18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Рослини – частина живої природи. Різноманітність рослин. Що дають рослини людям?

Про матеріал
Познайомити учнів з різноманітністю рослинного світу, з рослиною як частиною живої природи. Формувати представлення про будову рослини і значення його органів. Розвивати в дітей пам'ять, логічне мислення, спостережливість. Виховувати любов до природи рідному краю, гуманне відношення до усього живого.
Перегляд файлу

  3 клас

Я досліджую світ

   Тема: Рослини – частина живої природи. Різноманітність рослин. Що дають рослини людям?

   Мета: Познайомити учнів з різноманітністю рослинного світу, з рослиною як частиною живої природи. Формувати представлення про будову рослини і значення його органів. Розвивати в дітей пам'ять, логічне мислення, спостережливість. Виховувати любов до природи рідному краю, гуманне відношення до усього живого.

   Обладнання: підручник, зошит із друкованою основою, загадки про неживу природу, про рослини, головоломка «Відмінні риси живих істот», таблиця «Органи рослин».

    ХІД УРОКУ

І. Організація класу

 Вступне слово вчителя.

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок

Вчитель: - Діти, давайте згадаємо, що ми знаємо про природу навколо нас.

1.Робота в групах.

2.Фронтальна робота.

- Згадайте, на які дві частини можна розділити природу? (Жива і нежива).

- Що відноситься до неживої природи?

- Я буду загадувати вам загадки, а ваші відгадки будуть відповіддю на це питання.

ЗАГАДКИ.

1. Умиє наше личко, клич її... (водичка).

                                2. Не вогонь, а боляче палити,

                                     Не ліхтар а яскраво світить;

                                     Не пекар а пече. (Сонце)

3. Через ніс проходити в грудей

    І зворотний тримає шлях.

    Він невидимий, і все-таки,

    Без нього мі жити не можемо. (Повітря).

                           4. Що видно тільки вночі? (Зірки).

5. Рогатий, а не буцається. (Місяць).

                          6. Фарбоване коромисло

                                  Над рікою зависло. (Веселка).

7. Для мишей, крота, личинок,

    Для гусениць і травинок –

    Будинок вона, рідне вогнище.

    Людина її копає,

    Рихлить, оре, удобрює

    І рослини саджає,

    Врожаї збирає. (Ґрунт).

 

ВИСНОВОК: Ми з'ясували, що до неживої природи відноситься сонце, місяць, зірки, вода, повітря, грунт  і т.д.

 

Фізкультхвилинка.  

ІІІ. Робота над новим матеріалом

1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

- Сьогодні ми почнемо знайомство з живою природою. Але для початку давайте пригадаємо, чим жива природа відрізняється від неживої.  Для цього правильно складіть склади:

ЖИ  ЖУЄТЬСЯ   ДИ  ВМИ  ХАЄ  ЧУЄТЬСЯ  ВЕ  РОЗМНО ХАР  РАЄ

(Усе живе дихає, харчується, дихає, розмножується, вмирає).

- І почнемо ми вивчати живу природу з рослин.

 

2. ІТ «Асоціативний кущ».

- На уроці ми будемо говорити про рослини.

- Які асоціації у вас виникли зі словом «Рослина»?

- Згадаєте, що ви знаєте про їх.

(Діти називають все асоціативні слова, які виникають у них зі словом «рослини». Вчитель записує ці слова на дошці).

 

- Бачите, скільки ви знаєте про рослини! Але ваші знання потрібно упорядкувати, зробити так, щоб ними володіли всі учні нашого класу.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Творча робота з підручником.

- Виглядати  рослини можуть по-різному, але в кожна рослина відповідає певній будові і складається з однакових органів,  кожний з яких виконує визначену роботу.

- Підпишіть назви органів рослини, користаючись статтями підручника.

 

2. Робота в парах.

- Ще раз повторю, що по зовнішньому вигляді рослини дуже різноманітні. Але все-таки в них можна знайти схоже й об'єднати в групи. Зараз ви це і зробите.

 

 (Групи отримують набір таблиць із зображенням дерев, кущів, трав).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Колективна робота.  (Складання схеми «Види рослин»).

-  А зараз, на основі ваших презентацій, мі складемо схему.

 

 

 

4 . ІМ « Сенкан» (п’ятиряддя)

1 ряд  Рослини (ім'я іменник, тема розмови).

2 ряд  Культурні, дикоростучі, лікарські, декоративні, отрутні (імена прикметники).

3 рядГодують, одягають, лікують, радують, дивують, учать, облаштовують побут, дають житло (дієслова).

4 ряд  Рослини дуже потрібні людині. Без них його життя було б неможливе. (речення по темі).

5 ряд  Рослини – життя. Рослини – врода. (Узагальнення, синоніми).

V. Підсумок уроку

VІ. Домашнє завдання

docx
Додано
18 березня
Переглядів
139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку