Дизайн і технології, 2 клас НУШ
(«Маленький трудівничок», Л. Роговська)
Тема: Грибний король. Робота з папером. Природне і штучне середовище. Виготовлення грибочків за зразком.
Мета: вчити дітей виконувати зображення об'ємної форми з паперу різанням, згинанням, складанням його; розмічати деталі за допомогою лінійки та олівця; виготовляти поетапно виріб за визначеною послідовністю, раціонально використовуючи матеріали;
відпрацьовувати навички безпечної праці з інструментами та пристосуваннями, дотримання культури праці, уміння доводити роботу до кінця;
розвивати конструкторські здібності, уяву, фантазію, навички самостійної роботи;
виховувати естетичний смак, працелюбність, охайність.
научати працювати в групі з дітками.
Обладнання: кольоровий папір, ножиці, клей, лінійка, олівець; маски грибів, презентація "Все про гриба-боровика", інтерактивна дошка, цеглинки LEGO.
Хід уроку
І. Організація класу
Знову друг-дзвіночок кличе, заклика.
До роботи, любі дітки, нам уже пора.
Гість поважний на урок до нас прийшов,
Він король і цар у лісі - все це без розмов!
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку
- Здогадайтесь, дітки, хто наш гість, відгадавши ребус.
- Молодці! Звичайно, це ж боровик. Саме він завітав до нас на урок. І не сам. Привів свою сім'ю. Він дізнався, що ми говоримо у цьому місяці про зміни навколо нас, про зміни, які принесла нам осінь та й здивувався: "А про мене, короля бору, забули?"
Мозковий штурм "Чого гриб називають боровиком, і королем, і навіть царем?
(заслуховування відповідей, вибір найточніших).
- Правильно, боровик, тому що росте у сосновому лісі, що називають бором. Також може рости у листяному лісі під дубом, буком, ліщиною.
- Чому він король допоможе нам зрозуміти віршик Т. Чорновіл "Білий гриб" (підготовлений учень у масці білого гриба декламує віршик напам'ять).
- А чому цар ми зрозуміємо, переглянувши інсценізацію казки "Як гриби царя обирали" (підготовлені учні у відповідних масках).
- От, який почесний гість у нас сьогодні!
- Послухаємо пошуковців з довідкового бюро. Що цікавого довідались про боровика?
(Росте по всій Україні. Пишається своїм розміром та смаком. Шапка може бути до 15см у діаметрі. Найкращий з їстівних грибів. Живе в природному середовищі. Для зростання йому не потрібне сонячне світло. Їжею для білого гриба є вода та органічні рештки рослин. Зустріти його можна з травня до початку жовтня. Рідкісний цінний їстівний гриб. Його вживають свіжим, сушать, маринують. Обережно!!! Боровик має двійника Жовчного гриба.)
- А які зміни відбуваються у житті грибів?
-Чи ви бачили такого грибочка?
ІІІ. Робота над темою уроку
1. Розгляд сторінок 5,7 альбому-посібника.
2. Опрацювання рубрики "Послідовність виконання":
3. Підготовка робочих місць до роботи, повторення правил безпечної праці.
Гра "Так - ні!"
4. Самостійна практична робота: (поточний інструктаж)
7. Виставка виробів.
Поетична хвилинка
Білий гриб - ..... (боровик)
Маскуватися він ..... (звик).
Королює в ...... (лісі)
Діток в нього .....( вісім).
8. Прибирання робочого місця.
ІV. Підсумок уроку
1. Сенкан
Боровик
Смачний, великий,
Росте, зростає, виростає
Для здоров'я цінність має
Гриб
2. Рефлексія
Гра "Незавершене речення"
- Дітки, не забувайте, що боровик має отруйного двійника. Продовжіть, будь ласка, речення "Я ніколи не буду у лісі ...."