Робота з історичними джерелами

Про матеріал

Щоб історію писати, треба так багато знати:

І літопис прочитати, що монах давно писав.

Документи повивчати, ті, що князь колись складав,

І послухати легенди, давні вірші і казки.

Сиві думи, що складались всім народом залюбки,

Роздивитись давній посуд, і прикраси, і взуття.

Дивний одяг, що носили наші предки за життя.

Все зробив історик вправно, все читав і розглядав І завзято та докладно нам історію писав. Що ж йому допомогло? Історичне... (джерело).

Перегляд файлу

 

Історія України. 5 клас

Тема уроку. Робота з історичними джерелами.

 

Очікувані результати. В кінці уроку учні зможуть:

  • пояснити роль в дослідженні минулого історичних джерел;
  • називати види історичних джерел  та розуміти їх різноманітність;
  • використовувати різні види історичних джерел  як джерел знань;
  • розвивати навички роботи з джерелами інформації;
  • вчитися будувати коротку зв’язну розповідь, характеризуючи джерела інформації;
  • розвивати навички працювати в команді;
  • створити власний інтелектуальний продукт.

 

Обладнання: ілюстрації, роздатковий матеріал з народною піснею «Гей, як крикнув та козак…», роздатковий матеріал з цитатами, електронна презентація, ватман, фломастери, аркуші формата А4.

 

Компетентнісний потенціал уроку: спілкування державною мовою, математична компетентність, інформаційно – цифрова компетентність, соціальна та громадянська компетентності.

 

Інтегровані змістові лінії: екологічна безпека та сталий розвиток, громадянська відповідальність.

 

Предметні компетентності: хронологічна, просторова, інформаційна, логічна, аксіологічна.

 

Зміст уроку

Організаційний етап.

  • Роздатковий матеріал оформлено в кольорові папки червоного, зеленого, синього, жовтого, білого кольору. На вході учні тягнуть картки кольору, який їм сподобався та розсаджуються згідно кольору в групи.
  • Налаштування на працю.

Доброго дня, шановні присутні, любі учні. Я рада бачити вас під час знайомства з історією та бажаю вам успіхів не тільки під час роботи на уроці, але й протягом всього робочого дня та тижня.

Актуалізація опорних знань: гра «знайди і розповідай» (учні називають вивчені терміни та викликають для відповіді учнів за власним бажанням).

Щоб історію писати, треба так багато знати:

І літопис прочитати, що монах давно писав.

Документи повивчати, ті, що князь колись складав,

І послухати легенди, давні вірші і казки.

Сиві думи, що складались всім народом залюбки,

Роздивитись давній посуд, і прикраси, і взуття.

Дивний одяг, що носили наші предки за життя.

Все зробив історик вправно, все читав і розглядав І завзято та докладно нам історію писав. Що ж йому допомогло? Історичне... (джерело).

 

 

Пропоную додати до нашого історичного словничка новий термін «Історичні джерела», бо саме з ними ви будете працювати протягом уроку.

 

Оголошення теми уроку, очікуваних результатів

Отже, запишемо тему уроку в зошитах.

Працюючи з різними видами історичних джерел, ми ознайомимося з їх різновидами.

 

В кінці уроку ми зможемо:

  • пояснити роль в дослідженні минулого історичних джерел;
  • називати види історичних джерел  та розуміти їх різноманітність;
  • використовувати різні види історичних джерел  як джерел знань;
  • розвивати навички роботи з джерелами інформації;
  • будувати коротку зв’язну розповідь, характеризуючи джерела інформації;
  • розвивати навички працювати в групі;
  • створити власний інтелектуальний продукт.

 

Виклик (мотиваційний етап).

 

 Прийом «ЗХД»: що я знаю про козака

 

 

ЗНАЮ

ХОЧУ ДІЗНАТИСЯ

ДІЗНАВСЯ

 

 

 

 

Діяльнісний етап

1.Робота з текстом народної пісні  ДОДАТОК 1

 

Народна  пісня

Пам’ятка роботи з історичним джерелом

1.Уважно прочитайте текст джерела інформації.

2.Чи відомий автор інформації?

3.Про яку історичну особу йде мова?

4.Які географічні назви зустрічаються в тексті?

6.Як ви вважаєте, чи дійсно відбувалася подія, яка описана в тексті?

7. Який це вид історичного джерела?

 

 

 

 

Усні джерела

 

 

2.Робота з ілюстрацією                                                                                             ДОДАТОК 2

 

1.Роздивіться ілюстрацію.

2.Чи відноситься вона до подій, описаних в пісні? Чому ви так вважаєте?

3.Сформулюйте  одне запитання до пам’ятки.

4. Який це вид історичного джерела?

 

Образотворчі джерела

 

 

3.Формуємо просторову компетентність: робота з контурною картою.   ДОДАТОК 3

Позначити історико – етнографічний регіон Донеччини.

 

 

ФІЗХВИЛИНКА

 

5. Робота з фото джерелом          

 

Хто зображен на портреті ,що про нього знаю?

Феофан, перебував у Москві, Іов Борецький запросив його до Києва. На кордоні з Московською державою патріарха урочисто зустрів Петро Сагайдачний на чолі полку запорожців. Прибувши 22 березня 1620 р. під козацькою охороною до Києва, Феофан зупинився в будинку Богоявленського братства на Подолі.

Близько року він залишався в Україні, відвідуючи церкви й монастирі. За домовленістю з Іовом Борецьким і Петром Сагайдачним висвятив єпископів і митрополита, що означало фактичне відновлення православної ієрархії в Речі Посполитій. 6 жовтня 1620 р. був висвячений на перемишльського єпископа Ісайя Копинський, а 9 жовтня став київським митрополитом Іов Борецький. Єпископства Турівське і Пінське прийняв грек Аврамій, Полоцьке — Мелетій Смотрицький, Володимирське і Берестейське — Ієзекілій Курцевич, Луцьке й Острозьке — Ісакій Борискович, Холмське і Белзьке - Паїсій Іполитович. Таким чином, Іов Борецький очолив відроджену Київську православну митрополію.

 

 6. Релаксаційна хвилина: зелений колір

 

7.Формуємо хронологічну компетентність: розв’язування задачі

Скільки років тому відбулась ця подія.(створити стрічку часу і вирішити задачу на основі джерела)

 

8. Робота з документами                            ДОДАТОК 6

ІСТОРИЧНЕ ДЖЕРЕЛО

 

ІСТОРИЧНЕ ДЖЕРЕЛО

 

 

 

Опрацюйте презентацію , та зробіть висновок . До яких джерел відносимо,та про що дізнались?

 

 

9.Фомування якостей історика                                           ДОДАТОК 7

 

 

 

 

 

ІІІ. Заключний етап

1.Отже, ми створили образ історика  - досвідченої людини, яка вивчає історію і дае можливість нам вивчати .

Як ви про це дізналися?

  • Що таке історичне джерело?
  • Для чого необхідно вивчати історичні джерела?

Отже, історичне джерело – усе те, що було створене в минулому та збереглося.

 

З якими видами джерел ви працювали?

Рефлексія

1.Робота з бортовими журналами: обговорення що дізналися, про роль історичних джерел при вивченні історії

 

2.Повернення до очікуваних результатів.

Підведення підсумків уроку. Оцінювання.

 

.

 

docx
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
9514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку