Робота з дитячою книжкою. « Прийди, весно, з радістю!»

Про матеріал
Робота з дитячою книжкою на тему " Прийди, весно , з радістю!" Незвичайна подорож по сторінках журналу « Весняна симфонія життя»
Перегляд файлу

Тема  Робота з дитячою книжкою.  « Прийди, весно, з радістю!»

 

Мета. формування предметних компетентностей : за допомогою художніх засобів поглибити уявлення дітей про найхарактерніші ознаки весни. Розвивати навички читання, творче мислення, усне образне мовлення. Виховувати почуття  любові до природи, бережливе ставлення до неї.                                                                          Формування ключових компетентностей:               комунікативної: удосконалювати вміння виділяти під час читання і слухання важливі за змістом слова, робити висновки-узагальнення за допомогою вчителя, відповідати «своїми словами», здоров’язбережувальної: удосконалювати вміння розпізнавати правильне і неправильне сидіння за партою;соціальної: удосконалювати навички продуктивної співпраці в команді, підвищувати пізнавальний інтерес до предмета.

Обладнання: ілюстрації, презентація, відеозапис весняних мелодій, картки, художні книги.

Тип уроку: формування та вдосконалення знань та вмінь

 

Хід заняття

І. Ранкова зустріч

1.1. Привітання.

Діти стають у коло. Вчитель вітається з дітьми.

Доброго здоров’я, діти, доброго вам дня. Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня. Хай сміється мирне небо і дивує світ.

А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт. Бо здоров’я, любі діти, в світі головне. А здорових і веселих – щастя не мине!

Головне – здоровим бути – Це потрібно всім збагнути!

Бо як є здоров’я й сила, То весь світ людині милий.

Діти, давайте спочатку посміхнемось та привітаємо один одного і побажаємо «Доброго здоров’я! Доброго дня!».

1.2. Психогімнастика.

Діти виконують пісню В. Дмитрука «Посміхайтеся».

Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=isID9MN9zmk Діти виконують дії, які називає учитель.

- Посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя долонькою та

«киньте» своєму сусідові. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею

своє обличчя.

- Зобразіть на обличчі радість, «подаруйте» її своєму товаришеві.

1.3. Вправа «Крісло автора».

Розповідь «Які книги ваші найулюбленіші?»

1.4.Вправа «Очікування».

- Діти, чого кожен з вас очікує від уроку?

Учні рефлексують:

я очікую, що на уроці буде цікаво…;

я дізнаюсь про щось корисне, важливе…;

я навчусь…;

я допоможу…;

будемо працювати в групах, парах…;

цей урок навчить мене робити…;

складати…;

висловлювати своє ставлення до почутого….

1.7. Заповнення щоденних новин.

Дата …

Місяць…

Сьогодні…(день тижня).

Який день тижня за порядком?

Яка сьогодні погода?

Опади…

Вчитель назначає помічників дня.

Особливе – здоров’я.

ІІ Повідомлення теми

-Діти , у нас сьогодні незвичайна подорож по сторінках журналу , а якого ви дізнаєтеся, прочитавши телеграму від головної героїні. Телеграма зашифрована. Поміркуйте і прочитайте її.

1 Групова робота Гра « Дешифрувальник» (розв’язок проблемного питання)

6

12

23

11,

 

 

 

 

   

10

24

22

23

21

12

28

1

14

23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17

7

18

7

 

 

 

 

Діти , зустрічайте мене!

-Про кого говориться в телеграмі , ми дізнаємось, коли розгадаємо кросворд.

 

2 Розгадайте кросворд


По вертикалі:

2. Вже пташка повернулася

в наш край.

Про весну співають

поле й гай.

Ніжаться на сонці

трави, квіти.

Вже настав ласкавий

місяць…

 

По горизонталі:

  1. Ще вітер зимовий з дощем загуде,

Ще сніг острівками блищить де-не-де.

Береза сережки свої розпускає.                   

Чи ви здогадались,

Коли це буває?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А в тім місяці підряд

маємо багато свят.

Зеленіють буйно трави,

То іде веселий …


 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-До якої пори  року належать ці місяці?

3 Гронування на тему « Весна»

-         Які слова ви уявляєте.коли чуєте слово « Весна»

(Журавлі,граки,тюльпани,підсніжник ,Великдень,тепло,струмки,бруньки)

Весна – гарна пора року. Люблять її діти і дорослі: за весняну пісеньку струмочків, за веселий спів птахів, за ніжні проліски, за килим із шовкової травиці; за ласкаве сонячне проміння, за повітря, напоєне запахом молодого листя.              

ІІІ Розширення ,поглиблення читацького досвіду учнів.

Отже, сьогодні ми будемо подорожувати по сторінках журналу

« Прийди,весно,з радістю» Допоможуть відчути красу весни художні твори.

1 «Казка про весну»-читання

-         Прослухайте казку про весну.

Казка про весну.

Було у Матері – Весни три сини. Один з них – Березень – такий був плакучий, тільки й робив, що сльози втирав. Другий, Квітень, радував око розквітлими садами, а третій, Травень, співати любив у буйних травах.

Засперечалися брати, хто з них найважливіший. Березень себе вважав, бо йшов він перший. Квітень сперечався з ним і доводив, що якби не він, не було б в садах яблунь, вишень, груш. А Травень закінчував Весну, зустрічав Соловейка. Тому й вважав себе найважливішим.

Посварилися брати і прийшли до матері. Засміялася Весна і промовила: - Всі ви дуже потрібні. Березень зиму перемагає, первоцвіту дорогу звільняє. Квітень землю уквітчає, врожай готує. А Травень буяє травами, тепло дарує. І не було б без вас красного літечка.

Таку казку про весну створив народ і ожили в ній брати – місяці зі своїми ознаками.

 

-         Якими змальовано Березня?

-         Яким ви уявляєте місяць Квітень?

-         Які ознаки Травня?

2 Відкриваємо 1 сторінку журналу « Весняна симфонія життя»

Ось і скінчилася зима-довга,сонна. Давайте послухаємо весну. Якими звуками сповнила вона природу? (відеозапис)

Метод-прес

-Як ви вважаєте, чому весну називають найголоснішою, найгомінкішою порою року? ( спів пташок, дзюрчання струмків, шум дерев, трави , звук тракторів ,шум дощу)

Весна стрімко йде по землі- все живе вітає її. Радісно джижчать бджілки і джмелі, гудуть хрущі. Все це хвилює нас не менше пташиного співу, адже це звуки рідної землі.

-         Які найперші запахи приносить з собою весна? ( першою зеленню, весняні квіти, запах торішнього листя)

-         Які перші квіти знаєте?

3 Відкриваємо 2 сторінку « Весняне мереживо»

1) Виставка книг ( аналіз)

2) Хвилинка поезії Гра «Диктор телебачення»

 

                      Весна


Весно, весно, наша весно!

Як тебе люблю!

Весно, весно, наша красна.

Як тебе я жду.

Закружляли у таночку,

Мов у білому віночку

Серед свіжої травички

Квіти ягідки – сунички.

Трави на лугах цвітуть.

Бджілки на квітках гудуть.

В лісі щебечуть пташки –

Як же гарно навкруги!

- Весно красна,

   Що ти нам принесла?

- Кошичок квіточок

   Для маленьких діточок.

   Вербових котиків – березню.

   Великдень – квітню.

   Шовкову травицю – травню.

Весна добра, весна мила.

Весна пишна і красива.

Весна ніжна, чарівна.

Богом нам вона дана.

З нетерпінням ждуть її:

І дорослі і малі.


 

-         О. Пчілки «Весняні квіти».

ВЕСНЯНІ КВІТИ


Весна чарівниця,

Неначе цариця,

Наказ свій послала,

Щоб краса вставала.

І проліски, і травка,

Й зелена муравка,

І кульбаба рясна,

І фіалка ясна —

Всі квіти весняні,

Веселі, кохані,

З-під листя виходять,

Голівки підводять

Од сну зимового

До сонця ясного!

Ті квіти дрібненькі,

Мов дітки маленькі,

Розбіглись у гаю,

Я їх позбираю

В пучечок докупки —

Для мами-голубки!


( діти виразно  читають вірші)

-_Які рослини розбудила весна?

-Для кого збирають діти ці квіти?

- Як слід поводитися з первоцвітами?

Земля вдягається в трави й квіти. І лише одне дерево стоїть посеред галявини, мов зачароване. Це дерево Веснянка. Погляньте, на ньому немає жодного листочка. І наше з вами завдання на сьогоднішньому уроці одягнути деревце в зелень.

4 Гра « Добавлянка»-чіпляють на дерево листочок


Скажіть, яка іде весна?

Тепла, ніжна …(чарівна).

І раді всі місті і села,

Бо йде до нас весна …(весела).

Хоч де –не –де  ще сніг лежить,

Та вже дзвінкий струмок … (біжить).

Веселе сонечко розквітло,

Весна летить прозора  й …(світла).

На трави розсипа  росу,

Дарує щастя і …(красу).

У квіти землю одягає,

І пісню радісну …(співає).

А по шляху, по весняному,

Вертаються пташки …(додому).

Весні завжди радіють діти,

Летять метелики на … (квіти).

Іде весна і все радіє,

Теплом серденько наше…(гріє).

І скрізь весні лунає слава,

Весела, сонячна …(яскрава).

Весна іде немов царівна,

Зелена, сонячна …(чарівна).


Фізкультхвилинка

 

5 Відкриваємо 3 сторінку « У природі – в ріднім домі»

1) Обговорення прочитаних творів

Ю. Ярмиш « Чого синичка повеселішала»

О. Олесь « Журавлі»

2) Колективне читання тексту А. Назаренка « Березень –водограй»

-читання дітьми частинами ( на парту кладу квіточку тому хто читає)

-Знайдіть порівняння ( струмок задзвенить , як срібний дзвіночок і т. д.)

-переносне значення слів

3)Гра « Доповніть іменники прикметниками»

(світанок,земля,сонечко,проміння,струмок,сік,краплинки)

6 Відкриваємо 4 сторінку « Народна творчість про весну»

1 Гра «Доповни прислів’я» ( робота в групах)

Весняний рік день…..(годує)

Весна красна квітами, а осінь…(плодами) ( поясніть їх)

2 Навесні діти збираються на галявині і співають пісні, водять хороводи. Більшість веснянок склав народ.

Виконаємо одну із них « Ой минула вже зима»

3 Гра « Пазли»

ІV. Підсумок заняття .Рефлексія.

- Наша Веснянка завдяки старанням наших учнів зазеленіла і також радіє приходу весни.

- Чи сподобався вам урок? Якщо так, то посміхніться.   Що вам сподобалось на уроці?

   Вітайте з весною один одного і бажайте добра, сонця, хліба, пісні, миру на всій землі нашій. Нехай у ваших маленьких сердечках завжди буде весна.

 

-         Ми роботу закінчили,

Гарні вірші ви створили.

У Весни у гостях побували,

Їй в дарунок твори прочитали.

Вправа «Піраміда успіху».

- Із цих цеглинок, які ви підняли вгору, збудуйте «піраміду успіху всієї

групи».

- Підніміть вгору свої піраміди. Який колір переважає? Що це означає?

- Діти, чи змінився ваш настрій за урок?

- Підніміть руки, у кого настрій покращився.

- Можливо у когось погіршився?

- Мій настрій теж покращився, тому що мені було з вами цікаво і легко

працювати. Я дякую вам за урок.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Кваша Тетяна
Додано
15 листопада 2023
Переглядів
191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку