20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Рослини восени (продовження). ( 1 клас)

Про матеріал

Тема: Рослини восени (продовження). ( 1 клас)

Мета:Формувати ключові компетентності: вміння вчитися; загальнокультурну компетентність (бережливе ставлення до природи); соціальну – (продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, парі, проявляти ініціативу); формувати предметні компетентності: узагальнити і систематизувати знання учнів про характерні ознаки осені в живій природі, збагачувати знання учнів про рослинний світ рідного краю восени; розвивати пізнавальну активність та творчі здібності учнів, мислення, пам'ять, спостережливість, естетичні почуття, позитивні емоції; пробуджувати бажання любити і охороняти природу, захоплюватися її красою. Виховувати любов до природи.

Обладнання: зразки осіннього листя різних порід дерев, вироби з природного матеріалу, шаблони їжачків, листя верби.

Предмети, що інтегруються: природнича, технологічна, мовно-літературна.

Хід уроку

І. Ранкова зустріч.

1.Привітання

Ви сьогодні вже проснулись?

Мамі зранку посміхнулись?

Клас наш радо вас вітає!

Настрій кожен гарний має?

Станьмо разом в дружне коло!

Привітай нас, рідна школо!

(Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання, супроводжуючи слова рухами рук).

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

2. Інформація.

-Скажіть, що ви сьогодні побачили, перш ніж вийти з дому до школи?

3. Щоденні новини.

-Що ви можете сказати про стан погоди сьогодні?

- Який сьогодні день? Число? Місяць?

- Яка пора року?

- Який стан неба?

- Чи є опади, вітер?

-Подумайте і скажіть, що ви очікуєте від нашого уроку, яким він має бути? (цікавим, веселим, корисним, пізнавальним,продуктивним)

-А я очікую, що ви на уроці будете працьовитими, активними, життєрадісними, обізнаними та щасливими.

ІІ.Оголошення теми і мети уроку.

-На попередньому уроці ми ходили на екскурсію в осінній парк.

І сьогодні продовжимо вести розмову про рослини восени.

І урок хочу розпочати віршем. Адже гарний вірші допомагає побачити світ яскравішим, неначе розмальованим чарівними фарбами. Дуже хочу, щоб ви навчилися слухати вірші серцем, розуміти ті почуття, які хотів передати в них автор

Жовтень

Подивись, на видноколі,

Мов змінилися ліси.

Хто це їх у жовтий колір,

Так яскраво прикрасив?

Ось край річки – жовті клени

І берізки золоті.

А ялиночки зелені

Залишились в самоті.

І пишаються дерева

Золотим своїм вбранням.

-Це якийсь маляр, напевно,

Догодити хоче нам.

А маляр цей місяць Жовтень,

У відерцях чарівних

Жовту фарбу перебовтав

І розбризкує на них. (Н. Забіла)

- Як ви здогадалися, що мова йде саме про цю пору року?

Послухайте ще раз останню строфу вірша. Як ви розумієте слова «…. Жовтень у відерцях чарівних жовту фарбу перебовтав і розбризкує на них…»?

‒Який колір осені подобається вам найбільше? Чому?

‒Чому осінь часто називають золотою?

‒Який з осінніх кольорів нагадує золото?

‒Погляньте у вікно і назвіть слова, якими можна розповісти про осінь.

- Осінь хазяйнує скрізь, куди не поглянь. Прибрала золотом сади, парки, ліси, струшує додолу жовте, багряне листя. Дивишся і милуєшся: чарівниця пофарбувала усе навколо в червоні й жовті, багряні й мідні кольори!

Фізхвилинка

- Діти, пограємось у гру «Так чи ні»?

- Чи відбувається це восени:

1.Осінь дарує нам полуниці;

2.Осінь фарбує листя у зелені кольори;

3.Восени ніч стає довшою, а день – коротшим;

4.Восени дощів дуже мало;

5.Осінь приходить після зими;

6.Осінь дарує нам картоплю, буряк, капусту;

7.Розцвітають підсніжники, тюльпани, нарциси ?

8.Жовтіють і відмирають трав'янисті рослини ?

9.Жовкне і опадає листя на деревах і кущах ?

10.Достигають плоди черешні, вишні, малини ?

11.Цвітуть яблуні, вишні, груші ?

12.Цвітуть чорнобривці, айстри, жоржини, хризантеми ?

13.Залишаються зеленими сосни і ялини ?

14.Достигають плоди калини, горобини, шипшини, дуба ?

4.Групове заняття.

Діти за допомогою шаблонів і листочків з верби роблять аплікацію їжачка.

Виставка учнівських робіт.

ІІ. Підсумок уроку

Які явища відбуваються з рослинами восени?
— Які зміни в природі спричиняють ці явища? (Осінь принесла прохолоду, знижується температура повітря, сонце світить, але не гріє. День стає коротше, осінні дощі холодні, перші заморозки.)
— Чому відбувається листопад у дерев і кущів?
— Чи є рослини, які на зиму не скидають листя?
— Яке значення має листопад для життя дерев і кущів?

Цікаво знати!
Листя, що впало, теж приносить користь. Розкладаючись, воно збагачує ґрунт добривами. Крім того, щільний килим торішнього листя служить хорошою перешкодою для дощової і паводкової води, не дає струмкам розмити родючий шар. Вкрите першим снігом опале листя — ця ще одна «ковдра» для тих, хто залишився зимувати на поверхні ґрунту.

Перегляд файлу

Тема: Рослини восени (продовження). Вироби з природного матеріалу( 1 клас)

Мета:Формувати ключові компетентності: вміння вчитися; загальнокультурну компетентність (бережливе ставлення до природи); соціальну – (продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, парі,  проявляти ініціативу); формувати предметні компетентності: узагальнити і систематизувати знання учнів про характерні ознаки осені в живій природі, збагачувати знання учнів про рослинний світ рідного краю восени; розвивати пізнавальну активність та творчі здібності учнів, мислення, пам’ять, спостережливість, естетичні почуття, позитивні емоції; пробуджувати бажання любити і охороняти природу, захоплюватися її красою. Виховувати любов до природи.

Обладнання: зразки осіннього листя різних порід дерев, вироби з природного матеріалу, шаблони їжачків, листя верби.

Предмети, що інтегруються: природнича, технологічна, мовно-літературна.

 

Хід уроку

І. Ранкова зустріч.

1.Привітання

Ви сьогодні вже проснулись?

Мамі зранку посміхнулись?

Клас наш радо вас вітає!

Настрій кожен гарний має?

Станьмо разом в дружне коло!

Привітай нас, рідна школо!

 (Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання, супроводжуючи слова рухами рук).

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

2. Інформація.

-Скажіть, що ви сьогодні побачили, перш ніж вийти з дому до школи?

 -Що ви можете сказати про стан погоди сьогодні?

  - Який сьогодні день? Число? Місяць?

  - Яка пора року?

  - Який стан неба?

  -  Чи є опади, вітер?

-Подумайте і скажіть, що ви очікуєте від нашого уроку, яким він має бути? (цікавим, веселим, корисним, пізнавальним, казковим, проблемним, пошуковим, продуктивним)

-А я очікую, що ви на уроці будете працьовитими, активними, життєрадісними, обізнаними та щасливими.

 

ІІ.

-На попередньому уроці ми ходили на екскурсію в осінній парк.

І сьогодні продовжимо вести розмову про рослини восени.

І урок  хочу розпочати  віршем. Адже гарний вірші допомагає побачити світ яскравішим, неначе розмальованим чарівними фарбами. Дуже хочу, щоб ви навчилися слухати вірші серцем, розуміти ті почуття, які хотів передати в них автор

Жовтень

Подивись, на видноколі,

Мов змінилися ліси.

Хто це їх у жовтий колір,

Так яскраво прикрасив?

Ось край річки – жовті клени

І берізки золоті.

А ялиночки зелені

Залишились в самоті.

І пишаються дерева

Золотим своїм вбранням.

  • Це якийсь маляр, напевно,

Догодити хоче нам.

А маляр цей місяць Жовтень,

У відерцях чарівних

Жовту фарбу перебовтав

І розбризкує на них.        (Н. Забіла)

  •  Як ви здогадалися, що мова йде саме про цю пору року?

Послухайте ще раз останню строфу вірша. Як ви розумієте слова «…. Жовтень у відерцях чарівних жовту фарбу перебовтав і розбризкує на них…»?

  • Який колір осені подобається вам найбільше? Чому?
  • Чому осінь часто називають золотою?
  • Який з осінніх кольорів нагадує золото?
  • Погляньте у вікно і назвіть слова, якими можна розповісти про осінь.

- Осінь хазяйнує скрізь, куди не поглянь. Прибрала золотом сади, парки, ліси, струшує додолу жовте, багряне листя. Дивишся і милуєшся: чарівниця пофарбувала усе навколо в червоні й жовті, багряні й мідні кольори!

  1. Гра «Так чи ні»
  • Діти, пограємось у гру «Так  чи  ні»?

Чи відбувається це восени:

1.Осінь дарує нам полуниці;

2.Осінь фарбує листя у зелені кольори;

3.Восени ніч стає довшою, а день – коротшим;

4.Восени дощів дуже мало;

5.Осінь приходить після зими;

6.Осінь дарує нам картоплю, буряк, капусту;

7.Розцвітають  підсніжники, тюльпани, нарциси ?

8.Жовтіють  і  відмирають  трав’янисті  рослини ?

9.Жовкне  і  опадає  листя  на  деревах  і  кущах ?

10.Достигають  плоди  черешні, вишні, малини ?

11.Цвітуть  яблуні, вишні, груші ?

12.Цвітуть  чорнобривці, айстри,  жоржини, хризантеми ?

13.Залишаються  зеленими  сосни  і  ялини ?

14.Достигають  плоди  калини, горобини, шипшини, дуба ?

3. Щоденні новини.

Гра «Закінчи речення»

Прилетіла з першими прохолодними вітрами …Осінь.

Ніколи їй байдикувати, треба урожай ….

Вправно збирала у свій кошик …., …., ….., ….

Осінь пофарбувала в золотий колір …

На прощання помахала вона рукою перелітним…. .

Провела до вирію …, …, …, … .

Трудівниця осінь, піклувальниця!

4.Групове заняття.

Діти за допомогою шаблонів і листочків з верби роблять аплікацію їжачка.

Виставка учнівських робіт.

ІІ. Підсумок уроку

 Які явища відбуваються з рослинами восени?
— Які зміни в природі спричиняють ці явища? (Осінь принесла прохолоду, знижується температура повітря, сонце світить, але не гріє. День стає коротше, осінні дощі холодні, перші заморозки.)
— Чому відбувається листопад у дерев і кущів?
— Чи є рослини, які на зиму не скидають листя?
— Яке значення має листопад для життя дерев і кущів?

Цікаво знати!
Листя, що впало, теж приносить користь. Розкладаючись, воно збагачує ґрунт добривами. Крім того, щільний килим торішнього листя служить хорошою перешкодою для дощової і паводкової води, не дає струмкам розмити родючий шар. Вкрите першим снігом опале листя — ця ще одна «ковдра» для тих, хто залишився зимувати на поверхні ґрунту.

 

docx
Додано
29 вересня 2018
Переглядів
1906
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку