Робота з підручником (с.110-111)Прочитайте уривки з учнівських творів на тему «Навіщо потрібно вчитися?»З якими думками, висловленими в поданих уривках, ти погоджуєшся? Аргументуй свою відповідь. Як ти відповіси на запитання: «Навіщо потрібно вчитися?»Назви 7 причин, навіщо потрібно вчитися. Запиши їх у вигляді кластера.
Скарбничка етики. Прочитайте уривок із листа Василя Стуса до сина. Із чим порівнює хлопця письменник?Які поради батько дає синові ? «Ти повинен бути освіченою людиною. Бо теперішня людина ― тільки освічена. Людина — це обов’язок, а не титул (народився — і вже людина). Людина ― твориться, самонароджується. Власне, хто Ти є поки що? Кавалок глини сирової, пластичної. Бери цей кавалок у обидві жмені і мни ― доти, поки з нього не вийде щось тверде, окреслене, перем’яте. Уяви, що Бог, який творить людей, то Ти є сам. Ти є Бог. Отож, як Бог самого себе, мни свою глину в руках, поки не відчуєш під мозолями кремінь. Для цього в Тебе найкращий час ― творися ж!»
Прочитай прислів’я. Яка тема їх об’єднує?Поясни, як ти розумієш кожне з них. Народ скаже, як зав’яже. Знання людині, що крила пташині. Науки ні вода не затопить, ні вогонь не спалить. Не соромно не знати, соромно не вчити. Вік живи – вік учись. Вчення в щасті прикрашає, а в нещасті утішає. Учи іншого, і сам помудрієш.
Прочитайте фрагмент із казки Роальда Дала «Матильда» ( с.113) Яке хобі було в дівчинки?Чому Матильді подобалося читати?Чи знаєш ти письменників, твори яких читала дівчинка?Розглянь малюнок. Як ти вважаєш, чи ілюструє він захоплення дівчинки читанням?Поясни чому. Чи доводилося тобі переживати такі емоції при читання?Чи є читання серед твоїх хобі?Про що ти любиш читати?Назви своїх улюблених письменників, свої улюблені книжки.
Прочитайте фрагмент вірша М. Рильського «Мистецтво». До кого звертається поет?В тобі, мистецтво, у тобі одномуЄ захист: у красі незнаних слів,У музиці, що вроду, всім знайому,Втіляє у небесний перелив;В тобі, мистецтво, — у малій картині,Що більша за усей безмежний світ!Тобі, мистецтво, у твоїй країніЯ шлю поклін і дружній свій привіт. Твої діла — вони одні нетлінні,І ти між квітів — найясніший квіт!Які види мистецтва згадує поет?Як М. Рильський увиразнює неповторність кожного виду мистецтва?Як ти думаєш, чому поет бачить у мистецтві захист?
Цікава наука. Прочитайте інформацію. Дайте відповідь на запитання: «Як заняття мистецтвом впливає на людину?» Заняття мистецтвом – пробуджує в кожній людині любов, прагнення до вдосконаленості, радість та бажання зробити наш світ ще більш яскравим та прекрасним. Невід’ємною частиною творчості є дарування усмішок, позитивних емоцій та несподіваних сюрпризів. Адже створюючи щось своїми руками, малюючи, ліплячи, граючи на музичному інструменті, танцюючи, ви вкладаєте душу та шматочок самого себе, своє тепло та любов. За матеріалами сайту «Культура і мистецтво».
Скарбничка етики. Прочитай висловлювання Й. В. Гете про мистецтво. Поясни, як ти розумієш ці слова.«Прекрасне в житті, прекрасне в мистецтвідопомагає людини жити,допомагає виконувати складну справу життя, бо це прекрасне випрямляє її душу. Мистецтво – посередник того, що неможливо висловити». Обговоримо думку: «Мистецтво – посередник того, що неможливо висловити».( 1749 – 1832 )
Скарбничка етики. Видатний древньогрецький лікар Гіппократ стверджував: «Гімнастика, фізичні вправи, ходьба повинні міцно увійти в повсякденний побут кожного, хто хоче зберегти працездатність, здоров'я, повноцінне і радісне життя».460 – 377 рр. до н. е. Чи цікавишся ти мистецтвом?Чи займаєшся спортом?Якщо так, розкажи як мистецтво та спорт впливають на твоє життя.
Розгляньте інформаційний плакат Навіщо потрібно вчитися?«Теперішня людина – тільки освічена»Прокоментуй слова В. Стуса «Людина – твориться, самонароджується». Назви 7 причин, чому потрібно навчатися. Прочитай слова в центральній частині плаката. Кому вони належать? Поясни, чому навчання – невід’ємна частина життя сучасної людини. Спираючись на малюнки в середній частині плаката,розкажи про роль хобі у житті людини. Що символізує колаж у нижній частині плаката?Чи може сучасна людина існувати без спорту та мистецтва?
Домашня сторінка. Розпитай батьків чи інших близьких тобі людей про їхнє навчання: чи подобалося їм учитися в школі, яка в них освіта, чи продовжують вони вчитися зараз. Підготуй повідомлення про успішну людину зі свого оточення. Розкажи, чому ти вважаєш її успішною, як вона досягла успіху.