Матеріал може використовуватись під час занять з розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку та молодшого шкільного віку. Розвиває естетичні уявлення дітей, сприяє формуванню стійких естетичних смаків на прикладі картин відомих українських митців.
Опис – це словесне зображення. Описати предмет у науковому стилі означає вказати його загальні ознаки, а також специфічні деталі, а в художньому описі – враження від предмета. Мета художнього опису тваринки – створити образ, емоційно вплинути на читача чи слухача, викликати певне ставлення до описуваного.
Пейзаж (фр., від країна, місцевість): Загальний вигляд якоїсь місцевості, картина природи; краєвид, ландшафт. 2. Картина або малюнок із зображенням краєвиду. 3. Жанр творів образотворчого мистецтва, присвячений зображенню краєвиду; пейзажний живопис. 4. Опис, зображення природи в літературі, музиці і т. ін.
Вдивіться в картину уважно. Хто на ні й?Пейзаж (фр., від країна, місцевість): Загальний вигляд якоїсь місцевості, картина природи; краєвид, ландшафт. 2. Картина або малюнок із зображенням краєвиду. 3. Жанр творів образотворчого мистецтва, присвячений зображенню краєвиду; пейзажний живопис. .
Коротке повідомлення про автора картин. Сергій Іванович Васильківський (1854 – 1917) – український живописець, пейзажист народився 7 (19) жовтня 1854 року у мальовничому місті Ізюм Харківської губернії в сім'ї писаря. Середовище і оточення, в якому зростав майбутній художник на Слобожанщині, було особливо благодатним для формування його творчої особистості. Його дід-чумак, який походив з козацького роду, привив молодому Сергієві інтерес до української старовини, а мати – любов до народних пісень і фольклору.
Коротке повідомлення про автора картин. Високо цінуючи творчу незалежність, Васильківський не зв'язував себе членством у якомусь одному об'єднанні і представляв роботи на виставки різних товариств Петербурга, Харкова, Києва. Від Академії Васильківський відійшов. У 1900 р. організував у Харкові першу персональну виставку (120 творів). Усвідомлюючи суспільну роль мистецтва, брав участь у різних акціях – ініціював і очолив оздоблення будинку Полтавського земства; був серед організаторів художнього училища у Харкові (1912).
Описуємо картину. Осмислення художнього полотна (аналіз картини)1. Що зображено на картині?2. Давайте разом відчуємо що пахне на картині?3. Що зобразив художник на першому плані картини, на що звертає увагу на другому плані?4. Яка кольорова гама картини? Чому?5. Яку пору року зобразив Сергій Васильківський на полотні? Який день зображено сонячний чи похмурий?6. Хто зображений на полотні окрім природи?7. Описуючи цю картину, що б ви хотіли змінити?
Стежки – вузькі, широкі, звивисті, витоптані, місцями порослі, як стрічечка та ін.. Дерева – високі, стрункі, низенькі, розлогі, посохлі, буйнолисті, поодинокі. Трава – пишна, суха, густа, польова, висока, низькоросла, зелена, пожовкла, як килим.І група. Кущі – низенькі, придорожні, темно-зелені, густі. Квіти – польові, маленькі, білуваті, високорослі, невибагливі. Небо – блакитне, ясне, сонячне, низьке. Хмари – білі, густі, навислі, низькі.ІІІ групаІІ група. Тінь – густа, чітка, вказує на час доби. Воли – втомлені далекою дорогою, білий віл, гнідий віл. Поле – як жовтий килим, широке, пшеничне, щедре.