Мішина Марина Анатоліївна, учитель трудового навчання вищої категорії, учитель – методист Херсонської багатопрофільної гімназії №20 імені Бориса Лавреньова.
Варіативний модуль. Технологія виготовлення виробів, оздоблених мережками.
Тема: Проектування виробу, оздобленого мережками.
Практична робота. Аналіз виробів – аналогів.
Цільова група:
Тривалість:
Мета:
Операційні цілі (завдання):
Після закінчення уроку учень знає:
розуміє:
вміє:
може:
Методи і техніки:
Обладнання: інструкційні картки; картки – завдання; інформаційні картки.
Допоміжні матеріали:
Додаток 1. Робота з інформаційними картками.
Додаток 2. Матеріали до гри «Критерійний покер».
Додаток 3. Гра «Асоціативний кущ».
Додаток 4. Матеріали до методичного прийому «Незакінчене речення».
Додаток 5. Гра « Коло ідей».
Додаток 6. Інструкційні картки до практичної роботи: « Пошук виробів – аналогів та їх аналіз».
Хід уроку
2.Основна частина
2.1. Об’єднайте учнів у групи за власним вибором. Роздайте інструкційні картки «Порядок виконання проектної роботи» для гри «Критерійний покер» (додаток 2).
Додаток 1.
Для того, щоб стати справжнім професіоналом і бути успішним упродовж усього життя, потрібно вчитися творчо підходити до розв’язання будь – яких завдань. Виконання творчих проектів – це реалізація власних інтересів, здібностей та можливостей. Уміння чітко планувати, послідовно виконувати кожен етап проектування, упевнено крокуючи до поставленої мети, урешті – решт неодмінно приведе вас до успіху!
Інформаційна картка.
Термін « проект» у перекладі з латини означає» «кинутий уперед задум».
Проект – це будь – який задум, що має мету, ресурси і конкретні терміни реалізації. Проекти поділяються:
Зміст виконання проектної роботи має складатися з етапів (стадій),що взаємозв’язані між собою і найефективніше розкривають послідовність розроблення й виконання проекту , а саме : організаційно-підготовчий (пошук та аналіз проблеми, вибір теми проекту,планування проектної діяльності за етапами , збирання, вивчення й опрацювання інформації з теми проекту),конструкторський ( пошук оптимального рішення завдання проекту, складання конструкторської документації), технологічний (складання плану практичної реалізації проекту ,технологічних карт,виконання запланованих технологічних операцій, поточний контроль якості, внесення змін, доповнень у технологію), Завершальний 9 оцінювання якості виробу, аналіз результатів проектування).
Учні самостійно опрацьовують матеріал карток, після чого вчитель звертається із запитаннями:
Додаток 2. Гра «Критерійний покер»
Завдання: визначити, що є головним для кожного етапу проектування?
організаційний конструкторський технологічний заключний
етап етап етап етап
Додаток 3.
Проблемне питання: «Розв’язанню якої проблеми буде сприяти виконання проекту?» Гра «Асоціативний кущ»
Для того, щоб вдало обрати об’єкт проектування, врахуйте свої можливості, знання, уміння, здібності, бажання, з’ясуйте, де і для чого вам знадобиться цей виріб
Додаток 4.
«Незакінчене речення» Сформулювати завдання проектної роботи.
Я хочу поглибити…….
Я хочу удосконалити….
Я хочу розвинути….
Я хочу розвинути…
Додаток 5.
Гра «Коло ідей»
Додаток 6.
Практична робота. Пошук виробів – аналогів та їх аналіз
модель 1 модель 2 модель 3
Оціни образні моделі за такими показниками якості ( за 5-бльною шкалою):
№ з/п |
Показники якості |
Модель №1 |
Модель №2 |
Модель №3 |
1 |
Оригінальність та естетичність зовнішнього виду |
|
|
|
2 |
Функціональність |
|
|
|
3 |
Простота виготовлення |
|
|
|
4 |
Зручність і безпечність у використанні |
|
|
|
5 |
Економічність |
|
|
|
Разом балів: |
Анотація до уроку. Проектування виробу, оздобленого мережками. Урок з трудового навчання для учнів 7 кл. Тема: Проектування виробу, оздобленого мережками. Автор: Мішина Марина Анатоліївна, учитель трудового навчання вищої категорії, учитель – методист Херсонської багатопрофільної гімназії №20 імені Бориса Лавреньова. Урок з підприємницьким тлом знайомить учнів з етапами проектування, вимогами до проектування виробів. Розвиває вміння аналізувати інформацію, узагальнювати, робити висновки.
Актуальність. Стрімкий розвиток технологій змінює світ у бік інформатизації, що обумовлює заміну традиційних способів діяльності на способи мислення, уміння виявляти творчість та ініціативу. Формує в учнів здатність до самостійного конструювання знань і способів діяльності.
Новизна полягає у використанні інноваційних технологій (інтерактивного навчання, методу проектів, проблемного навчання, раціонального поєднання елементів інноваційних технологій)
Ключові слова.