Робота з історичними матеріалами

Про матеріал
Ознайомити учнів розрізняти історичні джерела за видами; охарактеризувати роль та значення речових історичних джерел у вивченні історії; розвивати навички роботи з історичними джерелами ; з’ясовувати роль речових джерел у вивченні історії, на елементарному рівні здобувати інформацію, що містять історичні джерела; працювати з комп’ютером, з’ясовувати роль речових джерел у вивченні історії; виховувати шанобливе ставлення до історичних пам’яток.
Перегляд файлу

Тема: Робота з історичними джерелами

Мета:навчити розрізняти історичні джерела за видами; охарактеризувати

роль та значення речових історичних джерел у вивченніісторії; розвивати навички роботи з історичними джерелами ; з’ясовувати роль речових джерел у вивченні історії, на елементарному рівні здобувати інформацію, що містять історичні джерела; працювати з комп’ютером, з’ясовувати  роль  речових джерел  у вивченні  історії; виховувати  шанобливе  ставлення  до  історичних  пам’яток.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання: підручникВступ до історії О.В. Гісем, зошити, плакат «Історичні джерела», картки, роздатковийта ілюстративний матеріал, комп’ютер

Поняття та терміни: історичні джерела.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент

ІІ . Актуалізаціязнаньучнів

Робота з хронологією «Дерево запитань».

На дошці прикріплене дерево, на якому замість листя прикріплено папірці, на яких зазначено дати.

988 р., 1068 р., 2019 р., 476 р., 1199р., 1253 р., 1054 р., 1945 р., 1861 р.

Зняти папірець з «дерева дат», визначити століття, до якого належить запропонована дата, і прикріпити на стрічку часу.

Дидактична  вправа «Знайди місце історичного джерела». На дошці приріплені конверти з видами  історичних джерел. Учні повинні визначити до якого конверту покласти зображені джерела.

 

 

Вправа «Історична абетка» На дошці прикріплена українська абетка.. Вчитель показує літеру, учні називають допоміжні історичні дисципліни, назви яких починаються на вказані літери і пояснюють їх.

Н - умізматика,

Г - еральдика

Т - опоніміка

Е - тнографія

А - рхеологія

С - фрагістика

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Бесіда

  1. Яким чином історикидізнаються про життя людей віднайдавнішихчасів до наших днів?
  2. Що допомагає історикам отримати інформацію про події, що відбулися в давнину?

ІV.   Повідомлення теми та мети уроку.

План

  1. Робота з історичними джерелами.

Сьогодні на нашому занятті ви будете археологами, істориками-дослідниками, експертами.

Робота з іторичними джерелами.

Завданням історика є відтворення картини минулого. Проте, навіть розпитавши свідків події, ми не отримаємо цілісної достовірної інформації. Аби дізнатися про реальні події минулого, історики звертаються до історичних джерел. Учені досліджують, порівнюють і зіставляють їх, адже саме історичні джерела є відображенням минулого, без яких це минуле неможливо відтворити.

Переходимо за посиланнямhttps://www.jigsawplanet.com Складемо пазли івідчуємо себе справжніми дослідниками минулого.

Клас ділимо на групи

Група 1

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=390d0ea0c339  Богатирі

Група 2

 Пектораль https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2e9291c34a8e

Група 3

Книга https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=112a9dc34a8e

Після закінчення роботи назвати вид історичного джерела, до якого належить пам’ятка зображена на пазлах.

Фізкультхвилинка.

Ми вже дещо втомилися слухати і виконувати завдання, тому пропоную провести фізкультхвилинку, яка не тільки допоможе нам розімятися, а й сприятиме повторенню вивченого матеріалу.

«Світлофор»

Учні рухаються, а ведучий віддає команди, називаючи кольори світлофору. «Червоний!»,  учні мають швидко присісти; якщо «Зелений!» — учасники продовжують іти й  плескають у долоні; якщо вони чують «Жовтий!», то мають зупинитися і підняти руки вгору. Вправа виконується швидко.

 

Дайте назву хмаринці. Поясніть

значення закодованих у ній

слів.

Перед вами хмаринка слів натискаємо на слово Археологія і переходимо за посилання на сторінку Вікіпедія, де отримуємо інформацію, що таке Археологія.

Вибираємо слово джерелаhttps://learningapps.org/1680007 і виконуємо завдання

 

Дослідження історичних джерел – цікаве, проте дуже клопітке заняття. Аби пам’ятка минулого стала історичним джерелом, необхідно вміти досліджувати її.

Робота з підручником «Вступ доісторії» Гісем, дати відповіді на запитання сторінка 41-43.

 

V. Закріплення знань учнів.

Учні створюють власну хмаринку слів в інтернеті за посиланням https://wordart.com/

 

Запитання:

1. Як вивчають історичні джерела?

2. Поясніть, чому історичні джерела називають «слідами минулого» або

«мимовільними свідками часу».

3. Яка роль археології у вивченні найдавнішого минулого?

Рефлексія .

  • Сьогодні я дізнався(лася)…
  •  Було цікаво…
  •  Я виконував(ла) завдання…
  •  Було складно…
  • Тепер я зможу…
  •  Я зрозумів (ла)…
  • У мене вийшло…
  •  Я відчув (ла), що…
  • Я навчився (лася)…

 

VІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати § 7 Повторити поняття.Підготуйте одну фотографію з сімейного фотоальбому,яка може бути історичною пам’яткою.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Киричок Ольга
Додано
21 січня 2020
Переглядів
732
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку