Робота над розумінням і виразним читанням вірша «Хто в хатці живе?»

Про матеріал
Мета: удосконалювати навичку читання; розвивати вміння відгадувати загадки, відповідати на запитання за змістом прочитаного, розповідати за малюнком; виховувати інтерес до природи, спостережливість.
Перегляд файлу

Робота над розумінням і виразним читанням вірша «Хто в хатці живе?» (автор Любов Голота)

Мета: удосконалювати навичку читання; розвивати вміння відгадувати загадки, відповідати на запитання за змістом прочитаного, розповідати за малюнком; формувати компетентності спілкування державною мовою, соціальну, громадянську, природничу компетентності; формувати вміння бачити прекрасне; виховувати інтерес до природи, спостережливість.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

Ось і все! Дзвенить дзвінок,

В гості йде до нас урок.

Сядьте зручно! Усміхніться

І на мене подивіться!

2. Бесіда

— Що ми вивчали попереднього уроку? (Алфавіт.)

— Повторімо його!

— Скільки в алфавіті букв, що позначають голосні звуки?

— Чи є букви, які звуків не позначають? Які?

— Ви вже вивчили всі букви, навчилися читати. Тепер можете самостійно прочитати вірші, загадки, оповідання, казки.

3. Мотивація навчальної діяльності

— Сьогодні  нас у гості запросила лісова Галявина. Вона дуже цікава, ось послухайте історію про неї... 

У глибині великого густого лісу, у якому ростуть дубово-соснові дерева, жила-була простора Галявина. Вона дуже пишалася своєю красою і казала: «Я сонячна і квітуча. Я дуже люблю і поважаю ліс, увесь рік труджуся, стараюся, щоб цвіли квіти, росли ягідки, грибочки».

Ця лісова Галявина насправді була дуже гарна: світла, зелена, пахуча. Її пишна краса розквітала і приваблювала не тільки влітку, а кожної пори року.

«Моє життя дуже цікаве, — казала вона. — Я маю дещо розповісти, бо багато чула і знаю, хоча живу на одному місці. Але мене відвідують птахи, тварини, які приносять різні новини і нечувані історії».

— Галявина розповіла мені одну зі своїх історій.

Здогадайтесь, любі діти, про кого мені розповіла Галявина?

https://nuschool.com.ua/lessons/mova/1klas_2/1klas_2.files/image354.jpg

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Робота за букварем (с. 72)

1) Робота над загадкою.

· Читання і відгадування загадки.

· Словникова робота: теремок (хатинка), власник (той, кому належить хатка).

· Читання загадки у різні способи (ланцюжком, хором).

2) Хвилинка-цікавинка.

— Галявина розповіла багато цікавого про равлика. Я записала деякі цікавинки, і ви зможете їх прочитати.

https://nuschool.com.ua/lessons/mova/1klas_2/1klas_2.files/image355.jpg

     Одними з найдавніших жителів планети є равлики. Учені стверджують, що ці крихітки з'явилися понад 500 мільйонів років тому. Вони можуть мешкати у будь-якому середовищі та не вимагають багато їжі.

     Живуть равлики і на суші, і у воді... З настанням холодів равлик ховається в раковину та спить аж до весни. З настанням теплої пори року равлики прокидаються.

     Равлики живуть у середньому близько 15 років. Їдять вони все: маленьких личинок, траву, листя, черв'яків. Розшукують їжу на дотик своїми ріжками-щупальцями.

     Ці милі маленькі створіння володіють неймовірною силою: вони можуть нести в 10 разів більше речей, ніж їхня власна вага.

     У багатьох куточках планети мушлі-домівки равликів використовують як прикраси.

Фізкультхвилинка

Погожим сонячним днем

(Ходьба на носках.)

Ми на галявину всі йдем

(Ходьба широким і дрібним кроком.)

Через кущики і купини,

(Ходьба з високим підніманням колін.)

Через гілки і пеньочки.

 

Хто за мною так крокував —

(Ходьба на носках, потім на п'ятах.)

Не спіткнувся, не впав.

 

По доріжці, по стежці

 

Ми скачемо на правій ніжці

(Підскоки на правій нозі.)

І по цій же доріжці

 

Ми скачемо на лівій ніжці.

(Підскоки на лівій нозі.)

По стежці побіжимо,

(Легкий біг.)

До галявинки добіжимо.

 

Відпочити пора, друже!

(Сідають.)

Ми сядемо на пеньок.

 

— Погляньте...

 

Онде равлик повзе,

 

Свою хатку несе.

 

Хатка в равлика чудна.

 

На спині лежить вона.

 

Коли равлик спочиває,

 

Ніжки й ріжки в ній ховає.

 

3) Робота над віршем Любові Голоти «Хто в хатці живе?».

· Передбачення.

— Лісова Галявина дуже любить, коли їй читають вірші. Сьогодні ми прочитаємо для неї вірш Любові Голоти «Хто в хатці живе?». Як ви гадаєте, про кого йдеться у ньому? (Про равлика.)

— Прочитайте заголовок. Який розділовий знак стоїть у його кінці?

— Як слід читати речення зі знаком питання?

· Словникова робота.

Стріха — солом'яна чи очеретяна покрівля.

https://nuschool.com.ua/lessons/mova/1klas_2/1klas_2.files/image356.jpg

· Читання вірша вчителем.

· Бесіда за змістом вірша.

— Чи справдилися ваші передбачення? Про кого цей вірш?

— Де відбувалися події?

— Кого помітила дівчинка?

— Що її зацікавило?

·Читання вірша ланцюжком.

·Читання естафетою (учень, що читає, зупиняється і передає естафету іншому однокласникові чи однокласниці, промовляючи: «Читати продовжує Марійка»).

4) Гра «Питання від Галявини». Робота за запитаннями для уважного читача (с. 73).

5) Робота за малюнком (с. 73).

— Розгляньте малюнок. Кого ви на ньому бачите?

— Яку будову має равлик?

— Що авторка називає хатинкою?

— Де знаходяться ріжки?

— А хто з вас бачив живого равлика?

— Чи брали його до рук?

— Як поводився равлик?

— Чи просили ви равлика виставити свої ріжки?

— Що говорили? (Діти могли говорити таку закличку: «Равлику, равлику, вистав роги чи на дощ, чи на погоду».)

Фізкультхвилинка

2. Продовження роботи за букварем

1) Складання розповіді за малюнком.

Зразок розповіді

Якось Наталочка пішла в сад. Почала зривати смачну малину. Раптом  під  кущем  помітила  равлика. А равлик побачив її та злякався. Бо вона велика, а він маленький. З переляку равлик заховався у свою хатку.

2) Робота над закличкою.

· Бесіда.

— А чи знаєте ви, що таке закличка?

— Слово закличка походить від слова «закликати». Закличка — це один з елементів фольклорного жанру, надзвичайно популярний і поширений у старовину. Це коротка пісня чи вірш, що зазвичай містять звернення до сил або явищ природи і в чомусь нагадують кричалки.

·   Читання заклички (повільно, а потім — із прискоренням темпу).

· Вивчення заклички напам'ять.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Бесіда

— Про кого читали на уроці?

— Що нового дізналися про равлика?

— Про що розповіла Галявина?

— Галявина вдячна вам за те, що відвідали її, добре поспілкувалися.

— Дякую за роботу!

Завдання для цікавої перерви

· Скільки равликів на малюнку?

https://nuschool.com.ua/lessons/mova/1klas_2/1klas_2.files/image358.jpg

docx
Додано
25 квітня 2020
Переглядів
1127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку