Робота з літературним твором ІІ семестр 4 клас

Про матеріал
Діагностувальна робота з літературного читання "Робота з літературним твором" 4 клас ІІ семестр
Перегляд файлу

_________________________________________ _________________________

image

 

Коли по хаті ходять пироги?

Кузя сидів біля кухонного вікна на ослінчику. Перед ним невеличкий столик, якого два дні тому спеціально для Кузі збив зі свіжообтесаних дощечок тато. На столику лежали розсипані пазли. Кузя складав із них будиночок. Але поки що йому вдалося скласти лише чорний, змурований із цегли димар.

-                      Ну як, Кузюнчику, виходить? – поцікавилася бабуня. Вона в цей час ліпила на обідньому столі пироги.

-                      Ще не зовсім, - задумливо пошкріб тімʼя Кузя. 

І тут же додав:

-                      Та вийде. Куди йому дітись!

-                      Ну, ну, старайся. Потім покажеш, що ти нам напазляв.

Бабуня виклала пироги на посипане борошном деко й відчинила дверцята духовки. Звідти хукнуло на всю кухню сухим гарячим духом. Від нього гойднулась на вікні нейлонова фіранка. А підвішена до люстри липучка для мух закрутилася легеньким вітрячком.

-                      Ти, Кузюню, і своє діло роби, і мого попильнуй, - сказала бабуся. – Я вискочу на грядку й, скільки встигну, моркву трохи прополю. А ти, коли пироги підуть по хаті, гукнеш мене… чув, що кажу?

-                      Гукну, гукну, - буркнув Кузя, не відриваючись од пазлів…

Минуло десь півгодини. Кузя вже майже склав свій будиночок. Вже запашний дух печеного тіста виповнив усю хату.

Бабуня спокійнісінько виполювала на грядці буряки, чекаючи онукового сигналу. Раптом вона сторожко підвела голову. Принюхалась. Відшвирнула сапу й миттю побігла до хати. Ухопивши рушника, бабуня одчинала духовку й витягла деко. Пироги були чорні, як ворони. Своїм кольором вони зливалися з деком і ледь помітно диміли. 

-                      А бодай тобі грець із твоїми пазлами! - напустилась на Кузю бабуня. – Я ж тебе просила: підуть пироги по хаті – гукни мене.

-                      Ні по якій хаті вони не ходили, ображено засопів Кузя. Я б вас зразу покликав.

-                      От непутяща голова! – вдарила об поли руками бабуня. – Це ж тільки примовка така: як дихне піч печеним тістом, то кажуть – ніби по хаті пироги пішли. А ти, видно, думав, що в них від гарячого духу ноги виростуть? Що вони тобі гопака затанцюють? Ох, лихо мені з таким помічниками!..

Бабуня важко зітхнула, сполоснула руки, взяла ножа й заходилася обшкрябувати підгорілу шкоринку.

(За  А.Григоруком)

 

 

image

Б годину

В півгодини

4.   Яке прислів’я найточніше виражає головну думку твору?

А Були б пиріжки, будуть і дружки.  

Б Кожна пригода до мудрості дорога. В Без труда нема плода.  

5.   Віднови послідовність подій у творі.  

___ Бабуня виклала пироги на посипане борошном деко.

___ Кузя сидів біля кухонного вікна на ослінчику. ___ Кузя вже майже склав всій будиночок… ___ Коли пироги підуть по хаті, гукнеш мене.

___ А бодай тобі грець із твоїми пазлами! ___ Ох, лихо мені з такими помічниками!

6.   Продовж речення.

А бабуня спокійнісінько поралася на грядці, чекаючи _________ __________. А ти, видно, думав, що в них від гарячого духу____________ ____________?

7.   Прочитай слова – дії героїв твору. Підкресли однією лінією дії бабусі і хвилястою лінією – дії Кузі. Допиши ще два слова, якими можна було б продовжити цей перелік.

Складав, виклала, відчинила, буркнув, виполювала, насупилась, засопів, зітхнула.  _____________________________________________________

 

8.   Яку пораду ти дав (дала) Кузі? Запиши.  

__________________________________________________________________ __________________________________________________________________

image__________________________________________________________________ _________________________________________

_________________________

image

 

Коли по хаті ходять пироги?

Кузя сидів біля кухонного вікна на ослінчику. Перед ним невеличкий столик, якого два дні тому спеціально для Кузі збив зі свіжообтесаних дощечок тато. На столику лежали розсипані пазли. Кузя складав із них будиночок. Але поки що йому вдалося скласти лише чорний, змурований із цегли димар.

-                      Ну як, Кузюнчику, виходить? – поцікавилася бабуня. Вона в цей час ліпила на обідньому столі пироги.

-                      Ще не зовсім, - задумливо пошкріб тімʼя Кузя. 

І тут же додав:

-                      Та вийде. Куди йому дітись!

-                      Ну, ну, старайся. Потім покажеш, що ти нам напазляв.

Бабуня виклала пироги на посипане борошном деко й відчинила дверцята духовки. Звідти хукнуло на всю кухню сухим гарячим духом. Від нього гойднулась на вікні нейлонова фіранка. А підвішена до люстри липучка для мух закрутилася легеньким вітрячком.

-                      Ти, Кузюню, і своє діло роби, і мого попильнуй, - сказала бабуся. – Я вискочу на грядку й, скільки встигну, моркву трохи прополю. А ти, коли пироги підуть по хаті, гукнеш мене… чув, що кажу?

-                      Гукну, гукну, - буркнув Кузя, не відриваючись од пазлів…

Минуло десь півгодини. Кузя вже майже склав свій будиночок. Вже запашний дух печеного тіста виповнив усю хату.

Бабуня спокійнісінько виполювала на грядці буряки, чекаючи онукового сигналу. Раптом вона сторожко підвела голову. Принюхалась. Відшвирнула сапу й миттю побігла до хати. Ухопивши рушника, бабуня одчинала духовку й витягла деко. Пироги були чорні, як ворони. Своїм кольором вони зливалися з деком і ледь помітно диміли. 

-                      А бодай тобі грець із твоїми пазлами! - напустилась на Кузю бабуня. – Я ж тебе просила: підуть пироги по хаті – гукни мене.

-                      Ні по якій хаті вони не ходили, ображено засопів Кузя. Я б вас зразу покликав.

-                      От непутяща голова! – вдарила об поли руками бабуня. – Це ж тільки примовка така: як дихне піч печеним тістом, то кажуть – ніби по хаті пироги пішли. А ти, видно, думав, що в них від гарячого духу ноги виростуть? Що вони тобі гопака затанцюють? Ох, лихо мені з таким помічниками!..

Бабуня важко зітхнула, сполоснула руки, взяла ножа й заходилася обшкрябувати підгорілу шкоринку.

(За  А.Григоруком)

 

 

image

В літературна казка 2. Що складав з пазлів Кузя, сидячи біля кухонного вікна? А чудовий паровозик      

imageБ вантажну машинку

В будиночок із димарем

3. Що полола бабуся на грядці? А капусту

Б цибулю

В моркву 4.Яке прислів’я найточніше виражає головну думку твору?

А Праця людину годує, а лінь – марнує.

Б Мудрим ніхто не вродився, а навчився. В Сила перед розумом поступається.  

5.     Віднови послідовність подій у творі.  

___ Бабуня ліпила в цей час пироги.

___ От непутяща голова!

___ Пироги були чорні, як ворони

___ Вже запашний дух печеного тіста виповнив усю хату.

___ На столику лежали розсипані пазли.

___ Ти, Кузюню, і своє діло роби, і мого попильнуй.

6.     Продовж речення.

- Я ж тебе просила: підуть пироги по хаті – __________ ________. - А бодай тобі _______ із твоїми пазлами!

7.     Встанови відповідність між іменниками та прикметниками.

фіранка a голова   a

        a

aрозсипані aзапашний

a

image                                                            дух                                             печене

                                                            тісто      a                             aнейлонова

                                                            пазли     a                             aнепутяща

                                                                                             aгарячий

 

8.     Поміркуй і запиши, що означає вислів «непутяща голова»?

__________________________________________________________________ __________________________________________________________________

__________________________________________________________________

image 

 

Коментар вчителя

№ з/п

Характеристика результатів навчання

Результат навчання

1.

Визначає фактичний зміст, уточнює інформацію,  пояснює причиново-наслідкові зв’язки сприйнятого на слух висловлювання (Завдання 1-7)

1.       1

 

2.

 

3.

 

4.

 

5.

 

6.

 

7.

 

2.

Формулює висновки (Завдання 8)

8.

 

_____________________________________________________________________

Коментар вчителя

№ з/п

Характеристика результатів навчання

Результат навчання

1.

Визначає фактичний зміст, уточнює інформацію,  пояснює причиново-наслідкові зв’язки сприйнятого на слух висловлювання (Завдання 1-7)

1.       1

 

2.

 

3.

 

4.

 

5.

 

6.

 

7.

 

2.

Формулює висновки (Завдання 8)

8.

 

_____________________________________________________________________

Коментар вчителя

№ з/п

Характеристика результатів навчання

Результат навчання

1.

Визначає фактичний зміст, уточнює інформацію,  пояснює причиново-наслідкові зв’язки сприйнятого на слух висловлювання (Завдання 1-7)

1.       1

 

2.

 

3.

 

4.

 

5.

 

6.

 

7.

 

2.

Формулює висновки (Завдання 8)

8.

 

_____________________________________________________________________

Коментар вчителя

№ з/п

Характеристика результатів навчання

Результат навчання

1.

Визначає фактичний зміст, уточнює інформацію,  пояснює причиново-наслідкові зв’язки сприйнятого на слух висловлювання (Завдання 1-7)

1.       1

 

2.

 

3.

 

4.

 

5.

 

6.

 

7.

 

2.

Формулює висновки (Завдання 8)

8.

 

 

pdf
Додано
11 лютого
Переглядів
2622
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку