Рольова гра "Суд над пластиком"

Про матеріал
Рольова гра "Суд над пластиком" розроблена з метою закріплення знань учнів з теми "Алкени" та для формування екологічної компетентності дітей
Перегляд файлу

 

СЮЖЕТНО-РОЛЬОВА ГРА

 «СУД НАД АЛКЕНАМИ»

Картинки по запросу малюнок суддіКорнієнко Л.О., викладач природничих дисциплін КЗ «Покровський педагогічний коледж», м. Покровськ, Донецька обл.

Мета:

  •                 розглянути значення пластику для життя людини;
  •                 виявити взаємозв'язок між застосуванням пластику і його властивостями;
  •                 закріпити знання про будову алкенів та їх хімічні властивості;
  •        здобуття навичок     організація роботи студентів з науково-популярною літературою та в мережі Інтернет, розширення кругозору  здобувачів вищої освіти;
  •             розвиток стійкого інтересу до вивчення хімії і творчого потенціалу через залучення дітей до інтерактивних видів діяльності;
  •             реалізація міжпредметних зав’язків.
  •                 формування навчально-дослідницької культури студентів під час позаурочної діяльності.
  •             сприяння розвитку компетентності «Екологічна грамотність та здоровий спосіб життя;
  •             реалізація на заняттях з хімії наскрізної змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» 

        Учасники: здобувачі вищої освіти 1 курсу.

        Обладнання: мультимедійна система.

Оформлення аудиторії:

         В центрі аудиторії: крісла для судді та учасників суду.

Навкруги столи із табличками:  «Прокурор», «Адвокат», «Хімік», «Еколог», «Мама маленької дитини », «Рибалка», «Підприємець», «Лікар», «Майстер хендмейду»,  «Таймкіпер».

Одяг судді:  чорна мантія, шапка, перука.

Одяг лікаря, еколога, хіміка: білий халат.

Одяг рибалки: гумові чоботи та вудка.

Картинки по запросу малюнок часиЕтилен: має корону  - будову молекули.

Окремо перед усіма учасниками рольової гри сидить таймкіпер, який слідкує за дотриманням регламенту кожним учасником гри. Під час виступу кожного учасника гри слідкує  таймкіпер за допомогою таблички «2хв». інформує учасників про необхідність дотримуватись часу визначеного регламентом.

 

Етапи реалізації рольової гри:

  1.  Орієнтація:
  •        пояснення студентам цілей  рольової гри.

2.      Підготовка:

  •        створення ініціативних груп;
  •        розподіл ролей та матеріалу теми;
  •        визначення термінів виконання і ступеня відповідальності кожного члена групи;
  •        консультації викладача, перевірка якості підготовленого матеріалу;
  •        корекційна робота.

3.      Проведення сюжетно-рольової гри:

  •        забезпечення зворотного зв’язку під час роботи зі студентами;
  •        виправлення можливих помилок під час виступу здобувачів вищої освіти.

4. Колективний аналіз:

  •        підбиття підсумків;
  •        обговорення труднощів і шляхів їх подолання, виявлення недоліків;
  •        оцінювання роботи студентів на занятті.

Завдання для учасників:

Хімік. Характеристика алкенів.

  •        Загальна формула.
  •        Особливості будови.
  •        Фізичні властивості
  •        Розчинність у воді.
  •        Здатність до полімерізації.
  •        Промислові методи одержання алкенів.

Підприємець.

  •        Переваги використання полімерів в сучасному виробництві (демонстрація виробів).

Еколог. 

  •        Класифікація полімерів щодо їх безпечності.
  •        Вплив полімерів та їх похідних на стан навколишнього середовища.

Мати маленької дитини.

  • Про використання виробів з пластику у побуті.

Лікар. 

  •        Вплив складових пластику на стан здоров’я людини (демонстрація схеми).
  •        Вплив високих концентрацій алкенів на стан здоров’я людини.

Рибалка.

  •        Стан водоймищ та прибережних територій щодо наявності виробів з пластику (демонстрація фотоматеріалів).
  • Забруднення водоймищ мастильним матеріалом.
  •        Вплив хімічного забруднення на стан водних біоценозів.

Хімік – практик про застосування алкенів.

  •        Алкени – найважливіша сировина для хімічної промисловості.
  •        Виробництво спиртів.
  •        Використання в медицині.
  •        Використання в сільському господарстві.

Майстер хендмейду про повторне використання виробів з пластику.

  •        Демонстрація виробів.

 

Хід рольової гри:

 

Суддя: Встати, суд йде! (усі в залі встають. На сцену виходять учасники гри, займають свої місця.)    

Суддя: Прошу всіх сісти (усі в залі сідають). Сьогодні ми будемо судити незвичайного підсудного, а точніше цілого гомологічного ряду.

 Ми слухаємо справу про відповідальність Алкенів. У залі присутні свідки звинувачення, свідки захисту, прокурор і адвокат підсудних. Ми спробуємо розсудити цю справу. Слово надається Хіміку.

Суддя: Спасибі, поважаний Хімік, за надану інформацію про підсудних. Ми приймемо її до уваги. А зараз слово свідкам звинувачення. Я запрошую еколога.

Суддя: Спасибі! Передамо слово ще одному представникові звинувачення – Лікарю.

Суддя: Спасибі! Передамо слово ще одному представникові звинувачення –Рибалці.

Суддя: Спасибі! Ми вислухали звинувачення. Давайте послухаємо й іншу сторону. Слово надається Адвокатові.

Адвокат: Ми вислухали звинувачення. Ви  познайомилися з моїми підзахисними. Я хочу переконати вас в тому, що Алкени дуже корисні для людини. Тому вважаю, що ми судимо невинних. Дозвольте запросити свідка захисту – Підприємця.

Суддя (після виступу підприємця): Спасибі, поважаний представник виробництва, які покращують економічний стан нашої країни, платять податки до казни нашого бюджету. Ви допомогли побачити підсудних з іншого боку. Запрошую виступити ще одного свідка захисту – слово Матері маленької дитини.

Суддя: (після виступу матері маленької дитини). Запрошуємо до зали наступного свідка захисту підсудних. Це хімік –практик.

Суддя: Дякуємо за виступ. Чи є питання у представників звинувачення до свідка? Запрошуємо наступного свідка захисту підсудних – це майстер хендмейду.

Суддя: Спасибі свідку. Ми вислухали свідків звинувачення і захисту. Слово надається Прокуророві.

Прокурор: Високий суд! Дозволите мені визначити шкідливу дію Алкенів на людство    вже   протягом чотирьох століть, що приводить до погіршення стану здоров’я кожної людини, а також, наближає нас до екологічної катастрофи! Підсудні токсичні та становлять пожежну небезпеку. Мають властивість накопичуватись в живих організмах та викликають низку захворювань печінки, крові, опорно-рухової системи, травної системи  та навіть, онкології. При високих концентраціях Алкени мають наркотичну дію.

Картинки по запросу картинка пластик и мировой океанМожна сказати, що Алкени заволоділи усіма сферами життя людства, навіть почали опановувати його територію існування. Відомі великі острови з пластику в Тихому та Індійському океанах. Велика кількість водних тварин, птахів страждають від залишків пластику!

Викликає занепокоєння той факт, що з кожним роком світове виробництво полімерів збільшується  на 5-6%. Це супроводжується збільшенням кількості промислових відходів, які значною мірою забруднюють навколишнє середовище, тому що лише 10% відходів полімерних матеріалів повторно перероблюються!

А виробництво шин та гумотехнічних виробів на основі ненасичених вуглеводнів супроводжується токсичними викидами в атмосферу.

Факти, наведені сьогодні, доводять провину Алкенів. Ми вважаємо, що пора покласти край їх злочинній діяльності!!!

Суддя: Спасибі Прокурору. Тепер слово для захисту підсудних надається Адвокату.

Адвокат: Ми присутні на процесі, де звинувачення побудовані на негативному впливі Алкенів на організм людини та природи в цілому.

Але ж всім відомо, що дуже мало ненасичених вуглеводнів знаходиться в природі, більшість з них синтезовані людиною.

 Беззаперечно, не можливо представити сучасне життя без застосування Алкенів. Саме з них виготовляють пластик, штучні волокна який дозволяє нам зменшити використання природних матеріалів: дерева, металевої руди, натурального хутра, вовни, глини тощо.

Картинки по запросу вироби з пластику своїми рукамиЛюдство навчилося забезпечувати себе більш дешевими предметами побуту, які можна використовувати багаторазово. Робити із використаного пластику прикраси, предмети для особистого користування, можна, навіть сказати – витвори мистецтва!

Завдяки пластиковим трубам, які виробляють із Алкенів ми, наразі, покращимо стан нашої опалювальної системи, покращимо стан нашої питної води, зменшимо навантаження на бюджети громад.

Використовуючи штучні волокна для виготовлення матеріалів для одягу та взуття збережемо велику кількість беззахисних тварин.

Не обійтися без Алкенів не в медицині, ні в сільському господарстві, ні на виробництві.

Тому, слід визначити, що Алкени – це  корисні й незамінні речовини сучасності. Людство не змогло б розвивати науку, технічний прогрес та економіку без Алкенів.

Рішення за вами, шановний Суддя! Але, ухвалюючи рішення, пам'ятайте, що користь від Алкенів  переважає над небезпекою, адже людству варто замислися над екологічним використанням підсудних! Я передаю своїх підзахисних до Ваших рук!

Суддя: Спасибі! Слово надається Підсудному Етилену.

Етилен: Доброго дня, пане Суддя та всі присутні. Хочу виступити від усього гомологічного ряду Алкенів, адже я стою першим в цьому ряді. Коли науковці отримали мене в лабораторії і я з’явився  на світ, то дуже зрадів, адже розумів, що зможу допомогти людству. Але з кожним днем спостерігаючи за тим, як людина користується своїм відкриттям мені становилося все сумно й сумно. З кожним роком збільшувалась кількість синтезу моїх братів, але краще людству від цього не стало! Чому? Тому, що відбувалося бездумне і безвідповідальне використання Алкенів. То, хто ж винен в цих невтішних наслідках? Люди замислитесь! Переходьте від технології споживацького відношення до екологічного користування з метою збереження здоров’я людей і природи в цілому!!!

Суддя: Суд іде до нарадчої кімнати. (Демонструється відеоролік щодо розумного використання пластику).

Суддя:  Ім'ям закону суд в справі про відповідальність Алкенів ухвалює:

  1. Виправдати Алкени з причини відсутності складу злочину.
  2. Враховуючи негативний вплив Алкенів на організм людини, вжити заходи щодо контролю якості використаної речовини для виробництва харчового пластику та пластику для побуту.
  3. Заохочувати торгівельні мережі щодо використання паперу для пакування виробів та товарів.
  4. Запровадити роздільний збір сміття на всій території України.
  5. Проводити широку інформаційну роботу щодо необхідності роздільного збору сміття та раціонального природокористування.

Суд дякує вам і оголошує слухання справии закритим.

 

                                 Використані джерела

  1.              Алкени. Історія їх відкриття. [ Електронний ресурс] Режим доступу:https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BB%D0%BA%D0%B5%D0%BD%D0%B8
  2.                Властивості і пожежна небезпека горючих речовин.                          [ Електронний ресурс] Режим доступу: https://studopedia.su/13_58477_vlastivosti-ta-pozhezhna-nebezpeka vuglevodniv.html
  3.              Друге життя для поліетилену  [ Електронний ресурс] Режим доступу: https://www.unian.ua/ecology/1709691-druge-jittya-dlya-polietilenu.html.
  4.              Етиленові вуглеводні[ Електронний ресурс] Режим доступу: https://www.pharmencyclopedia.com.ua/article/2392/etilenovi-vuglevodni
  5.              Пластикові вироби: небезпека в повсякденному житті [ Електронний ресурс] Режим доступу: https://moyezdorovya.com.ua/plastykovi-vyroby-nebezpeka-v-povsyakdennomu-zhytti/
  6.              Пластикова небезпека: загроза від пляшок [ Електронний ресурс] Режим доступу: https://dyvensvit.org/top/1005730/.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Виховна робота
Додано
17 жовтня 2019
Переглядів
1411
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку