Тема: закріплення вміння вимовляти звуки [т] [т], вивчення букви Т, т. формуваня аудіативних умінь за текстом М. Підгірянки. Звуко-буквені зіставлення. Аналітико-синтетичні види роботи зі словами-назвами у «віночку». Диференційованій підхідуформуванні вмінь читання.
Мета: закріплювати вміння вимовляти звуки [т] [т]; вивчити букви Т, т; формувати аудіативні вміння за віршем М. Підгірянки; упроваджувати аналітико- синтетичні види роботи зі словами – назвами предметів у «віночку»; здійснювати диференційований підхід у формуванні вмінь читання.
Розвивати уміння добирати слова з певним звуком , граматичну пильність та уважність.
Удосконалювати навички звукового та звуко-буквенного аналізу слів.
Збагачувати словниковий запас учнів
Формувати комунікативну, інформаційну компетентність та компетентність самоосвіти і саморозвитку.
Виховувати турботливе ставлення до тварин.
Обладнання. Предметні малюнки, зображення букви «Т». ілюстрації, аудиозапис.
Тип уроку.
Інтегрований урок
Хід уроку
I. Організаційний момент.
Холодно зараз в лісах і луках,
Холодно зайчикам , лискам, птахам.
Затишно, тепло у класі у вас.
Друзі, я вітаю всіх вас!!!
-Давайте привітаємось, давайте усміхнемось, давайте в очі один одному глянемо . Мене звуть Наталя Аркадіївна. Сьогодні я буду вести у вас урок читання. – Наш урок – це урок творчості, натхнення, добра і краси.
Потремо долоньки. Розігріємо їх гарненько. Тепер візьмемось за руки, передамо своє тепло один одному, побажаємо успіхів.
ІІ Актуалізація опорних знань учнів
- Як дзижчить комарик?
- Як шипить гусак?
Як жужить жук?
- Як диринчить трактор?
- Подув вітерець.
Букви виконують складну , але дуже потрібну роботу- складають нові слова. Після напруженої роботи вони зазвичай відпочивають. Якось букви гуляли вздовж річки і пишалися своїм відображенням у воді давайте впізнаємо ці букви.
Н М У А К И О С П Л І Р В (Слайд)
- Які букви позначають голосні звуки?
- Які букви позначають приголосні звуки?
II. Мотивація навчальної діяльності.
-Я вранці збиралася до вас на урок і почула якийсь дивний звук біля дверей. Коли я їх відчинила , до моїх ніг прикотився дивний клубок. Я його кинула собі у портфель. Що це за дивна істота, ви дізнаєтесь, прослухавши вірш Ганни Чубач.
Темнота! Темнота!
Три турботи у кота:
Треба мишку ізловити,
Треба лапки гарно мити,
Треба тихо вуркотати –
Темноти не налякати.
- Правильно, у вірші говориться про кота.
- Давайте разом промовимо це слово КІТ .
(Слайд КОТА)
Виявляється, наш гість загубився і не зміг потрапити на ваш урок «Я досліджую світ», коли ви вивчали тіла тварин, бо заплутався у клубок. І тепер він не знає до якої групи тварин йому притулитися. Адже у одних тварин є луска і вони плавають, у других є пір я та крила і вони можуть літати, а інші вдягнені в пухнасте хутро і вони бігають, стрибають. Давйте ми йому допоможемо. Опишіть, як виглядає кіт. (Діти описують кота). А на яку тварину схожий кіт? (слайд ТИГР)
- Назвіть звуки у словах кіт і тигр.
- Який спільний звук ви почули у цих словах?
- Правильно, ми почули зук [т]
До нашого нового друга ми ще повернемось наприкінці уроку,коли побачимо яквін прописав букви.
- Сьогодні на уроці ми закріпимо вміння вимовляти звуки [т][т], вивчимо букву Т, т, будемо читати склади, слова та речення з цією буквою, прочитаємо вірш Марії Підгірянки, виконаємо цікаві завдання
IV .Вивчення нового матеріалу
1. Виділення звуків [ т ], [т’ ].
– Будьте зараз уважними!Послухайте скоромовку і скажіть. Які звуки найчастіше прозвучать.
Тато тигр, тигриця – мама
Тихо ходять чагарями.
Тигреня ричати вчиться-
Тигра всякий звір боїться.
- Давайте вимовимо слова і назвемо звуки у них у підручнику на с. 82
6.Ознайомлення з буквою Т
На письмі і при читання звуки [ т ], [т’ ].позначаємо буквою Т.
– аналіз будови ( на що схожа, де у класі можна побачити)
Розмальовка букви Т (Вирізання букви)
– А чи є у класі діти у яких в імені є буква Т (Наталя, Станіслав, Нікіта, Вікторія, Дмитро, Матвій)
V. Закріплення
1. Аналітико-синтетичні вправи
* Читання складів учителем
*Читання для друга
Зорова гімнастика
Гра «Утвори слово»
(намисто, лопата, чоботи)
Читання слів аналітико – синтетичним способом.
Словникова робота (Слайд ТОЛОКА)
Одноразова безоплатна праця гуртом для швидкого виконання великої за обсягом роботи.
- Ми можемо прибирати у парках, на вулицях, ярах, балках, прибережній зоні. Зібране сміття переробляється на спеціальних перебних заводах і з нього виготовляють нову корисну продукцію. Наприклад, з паперу, який уже не придатний для використання, виготовляють нові книжки, зошити.
Фізкультхвилинка
-Я бачу, що ви втомилися і зараз ми відпочинемо.
Робота над віршем Марійки Підгірянки
Читання вірша вчителем
- Послухайте вірш і скажіть, що робить тихий вечір.
Словникова робота
(Слайд + музика)
Робота в парах Гра «Утвори слова»
-Поки ми учились читати букву, кіт грався з клубочком, розплутав його і написав букви. Що у нього отрималось, ми спробуємо прочитити. Читають ті, до кого я доторкнулася листочком.
VI Підсумок
- всі завдання, які були поставлені перед нами, ми виконали.
МІКРОФОН
-З якою буквою познайомилися на уроці?
-Про що нове ти дізналися?
Що для вас було цікавим?
-Що вас здивувало?
-Оцініть свою роботу на уроці за допомогою цеглинок ЛЕГО. (Червоний – задоволені, жовтий – були труднощі, синій – не сподобалось)
- Дякую вам за сьогоднішній урок. До побачення.