Майстер-клас "Я це роблю так..."

Про матеріал
Розроблення даного досвіду зумовлено необхідністю вносити вчителем в навчальний процес нових методів подачі інформації, пошуку нових підходів до подачі знань учням. З приходом дитини до школи змінюється її соціальний статус. Головним обов’язком стає навчання, а ігрова діяльність відходить на другий план. На жаль, інтерес до навчання поступово знижується. Відзначається й низька мотивація та самодисципліна. Вчитель повинен організувати процес навчання так, щоб дитина активно, з цікавістю і захопленням працювала на уроці, бачила плоди своєї праці і могла їх оцінити.  Допомогти у вирішенні цього непростого завдання може поєднання традиційних методів навчання та сучасних інформаційних технологій, у тому числі і комп'ютерних
Зміст слайдів
Номер слайду 1

МАЙСТЕР-КЛАСВпровадження ІКТ на нестандартних уроках в початкових класах

Номер слайду 2

Краматорська ЗОШ І – ІІІ ступенів № 10 з профільним навчанням Краматорської міської ради. Автор досвіду учитель початкових класів. КЛЕБЧА ОЛЕНА АНАТОЛІЇВНА

Номер слайду 3

Проблематизація. Розроблення даного досвіду зумовлено необхідністю вносити вчителем в навчальний процес нових методів подачі інформації, пошуку нових підходів до подачі знань учням. З приходом дитини до школи змінюється її соціальний статус. Головним обов’язком стає навчання, а ігрова діяльність відходить на другий план. На жаль, інтерес до навчання поступово знижується. Відзначається й низька мотивація та самодисципліна. Вчитель повинен організувати процес навчання так, щоб дитина активно, з цікавістю і захопленням працювала на уроці, бачила плоди своєї праці і могла їх оцінити.  Допомогти у вирішенні цього непростого завдання може поєднання традиційних методів навчання та сучасних інформаційних технологій, у тому числі і комп'ютерних. 

Номер слайду 4

Цілепокладання Мета: формувати готовність до впровадження інформаційно-комунікаційних технологій на нестандартних уроках в початковій школі

Номер слайду 5

Завдання. Зібрати та систематизувати науково-методичний матеріал щодо застосування ІКТ на уроках у початковій школіОзнайомитися з досвідом колег, які застосовують ІКТ, апробувати, адап-тувати та впровадити її в практику роботи. Узагальнити власний досвід застосування даної технологіїВиготовити та зібрати дидактичний матеріал щодо організації і проведення уроків з використанням ІКТ

Номер слайду 6

Концептуалізація. Концептуальні ідеї Забезпечує доступ учнів до нетрадиційних джерел інформаціїПідвищує мотивацію навчання учнів. Створює можливості для творчої діяльності в інформаційному просторі, формує професійні навички. Дає можливість реалізувати нові форми та методи навчання. Висвітлення проблем, пов'язаних із використанням сучасних інформаційних технологій у навчальному процесі початкової школи, розкрито в роботах вітчизняних та російських дослідників М. М. Левшина., М.І. Жалдака, Ф. М. Ривкінд, М. К. Гольцмена, Н. В. Макарової, В.І. Варченко. Інформаційно-комунікаційні технології розглядаються як важливіший компонент загальної освіти, що відіграє велику роль у розв’язанні пріоритетних завдань навчання та виховання – у формуванні цілісного світогляду, навчальних, комунікативних та комунікаційних навичок, основних психічних якостей учнів.

Номер слайду 7

Основною метою всіх інновацій в освітній галузі є сприяння переходу від механічного засвоєння учнями знань до формування вмінь і навичок самостійно здобувати знання. Успішність розв’язання цього завдання значною мірою залежить від мети використання комп’ютера в навчальному процесі, якості й можливостей програмного забезпечення та від того, яке місце посяде комп’ютер в системі дидактичних засобів. Інформаційно-комунікаційна технологія навчання (ІКТ) – це сукупність методів і технічних засобів реалізації інформаційних технологій на основі комп’ютерних мереж і засобів забезпечення ефективного процесу. Об'єктом методики використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі початкової школи є процес навчання молодших школярів в умовах сучасних загальноосвітніх навчальних закладів. Предметом методики використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі початкової школи є педагогічні, санітарно-гігієнічні та технічні умови, за яких застосування інформаційно-комунікаційних технологій підвищує ефективність навчання.

Номер слайду 8

Застосування сучасних інформаційних технологій у початковій школі сприяє більш активному і свідомому засвоєнню учнями навчального матеріалу . Також ІКТ сприяє розвитку самостійності і творчих здібностей учнів, забезпечує зворотній зв’язок в процесі навчання, робить навчання цікавішим, а головне, ефективним. ІКТ дозволяє моделювати досліджувані процеси або явища,створювати сприятливу атмосферу для спілкування, посилює міжпредметні зв'язки, робить урок більш наочним і цікавим. Грамотне використання будь-яких засобів інформаційних технологій на уроках тягне за собою розвиток особистості дитини: інтелекту, пам'яті, уваги , є для дітей потужним мотиваційним стимулом. Тому комп’ютер має великі можливості щодо вдосконалення навчального процесу.

Номер слайду 9

Практичний аспект: самоаналіз педагогічного досвіду Дана технологія використовується вчителями епізодично, зокрема надається перевага її елементам. Це – окремі методи, форми роботи, які вчитель застосовує на традиційному уроці. Основним видом використання комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання є їх органічна інтеграція в певні уроки. Комп'ютер може використовуватися на всіх етапах: як при підготовці уроку, так і в процесі навчання: при поясненні нового матеріалу, закріпленні, повторенні, контролі. Як показує практика, застосування комп’ютера на уроках у початковій школі має декілька режимів:демонстраційний (демонстрація певної навчальної інформації);індивідуальний (організація індивідуальної роботи учнів);комбінований (застосування на одному уроці і демонстрації і індивідуальної роботи)

Номер слайду 10

Для роботи в демонстраційному режимі вчителю достатньо мати на уроці один комп’ютер і мультимедійний проектор, за допомогою якого потрібна інформація виводиться на екран, як правило, у вигляді слайдів. Щоб організувати індивідуальну роботу, кожний учень має бути забезпечений персональним комп’ютером. Як показують дослідження, якість знань учнів підвищувалася, коли вони самостійно засвоювали навчальний матеріал, використовуючи ПК, а вчитель при цьому виконував роль організатора і координатора навчального процесу.

Номер слайду 11

ПРОГНАЗУВАННЯ Кількісні показники. Збільшення кількості школярів, які обиратимуть доступ до нетрадиційних джерел інформації в процесі навчальної діяльності, обиратимуть активну життєву позицію. Якісні показники. Розвиток особистісних якостей учнів у процесі навчальної діяльності. Очікувана результативність. Для учнів:формування вміння свідомо й творчо працювати в інформаційному просторі;підвищення зацікавленості та у мотивації до навчання;ініціативність і відповідальність;вміння ставити цілі і їх досягати;формування ціннісного ставлення до знань. Для вчителя:співпраця вчителя і учнів на уроці;підвищення ефективності уроку;можливість реалізувати нові форми і методи навчання

Номер слайду 12

КОНСТРУЮВАННЯВизначеня місця технологічного уроку в системі уроків за календарно-тематичним плануванням. Розробка поурочних планів уроків з використанням даної даної технологіїАпробація на практиці розроблених технологічних уроків. Здійснення самоаналізу ефективності застосу-вання ІКТ на практиціУзагальнення власного досвіду упровадження даної технології.

Номер слайду 13

МОДЕЛЮВАННЯВпровадження ІКТ на уроках в початкових класах. Розробка фрагментів уроків з викорис- танням ІКТВикористання ресурсів Інрернету. Організація і проведення уроків. Створенняконструктора уроків. Створення презентацій. Вивчення законадавчих документів стосовно ІКТОпрацювання теоретичного матеріалу. Самовдосконалення навичок роботи з ІКТ

Номер слайду 14

Планування і реалізація досвіду{3 C2 FFA5 D-87 B4-456 A-9821-1 D502468 CF0 F}№Назва заходу Термін виконання 1. Здійснити самодіагностику готовності до впровадження інформаційних технологій навчання. Вересень - травень 2. Опрацювати технологію векторного аналізу готовності вчителя до проектно-впроваджувальної діяльності О. Мариновська. Школа векторного проект-дизайну. – Івано-Франківськ: Гостинець. Вересень 3. Зібрати та систематизувати теоретичний матеріал про інформаційні технології навчання Упродовж року 4. Опрацювати статті: Л . Пономаренко. Мультимедійна підтримка навчального процесу / Початкова освіта, №1-2, 2012, ст.16 Вересень 5. М. Кітаєва. Використання мультимедійних технологій / Початкова освіта, №38, 2011, ст.7 Жовтень 6. Н. Петлюшенко. Упровадження комп’ютерних технологій у початковій школі./ Початкове навчання і виховання, №1, 2012, ст.12 Жовтень 7. Ознайомитися з досвідом застосування ІКТ на практиці Листопад

Номер слайду 15

{3 C2 FFA5 D-87 B4-456 A-9821-1 D502468 CF0 F}№Назва заходу Термін виконання 8. Розробити поурочні плани технологічних уроків та апробувати їх на практиці Жовтень - травень 9. Укласти технологічне портфоліо Упродовж року 10. Поділитися досвідом застосування інформаційних технологій навчання на засіданні шкільного МОТравень 11. Здійснювати відстеження сформованості мотивації учнів донавчання з допомогою анкетування Упродовж року 12. Упорядкувати дидактичні матеріали до технологічних уроків Квітень - травень

Номер слайду 16

Впровадження ІКТ на нестандартних уроках в початкових класах

pptx
Додано
15 листопада 2023
Переглядів
310
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку