Урок " Проектування виробу, оздобленого мережками. "

Про матеріал
. Проектування виробу, оздобленого мережками. Урок з трудового навчання для учнів 7 кл. Тема: Проектування виробу, оздобленого мережками. Автор: Мішина Марина Анатоліївна, учитель трудового навчання вищої категорії, учитель – методист Херсонської багатопрофільної гімназії №20 імені Бориса Лавреньова. Урок з підприємницьким тлом знайомить учнів з етапами проектування, вимогами до проектування виробів. Розвиває вміння аналізувати інформацію, узагальнювати, робити висновки.
Перегляд файлу

Мішина Марина Анатоліївна, учитель трудового навчання вищої категорії, учитель – методист  Херсонської багатопрофільної гімназії  №20                       імені Бориса Лавреньова.

Варіативний модуль. Технологія виготовлення виробів, оздоблених  мережками.

Тема:  Проектування виробу, оздобленого мережками.

                Практична робота. Аналіз виробів – аналогів.

Цільова група:

  • Учні 7 класу

Тривалість:

  • 45 хв.

Мета:

  • ознайомити з етапами проектування виробу, вимогами до проекту,  правилами пошуку моделей – аналогів та їх аналізу.
  • розвивати аналітичні здібності і логічне мислення, уміння збирати й аналізувати інформацію.
  • формувати уміння працювати в колективі, підприємницькі здібності, інтерес до праці.

Операційні цілі (завдання):

Після закінчення уроку учень знає:

  • порядок виконання проектної роботи;
  • тему і завдання проекту.

розуміє:

  • поняття «проект», «проектна діяльність»;
  • вимоги до проектної моделі.

      вміє:

  • формулювати мету і завдання проекту;
  • аналізувати моделі – аналоги.

      може:

  • спілкуватися, висловлювати свою думку;
  • оцінювати якість своєї роботи.

Методи і техніки:

  • навчання в малих групах; робота у парах;
  • проектування;
  • робота з джерелами інформації;
  • гра «Критерійний  покер»;
  • гра «Асоціативний кущ»     
  • гра  «Коло ідей»;
  • «Незакінчене речення»;
  • рефлексія.

Обладнання: інструкційні картки; картки – завдання; інформаційні картки.

Допоміжні матеріали:

Додаток 1. Робота з інформаційними картками.

Додаток 2. Матеріали до гри «Критерійний покер».

Додаток 3. Гра «Асоціативний кущ».

Додаток 4. Матеріали до  методичного прийому «Незакінчене речення».

      Додаток 5. Гра « Коло ідей».

Додаток 6. Інструкційні картки до практичної роботи: « Пошук виробів – аналогів та їх аналіз».

                                                 Хід уроку

  1. Вступна частина
    1.        Привітайтеся з учнями та проінформуйте їх про цілі уроку.
    2.        Зверніть увагу учнів на інформаційні картки (додаток 1), які лежать на столах, та прочитати наведену інформацію. Учні самостійно опрацьовують матеріал карток, після чого відповідають на запитання. (робота у парах).
    3.        Повідомте учням тему і мету уроку – підібрати потрібну для проектної роботи інформацію.

 

 

                                     2.Основна частина

2.1. Об’єднайте  учнів у групи за власним вибором. Роздайте інструкційні картки «Порядок виконання проектної роботи»  для гри «Критерійний покер» (додаток 2).

  1.  Повідомте учням тему проекту. Поставте проблемне питання: «Розв’язанню якої проблеми буде сприяти виконання проекту?»            Гра «Асоціативний кущ» (додаток 3).
  2.  Поставте учням запитання: «Навіщо хочеш виконати цей проект?» «Яка мета цього проекту? («Мозковий штурм»)
  3. Роздайте учням картки – завдання для визначення завдань проекту  «Незакінчене речення» (додаток 4).
  4.  Запропонуйте учням скласти вимоги до проектної моделі за допомогою гри « Коло ідей» (додаток 5).
  5.  Повідомте учням про початок практичної роботи. Роздати інструкційні картки (додаток 6).
  1. Підсумкова частина
    1.  Підведіть підсумки уроку. Методом рефлексії учитель з учнями аналізує рівень досягнення поставлених завдань уроку.
  • Над якою темою працювали на уроці?
  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Для чого вам знадобляться знання, отримані на уроці?
  • Які виникали труднощі?
    1.          Оголосіть домашнє завдання.

 

                           Додаток 1.

      Для того, щоб стати справжнім професіоналом і бути успішним упродовж усього життя, потрібно вчитися творчо підходити до розв’язання будь – яких завдань. Виконання творчих проектів – це реалізація власних інтересів, здібностей та можливостей. Уміння чітко планувати, послідовно виконувати кожен етап проектування, упевнено крокуючи до поставленої мети, урешті – решт неодмінно приведе вас до успіху!

Інформаційна картка.

Термін « проект» у перекладі з латини означає» «кинутий уперед задум».

Проект – це будь – який задум, що має мету, ресурси і конкретні терміни реалізації. Проекти поділяються: 

  • за переважною діяльністю в проекті: дослідницькі, пошукові, творчі, рольові, прикладні, інформаційні;
  • за кількістю учасників проекту: особистісні, парні, групові;
  • за тривалістю виконання проекту: короткострокові , середньострокові, довгострокові (від місяця, кількох місяців і більше).

Зміст виконання проектної роботи має складатися з етапів (стадій),що взаємозв’язані  між собою і найефективніше  розкривають  послідовність розроблення й виконання проекту , а саме : організаційно-підготовчий (пошук та аналіз проблеми, вибір теми проекту,планування проектної діяльності за етапами , збирання, вивчення й опрацювання інформації з теми проекту),конструкторський ( пошук  оптимального рішення завдання проекту, складання конструкторської документації), технологічний (складання плану практичної реалізації проекту ,технологічних карт,виконання запланованих технологічних операцій, поточний контроль якості, внесення змін, доповнень у технологію), Завершальний 9 оцінювання якості виробу, аналіз результатів проектування).

Учні самостійно опрацьовують матеріал карток, після чого вчитель звертається із запитаннями:

  • Що таке проект?
  • Які існують види проектної діяльності?
  • З яких етапів складається творчий проект?

 

                    Додаток 2. Гра «Критерійний покер»

 

Завдання: визначити, що є головним для кожного етапу проектування?

 

 

 

 

 

 

 

організаційний      конструкторський    технологічний      заключний

          етап                          етап                           етап                       етап

 

 

 

 

 

 

  • Визначення  мети й теми проекту .
  • Розробка критеріїв оцінювання проекту.
  • Актуальність вибору  виробу.
  • Пошук моделей – аналогів та їх аналіз.
  • Маркетінгове дослідження .
  • Виготовлення конструкторської документації.
  • Виготовлення виробу.
  • Вибір матеріалів для виготовлення  виробу.
  • Аналіз результатів проектної роботи.
  • Собівартість  проектної роботи.

 

 

                                                      Додаток 3.

Проблемне питання: «Розв’язанню якої проблеми буде сприяти виконання проекту?»    Гра «Асоціативний кущ»

 

 

 

 

 

 

 

Для того, щоб вдало обрати об’єкт проектування, врахуйте свої можливості, знання, уміння, здібності, бажання, з’ясуйте, де і для чого вам знадобиться цей виріб                                           

                                        Додаток 4.

«Незакінчене речення»  Сформулювати завдання проектної роботи.

Я хочу поглибити…….

Я хочу удосконалити….

Я хочу розвинути….

Я хочу розвинути…

                                  Додаток 5.

Гра «Коло ідей»

 

 

 

 

                                                          Додаток 6.

               Практична робота. Пошук виробів – аналогів та їх аналіз

  • розгляньте моделі – аналоги та оцініть їх ;
  • 7618.jpgвиберіть оптимальний варіант об’єкта проектування.

 

1408645963_38.jpgimgpreview.jpgмодель 1                                    модель 2                                                 модель 3

 

Оціни образні моделі за такими показниками якості ( за 5-бльною шкалою):

№ з/п

Показники якості

Модель №1

Модель №2

Модель №3

1

Оригінальність та естетичність зовнішнього виду

 

 

 

2

Функціональність

 

 

 

3

Простота виготовлення

 

 

 

4

Зручність і безпечність  у використанні

 

 

 

5

Економічність

 

 

 

Разом балів:

 

Анотація до уроку.  Проектування виробу, оздобленого мережками.                       Урок з трудового навчання для учнів 7 кл.                                                                       Тема:  Проектування виробу, оздобленого мережками.                                          Автор: Мішина Марина Анатоліївна, учитель трудового навчання вищої категорії, учитель – методист  Херсонської багатопрофільної гімназії  №20                       імені Бориса Лавреньова.                                                                                                  Урок з підприємницьким тлом знайомить учнів з етапами проектування, вимогами до проектування виробів. Розвиває вміння аналізувати інформацію, узагальнювати, робити висновки.

Актуальність. Стрімкий розвиток технологій змінює світ у бік інформатизації, що обумовлює заміну традиційних способів діяльності на способи мислення, уміння виявляти творчість та ініціативу. Формує в учнів здатність до самостійного конструювання знань і способів діяльності.

Новизна полягає у використанні інноваційних технологій (інтерактивного навчання, методу проектів, проблемного навчання, раціонального поєднання елементів інноваційних технологій)

Ключові слова.

  • Проект
  • Метод проектів
  • Інноваційні технології
  • Моделі – аналоги
  • Вимоги до виробу
  • Проектування
  • «Критерійний кущ»
  • Асоціативний кущ»
  • «Коло ідей
  • Банк ідей
  • Ескіз
  • Показники якості

 

docx
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
1237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку