Робота з пластиліном. Виріб обємної форми «Рибки в акваріумі». Засоби виразності скульптури, рельєф та барельєф.

Про матеріал
Тема: Робота з пластиліном. Виріб обємної форми «Рибки в акваріумі». Засоби виразності скульптури, рельєф та барельєф. Мета: - Знаннєвий компонент; Дати початкове уявлення про рельєф та барельєф; забезпечити засвоєння основних понять про об’єм, пластику, форму, фактуру; поглибити знання про скульптуру; забезпечити засвоєння особливостей виробів у техніці барельєф; закріпити знання про пластилін та роботу з ним. - Діяльнісний компонент; Продовжувати формувати вміння ліпити з пластиліну; вчити виготовляти з пластиліну барельєфні форми; удосконалювати дрібну моторику пальців рук. - Ціннісний компонент; Усвідомити роль акуратності під час роботи з матеріалами, дбайливого ставлення до роботи; формувати шанобливе ставлення до навколишнього світу. Об’єкт праці: виріб з пластиліну «Рибки в акваріумі». Дидактичні засоби: Робочий зошит з трудового навчання 3 клас (автор А.В. Бровченко Презентація, зразок - виріб вчителя. Матеріально технічне забезпечення: на 1 учня- заготовка акваріуму з блакитного картону, пластилін, стеки, дощечка для пластиліну, серветки. Трудові дії, прийоми, операції: ліплення. Тип уроку: комбінований.
Перегляд файлу

План-конспект уроку трудового навчання,

проведеного у 3-А класі загальноосвітньої школи

I-III ступенів №6 м. Глухова

студенткою III курсу, 31-ПО групи

денної форми навчання

факультету початкової освіти

Глухівського національного

педагогічного університету

імені Олександра Довженка

Гололоб Олесею Романівною

 

 

Тему одержано:  04.03.2020 р.

Дата проведення уроку: 13.03.2020 р.

Перша консультація вчителя:       ____­­_____ ­­­­­­­"______" ______________20___р.

Друга консультація вчителя:      __________ "______" ______________20___р.

Перша консультація методиста:  __________"______" _____________20___р.

Друга консультація методиста:  __________ "______" ______________20___р.

З конспектом згоден вчитель:     ______________________________

Конспект затверджено методистом:_________________________

Оцінка за урок:___________

 

 

Тема: Робота з пластиліном. Виріб обємної форми «Рибки в акваріумі». Засоби виразності скульптури,  рельєф та барельєф.

Мета:

  • Знаннєвий компонент;

Дати початкове уявлення про рельєф та барельєф; забезпечити засвоєння основних  понять про об’єм, пластику, форму, фактуру; поглибити знання про скульптуру; забезпечити засвоєння особливостей виробів у техніці барельєф; закріпити знання про пластилін та роботу з ним.

  • Діяльнісний компонент;

Продовжувати формувати вміння ліпити з пластиліну; вчити виготовляти з пластиліну барельєфні форми; удосконалювати  дрібну моторику пальців рук.

  • Ціннісний компонент;

Усвідомити роль акуратності  під час роботи з матеріалами, дбайливого ставлення до роботи; формувати шанобливе ставлення до навколишнього світу.

Обєкт праці: виріб з пластиліну «Рибки в акваріумі».

Дидактичні засоби: Робочий зошит з трудового навчання 3 клас (автор А.В. Бровченко Презентація, зразок - виріб вчителя.

Матеріально технічне забезпечення: на 1 учня-  заготовка акваріуму з блакитного картону, пластилін, стеки, дощечка для пластиліну, серветки.

Трудові дії, прийоми, операції: ліплення.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

  1. Організаційна частина

Доброго дня

Сядьте, діти, всі рівненько.

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо,

Й працювати розпочнемо.

  • Приберіть все зайве з парті залишіть лише пластилін, стеки, дощечка для пластиліну, серветки.
  • Хто сьогодні черговий?

 

ІІ. Мотивація

Гра розкодуй слово (на слайді)

Закресліть однакові букви, а з решти складіть слово.

(скульптор)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Отже сьогодні ми станемо скульпторами, і будемо виготовляти об’ємну картину «Рибки в акваріумі».

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • А хто такий скульптор? (митець який створює скульптури)
  • А що таке скульптура?(відповіді дітей)
  • 3 уроків образотворчого мистецтва ви знаєте, шо скульптурою називають об'ємне зображення.
  • Зараз ми дізнаємося які бувають види скульптур.

IV. Вивчення нового матеріалу

Рельф - вид скульптури, в якому все зображуване частково виступає над поверхнею фону. Розрізняють форми в виступаючими та заглибленими зображеннями. (Демонстрація фотографій.) Рельєфи використовують для оздоблення будинків, пам'ятників, вони можуть існувати і як самостійні художні твори.

  • Чи доводилося вам бачити рельєфи? Де саме ви їх бачили?

Барельєф - скульптурний твір, у якому опукле зображення виступає над площиною фону не більше, ніж на половину свого об'єму. На барельєфах зображують природні форми, пейзажні або сюжетні композиції. Їх виготовляють із різних матеріалів: ліплять із глини, висікають з каменю, вирізають із дерева, відливають з  бронзи. (Демонстрація фотографій із зображенням барельєфу.)

V.Фізкультхвилинка

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

 

VI. Закріплення вивченого матеріалу

Асоціативний кущ

  • На слайді зображено слово скульптура.
  • Що ви уявляєте коли чуєте слово скульптура?

VII. Практична робота

Вступний інструктаж

  1. Показ зразка, аналіз.

 

  • Подивіться на зразок виробу який ми сьогодні виготовимо;
  • З яких матеріалів він складається? (картону та пластиліну);
  • Які кольори використані у цьому виробі?;
  • З яких деталей він складається? (Рибки, водорості, каміння. Бульбашки);
  • Яку форму мають водорості? (продовгувату, плоску);
  • Яку форму мають камінці? (круглу, плоску);
  • Що ще має таку ж форму? ( бульбашки);
  • Якої форми рибки? ( круглої, овальної);
  • З чого складається тіло рибки? ( з тулуба, плавців, очей).

 

  1. Технологія виготовлення виробу.
  1. Щоб виліпити рибку розкачайте кульку пластиліну і надайте її форми еліпса (овал).
  2. Стисніть так, щоб заготовка стала плоскою.
  3. Надайте заготовці форми рибки.
  4.  Розкачайте меншу кульку і перетворіть її на плавничок. З'єднайте плавник з тулубом .
  5. Прикрасьте рибку лініями за допомогою стеків.
  6. Виліпи додаткові деталі камінці, водорості, бульбашки.
  7. Прикріпи всі деталі до заготовки акваріуму.

- Зверніть увагу, на те коли будете прикріпляти деталі до акваріуму. Робіть це обережно, щоб не пошкодити форму деталей. Також спочатку продумайте розміщення елементів а потім кріпіть, адже якщо відклеїти пластилін від картону, може залишитися жирний слід, і це зіпсує вигляд виробу.

- Розмістіть дощечку перед собою, пластилін у відкритому вигляді, з верху дощечки, стеки з лівого боку. Серветки покладіть на край парти, за потреби ними можна користуватися.

3. Також пригадаємо правила роботи з пластиліном (на слайді)

• Не слід розмахувати руками та стеками, щоб не поранитися.

• Ліпити потрібно з використанням підкладної дощечки.

• Не можна залишати шматочки пластиліну на парті, кидати їх на підлогу,

брати до рота.

• Після роботи залишки пластиліну слід скласти до коробки, руки витерти

серветкою і добре вимити.

• Працювати слід охайно.

 

Поточний інструктаж

  1. Самостійна робота учнів. (фронтальна)
  • Починайте працювати, я роздам заготовки акваріумів.
  1. Цільові обходи.

Постійна перевірка виконання учнями правил техніки безпеки праці, та санітарно гігієнічних вимог.

1-й обхід перевіряю правильність організації робочого вісця та початку роботи

2-й обхід перевіряю правильність ліплення деталей виробу (рибки)

3-й обхід перевіряю правильність ліплення деталей виробу ( камінців, бульбашок, водоростей)

4-й обхід перевіряю правильність прикріплення деталей до акваріуму.

 

Заключний інструктаж

  • Закінчили роботу.
  • Що було зробити легко?
  • А що було робити найскладніше?
  • На що треба звернути увагу при виконанні наступної роботи

 

VIII. Підсумок уроку (рефлексія)

Прийом  «Куб Блума»

 

IX. Прибирання робочих місць.

Чергові учні стежать за якістю прибирання приміщення.

docx
Додано
18 травня 2020
Переглядів
1569
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку