ТЕМА. Зелене диво Землі – рослини. Як «упізнати» рослини? Рослини – живі організми. Різноманітність рослин.
Мета:
Навчальна: ознайомити учнів з різноманітністю живих організмів на Землі;
пояснити сутність поняття «вид», забезпечити засвоєння учнями інформації про значення рослин у природі та їх цінність для людей;
розвивати практичні уміння розпізнавання рослин;
вчити учнів новому способу виконання виробничих операцій; формувати в учнів вміння працювати в групі;
Розвивальна: розвивати допитливість;
розвивати вміння чітко формулювати свої думки;
розвивати навички групової самоорганізації;
Виховна: виховувати почуття краси, любові до природи та бережливого ставлення; впевненість у своїх силах.
Обладнання: слайди, таблиці, малюнки, фотоілюстрації, кросворд.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Хвилинка спостережень.
- Який зараз місяць?
- Що ви можете сказати про тривалість дня? Ночі?
- Як змінився колір неба?
- Чи спостерігались опади?
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Робота в парах. Підкресліть правильні відповіді (на партах лежать картки із завданням)
Міцна, добре полірується, надзвичайно красива гірська порода. Використовується для оздоблення будинків, метро, для спорудження пам’ятників.
а) кам’яне вугілля; б) залізна руда; в) граніт.
Корисна копалина рослинного походження, темно – бурого кольору, крихка, тьмяно горить.
а) нафта; б) кам’яне вугілля; в) торф.
Корисна копалина бурого або червоного кольору, тверда, важка, схожа на камінь; з неї виплавляють метал.
а) залізна руда; б) нафта; в) глина.
Корисна копалина чорного кольору, крихка, рослинного походження; яскраво горить, виділяє тепло.
а) кам’яне вугілля; б) нафта; в) торф.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
IV. Повідомлення теми і завдань уроку.
Розгляд малюнків та фотоілюстрацій. Висновок.
- Сьогодні на уроці ми ознайомимось із зеленим дивом Землі – рослинами.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Розповідь вчителя з елементами бесіди.
- Усі живі організми вчені поділили на п’ять царств.
2. Бесіда про значення рослин для людей. Вчитель разом з учнями складає ментальну мапу
Кисень Окраса Задоволення від Людина
Тканини (кімнатні рослини, вирощування пізнає світ
Ліки садові квіти, рослин
Продукти лугові квіти)
харчування
Будматеріали
3. Як розрізняють рослини.
- НА СТОЛІ ТРИ ГОРЩИКИ З РІЗНИМИ РОМАШКАМИ (або гербарії).
- Як одним словом називаються ці квіти?
- Щоб розрізнити такі рослини, вчені дали їм назви, які складаються з двох слів.
☼ ромашка лікарська;
☼ ромашка без язичкова;
☼ ромашка кавказька.
Це три види ромашок. Отже рослини одного виду схожі між собою. Назвіть інші види рослин.
ВІДГАДАЙТЕ КРОСВОРД.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
О |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Д |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Без чого ще не можуть жити рослини?
VІ. Робота з підручником.
Царство природи.
З′ясуйте! Скільки видів рослин росте на шкільній клумбі? Для чого їх висаджують і доглядають?
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА. ( Ніна Матвієнко «Квітка душа»)
VІІ. Закріплення нового матеріалу.
Робота в групах. Діти діляться на групи, використовуючи кольорові стіки. Капітани отримують конверти із завданнями тесту.
ТЕСТ
1.Усі живі організми вчені поділили на…
ٱ 5 царств; ٱ 6 царств; ٱ 4 царства.
2. Рослини заселяють…
ٱ ґрунт, воду; ٱ воду, повітря; ٱ ґрунт, воду, повітря.
3. Назвіть рослини одного виду.
ٱ береза, дуб, липа;
ٱ ромашка лікарська, ромашка без’язичкова, ромашка не пахуча;
ٱ пшениця озима, пшениця яра;
ٱ ожина, калина, терен, бузок.
VІІІ. Робота в зошиті.
ІX. Підсумок уроку.
X. Домашнє завдання.
Скласти усну розповідь «Що дають мені рослини». Намалювати рослину, яка вам найбільше подобається.