Тема: Робота з пластиліном. Виготовлення композиції на біблійну тему
Мета: навчати послідовності дій під час виготовлення виробів з пластиліну;
розвивати творчу уяву, мислення, вміння фантазувати;
виховувати працьовитість, охайність.
Обладнання: дощечки; стеки; пластилін; комп’ютер; серветки для рук.
Хід уроку
1. Вступна частина
1.1 Організаційний момент
Сьогодні ми почнемо працювати з пластиліном. А що саме ми будемо виготовляти, ви дізнаєтесь після перегляду невеликого відеоряду
Демонстрування та аналіз зразка.
2. Основна частина
2.1 Розповідь вчителя
Пластилін (італ. plastilina, від дав.-гр. πλαστός — ліпний) — матеріал для ліплення. Виготовляється з очищеного і подрібненого порошку глини з доданням воску, сала та інших речовин, що перешкоджають висиханню. Буває різнобарвним. Слугує для виконання фігур ескізів для скульптурних робіт, невеликих моделей, виробів малих форм.
Недоліки пластиліну
Історія пластиліну починається зі спірного питання про авторство винаходу. Німецький фармацевт Франц Колб (Franz Kolb), запатентував винайдену їм модельну масу під назвою "Plastilin" в 1880 році, тоді як інший претендент на авторство, англієць Вільям Харбутт (William Harbutt), запатентував в 1899 році винайдену їм в двома роками раніше, що не засихає глину "Plasticine". Громадська думка все ж посилається саме на Харбатта, як на автора. Якщо врахувати, що обидві назви і патенти стосувалися мас з практично ідентичним складом і вважаються синонімами, то щоб не плутатися так і будемо називати всі пластиліном.
Винахід пластиліну стало результатом численних експериментів Харбутт по створенню простого у використанні матеріалу для моделювання. В "глину яка ніколи не висихає", як він її спочатку назвав, закохалися не лише художники, а й шестеро дітей самого Вільяма. Вони заповнили будинок пластиліновими замками, кораблями, батальними сценами і фонтанами. Оригінальний пластилін був сірого кольору (його точна формула досі - секрет), але надійшов у продаж вже в чотирьох кольорах, а незабаром випускався в безлічі яскравих кольорів.
Спочатку Вільям планував використовувати свій винахід в освітніх цілях. Але, побачивши, яке задоволення від пластиліну отримала його сім'я, прийняв рішення про комерційні продажі пластиліну, щоб і інші діти могли йому радіти. Назва "Пластіцін" придумували всією сім'єю.
У 1900 році Харбутт відкрив свою фабрику, яка пропрацювала до пожежі 1968 року, в даний момент виробництво перенесено в Тайланд. Пластилін Франца Колба так само до цих пір продається під назвою "Мюнхенський художній пластилін".
З тих пір художники, архітектори, інженери і діти використовували тонни пластиліну для створення самих різних речей, будь то військові карти, що використовувалися в обох Світових війнах, або модель першого космічного скафандра, стоматологічні моделі або дизайн літаків і, звичайно ж, динозаврів. Пластилін став дуже популярний серед аніматорів завдяки простоті використання: йому легко надати потрібну форму, він досить гнучкий, щоб персонаж міг рухатися, і добре тримає форму, особливо якщо використовувати арматуру. Яскравим тому прикладом служать фільми Ніка Парка (Nick Park), генія пластилінової анімації, про пригоди Уоллеса і Громіта. Його мультфільм «Неправильні Штани» отримав премію Оскар в номінації «Кращий анімаційний короткометражний фільм» в 1993 року.
У нас же слід зазначити анімаційні роботи Олександра Татарського, Гаррі Бардіна та Макса Свиридова, який зняв величезну кількість робіт (серіал «Від Ілліча до Кузьмича» налічує вже 177 серій).
У 2000 році британський телепродюсер Джеймс Мей (James May) за допомогою більш ніж 2000 учасників створив сад, що складається виключно з пластиліну, і назвав його "Пластиліновий Рай". На створення такого саду пішло 6 тижнів і 2,6 тонни пластиліну 24 кольорів. За словами Мея "до відома - це найбільша і складна композиція подібного типу коли-небудь створена".
Окремим пунктом хочеться згадати унікальну комп'ютерну гру Neverhood (Neverhood), зроблену з пластиліну.
2.2 Гра «Мікрофон»
Отже, сьогодні ми будемо ліпити біблійну композицію з пластиліну.
2.3 Інтеграція
Війна — це та річ, яка супроводжує людство усю його історію. Прихильники теорії еволюції навіть жартують, що якщо якась мавпа вперше взяла палицю в руки, то не для того, щоб викопати корінець, а щоб вдарити нею іншу мавпу. Але, з тих пір, як сторони конфлікту почали вдаватись до військової стратегії і тактики замість того, щоб просто з дубцем бігти одне на одне “стінка на стінку”, чи не найголовнішим для солдата став обов’язок твердо зберігати відведене йому в бою місце і роль. Одним з головних завдань воїна є — тримати свою позицію.
В уривку, який ми вивчаємо сьогодні Павло також закликає віруючих до війни і до стійкості в цій війні. Можливо, це дещо несподівано, ми могли подумати, що християнське життя таке мирне та спокійне, що в ньому нема конфліктів та боротьби. Однак, це не так. Боротьба є. Про це говорить наш досвід і про це говорить Боже слово. Поки ми живі, ця боротьба не вщухає ні на мить. І, я впевнений, кожен із нас відчув цю боротьбу в своєму житті.
Подивіться вірші 10-12: “Нарешті, мої брати, зміцняйтеся Господом та могутністю сили Його! Зодягніться в повну Божу зброю, щоб могли ви стати проти хитрощів диявольських. Бо ми не маємо боротьби проти крови та тіла, але проти початків, проти влади, проти світоправителів цієї темряви, проти піднебесних духів злоби”.
Павло закликає нас укріплюватись Господом і воювати з дияволом.
Отже, хто наш противник? — диявол та його посіпаки, духи злоби.
Які ж засоби ми маємо для перемоги в духовній війні?
Перше, що ми маємо знати про це спорядження — що це Божа зброя. Тобто така зброя, яку викував, випробував і довів до досконалості Сам Бог..
Павло описує тут 6 основних деталей озброєння римського піхотинця.
2.4 Інструктаж учителя
. Розминати і розгортати пластилін треба на дощечці.
. Розрізати пластилін треба стекою і дуже обережно.
. Невикористаний пластилін слід покласти до коробки.
. Не можна брати пластилин до рота, торкатися брудними руками обличчя, очей, одягу.
. Після завершення роботи руки треба гарно витерти вологою серветкою або помити з милом.
2.5 Практична робота учнів
Діти починають роботу, учитель за потреби допомагає.
Фізкультхвилинка
2.6 Виставка та оцінювання робіт
3. Заключна частина
3.1 Заключні питання
3.2 Прибирання робочих місць