План-конспект уроку трудового навчання,
проведеного у 3-А класі загальноосвітньої школи
I-III ступенів №6 м. Глухова
студенткою III курсу, 31-ПО групи
денної форми навчання
факультету початкової освіти
Глухівського національного
педагогічного університету
імені Олександра Довженка
Гололоб Олесею Романівною
Тему одержано: 04.03.2020 р.
Дата проведення уроку: 13.03.2020 р.
Перша консультація вчителя: _________ "______" ______________20___р.
Друга консультація вчителя: __________ "______" ______________20___р.
Перша консультація методиста: __________"______" _____________20___р.
Друга консультація методиста: __________ "______" ______________20___р.
З конспектом згоден вчитель: ______________________________
Конспект затверджено методистом:_________________________
Оцінка за урок:___________
Тема: Робота з пластиліном. Виріб обємної форми «Рибки в акваріумі». Засоби виразності скульптури, рельєф та барельєф.
Мета:
Дати початкове уявлення про рельєф та барельєф; забезпечити засвоєння основних понять про об’єм, пластику, форму, фактуру; поглибити знання про скульптуру; забезпечити засвоєння особливостей виробів у техніці барельєф; закріпити знання про пластилін та роботу з ним.
Продовжувати формувати вміння ліпити з пластиліну; вчити виготовляти з пластиліну барельєфні форми; удосконалювати дрібну моторику пальців рук.
Усвідомити роль акуратності під час роботи з матеріалами, дбайливого ставлення до роботи; формувати шанобливе ставлення до навколишнього світу.
Об’єкт праці: виріб з пластиліну «Рибки в акваріумі».
Дидактичні засоби: Робочий зошит з трудового навчання 3 клас (автор А.В. Бровченко Презентація, зразок - виріб вчителя.
Матеріально технічне забезпечення: на 1 учня- заготовка акваріуму з блакитного картону, пластилін, стеки, дощечка для пластиліну, серветки.
Трудові дії, прийоми, операції: ліплення.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
Доброго дня
Сядьте, діти, всі рівненько.
Усміхніться всі гарненько,
Настрій на урок візьмемо,
Й працювати розпочнемо.
ІІ. Мотивація
Гра розкодуй слово (на слайді)
Закресліть однакові букви, а з решти складіть слово.
(скульптор)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Отже сьогодні ми станемо скульпторами, і будемо виготовляти об’ємну картину «Рибки в акваріумі».
ІІ. Актуалізація опорних знань.
IV. Вивчення нового матеріалу
Рельф - вид скульптури, в якому все зображуване частково виступає над поверхнею фону. Розрізняють форми в виступаючими та заглибленими зображеннями. (Демонстрація фотографій.) Рельєфи використовують для оздоблення будинків, пам'ятників, вони можуть існувати і як самостійні художні твори.
Барельєф - скульптурний твір, у якому опукле зображення виступає над площиною фону не більше, ніж на половину свого об'єму. На барельєфах зображують природні форми, пейзажні або сюжетні композиції. Їх виготовляють із різних матеріалів: ліплять із глини, висікають з каменю, вирізають із дерева, відливають з бронзи. (Демонстрація фотографій із зображенням барельєфу.)
V.Фізкультхвилинка
Працювати перестали
І тепер всі дружно встали.
Будемо відпочивати,
Нумо, вправу починати!
Руки вгору, руки вниз
І легесенько пригнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
Всі за парти посідали.
VI. Закріплення вивченого матеріалу
Асоціативний кущ
VII. Практична робота
Вступний інструктаж
- Зверніть увагу, на те коли будете прикріпляти деталі до акваріуму. Робіть це обережно, щоб не пошкодити форму деталей. Також спочатку продумайте розміщення елементів а потім кріпіть, адже якщо відклеїти пластилін від картону, може залишитися жирний слід, і це зіпсує вигляд виробу.
- Розмістіть дощечку перед собою, пластилін у відкритому вигляді, з верху дощечки, стеки з лівого боку. Серветки покладіть на край парти, за потреби ними можна користуватися.
3. Також пригадаємо правила роботи з пластиліном (на слайді)
• Не слід розмахувати руками та стеками, щоб не поранитися.
• Ліпити потрібно з використанням підкладної дощечки.
• Не можна залишати шматочки пластиліну на парті, кидати їх на підлогу,
брати до рота.
• Після роботи залишки пластиліну слід скласти до коробки, руки витерти
серветкою і добре вимити.
• Працювати слід охайно.
Поточний інструктаж
Постійна перевірка виконання учнями правил техніки безпеки праці, та санітарно гігієнічних вимог.
1-й обхід перевіряю правильність організації робочого вісця та початку роботи
2-й обхід перевіряю правильність ліплення деталей виробу (рибки)
3-й обхід перевіряю правильність ліплення деталей виробу ( камінців, бульбашок, водоростей)
4-й обхід перевіряю правильність прикріплення деталей до акваріуму.
Заключний інструктаж
VIII. Підсумок уроку (рефлексія)
Прийом «Куб Блума»
IX. Прибирання робочих місць.
Чергові учні стежать за якістю прибирання приміщення.