Тема : Реалізація нових освітніх стандартів з метою формування демократичних компетентностей , ціннісних орієнтирів соціально адаптованої , гармонійно розвиненої особистості .
Мета : ознайомити присутніх із темою міжшкільного семінару заступників директорів з виховної роботи , налаштувати на співпрацю , доброзичливе ставлення до роботи семінару.
Хід заходу :
Слайд 1
ЗВР : Розповім я вам історію дивну , -
Не дуже коротку , не дуже довгу,
А таку як від мене до вас !
Слайд 2
Жив був Педагог . Довго працював він в школі . Всього у нього було вдосталь і знань ,і умінь . слайд 3 Славився він людиною компетентною , мав великий досвід і був радий дарувати тепло своєї душі дітям Педагог був упевнений в собі слайд 4, знав , що він майстер своєї справи , і пишався цим . слайд 5, 6
Якось раз сидів Педагог під Дубом мудрості , насолоджувався звуками природи , дзюрчанням струмка , щебетанням птахів – і був у найкращому настрої . Думу думав Педагог , як же йому створити диво дивне , зробити педагогічний процес ще цікавішим . Але тут зібралися над дубом хмари , подув вітер змін і приніс до його ніг Реформу освіти . слайд 7Від несподіванки схопився Педагог , злякався змін , розгубився , плечима знизує в подиві , а Реформа заспокоює : « Не журися , досвіду і знань у тебе вдосталь . Ось тобі на допомогу диво дивне – сувій нововведень , які є основою освітнього процесу . слайд 8 А це окуляри чудо-креативні , вони дозволять розглянути питання складні , і клубочок чарівний , що вірний шлях до вирішення цих питань показує .» слайд 9
Вправа « Золота рибка» слайд 11
В мене в руках Золота рибка , а як ви знаєте вона вміє здійснювати будь які бажання . Тож давайте кожен доторкнеться до неї і висловить свої побажання щодо сьогоднішнього семінару .
ІНФОРМАЦІЙНА ХВИЛИНКА
Як відомо, світогляд людини закладається в школі. Саме в закладі освіти формується особистість, її громадянська позиція та професійні якості. Школа для дитини – це не просто дім знань, що складається з навчальних предметів, а дім, де дають освіту для життя, цінність предметів (знань та умінь) у їхній виховній спрямованості. Слайд 12 Одним із восьми компонентів формули Нової української школи є наскрізний процес виховання, що формує цінності. Слайд 13 Як визначає Концепція Нової української школи (НУШ), виховний процес має бути невід’ємною складовою всього освітнього процесу та орієнтуватися на загальнолюдські цінності, ( а які саме цінності ви мені допоможете , коли складете пазлики )
Вправа « Пазл»
Це такі цінності , як морально-етичні (гідність, чесність, справедливість, турбота, повага до життя, повага до себе та інших людей), соціально-політичні (свобода, демократія, культурне різноманіття, повага до рідної мови і культури, патріотизм, шанобливе ставлення до довкілля, повага до закону, солідарність, відповідальність). Нова українська школа формуватиме ціннісні ставлення і судження, що служитимуть базою для щасливого особистого життя та успішної взаємодії із суспільством.
Сьогодні перед закладами загальної середньої освіти постає завдання слайд 14 побудувати виховну діяльність таким чином, щоб сама її організація, приклади старших, освітнє середовище виховували дітей, бо випускник Нової української школи – це цілісна особистість, усебічно розвинена, здатна до критичного мислення; патріот з активною позицією, який діє згідно із морально-етичними принципами і здатний ухвалювати відповідальні рішення; інноватор, здатний змінювати навколишній світ, розвивати економіку, конкурувати на ринку праці, вчитися впродовж життя. Якщо ми хочемо жити в демократичному суспільстві, нам потрібно спочатку побудувати демократичну школу. Слайд 15 Громадянський розвиток особистості досягає найвищого рівня тоді, коли моральні принципи, норми, правила поведінки і діяльності проявляються у вчинках людини не лише як результат зовнішньої необхідності, а як дія внутрішньої суб’єктивно значущої моральної потреби. Чим тісніша єдність об’єктивного і суб’єктивного чинників, тим ширші можливості розкриваються для розвитку особистості . Слайд 16
Вправа « Аукціон ідей»
Шановні колеги, перед вами різні технології , форми і методи , які використовуються у виховній роботі , які з них , на вашу думку , більш ефективніші для роботи з сучасним поколінням дітей.
Найосвіченіша людина може стати найгіршим злочинцем, якщо не розуміє і не поділяє загальнолюдських цінностей. Нова українська школа покликана формувати ціннісні ставлення і судження, які слугують базою для щасливого особистого життя та успішної взаємодії з суспільством. Ми пропонуємо вживати поняття “освіта”, “освітній процес” в їх сучасному розумінні, що охоплює навчання, виховання і розвиток.
Виховний процес в нашому навчальному закладі є невід’ємною складовою всього освітнього процесу і орієнтується саме на загальнолюдські цінності.
Наша школа намагається виховувати не лише відповідальність за себе, а й за розвиток і добробут країни та всього людства . слайд 17
У формуванні виховного середовища бере участь увесь колектив школи. Ми намагаємось створюватися атмосферу довіри, доброзичливості, взаємодопомоги і взаємної підтримки при виникненні труднощів у навчанні та повсякденному житті. Слайд 18
Ключовим виховним елементом є приклад учителя, слайд 19 який покликаний зацікавити дитину. Слайд 20, 21
У нашій школі ми намагаємось виявляти індивідуальні нахили слайд 22 та здібності кожної дитини для цілеспрямованого розвитку і профорієнтації.
Ми тісно співпрацюємо з позашкільними закладами освіти , закладами культури .
слайд 23 Відносини між учнями, батьками, вчителями, керівництвом школи та іншими учасниками освітнього процесу побудовано на взаємній повазі та діалозі.
Практика засвідчує, що найбільш успішно загальнолюдські цінності засвоюються у єдності з національною культурою.
Тому з цією метою у нас уже стали традиційними такі свята як : « Свято вишиванки» Слайд 24, , «Свято українського рушника» , «Обереги України», слайд 25 « Фестиваль патріотичної пісні» , « Масляна» слайд 26, « Свято Миколая», « Андріївські вечорниці» слайд 27
Значне місце у формуванні духовності людини, її культури посідає
слайд 28 родинно-побутова культура, в якій найбільш повно закладені норми стосунків у сім'ї, виховання шанобливого ставлення до батьків, жінки-матері, дідуся, бабусі і т. д. Зміст родинно-побутової культури сприяє збереженню рідної мови, традицій, історії родоводу, забезпечує духовну єдність поколінь, неперервність минулого, сучасного і майбутнього нації, суспільства загалом. Наші вчителі тісно співпрацюють з родинами своїх учнів , проводять спільні заходи до Дня матері, 8 березня, Дня батька , родинні свята ,
слайд 29 Духовність особистості означає її інтелектуальний розвиток, що здійснюється як у процесі взаємодії людини з суспільством, природою, так і шляхом цілеспрямованої навчально-виховної роботи за умови нерозривної єдності національних і загальнолюдських надбань науково-професійної думки. Учні нашої школи приймають участь у різноманітних конкурсах різних рівнів , такі як «Соняшник», «Патріот», «Геліантус», «Кенгуру» , «Лелека», « Грінвіч» , « Левеня», Приймали участь у онлайн олімпіадах і конкурсах від освітнього проекту «На урок» , «Олімпус» .
слайд 30 У міському етапі Всеукраїнського конкурсу «Школа мій рідний дім» наша робота отримала І місце ( вчитель біології Капітонова С.С.) і була направлена на обласний етап. В минулому році учні 5-9 класів разом з вчителем українознавства Бойко Ю.В. приймали участь у міському етапі Всеукраїнського конкурсу « Годівничка» , де посіли почесне ІІ місце.
Слайд 32 Формування духовності тісно пов'язується з релігійними виховними традиціями. Пропонується об'єднання спільних зусиль, узгодження дій державних, громадських, релігійних інституцій, спрямованих на розбудову незалежної України, виховання молоді. Адже особлива роль у формуванні загальнолюдських норм моралі відводиться національним релігійним традиціям. Національна школа мусить бути відкритою до релігії і церкви і тісно співпрацювати з ними з метою найшвидшого повернення фундаментальних загальнолюдських вартостей, моральності.
Вчителі нашого навчального закладу привчають дітей до релігійних традицій українського народу , на великі свята разом відвідують церкву , вітають дітей і їхні родини .
Слайд 33 Важливе місце у системі національного виховання займає утвердження принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, патріотизму, доброти, працелюбності, інших доброчинностей. Слайд 34 При цьому має вагу не тільки і не стільки просвітницька діяльність, скільки перетворення моральних знань, які набуває молодь, у її переконання, стійкі моральні почуття і вчинки.
Слайд 35 Традиційними стали заходи до Дня Перемоги , Дня визволення села від німецько-фашистських загарбників , Дні вшанування пам’яті героїв Крут, пам’яті жертв Голодомору , слайд 36 Дня Соборності, Дня Захисника України. Слайд 37
Слайд 38 Ефективність морального виховання значно зростає в разі його опори на народну мораль, традиції, звичаї, обряди, які містять у собі високі моральні цінності (ідеї, ідеали, погляди, поведінкові норми), збагачені тисячолітнім досвідом мудрості народу, несуть могутній моральний потенціал, спрямований на виховання особистості.
Слайд 39 Формування цінностей передбачає художньо-естетичну освіченість, вихованість особистості. Народ завжди прагнув будувати своє життя, культуру, побут, дозвілля за законами краси. Виховуючи в молоді народні естетичні погляди, смаки, які грунтуються на народній естетиці, національне виховання передбачає формування навичок гарної поведінки, доброзичливого ставлення до людей, вироблення умінь власноручно примножувати культурно-мистецькі надбання народу. Наші діти приймають участь у різних конкурсах естетичного напрямку , такі як Всеукраїнський конкурс малюнків «Зоологічна галерея» , слайд 40 в якому протягом декількох років займали призові місця, в міському етапі конкурсу «Моє Придніпров’я» в 2017 році учень тоді 4 класу Вергун Віталій зайняв ІІ місце , і був запрошений до участі у Міжнародному конкурсі «Струни душі» в м. Бердянськ .
Слайд 41 Учні нашої школи відвідують гуртки танцю і образотворчого мистецтва при сільському клубі , слайд 42 один учень відвідує школу естетичного виховання в місті Апостолове це Вергун Віталій , який 1грудня приймав участь у конкурсі « Подаруй посмішку» м. Кривий Ріг і став лауреатом І премії в номінації «Естрадний вокал» і лауреатом ІІ премії в номінації «Фортепіано».
Слайд 43 Трудова активність, сформованість творчої, працелюбної особистості, цивілізованого, господаря формується як під впливом усього середовища, так і в процесі трудового навчання і виховання, спрямованого на вироблення відповідних навичок та умінь, професійної майстерності, готовності до життєдіяльності в умовах ринкових відносин. У нас є традиційними акціями з благоустрою та озеленення шкільного двору та класних кімнат , слайд 44 акція « Допомагай» , акції до Дня довкілля . слайд 45
Слайд 46 Поряд з науковим педагогічно обґрунтованим трудовим вихованням істотне значення має використання надбань народної педагогіки, трудових традицій українців зокрема запорозьких козаків як мудрих хліборобів, умілих орачів, а також прилучення учнівської молоді до ведення фермерських господарств. Ми привчаємо своїх дітей до пошани праці хліборобів вітаємо односельчан з Днем сільського працівника .
Слайд 47 Фізична культура — невід'ємний елемент загальної культури особистості. Повноцінний фізичний розвиток особистості, сформованість .її фізичних здібностей, зміцнення здоров'я, гармонії тіла і духу, людини і природи — основа фізичного виховання. В закладі проводяться різноманітні спортивні заходи , команда школи приймає участь у міських спортивних заходах .
Слайд 48 Пріоритетним напрямом формування громадянина є виховання у дітей і молоді поваги до Конституції, законів України і національної символіки, глибокого усвідомлення взаємозв'язку між ідеями свободи, правами людини та її громадянською відповідальністю. Все це становить правову культуру особистості. Під час конкурсу-захисту плаката «Права дитини» ми отримали ІІ місце . Традиційно в школі проводиться «Тиждень права», Акція « 16 днів проти насильства» … слайд 49
Вправа « Кубик Блума»
Слайд 50 У концепції НУШ передбачено виховання на загальнолюдських цінностях та патріотизмі. Дітей мають привчати до відповідальності, поваги до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини, екологічної культури, доброти, милосердя, толерантності, терпимості, шанобливого ставлення до сім’ї. ЯК ? ВЛАСНИМ ПРИКЛАДОМ !
Завдання школи — вказувати та аналізувати орієнтири, підказувати, як вчинки та цінності людини впливають на інших та на її життя, а також створювати психологічно комфортну атмосферу. І тоді новим освітнім простором називатимемо не лише дизайн класів та сучасне обладнання, а й середовище, яке виховує успішну й щасливу людину. Слайд 51
Отже , підсумовуючи все раніше сказане – завдання сучасної освіти – виховати в першу чергу «Людину»!
Людину , яка готова до життя в сучасному суспільстві !
Людину , яка може співпереживати !
Людину , яка може любити : родину , країну , людей !
Людину , яка прагне до самовдосконалення , до розвитку !
А на останок я хочу Вам зачитати лист з минулого .
Слайд 52 « Шановний вчитель !
Я пережив концтабір, мої очі бачили те , чого не повинна бачити жодна людина :
Тому я не довіряю освіченості .
Я прошу Вас :
допомагайте учням стати людьми . Ваші зусилля ніколи не повинні привести до появи вчених чудовиськ , тренованих психопатів, освічених Ейхманів .
Читання , письмо , арифметика важливі тільки тоді , коли допомагають нашим дітям стати більш ЛЮДЯНІШИМИ».