Робота з програмним забезпеченням

Про матеріал
Програ́мне забезпе́чення, програ́мні за́соби (ПЗ, англ. software) — сукупність програм системи оброблення інформації та програмних документів, необхідних для забезпечення роботи цієї системи[1]. Це набір команд, які регулюють роботу комп'ютера,[2][3] на відміну від апаратного забезпечення, яке виконує ці команди. На найнижчому рівні програмування виконуваний код складається з інструкцій машинної мови, які підтримуються окремим процесором — як правило, центральним (CPU) або графічним (GPU). Машинна мова складається з груп двійкових значень, що означають інструкції процесора, які змінюють та контролюють стан комп'ютера. Наприклад, інструкція може змінити значення, що зберігається в певному місці зберігання на комп'ютері — ефект, який користувач не може спостерігати безпосередньо. Інструкція також може викликати одну з багатьох операцій введення або виведення, наприклад, відображення тексту на екрані комп'ютера; спричиняє зміни стану, які мають бути видимі для користувача. Процесор виконує інструкції в тому порядку, в якому вони надані, якщо йому не вказано «перейти» до іншої інструкції або він не переривається операційною системою. Станом на 2015 рік більшість персональних комп'ютерів, смартфонів і серверів мають процесори з кількома виконавчими блоками або кількома процесорами, які виконують обчислення паралельно. Більшість програмного забезпечення написано мовами програмування високого рівня. Їх легше зрозуміти програмістам, оскільки вони ближчі до природних мов, ніж до машинних. Мови високого рівня перекладаються на машинну мову за допомогою компілятора або інтерпретатора або їх комбінації. Програмне забезпечення також може бути написане мовою асемблера низького рівня, яка повністю відповідає інструкціям машинної мови комп'ютера і перекладається на машинну мову за допомогою асемблера.
Перегляд файлу

                                                                                                                                 ЗАТВЕРДЖУЮ

                                                                                                                                                     Старший майстер

                                                                                                                                                     ___________________

 

 

 

 

 

План

уроку виробничого навчання

 

Тема уроку: Робота з програмним забезпеченням

Тема уроку: Інсталяція та налагодження операційної системи з графічним інтерфейсом. Встановлення драйверів пристроїв, робота з об’єктами, налаштування інтерфейсу операційної системи, робота з вікнами, робота з файлами та теками, створення ярликів, ознайомлення з реєстром операційної системи.

Мета уроку:

Навчальна: ознайомити здобувачів освіти з :

  •      з реєстром операційної системи;
  •      з роботою з файлами та теками;
  •      з роботою з панеллю керування;
  •      ознайомити здобувачів освіти з інсталяцією;
  •      налагодження операційної системи;
  •      створення ярликів;
  •      набути навичок управління вікнами засобами.

 

Розвивальна: розвивати у здобувачів освіти кругозір, поняття про складність обробки інформації.

Виховна: виховувати уважність в роботі здобувачів освіти, виховувати свідоме відношення до професійної підготовки, охайності та уважності.

Тип уроку: урок формування нових навичок та умінь.

Вид уроку: урок з використанням складних комплексних робіт.

Дидактичне забезпечення: конспект майстра виробничого навчання, презентація, відеоролики, роздатковий матеріал, інструкційно-технологічні картки.

Матеріально-технічне забезпечення: персональні комп’ютери, програма Power Point, плазмовий телевізор.

Міжпредметні зв’язки: засоби  комп’ютерних інформаційних систем, технології обробки інформації, операційні системи та їх обслуговування.

Перелік практичних завдань:

  •      ознайомлення здобувачів освіти з інсталяцією та налагодженням операційної системи з графічним інтерфейсом;
  •      встановлення драйверів на пристрої;
  •      налаштування інтерфейсу операційної системи;
  •      управління вікнами засобами Windows;
  •      робота з файлами та теками;
  •      створення ярликів;
  •      робота з панеллю керування.

 

Список основної та додаткової літератури:

  1. Й.Я. Ривкінд, Л.А. Чернікова «Інформатика»: підручник для 10-11кл. Київ: Генеза, 2019.-144с.
  2. Матвієнко О.В. «Практичний курс комп’ютерних технологій», 2017

 

 

Хід уроку

  1. Організаційна частина(5хв.)
  •      перевірка наявності здобувачів освіти;
  •      перевірка готовності техніки та здобувачів освіти до уроку;
  •      допуск з охорони праці в навчальну майстерню при роботі з ПК.

 

  1. Вступний інструктаж (40хв.):
  1. Актуалізація опорних знань:
  •      повідомлення теми та мети уроку;
  •      перевірка опорних знань здобувачів освіти шляхом фронтального опитування:
  1. визначення терміну «об’єкти Windows»
  2. для чого використовуються елементи управління Windows?
  3. назвіть які вам відомі елементи управління Windows
  4. назвіть різницю між ярликом та значком
  5. що являє собою ярлик?
  6. які елементи розташовані на робочому столі?
  7. що показує панель індикації?
  8. назвіть елементи, які присутні на Панелі задач
  9. охарактеризуйте призначення Головного меню
  10. назвіть призначення Контекстного меню

 

 

Аналіз відповідей здобувачів освіти, підведення підсумків, виставлення оцінок.

 

  1. Викладення нового матеріалу:
  •      повідомлення нової навчальної теми: «Інсталяція та налагодження операційної системи з графічним інтерфейсом, встановлення драйверів пристроїв, робота з об’єктами, налаштування інтерфейсу операційної системи, робота з файлами і теками, створення ярликів»;
  •      представлення нової теми за допомогою презентації та відеоролика;
  •      алгоритм виконання практичної роботи: ознайомлення здобувачів освіти з інсталяцією операційно системи з графічним інтерфейсом;
  •      встановлення драйверів пристроїв;
  •      налаштування інтерфейсу операційної системи;
  •      управління вікнами засобами Windows;
  •      робота з файлами та теками;
  •      робота реєстром операційної роботи.

Опитування здобувачів освіти шляхом фронтального опитування:

  1. для чого призначаються вікна?
  2. як перемістити вікно по Робочому столу?
  3. назвіть різницю між активним та неактивним вікном?
  4. як здійснити впорядкування вікон на Робочому столі?
  5. опишіть структуру вікна програмного додатку
  6. опишіть склад рядка заголовка вікна програмного додатку
  7. дайте характеристику призначення панелей інструментів у додатках Windows
  8. перелічіть усі елементи вікна документа
  9. опишіть призначення діалогових вікон
  10.  як працювати зі списками у діалогових вікнах?
  11.  Що таке «вкладка». Назвіть її призначення
  12.  Як працювати з вертикальною та горизонтальною смугами гортання?

 

  • Пробне виконання здобувачами освіти практичної роботи по ходу виконання алгоритму:
  • пояснення характеру та послідовності роботи здобувачів освіти на уроці;
  • відповідь майстра виробничого на запитання здобувачів освіти;
  • підведення підсумків вступного інструктажу.

 

  1. Поточний інструктаж (195хв):
  •      видача та роздача роздаткового матеріалу для самостійної роботи здобувачам освіти та пояснення порядку їх виконання;
  •      повідомлення про критерії оцінювання виконуваних робіт;
  •      спостерігання майстра виробничого навчання за здобувачами освіти, які виконують практичні роботи;
  •      прийом виконаних робіт майстром виробничого навчання;
  •      прибирання робочих місць.

 

  1. Заключний інструктаж (30хв.):
  •      аналіз діяльності здобувачів освіти у процесі всього уроку;
  •      оцінка роботи здобувачів освіти;
  •      аналіз причин помилок здобувачів освіти та засобів їх усунення;
  •      повідомлення та обговорення оцінок;
  •      видача та пояснення домашнього завдання;
  •      прибирання майстерні.

 

 

 

 

 

 

 

                   Майстер виробничого навчання__________________________________

 

 

docx
Додано
9 жовтня
Переглядів
96
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку