Робота з картиною. Словесний опис

Про матеріал

Матеріал може використовуватись під час занять з розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку та молодшого шкільного віку. Розвиває естетичні уявлення дітей, сприяє формуванню стійких естетичних смаків на прикладі картин відомих українських митців.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток мовлення усний твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів А. Куїнджі, С. Васильківського, І. Айвазовського та ін.

Номер слайду 2

Давай будемо природу берегти!Наш дивний світ такий, як казка,Он в небі хмаронька пливе. Тож бережи його, будь ласка,Все в ньому гарне і живе. Он квітка полум'ям палає,Яскраве сонечко блищить. Чарівна пташечка співає,Все в дивосвіт прийшло, щоб жить.

Номер слайду 3

Відгадай як називається картина, на якій зображена природа?

Номер слайду 4

. Відгадай як називається картина, на якій зображені фрукти і ягоди, посуд?

Номер слайду 5

Як назвивається картина, на якій зображені обличчя людей?

Номер слайду 6

Опис – це словесне зображення. Описати предмет у науковому стилі означає вказати його загальні ознаки, а також специфічні деталі, а в художньому описі – враження від предмета. Мета художнього опису тваринки – створити образ, емоційно вплинути на читача чи слухача, викликати певне ставлення до описуваного.

Номер слайду 7

образність (образ-персонаж, образ-колектив, образ символ, словесний образ, зоровий образ),поетичний опис словом подій у  творах, зображувальність (тропи: епітети, порівняння, метафори, алегорії, гіперболи  тощо)

Номер слайду 8

Пейзаж (фр., від країна, місцевість): Загальний вигляд якоїсь місцевості, картина природи; краєвид, ландшафт. 2. Картина або малюнок із зображенням краєвиду. 3. Жанр творів образотворчого мистецтва, присвячений зображенню краєвиду; пейзажний живопис. 4. Опис, зображення природи в літературі, музиці і т. ін.

Номер слайду 9

Вдивіться в картину уважно. Хто на ні й?Пейзаж (фр., від країна, місцевість): Загальний вигляд якоїсь місцевості, картина природи; краєвид, ландшафт. 2. Картина або малюнок із зображенням краєвиду. 3. Жанр творів образотворчого мистецтва, присвячений зображенню краєвиду; пейзажний живопис. .

Номер слайду 10

Катерина Білокур, Архип Куїнджі, Іван Марчук, Микола Пимоненко та ін.

Номер слайду 11

Микола Пимоненко. Катерина Білокур Архип Куїнджі Іван Марчук

Номер слайду 12

Коротке повідомлення про автора картин. Сергій Іванович Васильківський (1854 – 1917) – український живописець, пейзажист народився 7 (19) жовтня 1854 року у мальовничому місті Ізюм Харківської губернії в сім'ї писаря. Середовище і оточення, в якому зростав майбутній художник на Слобожанщині, було особливо благодатним для формування його творчої особистості. Його дід-чумак, який походив з козацького роду, привив молодому Сергієві інтерес до української старовини, а мати – любов до народних пісень і фольклору.

Номер слайду 13

-  Сьогодні ми ознайомимося з творчим доробком відомого українського художника Сергія Івановича Васильківського, зокрема його картиною «Український пейзаж», і словсесно складемо твір-опис за його картиною.

Номер слайду 14

Коротке повідомлення про автора картин. Високо цінуючи творчу незалежність, Васильківський не зв'язував себе членством у якомусь одному об'єднанні і представляв роботи на виставки різних товариств Петербурга, Харкова, Києва. Від Академії Васильківський відійшов. У 1900 р. організував у Харкові першу персональну виставку (120 творів). Усвідомлюючи суспільну роль мистецтва, брав участь у різних акціях  – ініціював і очолив оздоблення будинку Полтавського земства; був серед організаторів художнього училища у Харкові (1912).

Номер слайду 15

Описуємо картину. Осмислення художнього полотна (аналіз картини)1.     Що зображено на картині?2.     Давайте разом відчуємо що пахне на картині?3.     Що зобразив художник на першому плані картини, на що звертає увагу на другому плані?4.     Яка кольорова гама картини? Чому?5.     Яку пору року зобразив Сергій Васильківський на полотні? Який день зображено сонячний чи похмурий?6.     Хто зображений на полотні окрім природи?7.     Описуючи цю картину, що б ви хотіли змінити?

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Гра «Мовний аукціон»-  Усе, що зображене на картині, для нас це об’єкти опису. Пропоную провести гру «Мовний аукціон», щоб визначити, хто найуважніший. За дві хвилини потрібно записати якомога більше назв об’єктів, зображених на картині. 

Номер слайду 18

-  Щоб описати всі ці об’єкти, пропоную зіграти у «Лінгвоживопис». Ми з вами будемо змальовувати зображені предмети, а нашими пензлями та фарбами стануть слова рідної мови. Гра «Лінгвоживопис» І групаІІ групаІІІ групастежки,дерева, травакущі, квіти,небо, хмаринкитінь, воли,поле

Номер слайду 19

Стежки – вузькі, широкі, звивисті, витоптані, місцями порослі, як стрічечка та ін.. Дерева – високі, стрункі, низенькі, розлогі, посохлі, буйнолисті, поодинокі. Трава – пишна, суха, густа, польова, висока, низькоросла, зелена, пожовкла, як килим.І група. Кущі – низенькі, придорожні, темно-зелені, густі. Квіти – польові, маленькі, білуваті, високорослі, невибагливі. Небо – блакитне, ясне, сонячне, низьке. Хмари – білі, густі, навислі, низькі.ІІІ групаІІ група. Тінь – густа, чітка, вказує на час доби. Воли – втомлені далекою дорогою, білий віл, гнідий віл. Поле  – як жовтий килим, широке, пшеничне, щедре.

Номер слайду 20

Автор презентації Куркова Олена Олексіївна,Вчитель-логопед КЗ ЗДО № 9 ВМР

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Інкл
Додано
15 листопада 2023
Переглядів
600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку