Конкурс розробок на кращий методичний матеріал
«Нова українська школа: стратегія змін навчально – виховного процесу»
Інтегрований урок
(природознавство, математика, музичне мистецтво)
(3клас)
Робота вчителя початкових класів
Мостівського НВК
Затірки Юлії Олегівни
Мостове – 2019р
Інтегрований урок
(математика, природознавство, музичне мистецтво)
3 клас
Тема:
Природознавство: «Які бувають рослини»
Математика: «Розв’язування задач»
Музичне мистецтво: «Музика та природа»
Мета: закріпити знання про різноманітність рослин, про умови які необхідні для життя,про значення рослин у природі; вдосконалювати навички розв`язувати задачі,закріпити структурні елементи задачі та етапи роботи над нею; навички гарно співати.
Очікувані результати: закріпити знання рослини-живі організми.
Тип уроку: комбінований
Форма проведення: інтегрований урок природознавство, математика, музичне мистецтво.
Обладнання: комп’ютер, проектор, ілюстрації, картки із завданням.
План уроку
1.Організація класу.
2.Привітання.
3.Перевірка готовності учнів до уроку.
4.Повідомлення теми, мети та завдання уроку.
5.Актуалізація та коригування опорних знань з усіх інтегрованих предметів.
6.Повторення та аналіз.
7.Узагальнення та систематизація навчальних досягнень дітей.
8.Підбиття підсумків інтегрованого уроку.
Хід уроку
I. Організація класу (1 хв)
- Діти, сьогодні у нас на уроці гості, привітайтеся, будь ласка, з ними.
Вже пролунав для нас дзвінок,
який покликав на урок.
Ми щиро раді вас вітати,
здоров’я й щастя побажати.
І працювати будем гарно,
щоб наш урок пройшов не марно.
Почути хочемо в кінці.
що всі ми просто молодці!
Девіз роботи на уроці:
З природознавства кілька уроків -
у світ незвичайний ще кілька кроків.
Світ природи пізнати маємо,
Багато цікавого ми вже знаємо.
А рідний край такий багатий,
що мусим ми його пізнати.
І ті річки, поля та гори,
всі неосяжнії простори.
Вчимо ми все це залюбки.
Бо тут живемо я і ти .
ІІ. Хвилинка фенологічних спостережень (2хв)
Повідомлення гідрометеоцентру
- Так, як кожен урок природознавства ми починаємо з повідомлення гідрометеоцентру, я прошу відповідальних за спостереження за погодою повідомити прогноз погоди на сьогоднішній день.
1-ша учениця:
-За даними гідрометеоцентру на сьогоднішній день в Мостівському НВК, а зокрема в 3-А класі очікується такий прогноз погоди, а саме: безхмарне небо на уроці, сильний вітер від піднятих рук та глибоких знань, температура плюс 10 – 12 балів, опади у вигляді великої кількості емоцій та високих балів.Нашій вчительці і присутнім вчителям синоптична лабораторія бажає: нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди.Але це, звичайно, жартівливий прогноз.
2-га учениця:
-А насправді сьогодні на території Миколаївської області спостерігається така погода (температура, вітер, опади).
Температура повітря -
Вітер-
Опади –
-Давайте порівняємо температуру повітря сьогодні і температуру повітря наприклад вчора ( сьогодні +6,а вчора +12?) Поспостерігаємо, як вона змінилася і наскільки?Ящо температура (-)то про що це говорить?Якщо(+)
III. Опрацювання нового матеріалу
-Відгадайте загадку
Тільки вийдеш з хати,
То зустрінеш нас.
Ми – це сад зелений,
Ми – гаї й діброви,
Ми – це трави й квіти.
Хто такі ми, діти ? ( Рослини )
- Сьогодні ми подорожуємо в Царство Рослин.
Тема:Інтегрований урок з математики, природознавства, музики.
(на дошку рослини)
Закріпимо знання про різноманітність рослин, про умови які необхідні для життя,про значення рослин у природі. Будемо вдосконалювати навички розв`язувати задачі та навички гарно співати.
-Дітки для чого ми вивчаємо природознавство?
- Математику? А музику?
-Скільки всього рослин налічується на планеті?(500тис.).
-А в Україні?(16тис.).
-На скільки менше рослин в Україні, ніж на планеті?(484тис.)
Світ рослин дуже різноманітний. Одні великі, інші-маленькі.
Між собою їх поділяють на групи.
-На які групи поділяють рослини?
РОСЛИНИ
ДЕРЕВА КУЩІ ТРАВИ
-Наведіть приклади?
-До якої природи ми відносимо рослин?(Живої).
-Пригадайте з попередніх уроків, чому ми відносимо рослини до живої природи ? ( Асоціативний кущ )
Рослини – живі організми
Живляться Відмирають Рухаються
Дихають Ростуть Розмножуються
- Яку користь приносять рослини ? ( Виділяють кисень у повітря, вони їжа для людей і тварин, ліки, прикрашають наше життя. )
-Як називається наука, що вивчає живу природу?(Біологія).
-Як називається наука, що вивчає рослинний світ?(Ботаніка).
-Дітки, ми сьогодні з вами будемо ученими-ботаніками.
-А наш клас перетвориться на ЛАБОРАТОРІЮ 3-А.
- Скажіть ,яких рослин найбільше?(Квіткових).
-Отже ми спробуємо виростити квітку казкову квітку в нашому класі ,вдягніть емблеми, які лежать у вас на парті,щоб було видно,що ви учені.
-Давайте пригадаємо.
-Які умови необхідні рослинам для життя?
СВІТЛО ТЕПЛО ПОВІТРЯ ВОДА ПОЖИВНІ РЕЧОВИНИ
(на дошку вивішую картки)
-В нашій лабораторії світло Є?
-Тепло Є?
-Повітря Є?
-Поживні речовини?
-А поживними речовинами будуть ваші правильні відповіді на запитання та активність на уроці.
-Пригадайте, що таке середовище існування, або навколишнє середовище?(Це те,що оточує рослину і впливає на її життя).
ЦІКАВИЙ ФАКТ (читаю)
Індійські вчені довели, що музика впливає на ріст рослин. Якщо рис, цибуля, часник кожен день протягом 20-30 хвилин слухають музику, вони дають більший урожай, ніж ті рослини, що виростали у звичайних умовах.
-А зараз вашій увазі відеоролик про квітку, яка розкривається під музику відомого композитора……Петра Чайковського
-Давайте пригадаємо будову квітки?(КОРІНЬ,СТЕБЛО, ЛИСТКИ, КВІТКА, ПЛІД З НАСІННЯМ).
-Зупинимося на корені, для чого служить корінь? (За його допомогою рослинка живиться поживними речовинами, водою).
-Щоб квітка почала з`являтися потрібно виконати завдання.
ЗАВДАННЯ №1
-Пригадайте одиниці вимірювання місткості?(Літр).
В оному відрі вміщується 8 л води. Скільки потрібно відер ,щоб вмістилося 64 літри води? Так молодці і в нас з,являється корінь.
Послухайте наступне завдання.
ЗАВДАННЯ№2
Пригадайте одиниці вимірювання довжини?(мм, см, дм, ,м км).Запишіть в порядку зростання…(в зошиті число, класна робота. Спинки рівні, зошити навскоси).
Задача. Обхват стовбура баобаба сягає 40м,а стовбура секвої-34м.На скільки метрів обхват стовбура баобаба більший,ніж секвої?(на 6м).
-Молодці в нас вже з’явилося стебло.
-Для чого служить стебло?( На ньому листки, квіти, плоди. По стеблу поживні речовини рухаються до листків, квітів, плодів. Ці речовини підтримують життя рослин.)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (музична)
-Які музичні інструменти згадані в фізкультхвилинкі?
ЗАВДАННЯ№3
РОБОТА В ГРУПАХ
-Що це таке?(Гербарій).
-Що таке гербарій?
-Для вас завдання виміряти листки рослин за допомогою лінійки і порівняти їх. Назвати ці рослини.
-Молодці в нашої квіточки виросли листки.
-Для чого служать листки?( Вдень на світлі в листках утворюється кисень, який виділяє рослина в повітря).
ЗАВДАННЯ№4
( показ слайду)
Задача. Діаметр квітки рафлезії 90см,а соняшника однорічного 30см.У скільки разів діаметр квітки рафлезії більший?
-Молодці в нас з`явилася квітка.
- Квіти – різні за кольором, формою, величиною. За допомогою кольору квіти приваблюють комах до себе, які запліднюють їх і квітка перетворюється на плід.
І на нашу квітку злетілися комахи. І принесли вам завдання.
РОБОТА В ПАРАХ
(бджілки приносять завдання)
IV. Закріплення та узагальнення знань учнів
-Подивіться на нашу квітку!
-Яка в нас вийшла квітка ?(Усміхнена, радісна).
-Так приємно коли квітка радісна, а не сумна.
-Що потрібно робити щоб всі рослини посміхалися? (Не знищувати, оберігати).
-А щоб рослини і надалі дивували нас своєю красою що потрібно робити?(Оберігати).
-Це також згадано у пісні яку ми вивчали на уроці музичного мистецтва.
-Давайте пригадаємо її.
Пісня
Нам дерева і рослини
Віддають свої плоди.
Їх плоди смачні, красиві
1.Смакував напевно ти...
А чи ти, мій друже, знаєш
Про прекрасні ті плоди,
Що в своєму серці маєш
Там ростуть вони завжди:
Приспів:
Радість і мир, добро і віра,
І любов до інших щира
Милосердя і терпіння -
Ці плоди благословіння.
2.Ти поглянь навколо себе,
На красу, що дав нам Бог
Він показує для тебе
В цій красі Свою любов.
(приспів)
3.Якщо Господа полюбиш
І відкриєш серце ти,
Дарувати щедро будеш
Тільки добрі ці плоди.
(приспів).
Цікавинка від юного природолюба.
Вправа мікрофон ( показ слайдів)
- Світ рослин дуже різноманітний. Найвищі у світі дерева – австралійські евкаліпти. Їх висота сягає до 162 м.
Найдовше листя в пальми, що росте в Америці. Його довжина досягає 30 м.
Найтовстіше дерево – баобаб в Африці. Потрібно 50 чоловік, щоб охопити його стовбур.
Найбільшу квітку має рафлезія, її маса – 6 кг, а розмір – 1м.
V. Підсумок уроку
-Про що дізналися на уроці? Що вам найбільше сподобалось? Запам`яталось?
Збігла подорож, як коротка мить,
Час наш дуже швидко біжить,
Ще попереду у вас багато кроків,
І цікавих , і важких уроків.
Завдання покличуть у майбутнє,
Найскладніше завдання – життя.
Так старайтесь вправно все вивчати,
Пам`ятайте: учня скарб – знання.
Дякую вам, діти. Завдяки вашій плідній роботі, урок вийшов цікавим, чарівним, і ми створили історію про квіткові рослини, а на згадку про наш урок я вам хочу подарувати ось такі закладки про рослини.
Отож, вивчайте й оберігайте світ рослин.
Додатки: