розказати учням про цінність рослин для життя людини;
досліджувати власні звички, стиль життя щодо ставлення до рослин;
визначити прийняті для себе і суспільства дії, щодо збереження рослин та збільшення їх кількості на Землі;
закласти базис виховання учня як екологічно-орієнтованого громадянина, який усвідомлює соціально-економічні та екологічні наслідки своїх вчинків, здатний бережно ставитись до зелених ресурсів країни.
Шпанко І. Г.
Методична розробка уроку
курсу за вибором «Уроки для сталого розвитку» для 2 класу
ТЕМА: Рослини – діти Землі. Рослини садять учні, планета –
сад квітучий.
МЕТА: розказати учням про цінність рослин для життя людини;
досліджувати власні звички, стиль життя щодо ставлення до рослин;
визначити прийняті для себе і суспільства дії, щодо збереження рослин та збільшення їх кількості на Землі;
РОЗВИВАЮЧА: закласти передумови для успішної функціональної та рольової соціалізації.
ВИХОВНА: закласти базис виховання учня як екологічно-орієнтованого громадянина, який усвідомлює соціально-економічні та екологічні наслідки своїх вчинків, здатний бережно ставитись до зелених ресурсів країни.
ОБЛАДНАННЯ: - телевізор;
- ноутбук;
- навчальна презентація «РОСЛИНИ САДЯТЬ УЧНІ, ПЛАНЕТА – САД КВІТУЧИЙ».
ТРИВАЛІСТЬ: 40 хвилин.
ОСОБЛИВОСТІ: Заздалегідь підготовленому класному приміщенні, у якому розташування навчального приладдя дозволяє вільне переміщення учнів, вільну розсадку відповідно до особистих інтересів школярів.
На телевізійному екрані виведена презентація із темою та епіграфом уроку.
Епіграф уроку: Там, де вироджуються квіти(рослини), не може жити
людина.
філософ Гегель
Структура уроку
№ |
Етапи уроку |
Час, хв. |
І |
Організаційний момент |
1 |
ІІ |
Формування мети й завдання уроку |
0,5 |
ІІІ |
Мотивація навчальної діяльності |
0,5 |
ІV |
Формування нових умінь і навичок |
25 |
I. Організаційний момент
Вправа «Мікрофон»
- Яким має бути наш урок? (цікавим, повчальним, веселим, загадковим…)
- Якими на уроці маєте бути ви? (дисциплінованими, наполегливими, зібраними, уважними, активними…)
- Отже, якщо будуть створені такі умови, то урок наш буде цікавим і
продуктивним.
(діти висловлюють свої припущення)
II. Формування мети і завдання уроку
Вчитель зачитує епіграф уроку з екрану телевізора та пропонує виконати рефлексію зазначеного висловлювання. Учні коротко висловлюються.
«Там, де вироджуються квіти(рослини), не може жити людина» (філософ Гегель)
III. Мотивація навчальної діяльності
Ознайомлення із назвою теми «РОСЛИНИ –ДІТИ ЗЕМЛІ» . Зустріч друга: «РОСЛИНИ САДЯТЬ УЧНІ, ПЛАНЕТА – САД КВІТУЧИЙ».
а) Робота з малюнком підручника
- Розгляньте малюнок і впізнайте, хто з учнів незвичайної школи допомагатиме вам працювати на уроці.
Вч. - Так, сьогодні в класі черговий з цієї теми Росточок. Він дбає про рослини сам і навчає цьому інших. Росточок розкаже вам, чому бережливе ставлення до рослин – це важливо.
Росточок: Рослини – це не тільки краса довкілля. Вони дають нам їжу, ліки, матеріал для меблів, олівців і зошитів. Вони збагачують повітря киснем, щоб люди могли дихати! Тому важливо не лише зберігати їх, а і дбати, щоб кількість рослин збільшувалась. І робити це дуже просто. Достатньо кожній людині посадити й доглянути хоча б одну рослину. Ви теж можете долучитись до цієї доброї справи.
IV. Формування нових вмінь і навичок
1. Робота з підручником ст. 110.
а) - Розгляньте малюнки 1 і 2 і скажіть, хто із зображених на малюнках дітей, на вашу думку, дбає про зелені насадження? Поясніть свій вибір.
б) Бесіда:
- На які групи діляться всі рослини? (дерева, кущі, трави)
- Зараз ми перевіримо, як ви знаєте рослини.
в) Відгадування загадок про рослини. (Представник кожної групи
пропонує іншим відгадати свою загадку. Відповіді записують у
клітинки кроссворду.)
1) Лист зелений не пропав,
а під снігом задрімав,
щоб у синю сукенчину
одягнуть весняну днину. (барвінок)
2) Стоїть при дорозі на одній нозі,
Хто її зрушить — плакати мусить. (кропива)
3)Я найперша зацвітаю
Синім цвітом серед гаю,
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане влітку. (пролісок)
4) Квітень жовту фарбу взяв,
моріжок розмалював,
і з-під пензлика розквітли,
наче сонце, диво-квіти. (кульбаба)
5) Стоять в полі сестрички:
Жовті очка, білі повічки (ромашки)
6) Золотисте ситечко
Покотилось в літечко.
Загляда в віконечко,
Наче справжнє сонечко. (соняшник)
7)Блакитні оченята
Із жита виглядають.
Хоч квіточки ці люблять,
Та з поля виганяють.(волошки)
Фізкультхвилинка
«У лузі» https://www.youtube.com/watch?v=3cU61u2mTeI
V. Закріплення нових знань
1. Робота з підручником ст.108 – 109.
- Виберіть малюнки, на яких зображено ставлення до рослин, як до друзів, і поясніть свій вибір.
Аргументоване висловлювання (Я думаю…, тому що…)
2. Робота в групах (на додатковому аркуші).
а) З окремих карток складіть прислів’я. Поясніть, як ви
його розумієте. Які прислів’я про рослини вам відомі? Чого вони вчать?
I група Що в лісі родиться, то в дворі згодиться.
II група Хто полю годить, тому жито родить.
III група На городі під вербою стоїть колодязь із водою.
б) Знайдіть зайву рослину.
IV група (малюнки рослин, серед яких одна належить до дикорослих)
V група (малюнки рослин, серед яких одна належить до культурних)
(Виконуючи своє завдання кожна група викладає на дошці свою частину рослинки. Виходить малюнок рослини.)
3. Практична робота. Саджаємо квітку. (Кожен учень висаджує насіння у маленький горщик.)
- Рослини прикрашають довкілля, очищують повітря. Щоб шкільне подвір’я було «зеленим», рослини можна не купувати, а виростити. Якщо ти виростиш свою квітку, то зможеш милуватись її красою сам і радувати інших.
Як діяти?
- Приготуй ґрунт і «горщик» зроби в його дні отвір.
- Підготуй насіння.
- Насип ґрунт у горщик і посади насінинку.
- Полий рослину. Не забувай доглядати за нею: ,
поливати, витирати, рихлити ґрунт.
VI. Підведення підсумків уроку
1. Перегляд мультфільму «На природі» (https://www.youtube.com/watch?v=RPvvukH8xGE)
- Ось що може трапитись, якщо ми не будемо берегти
природу.
2. Вправа «Мікрофон» ( діти по черзі висловлюють свої враження від уроку)