Робота з пластиліном. Вироби об’ємної форми. Знайомство з рельєфом та барельєфом. «Колобок»

Про матеріал
Цей документ - план уроку образотворчого мистецтва, який ознайомлює учнів зі засобами виразності скульптури та роботою з пластиліном. Метою уроку є навчання дітей основам ліплення з пластиліну, формування уявлень про об'єм, форму та фактуру в скульптурі, розвиток дрібної моторики та творчих здібностей. На уроці планується робота над виробами об'ємної форми, зокрема створення фігурки Колобка, ознайомлення з такими поняттями як рельєф і барельєф, а також виховання акуратності та дбайливого ставлення до роботи.
Перегляд файлу

Урок 11. Засоби виразності скульптури. Робота з пластиліном. Вироби об’ємної форми. Знайомство з рельєфом та барельєфом. «Колобок»

Мета: формувати в учнів основні поняття про об’єм, пластику, форму, фактуру; ознайомити з видами скульптури; розширити знання про рельєф; удосконалювати техніку роботи з пластиліном; розвивати дрібну моторику пальців рук, творчі здібності; виховувати акуратність під час роботи з матеріалами, дбайливе ставлення до роботи.

Обладнання: пластилін, стеки, дощечки для пластиліну, зразки виробів, мультимедійна дошка.

Хід уроку

E:\Н.С. Труд\SAM_2478.JPGI. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

     1. Перевірка готовності до уроку

2. Упорядкування робочих місць

(Стук  у двері. Заходить Колобок і співає пісню)

Я від баби утік ,

Я від діда утік.

  •          Добрий день , діти!
  •          Ви впізнали мене?
  •          А з якої я казки?
  •          E:\Н.С. Труд\SAM_3661.JPGПригадаємо цю казку і покажемо невеличкий її уривок.

3. Інсценізація казки.

II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

  •          Колобочку, залишайся на нашому уроці, адже сьогодні

ми ознайомимося із засобами виразності скульптури  і будемо ліпити з пластиліну тебе - нашого гостя..

  1. Вступна бесіда

Мультимедійна презентація

— Пригадайте, які виражальні засоби характерні для графіки, живопису?

E:\Н.С. Труд\SAM_3671.JPG— Пропоную здійснити екскурсію  містами України, побувати в парках, скверах, майданах.

  •          Чим прикрашені парки, сквери?
  •          Що ви бачите ось на цій площі?
  •          А хто виготовляє ці скульптури?
  •          З якого матеріалу виготовляються скульптури?
  •          Які пам’ятники є в нашому селі?
  1. Довідкове бюро
  •          Хочу надати слово учням з довідкового бюро.

— Колись наш далекий пращур помітив, що на глині залишаються від- битки, а у творчих руках цей матеріал перетворюється на фігурки людей, тварин, предмети побуту. З того і почалося ліплення. З часом уміння ліпити, вирізьблювати й висікати вдосконалювалося, людина опанувала нові мате- ріали: деревину, камінь, метал. Так виник своєрідний вид мистецтва — скульптура.

А що таке скульптура?

E:\Н.С. Труд\SAM_3674.JPG Скульптура — це вид образотворчого мистецтва, пов’язаний зі створенням об’ємних художніх форм з різних матеріалів. На відміну від графіки та живопису, де предмети, зображені на площині, можуть лише здаватися нам об’ємними, скульптура має реальну форму в просторі. Мистецтво скульптури обирає своїм об’єктом переважно людину, іноді — тварину і значно рідше — натюрморт.

— Які  види скульптури вам відомі?

кругла — яку можна споглядати з усіх боків;

рельєф — об’ємне зображення на площині.

Реальна об’ємна форма круглої скульптури надає можливість роздивлятися її з різних боків. І з якого боку ми б не дивилися на неї, вона виглядатиме по-різному. Точка, з якої ми споглядаємо скульптуру, називається ракурсом. Рельєфне зображення, як графіку і живопис, роздивляються з одного боку. Скульптор вирізує чи наліплює зображення на певну площину, тому таке зображення ще називають об’ємною картиною.

Розрізняють такі види рельєфу:

  • горельєф, якщо рельєф виступає над площиною більше, ніж наполовину;
  • барельєф, якщо рельєф виступає менше, ніж наполовину;
  • контррельєф, якщо рельєф заглиблений у площину.

Рельєфні зображення часто використовують у декоративно-ужитковому мистецтві та дизайні.

  1.     Фактура.

E:\Н.С. Труд\SAM_3677.JPG— Скульптор, працюючи з різними матеріалами, або підкреслює їхні при- родні властивості, або під час обробки надає поверхні вигляду рельєфності чи гладкості. Фактурою можна передати і ніжність шкіри обличчя юної дівчини, і пластичність складок одягу козака та гриви лева, й оперення, що нібито нагадує луску на тілі фантастичного птаха.

  •          Який матеріал використовуємо ми під час ліплення?
  •          Про це нам розкажуть учні з довідкового бюро.

Пластилін (італ. plastіlіna — ліпний) — матеріал для ліплення. Виготов- ляється з очищеного і подрібненого порошка глини з доданням воску, сала та інших речовин, що перешкоджають усиханню.

Пластилін буває різнобарвним, щоб надати йму певного кольору , використовують спеціальні барвники.

E:\Н.С. Труд\SAM_3681.JPG— Сьогодні на уроці ми згадаємо прийоми роботи з пластиліном, правила, яких слід дотримувати під час роботи з пластиліном.

— Отже, що таке пластилін?

— З чого він виготовлений?

— Як із ним працювати?

— Пластилін — це матеріал, створений людиною з білої глини, гліцерину, вазеліну (щоб глина не висихала) і воску (щоб глина була завжди пластичною). Щоб надати пластиліну певного кольору, використовують спеці- альні барвники.

Фізкультхвилинка

3. Демонстрування та аналіз зразка

1) Інструктаж учителя.

Презентація.

2) Повторення правил безпеки під час роботи.

E:\Н.С. Труд\SAM_3678.JPGКолобок . Пригадайте правила роботи з пластиліном.

Правила роботи з пластиліном

1. Розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці.

2. Розрізати пластилін потрібно стекою.

3. Невикористаний пластилін слід покласти до коробки.

4. Після завершення роботи з пластиліном руки потрібно витерти серветкою. 5. Не можна брати пластилін до рота, торкатися брудними руками обличчя, очей, одягу.

III. Практична робота учнів

  •          E:\Н.С. Труд\SAM_3683.JPGДивлячись на технологічну картку виготовить своїх колобків.

1. Приготуйте шматочки пластиліну різних розмірів.

2. Розкачайте кульки.

3. Зробіть з кульок деталі для скульптури Колобка.

4. Зробіть ручки, ніжки, очки, носик, щічки, бровки, ротик.

5. З’єднайте деталі у виріб.

6. Перетворіть кульки на різні овочі та фрукти за малюнком або власним за- думом.

IV. Виставка та оцінювання робіт учнів

Перевірка робіт учнів, оцінювання та аналіз. Демонстрування кращих робіт. V. Підсумок уроку

— Які композиції вам найбільше сподобалися? Чому?

 

E:\Н.С. Труд\SAM_3682.JPGE:\Н.С. Труд\SAM_3684.JPG

 

 

 

 

E:\Н.С. Труд\SAM_3687.JPGE:\Н.С. Труд\SAM_3685.JPGE:\Н.С. Труд\SAM_3686.JPG

docx
Додано
18 жовтня
Переглядів
124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку