Тема Робота з дитячою книжкою. « Прийди, весно, з радістю!»
Мета. формування предметних компетентностей : за допомогою художніх засобів поглибити уявлення дітей про найхарактерніші ознаки весни. Розвивати навички читання, творче мислення, усне образне мовлення. Виховувати почуття любові до природи, бережливе ставлення до неї. Формування ключових компетентностей: комунікативної: удосконалювати вміння виділяти під час читання і слухання важливі за змістом слова, робити висновки-узагальнення за допомогою вчителя, відповідати «своїми словами», здоров’язбережувальної: удосконалювати вміння розпізнавати правильне і неправильне сидіння за партою;соціальної: удосконалювати навички продуктивної співпраці в команді, підвищувати пізнавальний інтерес до предмета.
Обладнання: ілюстрації, презентація, відеозапис весняних мелодій, картки, художні книги.
Тип уроку: формування та вдосконалення знань та вмінь
Хід заняття
І. Ранкова зустріч
1.1. Привітання.
Діти стають у коло. Вчитель вітається з дітьми.
Доброго здоров’я, діти, доброго вам дня. Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня. Хай сміється мирне небо і дивує світ.
А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт. Бо здоров’я, любі діти, в світі головне. А здорових і веселих – щастя не мине!
Головне – здоровим бути – Це потрібно всім збагнути!
Бо як є здоров’я й сила, То весь світ людині милий.
Діти, давайте спочатку посміхнемось та привітаємо один одного і побажаємо «Доброго здоров’я! Доброго дня!».
1.2. Психогімнастика.
Діти виконують пісню В. Дмитрука «Посміхайтеся».
Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=isID9MN9zmk Діти виконують дії, які називає учитель.
- Посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя долонькою та
«киньте» своєму сусідові. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею
своє обличчя.
- Зобразіть на обличчі радість, «подаруйте» її своєму товаришеві.
1.3. Вправа «Крісло автора».
Розповідь «Які книги ваші найулюбленіші?»
1.4.Вправа «Очікування».
- Діти, чого кожен з вас очікує від уроку?
Учні рефлексують:
• я очікую, що на уроці буде цікаво…;
• я дізнаюсь про щось корисне, важливе…;
• я навчусь…;
• я допоможу…;
• будемо працювати в групах, парах…;
• цей урок навчить мене робити…;
• складати…;
• висловлювати своє ставлення до почутого….
1.7. Заповнення щоденних новин.
• Дата …
• Місяць…
• Сьогодні…(день тижня).
• Який день тижня за порядком?
• Яка сьогодні погода?
• Опади…
Вчитель назначає помічників дня.
Особливе – здоров’я.
ІІ Повідомлення теми
-Діти , у нас сьогодні незвичайна подорож по сторінках журналу , а якого ви дізнаєтеся, прочитавши телеграму від головної героїні. Телеграма зашифрована. Поміркуйте і прочитайте її.
1 Групова робота Гра « Дешифрувальник» (розв’язок проблемного питання)
6 |
12 |
23 |
11, |
|
|
|
|
10 |
24 |
22 |
23 |
21 |
12 |
28 |
1 |
14 |
23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17 |
7 |
18 |
7 |
|
|
|
|
Діти , зустрічайте мене!
-Про кого говориться в телеграмі , ми дізнаємось, коли розгадаємо кросворд.
2 Розгадайте кросворд
По вертикалі:
2. Вже пташка повернулася
в наш край.
Про весну співають
поле й гай.
Ніжаться на сонці
трави, квіти.
Вже настав ласкавий
місяць…
По горизонталі:
Ще сніг острівками блищить де-не-де.
Береза сережки свої розпускає.
Чи ви здогадались,
Коли це буває?
А в тім місяці підряд
маємо багато свят.
Зеленіють буйно трави,
То іде веселий …
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-До якої пори року належать ці місяці?
3 Гронування на тему « Весна»
- Які слова ви уявляєте.коли чуєте слово « Весна»
(Журавлі,граки,тюльпани,підсніжник ,Великдень,тепло,струмки,бруньки)
Весна – гарна пора року. Люблять її діти і дорослі: за весняну пісеньку струмочків, за веселий спів птахів, за ніжні проліски, за килим із шовкової травиці; за ласкаве сонячне проміння, за повітря, напоєне запахом молодого листя.
ІІІ Розширення ,поглиблення читацького досвіду учнів.
Отже, сьогодні ми будемо подорожувати по сторінках журналу
« Прийди,весно,з радістю» Допоможуть відчути красу весни художні твори.
1 «Казка про весну»-читання
- Прослухайте казку про весну.
Казка про весну.
Було у Матері – Весни три сини. Один з них – Березень – такий був плакучий, тільки й робив, що сльози втирав. Другий, Квітень, радував око розквітлими садами, а третій, Травень, співати любив у буйних травах.
Засперечалися брати, хто з них найважливіший. Березень себе вважав, бо йшов він перший. Квітень сперечався з ним і доводив, що якби не він, не було б в садах яблунь, вишень, груш. А Травень закінчував Весну, зустрічав Соловейка. Тому й вважав себе найважливішим.
Посварилися брати і прийшли до матері. Засміялася Весна і промовила: - Всі ви дуже потрібні. Березень зиму перемагає, первоцвіту дорогу звільняє. Квітень землю уквітчає, врожай готує. А Травень буяє травами, тепло дарує. І не було б без вас красного літечка.
Таку казку про весну створив народ і ожили в ній брати – місяці зі своїми ознаками.
- Якими змальовано Березня?
- Яким ви уявляєте місяць Квітень?
- Які ознаки Травня?
2 Відкриваємо 1 сторінку журналу « Весняна симфонія життя»
Ось і скінчилася зима-довга,сонна. Давайте послухаємо весну. Якими звуками сповнила вона природу? (відеозапис)
Метод-прес
-Як ви вважаєте, чому весну називають найголоснішою, найгомінкішою порою року? ( спів пташок, дзюрчання струмків, шум дерев, трави , звук тракторів ,шум дощу)
Весна стрімко йде по землі- все живе вітає її. Радісно джижчать бджілки і джмелі, гудуть хрущі. Все це хвилює нас не менше пташиного співу, адже це звуки рідної землі.
- Які найперші запахи приносить з собою весна? ( першою зеленню, весняні квіти, запах торішнього листя)
- Які перші квіти знаєте?
3 Відкриваємо 2 сторінку « Весняне мереживо»
1) Виставка книг ( аналіз)
2) Хвилинка поезії Гра «Диктор телебачення»
Весна
Весно, весно, наша весно!
Як тебе люблю!
Весно, весно, наша красна.
Як тебе я жду.
Закружляли у таночку,
Мов у білому віночку
Серед свіжої травички
Квіти ягідки – сунички.
Трави на лугах цвітуть.
Бджілки на квітках гудуть.
В лісі щебечуть пташки –
Як же гарно навкруги!
- Весно красна,
Що ти нам принесла?
- Кошичок квіточок
Для маленьких діточок.
Вербових котиків – березню.
Великдень – квітню.
Шовкову травицю – травню.
Весна добра, весна мила.
Весна пишна і красива.
Весна ніжна, чарівна.
Богом нам вона дана.
З нетерпінням ждуть її:
І дорослі і малі.
- О. Пчілки «Весняні квіти».
ВЕСНЯНІ КВІТИ
Весна чарівниця,
Неначе цариця,
Наказ свій послала,
Щоб краса вставала.
І проліски, і травка,
Й зелена муравка,
І кульбаба рясна,
І фіалка ясна —
Всі квіти весняні,
Веселі, кохані,
З-під листя виходять,
Голівки підводять
Од сну зимового
До сонця ясного!
Ті квіти дрібненькі,
Мов дітки маленькі,
Розбіглись у гаю,
Я їх позбираю
В пучечок докупки —
Для мами-голубки!
( діти виразно читають вірші)
-_Які рослини розбудила весна?
-Для кого збирають діти ці квіти?
- Як слід поводитися з первоцвітами?
Земля вдягається в трави й квіти. І лише одне дерево стоїть посеред галявини, мов зачароване. Це дерево Веснянка. Погляньте, на ньому немає жодного листочка. І наше з вами завдання на сьогоднішньому уроці одягнути деревце в зелень.
4 Гра « Добавлянка»-чіпляють на дерево листочок
Скажіть, яка іде весна?
Тепла, ніжна …(чарівна).
І раді всі місті і села,
Бо йде до нас весна …(весела).
Хоч де –не –де ще сніг лежить,
Та вже дзвінкий струмок … (біжить).
Веселе сонечко розквітло,
Весна летить прозора й …(світла).
На трави розсипа росу,
Дарує щастя і …(красу).
У квіти землю одягає,
І пісню радісну …(співає).
А по шляху, по весняному,
Вертаються пташки …(додому).
Весні завжди радіють діти,
Летять метелики на … (квіти).
Іде весна і все радіє,
Теплом серденько наше…(гріє).
І скрізь весні лунає слава,
Весела, сонячна …(яскрава).
Весна іде немов царівна,
Зелена, сонячна …(чарівна).
Фізкультхвилинка
5 Відкриваємо 3 сторінку « У природі – в ріднім домі»
1) Обговорення прочитаних творів
Ю. Ярмиш « Чого синичка повеселішала»
О. Олесь « Журавлі»
2) Колективне читання тексту А. Назаренка « Березень –водограй»
-читання дітьми частинами ( на парту кладу квіточку тому хто читає)
-Знайдіть порівняння ( струмок задзвенить , як срібний дзвіночок і т. д.)
-переносне значення слів
3)Гра « Доповніть іменники прикметниками»
(світанок,земля,сонечко,проміння,струмок,сік,краплинки)
6 Відкриваємо 4 сторінку « Народна творчість про весну»
1 Гра «Доповни прислів’я» ( робота в групах)
Весняний рік день…..(годує)
Весна красна квітами, а осінь…(плодами) ( поясніть їх)
2 Навесні діти збираються на галявині і співають пісні, водять хороводи. Більшість веснянок склав народ.
Виконаємо одну із них « Ой минула вже зима»
3 Гра « Пазли»
ІV. Підсумок заняття .Рефлексія.
- Наша Веснянка завдяки старанням наших учнів зазеленіла і також радіє приходу весни.
- Чи сподобався вам урок? Якщо так, то посміхніться. Що вам сподобалось на уроці?
Вітайте з весною один одного і бажайте добра, сонця, хліба, пісні, миру на всій землі нашій. Нехай у ваших маленьких сердечках завжди буде весна.
- Ми роботу закінчили,
Гарні вірші ви створили.
У Весни у гостях побували,
Їй в дарунок твори прочитали.
Вправа «Піраміда успіху».
- Із цих цеглинок, які ви підняли вгору, збудуйте «піраміду успіху всієї
групи».
- Підніміть вгору свої піраміди. Який колір переважає? Що це означає?
- Діти, чи змінився ваш настрій за урок?
- Підніміть руки, у кого настрій покращився.
- Можливо у когось погіршився?
- Мій настрій теж покращився, тому що мені було з вами цікаво і легко
працювати. Я дякую вам за урок.