20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Рослини восени.Спостереження за особливостями сезонних змін у природі.Екскурсія в осінній парк. ( 1 клас)

Про матеріал

Тема. Рослини восени. Спостереження за особливостями сезонних змін у природі. Екскурсія в осінній парк. (1 клас)

Мета: дати учням первинне поняття про явища природи, сезонні явища; провести спостереження за змінами в живій природі; учити знаходити ознаки відмінності рослин восени порівняно із літом; продовжити формування понять «жива природа»; формування вміння естетично сприймати природу навколо себе; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: загадки, вірші про осінь, кольорова крейда.

Предмети, що інтегруються: природнича, образотворче мистецтво,

соціальна і здоров язбережувльна.

Хід екскурсії

І.Ранкова зустріч.

1.Привітання дітей.

Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання, супроводжуючи слова рухами рук.

Вчитель:Сонечко встало сьогодні дуже рано і посилає вам свій промінець, вітаючись з вами. Тож давайте і ми привітаємося з ним.

Промінь падає в долоні – другу посміхнись.

Очі у небес бездонні – за руки візьмись.

Шелестить над нами листя – весело стрибай.

Хвиля мружиться іскристо – тож і ти моргай!

Задощила раптом хмарка – руки підставляй.

Потім знову стало жарко – голову сховай.

А он пташечка злетіла – в небо задивись.

Пісня лине понад світом – другу посміхнись!

3.Обмін інформацією.

-Що цікавого бачили по дорозі в школу?

- Які помітили зміни в природі?

-Як змінилося забарвлення листя на деревах?

-Чи є квітучі рослини?

ІІ. Підготовка учнів до екскурсії.

1.Вчитель проводить екскурсію у парку,заздалегідь визначає, які об'єкти природи зможуть побачити учні.

— Діти, сьогодні ми підемо на екскурсію у парк. На екскурсії з'ясуємо, які зміни відбулися в природі.

Але перш ніж підемо, повторимо правила поведінки на екскурсії.

По дорозі до місця зупинки йти в колоні по двоє.

Не відволікатися по дорозі на сторонні об'єкти, не відставати від товаришів.

У колоні не галасувати, слідкувати за вчителем, який йде попереду.

На зупинках уважно слухати вчителя.

Ходити у визначених учителем місцях.

Не ламати гілки дерев, кущів.

Не виривати з корінням рослини.

Не рвати квіти.

Не зачіпати мурашиних куп.

Не зачіпати пташиних гнізд.

Не заглядати у дупло, під корені дерев — це небезпечно.

Не лякати тварин, яких зустрінете.

2. Проведення екскурсії.

Перша зупинка.

Глибоко вдихніть осіннє повітря. Додайте крихти осіннього тепла із родзинками бабиного літа. Полийте осіннім дощиком та своїм щирим дитячим сміхом. Видихніть у долоні все це осіннім вітерцем, додавши власної любові та наснаги і розсипете цей коктейль по класу.

В зеленім саду побував

якийсь художник - і поволі

дерева перефарбував

у золотисто-жовтий колір.

Ти хто такий?- я здивувавсь.-

Чому тебе не бачив досі?

-Ти придивися, - хтось озвавсь,-

і ти побачиш…

Погляньте навколо. Як красиво! Помилуйтеся природою. Прислухайтеся.

  • - Що ви чуєте?
  • -Яка зараз пора року?
  • -Після якої пори року приходить осінь?

Слово вчителя.

Після літа прийшла осінь. Сонце світить не так яскраво, як влітку, на вули­ці ше тепло, але не жарко, як улітку. Все частіше бувають хмарні дні, йдуть дощі.

  • -Які об'єкти живої природи ви спостерігаєте?

Погляньте на рослини.

  • -Який колір листя переважає на деревах, кущах?
  • -А якого кольору листя було влітку?

Знайдіть листки зеленого, золотистого і багряного кольорів. Розгляньте їх. Помилуйтеся їхньою красою. Складіть букет з осінніх листків.

Поміркуйте, чому осінь називають чарівницею.

Слухання вірша.

Послухайте вірш “Падає листя”.

Падає, падає листя,

листя в саду мерехтить,

жовте, яскраво-вогнисте

тихо за вітром летить.

  • -Поспостерігайте, як окремі листочки відриваються від гілок і падають на землю.
  • -Чи спостерігали ви таке влітку?

Побігайте по опалому листю, послухайте, як воно шурхотить.

Відгадайте загадки.

Хто золотом дерева вкриває, а потім його зриває? (Осінь)

Невидимка ходить в гаї, всі дерева роздягає. (Осінь)

Хто вона, ота красуня в золотім намисті, що без пензля і без барв скрізь малює листя?

  • -Як ви здогадалися?
  • -Чи є на деревах і кущах плоди? Знайдіть ті, які впали на землю. Розгляньте їх.
  • -Поміркуйте, чому кажуть, що осінь щедра, багата.

Зверніть увагу на траву.

  • -Якого вона кольору?
  • - Чи бачите ви квітучі рослини?
  • -Прислухайтесь! Чи чуєте, як шумлять дерева?
  • -Якими ароматами наповнився осінній парк?

Постійте тихенько під деревом або кущем. На деревах і кущах дозріли плоди, жовтіє і опадає листя. Засихає трава. Ще цвітуть деякі рослини.

Малювання на асфальті осінніх дерев

— А тепер намалюйте кольоровою крейдою на асфальті осінні дерева. Покажіть усю красу осінньої природи. (Учні малюють у групах, за бажанням. Наприкінці вибирається кращий малюнок.)

IІІ.Підсумок екскурсії.

Відповіді на запитання.

  • -Які зміни відбулися в живій природі восени?
  • -Що вам сподобалося на екскурсії?

Розкажіть батькам, що бачили на екскурсії. Намалюй­те осінь.

Читання вірша "Осінь".

ОСІНЬ

Нарядилась осінь

В дороге намисто,

Золоте волосся

Розплела над містом.

Кольорові фарби

Вийняла з кишені

І малює осінь

Жовтим по зеленім.

Здогадатись можна

В парку по деревах:

Є червона фарба

В неї і рожева.

Ще й відтінків різних

Безліч осінь має,

А стрункі ялини

Боком обминає.

Їй не шкода фарби

Й часу ні хвилини —

Колються нечемні

Сосни та ялини.

Перегляд файлу

Тема. Рослини восени. Спостереження за особливостями сезонних змін у     природі. Екскурсія в парк.  (1 клас)

Мета: дати учням первинне поняття про явища природи, сезонні явища; провести спостереження за змінами в живій природі; учити знаходити ознаки відмінності рослин восени порівняно із літом; продовжити формування понять «жива природа»; формування вміння естетично сприймати природу навколо себе; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: загадки, вірші про осінь, кольорова крейда.

Предмети, що інтегруються: природнича, образотворче мистецтво,

соціальна і здоров язбережувльна.

                                            Хід екскурсії

І.Ранкова зустріч.

Привітання дітей.

Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання, супроводжуючи слова рухами рук.

Вчитель:Сонечко встало сьогодні дуже рано і посилає вам свій промінець, вітаючись з вами. Тож давайте і ми привітаємося з ним.

 

Промінь падає в долоні – другу посміхнись.

Очі у небес бездонні – за руки візьмись.

Шелестить над нами листя – весело стрибай.

Хвиля мружиться іскристо – тож і ти моргай!

 

Задощила раптом хмарка – руки підставляй.

Потім знову стало жарко – голову сховай.

А он пташечка злетіла – в небо задивись.

Пісня лине понад світом – другу посміхнись!

ІІ.Обмін інформацією.

-Що цікавого бачили по дорозі в школу?

- Які помітили зміни в природі?

-Як змінилося забарвлення листя на деревах?

-Чи є квітучі рослини?

     ІІІ. Підготовка учнів до екскурсії.

Вчитель проводить екскурсію у парку (лісі), заздалегідь визначає, які об’єкти природи зможуть побачити учні.

— Діти, сьогодні ми підемо на екскурсію у парк. На екскурсії з’ясуємо, які зміни відбулися в природі.

Але перш ніж підемо, повторимо правила поведінки на екскурсії.

По дорозі до місця зупинки йти в колоні по двоє.

Не відволікатися по дорозі на сторонні об'єкти, не відставати від товаришів.

У колоні не галасувати, слідкувати за вчителем, який йде попереду.

На зупинках уважно слухати вчителя.

Ходити у визначених учителем місцях.

Не ламати гілки дерев, кущів.

Не виривати з корінням рослини.

Не рвати квіти.

Не зачіпати мурашиних куп.

Не зачіпати пташиних гнізд.

Не заглядати у дупло, під корені дерев — це небезпечно.

Не лякати тварин, яких зустрінете.

 

II. Проведення екскурсії.

Перша зупинка.

Глибоко вдихніть осіннє повітря. Додайте крихти осіннього тепла із родзинками бабиного літа. Полийте осіннім дощиком та своїм щирим дитячим сміхом. Видихніть у долоні все це осіннім вітерцем, додавши власної любові та наснаги і розсипете цей коктейль по класу.

В зеленім саду побував

якийсь художник -  і поволі

дерева перефарбував

у золотисто-жовтий колір.

Ти хто такий?- я здивувавсь.-

Чому тебе не бачив досі?

-Ти придивися, - хтось озвавсь,-

і ти побачиш…

Погляньте навколо. Як красиво! Помилуйтеся природою. Прислухайтеся.

  •  Що ви чуєте?
  • Яка зараз пора року?
  • Після якої пори року приходить осінь?

Слово вчителя.

Після літа прийшла осінь. Сонце світить не так яскраво, як влітку, на вули­ці ше тепло, але не жарко, як улітку. Все частіше бувають хмарні дні, йдуть дощі.

  • Які об’єкти живої природи ви спостерігаєте?

Погляньте на рослини.

  • Який колір листя переважає на деревах, кущах?
  • А якого кольору листя було влітку?

Знайдіть листки зеленого, золотистого і багряного кольорів. Розгляньте їх. Помилуйтеся їхньою красою. Складіть букет з осінніх листків.

Поміркуйте, чому осінь називають чарівницею.

Слухання вірша.

Послухайте вірш “Падає листя”.

Падає, падає листя,

 листя в саду мерехтить,

 жовте, яскраво-вогнисте

тихо за вітром летить.

  • Поспостерігайте, як окремі листочки відриваються від гілок і падають на землю.
  • Чи спостерігали ви таке влітку?

Побігайте по опалому листю, послухайте, як воно шурхотить.

Відгадайте загадки.

Хто золотом дерева вкриває, а потім його зриває? (Осінь)

Невидимка ходить в гаї, всі дерева роздягає. (Осінь)

Хто вона, ота красуня в золотім намисті, що без пензля і без барв скрізь малює листя?

  • Як ви здогадалися?
  • Чи є на деревах і кущах плоди? Знайдіть ті, які впали на землю. Розгляньте їх.
  • Поміркуйте, чому кажуть, що осінь щедра, багата.

Зверніть увагу на траву.

  • Якого вона кольору?
  •  Чи бачите ви квітучі рослини?
  • Прислухайтесь! Чи чуєте, як шумлять дерева?
  • Якими ароматами наповнився осінній парк?

Постійте тихенько під деревом або кущем. На деревах і кущах дозріли плоди, жовтіє і опадає листя. Засихає трава. Ще цвітуть деякі рослини.

Малювання на асфальті осінніх дерев

   А тепер намалюйте кольоровою крейдою на асфальті осінні дерева. Покажіть усю красу осінньої природи. (Учні малюють у групах, за бажанням. Наприкінці вибирається кращий малюнок.)

IV.Підсумок  екскурсії.

Відповіді на запитання.

  • Які зміни відбулися в живій природі восени?
  • Що вам сподобалося на екскурсії?

Розкажіть батькам, що бачили на екскурсії. Намалюй­те осінь.

ОСІНЬ

Нарядилась осінь

В дороге намисто,

Золоте волосся

Розплела над містом.

Кольорові фарби

Вийняла з кишені

І малює осінь

Жовтим по зеленім.

Здогадатись можна

В парку по деревах:

Є червона фарба

В неї і рожева.

Ще й відтінків різних

Безліч осінь має,

А стрункі ялини

Боком обминає.

Їй не шкода фарби

Й часу ні хвилини —

Колються нечемні

Сосни та ялини.

 

docx
Додано
27 вересня 2018
Переглядів
1131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку