3D графіка - це процес створення об'ємної моделі за допомогою спеціальних комп'ютерних програм. Цей вид комп'ютерної графіки увібрав в себе дуже багато з векторної, а так само і з растрової комп'ютерної графіки. На основі креслень, малюнків, докладних описів або будь-яких інших графічних або текстових інформації, 3D дизайнер створює об'ємне зображення або відео. Людина сприймає майже 80% інформації візуально. Дослідження підтвердили, що найкраще люди запам’ятовують речі, які можуть не тільки бачити або чути, а й помацати руками або провести з ними якісь маніпуляції. Навряд чи знайдеться людина, що не помітила вплив 3D-технологій на сучасне життя. 3D модель з'являється раніше, ніж народжується реальний об'єкт: будівля, обладнання, машина. Кіно неможливо уявити без 3D спецефектів, об'ємних милих вигаданих персонажів. Це тільки деякі, найбільш гучні приклади. І це нормальний процес еволюції людства. Використання 3D графіки. Тривимірне моделювання на сьогоднішній день зачіпає дуже багато сфер діяльності людини.
3D графіка в рекламі. У рейтингу існуючих підвидів реклами, відеореклама як і раніше зберігає високі позиції, і залишається однією з основних видів реклами. Єдино що змінюється це якість відеороликів, і підхід до їх створення. Виробники автомобілів були одними з перших, хто усвідомив всю міць тривимірної графіки, і зараз на всіх рекламних плакатах і в журналах ми бачимо не фотографії автомобілів, а їх тривимірні моделі, вже не кажучи про те, що за допомогою 3D-графіки можна розібрати автомобіль буквально на запчастини.
3D графіка в медицині. Технології тривимірного моделювання активно увійшли і в область медичних досліджень, адже ця область зачіпає найбільш складні наукові питання - здоров'я людини і його життя: Медицина є найцікавішою сферою для застосування тривимірного друку. У стоматології вже можна створювати протези і коронки, причому це займе меншу кількість часу, ніж при використанні вже звичних для нас виробничих технологій. Також можливо відтворювати точні копії будь-яких частин людського тіла і скелета. Але найдивовижніше, що технології 3D друку застосовуються для створення живих людських органів. Досить часто 3D-анімація стала використовуватися в суді для з'ясування обставин катастроф або автомобільних аварій - вона дозволяє продемонструвати послідовність подій, що відбуваються. Для її створення достатньо зібрати всі факти, свідчення свідків і врахувати реальні закони фізики.
3D графіка в промисловості. 3D моделювання дозволяє зобразити навіть найдрібнішу деталь обладнання і продемонструвати її замовнику, клієнту або партнеру з будь-якого ракурсу і навіть зсередини. Більш того, весь завод може бути спроектований в 3D з можливістю для користувача збільшувати об'єкт «до гвинтика», якщо це необхідно. Також це і унікальна можливість наочно показати якийсь технологічний процес або процес роботи обладнання з використанням анімаційних ефектів.
3D графіка в науці. Часто для демонстрації математичних принципів, біологічних структур і зв'язків або явищ природи підходить тривимірна анімація. Наприклад, популярним способом застосування 3D-графіки в сфері наукових досліджень є створення системи моделювання погоди: вона дозволяє наочно побачити високі і низькі області тиску, опади, повітряні потоки і інші параметри моделювання. Єдиний можливий недолік тривимірної анімації в науковій галузі - це необхідність використання складних систем, гігабайтів даних і високий рівень програмування.
3D графіка комп'ютерних іграх. Однією з найбільш цікавих сфер застосування 3D-графіки є її використання при створенні комп'ютерних ігор. 3Dдизайнер може створити практично що завгодно: від детальних персонажів і тривимірної «реальності» до анімаційних заставок і відеофрагментів. Сьогодні поширеними прийомами в комп'ютерних іграх стало використання панорамної технології, тривимірної графіки реального часу (тобто графіки, яка візуалізується не в процесі створення гри, а відразу на комп'ютері користувача у вигляді зображення або анімації), а також інструменти, які дозволяють в короткі терміни змінювати навколишнє оточення, створювати високу швидкість пересування персонажів і швидкість їх реагування.
3D графіка в кіноіндустрії. ецефектів. Створення комп'ютерної графіки в фільмах - колосальна робота, над якою працюють сотні професіоналів. Від сценаристів і режисерів до цілої армії 3D-художників: вони займаються моделюванням, текстуруванням, анімацією і візуалізацією персонажів і віртуального світу. За допомогою тривимірної графіки можна, замінити реального актора його комп'ютерним прототипом. Крім того, за допомогою графіки можна відтворити на екрані неіснуючі в реальності декорації і цим неабияк заощадити бюджет картини. Так же графіка може замінити собою реальних каскадерів, які теж обходяться досить дорого та виправити зіпсований кадр, Відкоригувати цілу сцену, без необхідності перезнімати її заново.
Провівши аналіз можна зробити висновки що тривимірна графіка аж ніяк не новинка, в даний час вже цілком сформувалася як наука. Вона давно і дуже успішно використовується для зображення об'ємних предметів і явищ. Сучасний світ вже не може обходитися без тривимірної графіки. Вона рухається і розвивається дуже швидко і стрімко.