

 

 

 

“… аби зацікавити дітей навчанням, потрібно бути з ними на одній хвилі. А це – історія про постійний розвиток, часто через власні “не хочу”. За даними найбільшого у світі освітнього форуму Global Education & Skills Forum, учитель майбутнього повинен бути однаково прокачаним у своєму предметі та володіти м’якими навичками. Це може здатися очевидним, але варто не лише транслювати факти, а й пояснювати причинно-наслідкові зв’язки, вигадувати неординарні приклади. Факти можна знайти у Вікіпедії. А от уміння працювати із цими фактами – навичка, яку сучасним учителям варто розвивати у своїх учнів.” 

Оксен Лісовий,

Міністр освіти і науки України

 

От тому ми з ГО «Інноваційні освітні технології», і тому впроваджуємо інноваційні міжнародні навчальні STEM-програми з LEGO Education

 

image 

 

Наш девіз:

«Ми конструюємо майбутнє»

Робота над проєктом

«Почни свою власну країну»

 

imageУ додатку Water Power діти створювали мости за проєктом «Легенди Кременчука» Оксани Бойко; будували водяні млини і модернізували водяні колеса, щоб вироблялося більше електроенергії.

Марія Щербак  Енергія води: минуле, сучасне, майбутнє.

 

Вікторія Мураєва, Маргарита Сімкова

Вітроенергетика

 

Аміна Гарус

Енергія Сонця. Сонячні електростанції. Системи резервного живлення, генератори та портативні системи збереження енергії 

 

image 

Ірина Менюк і Арман Шахраманян. Космічні електростанції

image 

На YouTube познайомилися з роботами LEGO SPIKE Prime Дімі, він викладає механіку та автоматизацію в Університетському коледжі VIVES у Бельгії та є сертифікованим викладачем STEM LEGO® Education Academy; проводить офіційні тренінги LEA для Rato Education бельгійського дистриб’ютора LEGO Education. Опрацювали інструкції по складанню та програми.

 

Цікаво провели час і на YouTube-каналі Robot Man, переглянули семінари STEM у Tassie, а також познайомилися з корисними посібниками, присвяченими Lego Spike Prime.

 

«Освітні рішення LEGO® забезпечують захоплюючий практичний досвід, необхідний учням для вивчення основних концепцій STEM і пов’язування їх із явищами реального життя. Блоки LEGO®, інструменти програмування та допоміжні плани уроків для вчителів викликають у учнів природну цікавість, допомагаючи їм розвивати основні навички спілкування, творчості, співпраці та критичного мислення у веселій та захоплюючій формі. Тактильні, гнучкі рішення ростуть разом із учнями, коли вони вирішують проблеми та дізнаються, як наука, технології, інженерія та математика впливають на їхнє повсякденне життя» 

Robot Man

 

18 грудня взяли участь в онлайн зустрічі з українськими командами 

FIRST LEGO League Challenge, де обговорювалися плани на сезон  SUPER POWERED. На зустрічі, яку ми провели шкільною родиною за матеріалами даної онлайн зустрічі, були присутні всі наші тренери (Шліхар В.В., Парнюк Ю.С. – за програмою FIRST LEGO League Explore (діти 6-10 років, набори WeDo 2.0.)),

Шаповал І.С., Чайдак Л.В. – за програмою FIRST LEGO League Challange  (діти 9-16 років, набори SPIKE PRIME)), члени команд і батьки; обмінялися досвідом над чим хто зараз працює згідно теми сезону; як будемо надалі підтримувати зв'язок один з одним та з іншими командами. 

Соціальний педагог ліцею Юлія Сергіївна Парнюк, учитель інформатики і робототехніки в початковій школі, тренер FLL, провела тренінг для дітей і їхніх батьків «Як сьогодні українці можуть відволікатися від війни». 

 

image 

Ксенія Кравченко Презентація власноруч створеного сайту «Підзарядка для мозку».

 

Через пересторогу батьків і заради безпеки під час військового стану в Україні більшість матеріалів не виставлялися у соціальних мережах, або блокувалася батьками дітей і адміністраторами шкільних груп заради безпеки дітей і закладу освіти в цілому. 

 

Маємо свої сторінки, де постійно оновлюється інформація педагогоморганізатором ліцею Вікторією Віталіївною Шліхар, учитель інформатики і робототехніки в початковій школі, тренер FLL.

 

imageІз 1 лютого постійні читачі  #PeopleofSTEAM, яка висвітлює різні думки та їхній вплив на світ FIRST і STEAM (наука, технології, інженерія, мистецтво та математика) на      локальному          та      глобальному        рівні. Переглядаємо відео TikTok і Instagram Reels, а також історії         команд        в        соціальних мережах      і блогах.  Постійно стежимо і за #SuperPoweredTeam, а також оновленнями на офіційному сайті ГО «Інноваційні освітні технології» і на сторінках у соціальних мережах instagram та facebook. Ділимося власним досвідом.

 

image 

22 квітня – учасники Всеукраїнського онлайн захисту Інноваційних Проєктів за темою сезону, без Гри у форматі онлайн. Команди Explore запрошені на традиційний фінал FIRST LEGO League у Київ, куди через дії воєнного стану, який за Указом Президента України від 1 травня 2023 року № 254/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» в Україні продовжується з 05 години 2023 року 30 хвилин 20 травня 2023 року строком на 90 діб (тобто до 18 серпня 2023 року), батьки дітей-учасників команд своїх дітей не відпустили.

           

 

 

image 

 

 

image 

image 

 

відкриті уроки, різноманітні зустрічі і бесіди 

image

майстер-клас для учнів і їхніх батьків:

 

image

 

Підготовлено (але через військові події в нашій країні на жаль не проведено),  захід із запланованим Майстер-класом для учнів нашого ліцею від тренерів і неодноразових учасників Всеукраїнських змагань.

 

Зустріч-фестиваль прихильників робототехніки

"ВИНАХОДИ, РОБОТОТЕХНІКА, ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ"

(захід, присвячений Дню енергетика)

 

Тема сезону FLL 2022-2023 навчального року: "SUPERPOWERED" ,

пов'язана з дослідженням як енергія видобувається,  поставляється і які є види альтернативної енергіі. 

 

Завдання сезону:  винайти шляхи і способи заміни традиційних видів енергіі на сучасні, проєктування "розумних будинків", програмування датчиків планових і аварійних відключень електроенергіі. 

 

Оформлення: 

буклети «22 грудня – День енергетика», плакати "Бережімо електроенергію" презентації

набори конструкторів SPIKE PRIME

набори і поля за новою темою сезону

 

У програмі: 

 

  Вступне слово організаторів заходу (координатор програми FLL в

Кременчуцькому ліцеї 10 "Лінгвіст" Ольга Миколаївна Ухналь); 

  "Енергетична зарядка": представлення команд і учасників "за кавою"; 

  Майстер-клас від СУПЕРенергійної команди з м. Горішні Плавні, неодноразових переможців FLL , Всеукраїнських олімпіад із робототехніки, переможців Всесвітнього фестивалю FIRST Championship-2019 в номінації «Основні цінності», Хьюстон (штат Техас) – команди "PRIME ROBOTICS". Тренер: учитель інформатики ЗОШ №1 Олександр Анатолійович Роман;

  Презентація         проєктів      вихованців студії          робототехніки           "ТехноШа" 

(Віталій Тарасович Шамрай зі своіми вихованцями); 

  Міжшкільні змагання з робототехніки. 

 

Крім того, учасники зможуть відвідати виставку 

"Від робототехніки до штучного інтелекту",

де будуть представлені винаходи наймолодших прихильників робототехніки (виставка проєктних робіт учнів початкових класів Кременчуцького ліцею №10

"Лінгвіст" і вихованців інших закладів освіти).

 

Запрошуються:

учні та вихованці зі своїми тренерами і керівниками гуртків з різних закладів загальної і позашкільної освіти Кременчуцького району Полтавської області, батьки дітей, які працюють у галузі енергетики.

 

Головна мета цієї події – створити майданчик зустрічі і точку обміну ідеями для людей дуже різного віку, які мають сучасні і перспективні проєкти в галузі енергетики. 

 

Дрес-код:

кожна команда разом із своїм тренером повинна відрізнятися від інших зовнішньо - мати власну родзинку в одязі, яка разом із девізом і реквізитами поєднувала б усіх учасників команди.

 

З собою обов’язково мати колекційні листівки або візитки, буклети-презентації команд, командні іменні значки або інші цікавинки і сувеніри для гостей, журі і запрошених команд.

 

image 

 

    Проєктна робота

Командна проєктна робота (учні 3 класів) над темою сезону "Суперпотужний" Командна проєктна робота (учні 5-10 класів) «Наша енергія – наше майбутнє»

 

image

Робот невибагливий, йому не потрібна підзарядка.

 

    участь в Інженерному тижні Проєктна робота «Робот-розміновувач»

 

Постійно дотримуємось у своїй роботі девізу FLL:

"Ми конструюємо майбутнє"

 

    майстер-класи для учнів ліцею від гуртківців Академії дозвілля

"Зазираємо в майбутнє: Як технології змінюють нас і наше життя"

           

 

    гурткова робота по підготовці команд до виступів у Чемпіонаті.

 

image 

 

    висвітлення роботи команд у соціальних мережах:

 

«Почни свою власну країну»

 

image 

 

 

image 

 

 

image 

 

image 

 

image 

 

imageЗ усіх енергій, що існують у Космосі, наймогутнішою енергією, що володіє як творчою, так і руйнівною силою, є думка. 

Людина як мисляча істота користується протягом усього життя цією великою силою, не розуміючи ні значення, ні наслід- ків свого мислення як для неї особисто, так і для всієї Світобудови. Її могутність полягає в тому, що вона пускає в хід і рух стихійні сили природи, що самі по собі нерухомі й інертні й вимагають для приведення в дію поштовху, що дається їм думкою людини. Тому наша доля значною мірою визначається нашими думками.

Ми володіємо лише тією силою, що намалювали у своїй уяві. 

Світ навколо нас такий, яким ми його подумки уявляємо. 

Наші життєві ситуації і навколишнє оточення – це не що інше, як матеріалізація наших думок. Обмеженість думок спричиняє обмеження наших можливостей. Будь-яка думка, що народжується в нашій свідомості, кінець-кінцем, реалізується.

 (Джерело: Сила думки / https://buklib.net/books/37015/).

 

image 

  онлайн-трансляція змагань команд в ФБ, висвітлення проведених досліджень з теми сезону в групі ліцею і на сторінках тренерів і учасників команд,  їхніх батьків

image 

image

  2 онлайн-виступи з доповіддю координатора і директора ліцею  про виконання поставлених задач за Програмами і Меморандумом

 

image 

 

  презентація представникам органів місцевої влади та Департаменту освіти роботи ліцею за Міжнародною програмою FLL згідно отриманого гранту Class Pack 2021 та роботи з наборами LEGO Education із залученням дітей до проєктної діяльності, виступи перед адміністрацією інших навчальних закладів Кременчуцького району, відкриті уроки для вчителів щодо використання наборів LEGO Education;

  розміщення публікації «З досвіду роботи Кременчуцького ліцею № 10 «Лінгвіст» за Міжнародними програмами FLL у 2022-2023 навчальному році»  на сайті «НаУрок»

 

image

           

Від Дня Святого Миколая (19 грудня 2022) і до Дня народження Лего (28 січня 2023)

чекали на чарівників, які нам подарують набори і поля

для підготовки до змагань за темою нового сезону

 

 

image 

ДОЧЕКАЛИСЯ!!!

image 

Ми отримали набори !!!  ДЯКУЄМО!!!

image 

 

image 

Щорічно ми навчаємо учнів кожної з Програм у кількості більше 60 осіб (не менше, ніж по 30 для кожної з програм – близько 50% учнів і стільки ж учениць:  Challenge та Explore відповідно) віком від 6 до 16 років.  

image 

Починаючи з 2021-2022 і кожного наступного навчального року в освітній процес ліцею у межах інваріантної та/або варіативної частини Програми вводиться навчальний предмет "Робототехніка" (курс "Робототехніка" на предметах з Інформатики, Технології і як окремий самостійний предмет "Робототехніка") з розрахунку не менше однієї години на тиждень.

image

За неможливості проведення місцевих змагань ЗА ВИМОГАМИ ПРОГРАМ через воєнний стан в країні і відсутність відповідних сховищ на випадок повітряних тривог при закладах освіти було проведено змагання для П'ЯТИ КОМАНД учнів ЗА КОЖНОЮ З ПРОГРАМ тільки з дітьми нашого ліцею.

За МАТЕРІАЛЬНОЇ ПІДТРИМКИ СПОНСОРІВ/ПАРТНЕРІВ – батьків учнів ліцею наші команди мали можливість гідно представляти ліцей і свої проєкти на Всеукраїнському Відбірковому чемпіонаті FLL Challenge (одна команда в кількості 9 чоловік) і брати участь у онлайн захисті Інноваційних проєктів і у відбірковому етапі Всеукраїнського фестивалю команд FLL Explore (дві команди по 4 чол. в кожній).

image

                 

imageimage

Наші юні, але такі творчі, креативні, натхненні дослідники!

28.05.2023 відбувся онлайн фестиваль FIRST LEGO League Explore, в якому взяли участь і наші діти. 

Тож ділимось з Вами нашими досягненнями.

Подальших перемог, нових, цікавих відкриттів!

Щиро вдячні за підтримку батькам та педагогам!

Разом до нових перемог! image Юлія Парнюк з Вікторією Шліхар.

 

КРЕМЕНЧУЦЬКИЙ ЛІЦЕЙ 10 "ЛІНГВІСТ"

image  

На сайті КРЕМЕНЧУЦЬКОГО ЛІЦЕЮ № 10 «ЛІНГВІСТ» http://linguist.at.ua/, як і у соціальних мережах у відповідних групах, розміщено НОВИНИ та постійно оновлюється інформація щодо роботи за Міжнародними програмами FLL згідно отриманого гранту Class Pack 2021, впровадження робототехніки, STEM/STEAM/STREAM в освітній процес.

 

image 

image 

 

image 

 

Ми – ГОТОВІ!

 

image 

 

image 

 

image 

РАЗОМ –  

У … НОВИЙ СЕЗОН!

 

image

 

 

image 

 

МИ – ГОТОВІ!

image 

image 

МИ – ГОТОВІ!

image

РАЗОМ МИ – СИЛА!

 

image 

pdf
Додано
25 жовтня 2023
Переглядів
179
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку