Урок "Практична робота № 12"

Про матеріал

Матеріал містить розробку уроку "Практична робота № 12" 8 клас, за підручником Ривкінд Й. Я.

У зв'язку з тим, що в підручнику практична робота досить об'ємна, то я її розбила на 2 частини. Для того, щоб учням було простіше, першу частину можна провести після вивчення теми "Алгоритми з розгалуженням", а другу - після теми "Циклічні алгоритми".


Перегляд файлу

Урок № ___          Дата______

 

Тема: Інструктаж з ТБ. Практична робота № 12. Частина 1 «Складання та виконання проектів з розгалуженням для опрацювання величин»

Мета: продовжувати формувати в учнів навички роботи з мовою програмування Free Pascal, програмою Lazarus; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, робити висновки; виховувати дисциплінованість, відповідальність та самостійність під час роботи з комп’ютером.

Тип уроку: закріплення знань, умінь та навичок.

 

Хід уроку

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 

  1. Повторити правила поведінки та безпеки під час роботи з ПК
  2. Пригадати теоретичний матеріал необхідний для виконання практичної роботи

 

  1. ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ

 

  1. Розбір кожного завдання до практичної роботи № 12 (ст. 220)
  2. Виконання учнями практичної роботи (зв. 1 – 3)

 

  1. ПІДСУМОК УРОКУ

 

Зробити аналіз виконання практичної роботи, вказати основні помилки та недоліки у виконанні. Оцінити роботи учнів згідно критеріїв оцінювання.

 

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

Повторити § 6.6 – 6.7. Підготуватися до практичної роботи № 12. Частина 2, завдання 4 – 6.

 


Складання програм з розгалуженнями

 

1. Відкрийте середовище розробки Lazarus і створіть новий проект.

2. Розмістіть на формі елементи керування для розв’язування задачі:

Відомі довжини сторін двох прямокутників. Обчислити площі прямокутників і порівняти їх. Визначити, чи є прямокутники квадратами. З’ясувати, чи вміститься один прямокутник у середину другого. Повідомити отримані результати.

У проекті:

1) складіть обробник події OnClick першої кнопки для обчислення площ прямокутників і виведення повідомлення про те, у якого прямокутника площа більша;

2) складіть обробник події OnClick другої кнопки, виконання якого залежно від установлених прапорців приведе до визначення того, чи є відповідний прямокутник квадратом;

3) складіть обробник події OnClick третьої кнопки, виконання якого приведе до визначення, чи вміститься перший прямокутник усередину другого або другий прямокутник усередину першого залежно від вибраного перемикача;

4) виконайте складені процедури і переконайтеся, що результати їхньої роботи правильні.

3. Створіть у власній папці папку Практична 12_1 і збережіть у ній проект.

 


(написи виділені червоним кольором залишаємо пустими)

 

Для першої кнопки

 

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);

var a, b, c, d, S1, S2: real;

begin

     a:=StrToFloat(Edit1.Text);

     b:=StrToFloat(Edit2.Text);

     c:=StrToFloat(Edit3.Text);

     d:=StrToFloat(Edit4.Text);

     S1:=a*b;

     S2:=c*d;

      Label5.Caption:=FloatToStr(S1);

      Label6.Caption:=FloatToStr(S2);

     if S1>S2 then Label12.Caption:='Площа першого прямокутника більша'

     else Label12.Caption:='Площа першого прямокутника менша' ;

end;

 

Для другої кнопки

 

procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject);

var a, b, c, d: real;

begin

     a:=StrToFloat(Edit1.Text);

     b:=StrToFloat(Edit2.Text);

     c:=StrToFloat(Edit3.Text);

     d:=StrToFloat(Edit4.Text);

       if CheckBox1.Checked

       then  begin

          if a=b then Label9.Caption:='перший прямокутник є квадратом'

          else Label9.Caption:='перший прямокутник не є квадратом'

        end;

        if CheckBox2.Checked

       then begin

          if c=d then Label10.Caption:='другий прямокутник є квадратом'

          else Label10.Caption:='другий прямокутник не є квадратом'

        end;

     end;          

 

Для третьої кнопки

 

procedure TForm1.Button3Click(Sender: TObject);

var a, b, c, d: real;

begin

     a:=StrToFloat(Edit1.Text);

     b:=StrToFloat(Edit2.Text);

     c:=StrToFloat(Edit3.Text);

     d:=StrToFloat(Edit4.Text);

     if RadioButton1.Checked

     then begin

     if (a>c) and (b>d)

     then  Label11.Caption:='перший прямокутник уміститься в другий'

          else Label11.Caption:='перший прямокутник не уміститься в другий'

end;

      if RadioButton2.Checked

      then begin

      if (c>a) and (d>b)

      then  Label11.Caption:='другий прямокутник уміститься в перший'

      else Label11.Caption:='другий прямокутник не уміститься в перший'

 end;

end; 

Урок № ___          Дата______

 

Тема: Інструктаж з ТБ. Практична робота № 12. Частина 2 «Складання та виконання проектів з повторенням опрацювання величин»

Мета: продовжувати формувати в учнів навички роботи з мовою програмування Free Pascal, програмою Lazarus; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, робити висновки; виховувати дисциплінованість, відповідальність та самостійність під час роботи з комп’ютером.

Тип уроку: закріплення знань, умінь та навичок.

 

Хід уроку

 

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 

  1. Повторити правила поведінки та безпеки під час роботи з ПК
  2. Пригадати теоретичний матеріал необхідний для виконання практичної роботи

 

  1. ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ

 

  1. Розбір кожного завдання до практичної роботи № 12 (ст. 220)
  2. Виконання учнями практичної роботи (зв. 4 - 6)

 

  1. ПІДСУМОК УРОКУ

 

Зробити аналіз виконання практичної роботи, вказати основні помилки та недоліки у виконанні. Оцінити роботи учнів згідно критеріїв оцінювання.

 

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

Повторити § 6.1 – 6.7. Підготуватися до самостійної роботи.


Програмування циклічних обчислень

 

1. Відкрийте середовище візуального проектування Lazarus.

2. Створіть проект для розв’язування задачі:

Перед початком повені рівень води у річці становив Н м. Під час повені кожну годину рівень води зростав на Р % від рівня попередньої години. Яким буде рівень води через N годин після початку повені? Через скільки годин після початку повені рівень води буде не менше, ніж K м?

1. Розмістіть на формі поля для введення початкових даних, написи з текстами, що будуть пояснювати їхні призначення, та три кнопки.

2. Установіть на першій кнопці напис Питання 1, на другійПитання 2, на третійСпочатку, у полівпорожній текст.

3. Складіть обробник події OnClick першої кнопки, виконання якого приведе до виведення у вікно повідомлення відповіді на перше запитання задачі.

4. Виконайте складену процедуру і переконайтеся, що результати її роботи правильні.

5. Складіть обробник події OnClick другої кнопки, виконання якого приведе до знаходження відповіді на друге запитання задачі та виведення його в окремий напис.

6. Виконайте складену процедуру та переконайтеся, що результати її роботи правильні.

7. Складіть обробник події OnClick третьої кнопки, виконання якого приведе до очищення тексту в полях і напису з відповіддю на друге запитання задачі.

3. Створіть у власній папці папку Практична 12_2 і збережіть у ній проект.


 

(Label1 та Label2 залишаємо пустими)

 

Для першої кнопки

 

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);

var h, p, x:real; i, n: integer;

begin

h:=StrToFloat(Edit1.Text);

p:=StrToFloat(Edit2.Text);

n:=StrToInt(Edit3.Text);

x:=0;

for i:=1 to n do

begin

  x:=p*h/100;

  h:=h+x

end;

Label1.Caption:=FloatToStr(h);

end;

 

Для другої кнопки

 

procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject);

var h, p, k, x: real; n: integer;

begin

h:=StrToFloat(Edit1.text);

p:=StrToFloat(Edit2.text);

k:=StrToFloat(Edit4.text);

x:=0; n:=0;

    while k>h do

    begin

  x:=p*h/100;

  h:=h+x;

  n:=n+1;

   end;

Label2.Caption:=FloatToStr(n);

end;

 

Для третьої кнопки

 

procedure TForm1.Button3Click(Sender: TObject);

var n: integer;

begin

  Edit1.Text:=' ';

  Edit2.Text:=' ';

  Edit3.Text:=' ';

  Edit4.Text:=' ';

  Label2.Caption:= ' ';

end;            

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Хмарук Юрій
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
23 січня 2018
Переглядів
7307
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку