Підготовка до олімпіади займає провідне місце у роботі з обдарованими дітьми. Систематичне повторення матеріалу дозволить учням набути грунтовних знань з ботаніки та використати їх під час виконання завдань на олімпіадах, біологічних конкурсах та ЗНО.
1. Життєвими формами рослин є: а)кореневища; б) трави; в) бульбокорені; г)кущі; д)колючки; е) насінини.
2. Рослини посушливих місцезростань, здатні запасати у своїх органах воду, називають: а) ліанами; б) гігрофілами; в) бульбокоренями; г) стебловими бульбами; д)гігрофітами; е)сукулентами.
3. Атмосферний азот здатні фіксувати деякі: а) зелені водорості; б) діатомові водорості; в)ціанобактерії; г) червоні водорості; д) дріжджі; е) бульбочкові бактерії.
4. Кам’яне вугілля утворилося за рахунок перетворення решток: а) зелених водоростей; б) вищих спорових рослин; в) голонасінних; г) покритонасінних; д) червоних водоростей; е)одноклітинних тварин.
5. Буре вугілля утворилося за рахунок перетворення решток: а) зелених водоростей; б)вищих спорових рослин; в) голонасінних; г) покритонасінних; д) червоних водоростей; е)одноклітинних тварин.
6. В утворенні торфу беруть участь рештки переважно: а) грибів; б) водоростей; в)мохоподібних; г) голонасінних; д) покритонасінних; е) плауноподібних.
7. Різноманітність живих організмів вивчає наука: а) морфологія; б) фізіологія; в)мікробіологія; г) систематика; д) екологія; е) правильної відповіді немає.
8. Наукові назви видів складаються зі слів: а) одного; б) двох; в) трьох; г) чотирьох; д)п’яти.
9. Основні систематичні категорії у ботаніці: а) популяція; б) вид; в) рід; г) ряд; д)порядок; е) клас.
10. У систематиці рослин не використовують систематичні одиниці: а) вид; б)рід; в)родина; г) ряд; д) клас; е) тип.
11. Бульбочкові бактерії вступають у мутуалістичні взаємозв’язки з рослинами родини: а) Бобові; б) Розові; в) Пасльонові; г) Айстрові; д) Лілійні; е) Злакові.
12. Цвітіння води можуть спричиняти: а) кишкова паличка; б) ціанобактерії; в)залізобактерії; г) зелені водорості; д) зелені сіркобактерії; е) безколірні сіркобактерії.
13. Бактерії вивчає наука: а) вірусологія; б) мікологія; в) ботаніка; г) зоологія; д)мікробіологія.
14. Клітини рослин відрізняються від клітин тварин наявністю: а) клітинної стінки; б)вакуоль з клітинним соком; в) скоротливих вакуоль; г) джгутиків; д)хлоропластів; е)клітинного центра.
15. Структури, притаманні лише клітинам рослин: а) плазматична мембрана; б)хлоропласти; в) вакуолі з клітинним соком; г) клітинний центр; д)скоротливі вакуолі; е)зернятка крохмалю.
16. У рослин целюлоза входить до складу: а) клітинної стінки; б) плазматичної мембрани; в) скоротливих вакуоль; г) мітохондрій; д) ядра; е) джгутиків.
17. Опорну функцію у клітинах рослин виконують: а) скоротлива вакуоля; б)вакуолі з клітинним соком; в) мітохондрії; г) пластиди; д) клітинна стінка; е) ядро.
18. Рослини вбирають вуглекислий газ під час: а) фотосинтезу; б) дихання; в) листопаду; г) проростання насіння; д) цвітіння; е) правильної відповіді немає.
19. Кисень рослини виділяють у процесі: а) лише дихання; б) лише фотосинтезу; в)як дихання, так і фотосинтезу; г) проростання насіння; д) листопаду; е)правильної відповіді немає.
20. Здатність організмів відновлювати втрачені чи пошкоджені частини свого тіла називають: а) вегетативним розмноженням; б) щепленням; в) нестатевим розмноженням; г)регенерацією; д) партеногенезом; е) поліембріонією.
21. Рослинні сполуки, які здатні вбивати мікроорганізми і гальмувати їхнє розмноження: а) алкалоїди; б) фітогормони; в) фітонциди; г) вітаміни; д) антибіотики.
22. Ріст і розвиток рослин стимулюють певні: а) фітогормони; б) алкалоїди; в)антибіотики; г) інтерферони; д) імуноглобуліни; е) фітонциди.