Урок "Вивчення букви Тт"

Про матеріал
Матеріал допоможе вчителю на уроці під час закріплення звуків [т] [т'] вивчення букви Тт, провести словникову роботу, зінтегрувати навчання грамоти та технології.
Перегляд файлу

Тема: закріплення вміння вимовляти звуки [т] [т], вивчення букви Т, т. формуваня аудіативних умінь за текстом М. Підгірянки. Звуко-буквені зіставлення. Аналітико-синтетичні види роботи зі словами-назвами у «віночку». Диференційованій підхідуформуванні вмінь читання.

Мета: закріплювати вміння вимовляти звуки [т] [т]; вивчити букви Т, т; формувати аудіативні вміння за віршем М. Підгірянки; упроваджувати аналітико- синтетичні види роботи зі словами – назвами предметів у «віночку»; здійснювати диференційований підхід у формуванні вмінь читання.

Розвивати уміння добирати слова з певним звуком , граматичну пильність та уважність.

Удосконалювати навички звукового та звуко-буквенного аналізу слів.

Збагачувати словниковий запас учнів

Формувати комунікативну, інформаційну компетентність та компетентність самоосвіти і саморозвитку.

Виховувати турботливе ставлення до тварин.

Обладнання. Предметні малюнки, зображення букви «Т». ілюстрації, аудиозапис.

Тип уроку.

Інтегрований урок

 

                          Хід уроку

I. Організаційний момент.

Холодно зараз в лісах і луках,

Холодно зайчикам , лискам, птахам.

Затишно, тепло у класі у вас.

Друзі, я вітаю всіх вас!!!

-Давайте привітаємось, давайте усміхнемось, давайте в очі один одному глянемо . Мене звуть Наталя Аркадіївна. Сьогодні я буду вести у вас урок читання. – Наш урок – це урок творчості, натхнення, добра і краси.

Потремо долоньки. Розігріємо їх гарненько. Тепер візьмемось за руки, передамо своє тепло один одному, побажаємо успіхів.

ІІ Актуалізація опорних знань учнів

  1. Артикуляційні вправи

- Як дзижчить комарик?

- Як шипить гусак?

Як жужить жук?

- Як диринчить трактор?

- Подув вітерець.

Букви виконують складну , але дуже потрібну роботу- складають нові слова. Після напруженої роботи вони зазвичай відпочивають. Якось букви гуляли вздовж річки і пишалися своїм відображенням у воді давайте впізнаємо ці букви. 

Н М У А К И О С П Л І Р В (Слайд)

- Які букви позначають голосні звуки?

- Які букви позначають приголосні звуки?

 

II. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Проблемна ситуція

-Я вранці збиралася до вас на урок і почула якийсь дивний звук біля дверей. Коли я їх відчинила , до моїх ніг прикотився дивний клубок. Я його кинула собі у портфель. Що це за дивна істота, ви дізнаєтесь, прослухавши вірш Ганни Чубач.

Темнота! Темнота!

Три турботи у кота:

Треба мишку ізловити,

Треба лапки гарно мити,

Треба тихо вуркотати –

Темноти не налякати.

 - Правильно, у вірші говориться про кота.

- Давайте разом промовимо це слово КІТ .

(Слайд КОТА)

Виявляється, наш гість загубився і не зміг потрапити на ваш урок «Я досліджую світ», коли ви вивчали тіла тварин, бо заплутався у клубок.   І тепер він не знає до якої групи тварин йому притулитися. Адже у одних тварин є луска і вони плавають, у других є пір я та крила і вони можуть літати, а інші вдягнені в пухнасте хутро і вони бігають, стрибають. Давйте ми йому допоможемо. Опишіть, як виглядає кіт. (Діти описують кота). А на яку тварину схожий кіт? (слайд ТИГР)

  1. Повідомлення теми та мети

- Назвіть звуки у словах кіт і тигр.

- Який спільний звук ви почули у цих словах?

- Правильно, ми почули зук [т]

До нашого нового друга ми ще повернемось наприкінці уроку,коли побачимо яквін прописав букви.

- Сьогодні на уроці ми закріпимо вміння вимовляти звуки [т][т], вивчимо букву Т, т, будемо читати склади, слова та речення з цією буквою, прочитаємо вірш Марії Підгірянки, виконаємо цікаві завдання

 

IV .Вивчення нового матеріалу

1. Виділення звуків [ т ], [т’ ].

  Будьте зараз уважними!Послухайте скоромовку і скажіть. Які звуки найчастіше прозвучать.

Тато тигр, тигриця – мама
Тихо ходять чагарями.
Тигреня ричати вчиться-
Тигра всякий звір боїться.

  1.                       Артикуляція звуків [ т ], [т’ ]. (Кінчик та передня частина спинки язика упирається у верхні зуби, струмінь повітря проходить безшумно між язиком і зубами) Відносення їх доприголосних звуків.
  1.           Визначення місця звуків [ т ], [т’ ] у словах

-  Давайте  вимовимо слова і назвемо звуки у них   у підручнику на с. 82

6.Ознайомлення з буквою Т

На письмі і при читання звуки [ т ], [т’ ].позначаємо буквою Т.

– аналіз будови ( на що схожа, де у класі можна побачити)

Розмальовка букви Т (Вирізання букви)

Описание: G:\урок\bukvy-raskraska20.jpg

– А чи є у класі діти у яких в імені є буква Т (Наталя, Станіслав, Нікіта, Вікторія, Дмитро, Матвій)

V. Закріплення

1. Аналітико-синтетичні вправи

* Читання складів учителем

*Читання для друга

Зорова гімнастика

Гра «Утвори слово»

(намисто, лопата, чоботи)

Читання слів  аналітико – синтетичним способом.

Словникова робота (Слайд ТОЛОКА)

Одноразова безоплатна праця гуртом для швидкого виконання великої за обсягом роботи.

- Ми можемо прибирати у парках, на вулицях, ярах, балках, прибережній зоні. Зібране сміття  переробляється на спеціальних перебних заводах і з нього виготовляють нову корисну продукцію. Наприклад, з паперу, який уже не придатний для використання, виготовляють нові книжки, зошити.

 

Фізкультхвилинка

-Я бачу, що ви втомилися і зараз ми відпочинемо.

 

Робота над віршем Марійки Підгірянки

Читання вірша вчителем

- Послухайте вірш і скажіть, що робить тихий вечір.

Словникова робота

(Слайд + музика)

Робота в парах Гра «Утвори слова»

-Поки ми учились читати букву, кіт грався з клубочком, розплутав його і написав букви. Що у нього отрималось, ми спробуємо прочитити. Читають ті, до кого я доторкнулася листочком.

VI Підсумок

- всі завдання, які були поставлені перед нами, ми виконали.

МІКРОФОН

-З якою буквою познайомилися на уроці?

-Про що нове ти дізналися?

Що для вас було цікавим?

-Що вас здивувало?

-Оцініть свою роботу на уроці за допомогою цеглинок ЛЕГО. (Червоний – задоволені, жовтий – були труднощі, синій – не сподобалось)

- Дякую вам за сьогоднішній урок. До побачення.

doc
Додано
26 квітня 2020
Переглядів
1056
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку